PDA

View Full Version : Haarverven


Deetje
12 november 2005, 21:29
Wie van jullie doet dit gewoon nog?

Ik heb van nature heel donkerbruin haar, maar word ook al vanaf mijn 21ste ongeveer heel gestaag grijs. Nu op mijn net 43ste heb ik als ik het laat uitgroeien een grijze T op mijn hoofd, achter dus nog geheel mijn eigen kleur.

Afijn vanaf mijn 21ste verf ik het ook steeds weer in mijn eigen kleur, de uitgroei dan.
Mijn dermatoloog heeft hier verder niets over gezegd en ik moet er nu niet aan denken dat ik dat niet meer mag doen want als ik het al laat uitgroeien dan lijkt mijn haar helemaal niets meer.

Kreeg toevallig gisteren het katje van vriendlief dat mijn haar op een stro hoofd leek, wat ik er mee gedaan had? :confused:

Ik hem gemeld dat dit tegenwoordig mijn toefje nog maar is, ik kon wel janken.:crybaby:

Hij voelde zich enorm lullig maar zei ook dat hem dat eerder gewoon nog niet opgevallen was omdat ik er altijd nog wel wat van wist te maken.
O.K. was misschien weer even een compliment maar die eerste opmerking is toch blijven hangen.

Aangezien mijn uitgroei ook weer aardig aanwezig was zit ik dus op dit moment weer in de uitgroei-verf (mag over 10 minuten uitspoelen).

Wie doet dit ook nog of waarom niet?

millie
12 november 2005, 22:39
hoi deetje,ook ik heb donker haar dat langzaam grijs word,en ook ik verf het al een aantal jaar.weetje het haar probleem van ons stopt toch niet of we het nou wel of niet verfen,toch?wel lijkt het als je donker bent of je je hoofdhuid nog beter ziet tussen onze donkere haren vind je ook niet?maare ik zou het zeker blijven kleuren :) "voel je je tenminste nog een beetje verzorgd!liefs millie

Shannon
13 november 2005, 14:43
Hai Deetje,

Ook ik heb last van grijze haren en met van nature zwart haar valt dat natuurlijk heel erg op.

Mijn kapper heeft me verteld dat haren verven door de waterstofperoxide erg slecht is voor de conditie van het haar. Waar door het beter is om een spoeling te doen.

Dit kan geen kwaad. Het enige is dat het haar niet lichter gemaakt kan worden en het iets minder goed pakt op grijze haren dan verf.

Een mogelijkheid om toch te blijven verven is om alleen de uitgroei te behandelen en de rest met een spoeling. Zo is het minder schadelijk voor het gehele haar.

Tevens is het ook beter om je haar te laten verven bij de kapper dan thuis. De waterstofperoxide gehalte is in de pakketjes uit de winkel hoger dan die van de kapper. Tevens kan ikbij mijn kapper verf kopen, zodat ik een betere kleurkeuze kan maken en er langer mee kan doen. Deze verf kun je drie keer gebruiken en uit de winkel maar 1 keer.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Groetjes Shannon

kas
14 november 2005, 16:41
Hoi,
Ik neem aan dat jij verven bedoeld in het kader van aga??
Als jij in het verleden nooit haaruitval hebt ondervonden door het verven van je haar dan zal het dat nu ook niet doen daardoor.
Ik weet uit ondervinding dat je op een gegeven moment denkt dat je haaruitval van van alles en nog wat krijgt, doch als je het al vaker gedaan hebt en hierdoor geen haaruitval kreeg dan kan je hoofdhuid ertegen.
Ik zou idd ook zelf niet experimenteren maar naar de kapper gaan en die op de hoogte brengen van de haarsituatie.
Groetjes
Kitty

Joney
15 november 2005, 12:38
Ik wil mijn haar gaan permanenten, keek gisteren in de spiegel ( op me werk) en schrok me eigen rot het ziet er gewoon niet uit hangt slap op me kop en de kleur is gewoon weg, of zou het een heel slecht idee zijn om dat te gaan doen? Ik denk ik heb nu nog haar van me eigen en ik kan er beter wat van maken dan dat ik iedere keer me eigen rotschrik van me haar.

sigur
15 november 2005, 13:38
h/e Joney!

Ik zou dit alleen doen als je geen gevoelige hoofdhuid hebt. Misschien kun je eerst een allergie test doen? Permanent vloeistof is best agressief.

Mijn zus verfde al zo'n tien jaar haar haren en moet het nu laten uitgroeien, ze blijkt plots allergisch te zijn geworden. Ze kreeg last van schilfers, jeuk en bultjes op haar hoofdhuid, heeft vervolgens een allergietest gedaan en bleek allergisch te zijn voor een stof die in vrijwel elke haarverf zit.

Liefs!

sigur
15 november 2005, 13:46
Hoi,
Ik neem aan dat jij verven bedoeld in het kader van aga??
Als jij in het verleden nooit haaruitval hebt ondervonden door het verven van je haar dan zal het dat nu ook niet doen daardoor.
Ik weet uit ondervinding dat je op een gegeven moment denkt dat je haaruitval van van alles en nog wat krijgt, doch als je het al vaker gedaan hebt en hierdoor geen haaruitval kreeg dan kan je hoofdhuid ertegen.
Ik zou idd ook zelf niet experimenteren maar naar de kapper gaan en die op de hoogte brengen van de haarsituatie.
Groetjes
Kitty

Een allergie kan zich later voordoen, zie het verhaal van mijn zus. Een allergie bouwt zich langzaam op. Je kunt allergisch voor iets worden dat je voorheen zonder problemen gebruikt hebt. Ikzelf heb voeger altijd met katten geleeft, nooit iets aan de hand, maar nu kan ik ze niet te lang om me heen hebben anders gaan mijn ogen en handen ontzettend jeuken. Een allergie heeft een tolerantie-grens en kan zeker wel voor het gevoel plots voordoen. Iemand die het haar verft kan na tien jaar haar verfen ineens allergisch op de stog reageren.

kas
15 november 2005, 18:37
Hoi,
Mbt tot permanenten. Heb je dit vaker gedaan? kreeg je toen last van je hoofdhuid? Ik heb nl. in een ver verleden, ik was 18 of zo, eens een thuispermanentje gedaan, Resultaat. complete catastrofe, met grote schilfers na een week, haaruitval. Uiteindelijk is e.e.a. wel weer goed gekomen mbv een dermatoloog maarre... ik durf het zelf echt niet.
Groetjes
Kitty

Shannon
15 november 2005, 19:06
Ik heb mijn haar 3 jaar geleden gepermanent. Dat was eens en nooit meer. Het stond wel leuk, maar mijn haar werd er super droog en poreus van.

Mijn haar was touwens ook geverfd (al een tijdje ervoor) en op sommige plekken werd het door de permanentvloeistof lichter van kleur. Niet helemaal de bedoeling...

Ik heb er geen spijt van, maar zou het zelf iig nooit meer doen!

Groetjes Shannon

Joney
15 november 2005, 20:44
Hoi Shannon had jij last van haaruitval door je permanent?

Joney
15 november 2005, 20:45
Nu ik lees dat jij er haaruitval door kreeg durf k niet meer hoor ! Hahaha

Shannon
16 november 2005, 18:33
hi,

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik daar haaruitval van heb gehad, met douchen en harenwassen kwamen er wel meer haren mee als normaal.

Echter, ik ben er pas achter dat ik AGA heb. Wellicht is dat rond mijn 18e al wel ingezet (ben nu 25) maar het gaat echt héél erg geleidelijk, het valt gelukkig niet met bossen uit.

Ik merkte toen wel, net als nadat ik mijn haar heb geverft dat tijdens het uitspoelen van de kleurstof er de laatste keren veel haren 'los' vielen...

Een permanent is gewoon niet goed voor je haar, omdat het er heel erg droog van wordt en dus ongezond. Wat dat betreft raard ik je het af!

Enneh.., met krulspelden/rollers/fohn etc bereik je ook heel erg veel!!

Groetjes!!

Shannon

Joney
17 november 2005, 11:06
Nou Morgen naar kapper, had gebelt en die man denkt dat een permanent geen goed idee is, dan alleen maar een kleurtje doen he! Hoop wel dat het een goede kapper is, en dat hij een beetje volgens de laatste trends knipt :D Anders loop ik straks met zo een ouderwets kapsel, maar ja deze kapper weet in ieder geval van mijn haarprobleem af. Vind ik altijd zo erg als de kapper met je haar bezig is en je kijkt in die spiegel zie je echt waar het dunner word enz. kan dan wel janken maar goed ik ga gewoon niet kijken als die knipt! groetjes Joney.

Shannon
17 november 2005, 12:11
Ik hoop dat het mooi wordt Joney!! Laat het ons weten....:cool:

Groetjes shannon