PDA

View Full Version : hallo ik ben nieuw hier


carin39
17 september 2002, 13:18
hoi allemaal
Even voorstellen , ik ben Carin.
Ben 39 ben getr. en heb 2 meiden van 15j. en 11j..
Ik heb vanaf mijn 11de jaar trichotillomanie.
Heb altijd gedacht dat ik de enige was hiermee,
en dat het niet goed zat in mijn hoofd.
Op mijn 22ste kwam ik erachter via de huisarts,
(heb het eerst zijn vrouw verteld) wat ik had.
Het een naaaaaaaam .big grin
Ik was hier heel blij mee , omdat ik niet de enige bleek
te zijn.
Ook kwam ik erachter dat het met de problemen thuis
te maken had(alcoholische vader, incest , ruzie`s enz.)
te maken had.:mad:
Toen ik dat wist , kon ik ineens met het plukken stoppen.
Ben in dat jaar getr. en alles ging goed , tot ik zwanger werd
en een bloeding kreeg , toen begon het plukken weer.
Dit heeft zich vele malen herhaald van niet plukken en weer mooie
haren , tot weer plukken.
Het plukken werd na verloop van tijd alleen maar erger , en het bleef niet bij het hoofd.
Ik las in jullie brieven dat er ook zijn die hun schaamhaar plukken.
Dit is bij mij ook het geval, ik pluk zelfs onder de armen en op de benen.
Ook ik eet de haren op (alleen de wortels).
Toen ik het bericht in de krant las van Moniqeu heb ik de moed verzameld om te schrijven.
Ik kwam door haar ook op deze website.
Toen ik jullie brieven las ging er een wereld voor me open, en ik heb zitten huilen achter de pc.
Zzoveel herkenning na al die jaren.sad.
Ik wist niet wat ik zag.
Maar ben wel heel blij nu dat ik die stap gewaagd hebt.
Ook ben ik blij dat mijn zus wel de uitzending van Moniqeu gezien heeft , daardoor snap ze me nog beter.
Ik ben momenteel in deeltijdsbehandeling , voor mijn verleden en ook voor mijn medisch verleden (heb een stoma, en reuma en nog vanalles) dat ik dacht toen ik het bericht van Moniqeu las, ik heb die pruik en trichotillomanie ik wil hier ook vanaf.
Want ook dat hoort bij mijn verleden.
Dus hoop ik samen met jullie lotgenoten te proberen ervan af te komen, dit is me al vaker gelukt , maar misschien met jullie steun kom ik er voorgoed vanaf.
Ik weet dat het heel moeilijk gaat worden , maar ik wil nu doorzetten.
Daarom wil ik vragen om steun van jullie.
Vooral als het weer moeilijk wordt.
Zo ik denk dat jullie nu wel genoeg geinformeerd zijn , misschien zijn jullie wel moe na het lezen van mijn brief (hihihihihihihihihhi)
groetjes en veel liefs van Carin39

yollie
17 september 2002, 14:44
Beste Carin,

Van harte welkom op het haarweb en ik hoop dat je veel steun zult krijgen van je lotgenoten.
Ik ben heel blij voor je dat je dit forum hebt gevonden via het artikel van Monique3 en haar website, misschien voel je je nu minder alleen. Ik ben 38 jaar, woon samen en heb een klein zoontje. Ik heb ook TTM sinds kinds af aan, met af en toe jaren dat ik het niet heb gedaan. De laatste paar jaar gaat het achter mekaar door helaas, met goede en minder goede dagen, maar ik merk dat af en toe berichtjes lezen op deze site en soms wat schrijven me zeker helpt en steun geeft.
Je hebt behoorlijk wat meegemaakt Carin, als ik dat zo lees en dat zal allemaal best moeilijk voor je zijn (geweest). Ik hoop voor je dat door het vinden van andere lotgenoten met TTM , je je op dat gebied een beetje gesteund zult voelen. Doe maar rustig aan, lees eens wat als je daar aan toe bent en als je wilt kan je overal over schrijven, er wordt hier niet zo snel iets vreemd gevonden!
Nogmaals welkom!

Groetjes, Yollie

vaantje
17 september 2002, 20:46
Beste Carin,

Wat knap van je dat je al zo open over je probleem kan schrijven. Ik zelf kijk nu iedere dag wat er voor nieuws is op het Forum het houdt me op scherp om me te motiveren. Ik voel me veel minder vreemd in deze ook al heb ttm. Er zijn nog meer van gekken. uhum. Succes met lezen en misschien ook wel schrijven. Is de zelfhulpgroep misschien al iets voor je. Monique heeft hier een eerste aanzet voorgegeven. We merken het wel als je hiervoor meld. Succes ermee en alvast van harte welkom

gre
17 september 2002, 22:02
Jouw verhaal heeft mij veel gedaan.
Je hebt het niet makkelijk, ook door je andere lichamelijke klachten.
We zullen je allemaal steunen, we weten immers, dat je TTM
ook een grote invloed op je leven heeft.
Ik heb al heel veel jaren last van TTM.
Vroeger was het vreselijk erg. Ik heb ook grote kale plekken,
maar kan het (moeilijk) bedekken.Bij mij is het de laatste jaren veel minder geworden, maar weg is het niet.
Elke dag trek ik nog wel wat. Je staat nog zeker niet alleen.
Ik hoop, dat je hier echt steun vind en zoals je zegt, er vanaf te kunt komen. Ik ben niet zover, dat ik dat voorelkaar krijg.
Want ik trek ook gedachteloos. Direct daarna weet ik het best, maar kan dan niet stoppen.
Tot schrijfs en veel steun van dit forum
Groet Gre.:cool:

marita
17 september 2002, 22:33
Hallo Carin
Namens mij ook van harte welkom.
En natuurlijk kun je hier alle steun krijgen want hier begrijpen we elkaar.En dat is wel fijn want het is makkelijker dat je er met iemand over kan praten die hetzelfde meegemaakt heeft of niet?
Wat knap van je dat je al zoveel durft te schrijven .Dat lucht wel op he?Ik heb ook al heel veel jaren last van ttm volgend jaar 25 jaar .een jubileum ik hoop dat ik dan nog wat verder in de goede richting ben en de 25 jaar dus niet volmaak.
Maar we gaan ervoor met zijn allen kunnen we elkaar steunen en we houden de moed erin vind je ook niet? Verder wil ik je veel sterkte wensen want als ik je verhaal zo lees heb je het niet zo makkelijk gehad .Als je iets wilt schrijven schrijf het dan gewoon van je af en blijf er niet mee rondlopen , er is altijd wel iemand die er op reageerd dat is het fijne hier niets is gek en alles kan
Veel liefs Marita

monique3
17 september 2002, 23:03
Hoi carin39,
Welkom bij onze club!!!

Ik hoop ook voor jou dat wij en onze verhalen je tot steun zullen zijn.
We zitten hier allemaal in het zelfde schuitje, en we kijken nergens vreemd vanop.
Dus wil je iets kwijt, wij zijn er voor je.
Liefs van Monique3.