PDA

View Full Version : Naar de kapper geweest


waterlelie-elf
14 september 2002, 23:08
Vandaag naar de kapper geweest.
Mijn haar was inmiddels best lang en er zaten geen plekken in. Nou ja... tot voor 'n paar weken dan. Achter mijn linkeroor was weer een hele hap weg en verder zat alles schots en scheef (door het afbreken van haren).

Ik ben sinds 'n jaar of 2 bij een nieuwe kapper. De eerste keer had ik vooraf gebeld om een afspraak te maken, ik heb toen aan de telefoon al verteld dat ik graag iemand had die heel goed was omdat ik kale plekken had. Degene die me later hielp heeft zich wel verbaasd over mijn kale plekken, maar toen ik zei dat ik er liever niet verder op inging heeft ze er nooit meer wat over gezegd. Ze helpt me altijd heel prettig en denkt ook mee over hoe ze het het beste kan knippen dat de plekken niet opvallen.

Toch zag ik er vandaag weer tegenop, ik was me dan ook zo te buiten gegaan :sad:

Enfin, ze heeft het keurig geknipt en eea is weer wat verborgen. En ik heb weer een impuls om extra mijn best te doen.

Hoe gaan de kappersbezoeken bij jullie?

Waterlelie-elf (die niet zo vaak post, maar dat wel doet als de nood weer hoog wordt)

monique3
15 september 2002, 00:28
Hoi waterlelie-elf.
Ik zit er al een hele tijd tegen aan te hikken om naar de kapper toe te gaan.
Zoals je weet draag ik een pruik, dus hoe het eronder uitziet is/was niet zo belangrijk.
Maar nu ik al ruim een jaar plukvrij ben, heb ik sommige mensen de belofte gedaan om nu eens naar de kapper te gaan, niet voor een pruik, maar om mijn eigen haar te laten knippen.
De kapper die mij altijd helpt met mijn pruiken, dat is een leuke jonge vent, en weet niet dat ik zelf mijn haren uittrok.
Ook ging hij op mijn verzoek de kamer uit als ik ging passen.
Maar nu denk ik dat het een goede oefening en motivatie voor mezelf is, om dus naar de kapper te gaan.
Wat me tegen houd is, nu dat ik mijn haar eindelijk met rust kan laten, om het nu af te moeten laten knippen.
Ik weet wel dat het weleens goed kan zijn om het eens goed te laten knippen, maar ik ben bang dat ik dan niet veel overhoud.
Of dat het nog niet de moeite is om iets aan te laten doen.
Nee wacht even, er schiet me net iets te binnen.
Ik kan een kleurtje erdoor laten doen, want het stikt van de witte haren op mijn hoofd. Tot een tijd terug was ik daar erg door geobsedeerd, door die witte pigmentloze haren, toen kon ik de mooie donkere laten zitten, maar die witte die moesten eruit.
Maar nu mogen ze allemaal blijven, donkere, witte, niet-rechte, korte enz.
Goed he!! Ik snap het soms zelf nog niet.
Ik wens het jullie allemaal zo erg toe, om dus ook plukvrij te worden. Maar ik weet het, alles op zijn tijd.
Nu is het mijn tijd, en ik denk dat ik toch maar eens een keer in de spiegel van de kapper moet kijken.
Wie weet, doet het me wel goed dat de kapper aan mijn haar zit.
Wie weet word er dan zo'n stofje bij me losgemaakt (Vaantje), en wil ik vaker.
Liefs van Monique3.

gre
15 september 2002, 20:36
Hallo Waterlelie-elf
Rare naam, maar ok.
Wat het kappersbezoek betreft hetvolgende,
Ik ga al heeeeeel lang naar een thuiskapster.
Ze weet niet (of misschien ook wel) dat ik het zelf doe.
Ze heeft in het begin er wel over gesproken, over de kale plekken.
Nu niet meer, ik ben best op mijn gemak bij haar.
Ze geeft wel adviezen, zoals niet permanenten, Kleuren is prima, enz enz.
Ze doet het goed en ik weet me geen raad als ze er mee stopt.
Ik ga naar haar huis en ik zit dus niet bij andere mensen.
Vroeger was ik altijd zenuwachtig, nu gaat het beter.
Dit is mijn kappersverhaal.
Succes verder waterlelie.
Groeten Gre.:)

vaantje
16 september 2002, 22:53
Hoi allemaal,

Nou voor mij is het ook een stimulans om bij de kapper te komen. Al is het maar om die grijze haartjes te laten kleuren of om mijn haar zo te knippen dat de plekken minder opvallen.
Mijn kapster kent inmiddels de werkelijke reden en had ook het artikel van Monique gelezen.

Monique,
doe het nu maar, ga nu gewoon je zult zien dat het meevalt. Als ik je kan helpen met de naam van de kapster en de salon dan hoor ik het wel. (hoepelman kappers)

dian
17 september 2002, 00:04
Hoi Vaantje en de rest.

Ik heb ook zéér goede ervaring met Hoepelman, zij het wel met de pruiken. Ga er al 6 jaar naar toe en de service, hulp en kennis is geweldig. Ben ook altijd eerlijk geweest over m'n ttm en heb er goede gesprekken over kunnen voeren, vooral bij Hoepelman in Best. Ik moet er 1 uur en 15 minuten voor rijden maar t is het me waard!!!

Dian:P

PS. Ik heb nét weer een nieuwe. Van héél lang naar behoorlijk kort. Wennen joh!!!!!

elmoes
17 september 2002, 09:54
ken het gevoel... ben zelf heel lang niet naar de kapper geweest. Op mn achttiende de moed gehad en een vreselijke kapper getroffen die me boos vroeg wat die kale plekken te betekenen hadden. Weer 5 jaar niet, en enkele maanden gelden toch nog maar eens gegaan. Ik zag knalrood, kreeg niks gezegd en schaamde me dood.
Nu wil ik eigenlijk nog's gaan, maar ik zie het niet zitten; ik kom trouwens uit België en TTM lijkt hier precies "onbestaand" voor de meesten. Is dat in Nederland ook zo?
Liefs!
Inge

marita
17 september 2002, 18:52
Hallo allemaal
Ik heb ook een kapper aan huis ,soms komt hij bij mij en anders ga ik naar zijn huis.Ik zoek bij hem ook altijd een nieuw haarwerk uit. En hij regelt dan alles voor mij. de laatste keer dat ik echt naar een kapsalon ben geweest is al weer jaren geleden ik was toen 19 jaar en had een paar goede jaren achter de rug ik kon toen eindelijk eens een keer permanent proberen. mooie grote krullen wat was ik trots. maar daarna ging het weer helemaal mis
Nu ben ik blij met mijn kapper aan huis en ik zal me geen raad weten als hij me niet meer kan helpen.ik moet er niet aan denken nu gaat hij nog voor mij door de kapperszaak is allang verkocht.
dus ik ben ook wel heel blij met mijn kapper
groetjes marita

ernestina
18 september 2002, 12:33
Een paar weken geleden, tijdens mijn vakantie, heb ik eraan gedacht om naar de kapper te gaan. Ik had een goede periode achter de rug en mijn bestaande haren waren gegroeid terwijl de nieuwe haren ook op een redelijke lengte kwamen. Een goede tijd dus om er een echt model in te laten knippen.

Helaas is het tijdens mijn vakantie en met name daarna, behoorlijk misgegaan. Nu ziet het er niet meer uit. Toevallig dat ik er vandaag aan dacht om voor morgen een afspraak te maken. Misschien dat de kapper er toch nog wat van weet te maken (als de rest weer wat korter is, valt de kale plek waarschijnlijk iets minder op). Ik vind het zooo klote. :frusty:

Ernestina

Oilily
18 september 2002, 13:45
Hey Ernestina

Wat rot voor je. Ik vond dat je er tijdens de ttm meeting echt supergoed uitzag! Hopelijk wordt het binnenkort weer net hetzelfde...

Ikzelf ben in de laatste vijf jaar toch wel 1 keer naar de kapper geweest :)
Erg, he... De eerste jaren met ttm had ik lang haar en na een jaar ttm had ik precies alleen nog een 'nektapijt' (enkel haar van achteren) en de rest was weg, ook vooraan... Ik heb dus ongeveer meer dan een jaar met een petje/hoedje rondgelopen.. Deed het nooit af, enkel voor het slapen gaan, met de deur op slot weliswaar want voor mijn ouders schaamde ik me ook... Wat een eenzaam bestaan toen... Dan heb ik een jaar niets gedaan (pas van school en geen job) en dan is het wat beter geworden tot er een kapper van mijn vader mijn haar ging knippen. Ik ermee naar boven op zijn kantoortje... Ik had toen zelf mijn haar al kort afgeschoren... Liet het met het schaamrood op mijn wangen zien en die vertelde me met veel bravour dat hij het ging knippen, heel kort en ging kleuren in het wit want zo gaf het een 'optisch bedrog' en gingen mensen de iets dunnere plekken niet meer zien. Hij dat gedaan en ik supertrots naar buiten... Twee dagen erna ging ik beginnen werken en na twee weken was het om zeep... IK was superveel aan het uitgaan (al de verloren tijd inhalen met mijn korte coupe) en ik kreeg het superhard in mijn gezicht terug... Sindsdien loop ik met kort wit haar en een haarbandje rond. Niet slecht maar na twee jaar en een half zo rond te lopen zou ik wel iets anders willen. Ik durf dus niet naar een kapper en knip het zelf 'op de tast'. Ik zou niet echt weten wat ik bij een kapper moet gaan doen want er zijn echt plekken bij die hij niet kan bedekken en de kleuring doe ik ook zelf...

Voila, da's mijn eenmalig kappersbezoek..

PS: ik ben er wel van overtuigd dat bij de kapper zitten zalig ontspannend is, vond ik vroeger toch wel... Je komt er 'vernieuwd' buiten.

Dino
19 september 2002, 12:07
Hoi Ernestina,

Wat verveldend dat het is misgegaan! Je zag er goed uit toen
we elkaar gesproken hebben voor je vakantie. Jammer, maar de moed erin houden hoor!! Ik begrijp goed hoe je je voelt, omdat ik vanaf april jl. ttm aardig onder controle dacht te hebben. Nu betrap ik mezelf erop dat ik de laatste tijd weer steeds vaker naar mijn haar afdwaal. En dan voornamelijk weer achter mijn oren.

Maar ja, ik kan het goed verbergen en de schade is gelukkig niet rampzalig. Het is alleen zo irritant dat als je 1 keer flink de fout ingaat, je haar weer maanden nodig heeft om aan te groeien!
Ik weet alleen wel nu dat ik niet bij de pakken neer ga zitten als
het een keer fout gaat, maar dat ik de volgende dag opsta met een gevoel van "vandaag weer een nieuwe dag". En dat was vroeger wel anders. Als ik dan een avond had zitten plukken, ging ik met een rotgevoel naar bed en stond ik met een rotgevoel ook weer op. Nu doe ik dat niet meer en dat helpt!

Ik vraag me alleen af waarom er periodes zijn dat ik niet trek en waarom het dan ineens weer begint. Ik geloof niet dat het met
mijn gemoedstoestand te maken heeft, maar het sluipt er dan gewoon weer in. Gelukkig kan ik het nu een beetje van me afschrijven.

Enfin, probeer positief te blijven denken.

Sterkte, Dino

Diable
19 september 2002, 18:11
Ik durfte nooit naar de kapper, ik liet m'n haren dan ook zelden knippen. Mijn moeder deed het soms voor me, ik had een kappersschaar gekocht.

Ik heb altidj een scheiding opzij moeten dragen, aan dezelfde kant, omdat mijn plekken anders zichtbaar waren. Nu staat het me wel goed, maar het is toch vervelend dat je er altijd rekening mee moet houden. In principe kan ik nu wel een scheiding in het midden doen, alleen zijn er nog haren van ongeveer 5 centimeter lang die dan overeind gaan staan. Daar moet dan veel gel in, of ik moet gewoon nog even geduld hebben. Ik kies voor het laatste. Gel smeren maakt m'n haar breekbaar en "friemel-gevoelig."

Dat kappers soms stom reageren is erg vervelend, maar wel een beetje begrijpelijk. ze denken misschien dat je een schimmelinfectie hebt en die willen zij niet aan hun handen krijgen, dan krijgen ze kapperseczeem. In Frankrijk durfte ik een keer naar een kapper te gaan en die vroeg aan haar collega wat ik had. haar collega keek en zei dat het in orde was. later zei ze met een ontdeugend glimlachje " jij krabt aan je hoofd he? foei!" We moesten er allebei om lachen.... jammer dat die kapperszaak helemaal in Avignon is, anders zou ik er zeker mijn vaste kapper van hebben gemaakt.

monique3
23 september 2002, 13:55
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen weekend met mijn kapper aan de telefoon gehangen, en hij gaat wat nieuwe modelen van haarwerken laten komen. Zodat ik kan zien wat er voor nieuws is, mocht ik daar geen keuze uit kunnen maken dan neem ik nog een keer hetzelfde model als ik nu heb. Daar ben ik trouwens heel tevreden over, want het ziet er van alle haarwerken die ik ooit heb gehad, er nog het beste uit na een jaar dragen. En dat voor een geheel synthetisch haarwerk.
Nu heb ik toen ik de kapper sprak ook gelijk erbij gezegd, dat ik mijn eigen haar ook wilde laten knippen, dus ik heb mezelf als het ware een beetje vastgelegd, zodat ik er niet meer onderuit kan.
Dus dat is voor mij een volgende hindernis die ik ga nemen, ik ga mezelf zonder haarwerk laten zien aan hem, heb ik niet eerder gedaan, slik!!!
Nouja, ik ben op tv en in de krant geweest, dus dan ga ik dit ook doen.
Wie weet, als ik me goed voel, dat ik dan ook nog vertel dat ik ZELF de reden ben voor mijn dunne haar.
Maar dat zie ik wel ter plekke.
groeten van Monique3, en jullie ook heel veel kracht toegewensd, en houd de moed erin!!!

Diable
23 september 2002, 20:00
Hoi Monique! Is het niet zo dat je haar minder mooi wordt als je er steeds een pruik overheen draagt? Ik begrijp dat je niet over straat wilt met dun haar, maar zet je thuis je pruik wel af?

monique3
23 september 2002, 22:47
Hoi Diable, toevallig heb ik onder een ander stukje vandaag verteld dat ik de laatste tijd vaker zonder haarwerk in huis liep.
Ik denk dat je haar er altijd beter van word, als je je haarwerk niet op hebt.
Zeker weten doe je het nooit, maar het krijgt sowieso meer lucht.
Maar s 'avonds en s' nachts heb ik hem niet op, en juist dan regenereerd je huid/haar zich.
Dus dat zit wel goed.
Maar natuurlijk ben ik soms weleens bang, dat ik te lang heb geplukt, om nu vervolgens geen mooi haar meer terug te krijgen.
Er moet mijns inziens toch wel wat schade ontstaan, want zeg nou zelf, je haar valt vanzelf uit als die te oud is geworden, maar wat als je hem zelf uittrekt!!!!
Nu wil ik het niet te negatief over doen komen.
En ik heb vanavond met een kennis getelefoneerd, heeft zelf ook ttm, en die had het er laatst met een kapper over. Hoe het nu komt dat het haar niet overal even snel terug komt.
Neem nou de zijkanten van je hoofd, daar komt het vrij snel terug, maar bovenop je hoofd , dat is een heel ander verhaal.
Daar zit de huid een heel stuk strakker, en dus is de bloeddoorstroming niet optimaal. Vandaar dat het daar bij mij ook een stukkie langer duurt.
Effe afwachten maar......

groeten Monique3.

Grover
24 september 2002, 11:32
Originally posted by monique3
Maar natuurlijk ben ik soms weleens bang, dat ik te lang heb geplukt, om nu vervolgens geen mooi haar meer terug te krijgen.
Er moet mijns inziens toch wel wat schade ontstaan, want zeg nou zelf, je haar valt vanzelf uit als die te oud is geworden, maar wat als je hem zelf uittrekt!!!!
Hoi,

En wat als je als vrouw of man vroegtijdig kaal wordt? Dus als je Alpecia Androgenetica hebt ipv TTM? Dat haar valt dan niet uit omdat het te oud is geworden...maar om andere redenen. Ik vraag me ook steeds meer af of mannen met alopecia androgenetica (mannelijke kaalheid) ooit hun haren nog kunnen terugkrijgen. Ik begrijp dat dit wellicht moeilijk is als je 50 bent ofzo, want dan is het meer 'natuurlijker' dat dit gebeurd. Maar wat als je al kaal wordt op je 15e? Dàt is NIET natuurlijk. En iets wat NIET natuurlijk is moet toch hersteld kunnen worden in zijn 'natuurlijke staat'? Mensen die Alopecia Areata hebben (dus vaak volledig alle haar verliezen) kunnen nl. ook weer genezen van hun ziekte.

Hoe het nu komt dat het haar niet overal even snel terug komt. Neem nou de zijkanten van je hoofd, daar komt het vrij snel terug, maar bovenop je hoofd , dat is een heel ander verhaal.
Daar zit de huid een heel stuk strakker, en dus is de bloeddoorstroming niet optimaal. Vandaar dat het daar bij mij ook een stukkie langer duurt.
Effe afwachten maar...... Het opvallende aan dit verhaal is dat het bij mannen met alopecia androgenetica ook zo werkt. Mannen worden kaal BOVENOP en ook niet aan de zijkanten. Ik weet niet precies hoe dit zat (ik zal het eens opzoeken), maar ik had begrepen dat de haren aan de zijkanten van het hoofd van de man niet gevoelig zijn voor het hormoon wat (volgens de medische wereld) alopecia androgenetica veroorzaakt. Ik weet niet of het bij mannen met kaalheid ook te maken kan hebben met de strakheid van de huid aan de bovenkant.

Maar goed: ik vind het wèl een interessante overeenkomst.

Grover.

ernestina
27 september 2002, 17:04
Ik ben vorige week naar de kapper geweest en ben precies een week plukvrij geweest.
Nu realiseer ik mij wel dat dit sommigen heel goed in de oren klinkt, maar het valt mij bar tegen. Ik heb nl. al perioden van vier weken plukvrij gehad.
Hoe het precies komt, weet ik niet, maar ik begin er zwaar aan te geloven dat het is omdat er gisteren (en vanmorgen) weer mensen zijn geweest die mij hebben gecomplimenteerd met mijn goed uitziende haar. Plus het feit dat ik vandaag alleen op kantoor heb door moeten brengen zal ook wel mee hebben gespeeld vrees ik.
Afijn, precies een week dus. Morgen maar weer beginnen met een nieuwe week.

Een beetje een droevige Ernestina.

monique3
27 september 2002, 23:57
Hoi Ernestina.
Goed van je dat je het toch maar weer een week hebt volgehouden. Dan is het zo jammer he als het weer fout gaat.
Maar je moet het zo zien, lopen heb je ook moeten leren met vallen en opstaan. En de een valt meer keer dan de ander.
Ik weet nog dat ik mezelf ook talloze keren heb afgevraagd, wanneer het bij mij de laatste keer zou zijn.
En dan komt opeens dat moment dat je het kunt stoppen.
Het is een moment net als alle anderen, maar er is toch iets veranderd.
Nu kun je het echt stoppen, 1 week, 2 weken, 4 weken in jouw geval.
Dat is het begin, en straks dan komt ook jouw moment.
Je zit echt op de goede weg, jij bent een vechter, het gaat je lukken.
Dus ga er weer tegen aan, al val je nog een paar keer terug, je leert er van.
TTM is iets wat je niet zomaar onder controle krijgt, dat is ook weer een proces op zich.
Maar het is "goed' om te horen dat je teleurgesteld bent, en droevig, dat betekent dat je weet wat er op het spel staat.
Het klinkt wel hard, want het is ook hard.
Je weet nu ook hoe het kan zijn, als je TTM onder controle hebt.
Ga zo door, heel veel sterkte, liefs van Monique3.

Edith1
28 september 2002, 11:09
Hallo allemaal,

Ik zit al mijn hele leven bij dezelfde kapper. Ik durf echt niet naar een ander toe en ik heb ook het gevoel dat mijn kapper precies weet hoe hij het moet knippen om het te verbergen. Ik krijg ook van hem altijd te horen dat het goed gaat of niet....

Ik heb onlangs met hem gesproken over TTM en gevraagd of hij nog meer klanten had met het probleem. Hij had ooit vroeger een jongen (!?) gehad die het ook deed maar die hebben ze een paar maanden lang kaal laten scheren en die was er vanaf. Ik denk overigens niet dat dat bij mij zal helpen omdat het al te ver is. Misschien als je net begint is dat een oplossing. Maar verder kende mijn kapper TTM niet. Ik heb 'm wel verteld over de site en hij wilde graag de naam weten om ook een keer te kijken.

Groeten,
Edith