PDA

View Full Version : Ervaring met kenacort?


Gewoon_Mariska
25 november 2005, 20:55
ik krijg nu bij een nieuwe dermatoloog een nieuw medicijn toegedient het heet kernacort het wordt toegedoent via een hoge druk spuit ze spuiten het in mijn hoofd op de actieve kale plekken.. ik zou heeeeel graag willen weten of meerdere mensen hier ervaring mee hebben en of het ook heeft geholpen?
Alvast bedankt!

Jolande
26 november 2005, 10:31
ik krijg nu bij een nieuwe dermatoloog een nieuw medicijn toegedient het heet kernacort het wordt toegedoent via een hoge druk spuit ze spuiten het in mijn hoofd op de actieve kale plekken.. ik zou heeeeel graag willen weten of meerdere mensen hier ervaring mee hebben en of het ook heeft geholpen?
Alvast bedankt!
Hey Mariska,
Bij mij hebben ze die stof geïnjecteerd in mijn wenkbrauw en eens aan mijn haar achter mijn oor.

Nu is het haar aan mijn wenkbrauw teruggekomen en dat aan mijn oor is nooit meer teruggekomen.
Misschien was die plek achter mijn oor al wat te groot?

Hopelijk ben je hier wat mee?


Groetjes,


Jolande

Lies86
26 november 2005, 11:09
Heb even de titel wat aangepast voor meer duidelijkheid.

Ricardo1200
27 november 2005, 11:55
Hoi,
Ik ken kenacort, vanuit mijn werk kom ik hier regelmatig mee in aanraking. Kenacort is een corticosteroid, m.a.w. een zusje van de prednison. Het lijkt op een hormoon die door de bijnieren wordt gemaakt.
Op mijn werk gebruiken we kenacort met name voor de patienten die chronische pijn klachten hebben. Deze pijn klachten kunnen ontstaan als gevolg van een soort auto immuum reactie (denk aan reuma).
Wat betreft het bevorderen van de haargroei, daar weet ik niks van. Maar ik kan mij voorstellen dat wanneer op bepaalde plekken kaal word, dat hier een soort autoimmuum reactie aan ten grondslag kan liggen. Dit zou je dus idd kunnen verminderen d.m.v. kenacort. Maar je moet hiervan geen wonderen verwachten. Maar het is denk ik, het proberen waard. (noot: ik ben geen arts)
Gr..

Jolande
28 november 2005, 10:59
Hoi,
Ik ken kenacort, vanuit mijn werk kom ik hier regelmatig mee in aanraking. Kenacort is een corticosteroid, m.a.w. een zusje van de prednison. Het lijkt op een hormoon die door de bijnieren wordt gemaakt.
Op mijn werk gebruiken we kenacort met name voor de patienten die chronische pijn klachten hebben. Deze pijn klachten kunnen ontstaan als gevolg van een soort auto immuum reactie (denk aan reuma).
Wat betreft het bevorderen van de haargroei, daar weet ik niks van. Maar ik kan mij voorstellen dat wanneer op bepaalde plekken kaal word, dat hier een soort autoimmuum reactie aan ten grondslag kan liggen. Dit zou je dus idd kunnen verminderen d.m.v. kenacort. Maar je moet hiervan geen wonderen verwachten. Maar het is denk ik, het proberen waard. (noot: ik ben geen arts)
Gr..

Hoi,

Hier in de bijsluiter van Kenacort - A10 ( 5 ml ) staat triamcinolonacetonide bij en dat het voor intra-articulair en intradermaal gebruik bestemd is. Er staat ook nog:
- bij intra-articulair gebruik: toediening in de slijmbeurzen of in de peesschede, als aanvullende behandeling van korte duur bij een acute aanval of verergering van een ontsteking, meetal van reumatische aard of na een trauma.
- bij intradermaal gebruik is het aangewezen voor toediening in het letsel bij de behandeling van diverse acute of chronische aandoeningen van de huid en verwante structuren.

Groetjes.