PDA

View Full Version : gluten en overbeharing


dorothea
13 november 2005, 15:18
Hoi lieve mensen,

Sinds een aantal jaar weet ik dat ik een intolerantie voor voeding heb, die gluten en lactose bevat.
Deze voedingsmiddelen verhogen het histaminegehalte. Daardoor komt er adrenaline vrij. Om het lichaam te reguleren heeft het lichaam cortisol nodig, die aangemaakt wordt in de bijnieren.
Ik had ook veel last van overbeharing. Sinds ik glutenvrij eet, is alles tot rust gekomen. Eet ik soms dan weer gluten, dan merk ik het direct aan de groei van haartjes op mijn gezicht o.a. en onder mijn oksels.
Sinds ik glutenvrij eet, heb ik geen overbeharing meer onder oksels en benen etc. Een wonder om dit te mogen ontdekken. Ik ben nu 55 jaar, zit in de overgang. Histamine heeft invloed op de hormoonhuishouding.
mvrgr
Didy

bolleke
13 november 2005, 21:00
Tiens, welke ziekte heb jij nog zoal gehad? Ik vraag het je nog één keer beleefd om te stoppen met jouw ongepaste postings.

Camee
23 augustus 2006, 22:08
Deze voedingsmiddelen verhogen het histaminegehalte.
Alleen dan als je er allergisch voor bent, neem ik aan?

Ik had ook veel last van overbeharing. Sinds ik glutenvrij eet, is alles tot rust gekomen.
Wat bedoel je precies met 'tot rust gekomen'? Heb je dan ineens geen haartjes meer of groeien ze minder hard? Vallen de overtollige uit?

Sinds ik glutenvrij eet, heb ik geen overbeharing meer onder oksels en benen etc. Een wonder om dit te mogen ontdekken.
Hoe lang zou ik glutenvrij moeten eten om resultaat te boeken? Ik wil het best eens proberen.

Ik ben nu 55 jaar, zit in de overgang. Histamine heeft invloed op de hormoonhuishouding.
Interessant. Ik ben zelf overgevoelig voor stof, huismijt, katten en honden (waardoor verhoogde histamine) en heb ook een heel gevoelige huid die beslist geen aanraking duldt. Heb jij dat ook?
Bovendien, mijn arts heeft geconcludeerd dat mijn overbeharing veroorzaakt wordt doordat ik overgevoelig reageer op de mannelijke hormonen in mijn lichaam.

Ik bedenk ineens: zou een hooikoortstabletje met antihistamine ook werken? :-)

Little_bastard
25 augustus 2006, 18:09
Tiens, welke ziekte heb jij nog zoal gehad? Ik vraag het je nog één keer beleefd om te stoppen met jouw ongepaste postings.

Over ongepast gesproken, die reactie van jou is dat anders ook wel!:confused: