PDA

View Full Version : struktuur van je haar


yvonne06
24 november 2005, 13:24
Hallo, hebben jullie ook dat de structuur van je haar anders is?
Bij mij staan mijn haren alle kanten op en is de structuur duidelijk anders net of
de haarschubben open staan en de uiteinden voelt als een bosje stro. Heeft iemand dit ook en zo ja enige verbetering met voedingsmiddelen?

bvd groetjes Yvonne

sarahxxx
24 november 2005, 13:34
Hey yvonne,

ja, zeker en vast herkenbaar. Maar bij mij is dat stroachtige wel verminderd, ik kan echter niet onmiddellijk zeggen waardoor het komt; misschien door de voedingsupplementen, de biergist,...
En ook de juiste shampoo vinden. Sinds ik mijn haar niet meer föhn, lijkt het ook veel minder op stro.

Aan dat stro-effect is er - naar mijn gevoel - zeker en vast iets te doen, je moet gewoon het één en het ander uitproberen.


Groet en succes gewenst!

Sarah

kas
24 november 2005, 17:11
ja ik ervaar dat ook, naast het feit dat het veel slapper is geworden ...
kon er altijd alles mee doen nu zakt het na een nachtje slapen in als een plumpudding en moet de haarlak eraan te pas komen.
Wat me opvalt is dat ik alleen die stro haartjes aan de voorkantlijnen heb, ik denk dus ook dat die gaan uitvallen...
Verder is het ook veel springeriger dan voorheen... het is en blijft (aga dan) een hormonale aangelegenheid en hormoontjes doen gekke dingen met je haar.
Vroeger had ik weleens een badhairday vlak voor ongesteld worden... nu moet ik er veel meer aan doen om het volume erin te houden... ach ja alles went ..

jooltje
24 november 2005, 17:37
Hoi Yvonne,


Wat Kas zegt, je haar ziet er gewoon veel ongezonder uit op de plekken haar
het dunner wordt en dat kan eigenlijk ook niet anders want daar is de door-
bloeding gewoon minder en dat betekent dus dat je haarzakjes minder te eten
krijgen waardoor je haar dus van veel minder kwaliteit is. Daar helpt dus geen
enkele vitaminekuur tegen want het probleem van doorbloeding verbetert niet
en daar ligt nou net de clou.

Groetjes
Jooltje.

kas
24 november 2005, 17:39
He jij bent on-line. Vond jouw haartjes er goed uitzien hoor!
Kitty

jooltje
26 november 2005, 10:50
Hoi Kitty,


Ik de jouwe anders ook.
Veel succes bij Emile vandaag.

Groetjes
Jolande.

kroeskop
7 januari 2006, 20:21
Yvonne,


Bij mij lijken Priorin capsules in combinatie met Mariandl Kiezelaarde erg goed te helpen. Mijn haar voelde ook aan als stro, klitte enorm, brak af, viel niet te kammen, was dof etc. Maar na een paar weken bovenstaande te hebben geslikt gaat het echt weer veel beter met mijn haar. Het glanst weer en het valt weer te kammen. Ik krijg zelfs complimenten (van wildvreemden) dat ik mooie krullen heb. En dat terwijl ik een paar maanden geleden nauwelijks de straat op durfde vanwege mijn haar dat echt in een vreselijke conditie verkeerde zonder duidelijk aanwijsbare reden.

Hopelijk werkt het ook bij jou en natuurlijk anderen!

Groetjes en succes,

kroeskoppie

_Annemieke_
8 januari 2006, 16:53
Ik zit met hetzelfde probleem maar ik trek het mij niet meer aan, mensen moeten mij maar nemen zoals ik ben.

@Kroeskop: waar haal je dat product wat je daar zegt? En hoelang duurde het voor je verschil merkte?

kas
8 januari 2006, 20:17
Priorin kun je bij vrijwel elke drogist halen, in ieder geval bij etos,da Dat andere voedingssupplement trouwens ook.

Je hebt gelijk mensen moet je idd maar nemen zoals je bent...
Groet
Kitty

kroeskop
8 januari 2006, 21:33
Inderdaad: bij de drogist. En het is ook waar dat mensen je gewoon moeten nemen zoals je bent Maar ik merk wel dat ik veel lekkerder in mijn vel zit nu het weer beter met mijn haar gaat.

By the way, ik weet niet of het nodig is om zowel Priorin als kiezelaardete slikken. Ik ben er bij toeval gelijktijdig mee begonnen. En omdat de combinatie goed aansloeg, ben ik niet gaan uitzoeken of één product ook volstaat.

Het duurde anderhalve maand ofzo voordat ik echt verbetering zag. Ik heb ook het idee dat als ik nu een paar dagen niet slik, mijn haar weer achteruitgaat. Maar dat ik kan ook maar het idee zijn.

Verder realiseer ik me ook dat dit voor mij helpt. Maar dat het bij andere haarproblemen weleens helemaal niet kan helpen. Op deze site staan zoveel haarproblemen beschreven, ieder met hun eigen oorzaak en ok hun eigen oplossing. Maar voor wie de Pririon en de kiezelaarde met calcium gaat gebruiken: heel veel succes. Alle andere natuurlijk heel veel succes en sterkte!

Groetjes,

Kroeskop.

kas
8 januari 2006, 21:39
Hoi,

Idd denk ik dat bijv. bij aga het weinig zin heeft...alhoewel een goede aanvulling geen kwaad kan sowieso maar verwacht er geen stop van haaruitval door.
Ik heb erg veel geslikt, aan haar-voedingssupplementen nadat de haaruitval startte.. met 0,0 resultaat. Realiseer me nu dat toen er geen sprake was van aga ik helemaal niks nam en helemaal geen haaruitval had.. ik eet gezond net als voor die haartoestand en laat het daar maar bij....
Kitty

4roluca
12 maart 2006, 23:51
Hoi iedereen :)

Toeval of niet maar vier dagen geleden ben ik 'OmniVit Vita Haar' beginnen nemen. Een vitaminencomplex van, B2-B3-B5-B6-H-Zink enz..
Zelf heb ik jaren dun strohaar gehad. Om een voor mij onbekende reden is mijn haar nu kwalitatief een pak verbeterden ze vallen praktisch niet meer uit. Dus dacht ik zo: 'der nog een kuur bovenop'. Misschien een tip... want ze boffen der over. Ben zelf ook benieuwd of binnen pakweg twee maanden hierdoor de kwaliteit er nog op vooruit gaat, da'sde bedoeling.

Groeten -Lu-

kas
13 maart 2006, 10:23
Fijn dat je haar niet meer uitvalt...blijft altijd een naar gezicht overal die losse haartjes tegenkomen.
Groetjes
Kitty

4roluca
16 maart 2006, 23:14
:D Hoi Kas

Soms zijn het verschillende factoren die een rol spelen, de stress , het genetisch bepaalde, je voeding, een ziekte, de juiste suplementen innemen helpt er vast en zeker wel wat aan. Toch blijf ik bij de zeer :eek: slechte categorrie, met een halve bos haar ga ik al jubelen. Hoe is het trouwens gesteld met jouw bos hoofdhaar?

Groeten -Lu-