PDA

View Full Version : Verhaal


jeroen73
6 december 2005, 14:59
Ik kreeg 2 jaar geleden kale plekken.
had super veel haar dus en lang. dus het viel niet op.
het werd wel lastig toen de plekken 4 stuks waarvan 1 zo groot als mijn hand werden
dat was een jaar geleden.
maar het ging nog net. nou ja men zag het wel ...
ik probeerde van alles.
nu zal ik mijn vreemde verhaal vertellen en raad NIEMAND IETS AAN!!!

ik ben begin dit jaar 3 maand elke dag aan de amphetamine geweest
toch begon juist in die periode mijn haar terug te groeien.
maar veel belangrijker want het waren toen stoppels.
toen ik resoluut stopte groeide het nog meer.
het kan allemaal toeval zijn maar ik merkte dat ik tevreden met mezelf was.
ik heb ook reiki gedaan... voor sommige erg vaag maar ik denk echt dat het iets goeds met me doet en doe het bijna elke dag.

ik kan niet precies zeggen wat het geweest is maar erg frapant is dat juist toen mijn vriendin het uit maakte. mijn haar in 3 weken!! ( 2 maand geleden) weer terug groeide. en het groeit nog steeds. ik zou willen dat mijn hele kop was uitgevallen want het is super fijn haar dat daar groeit heel gezond en het glimt meer als mij andere haar.

ik gebruikte toen (4maand) nu (6mnd) geen amphetamine meer.
overigens ... mocht iemand het in zijn stomme harses halen dat te proberen ... ik heb eerst een aantal artsen geraadplaagd voor ik eraan begon en het spul kwam uit de medische wereld. en de artsen raade het me allemaal af.
dus ik smeek jullie, lees mijn verhaal niet als een of ander oplossingkje ... want van speed snuiven ga je echt kapot hoor.ik zeg het maar even. je weet nooit wie het leest.

in ieder gaval denk ik dat het terug groeien en het uitvallen te maken heeft met een combinatie van een emotionele gebeurtenis en een lage weerstand.
mijn vriendin heeft een abortus gehad terwijl ik kinderen wilde.
ze was erg dubbel.
stond met me voor een schoenenzaak en wees kinderschoentjes aan toen ze zwanger was (2mnd) en zei ach zo schattig. hoe groot zou het nu zijn?
dat soort dingen gebeurde erg vaak. ze hing enorm aan me en eiste al mijn aandacht op. ondertussen voelde ze zich alleen in de relatie.
had geen vrienden en gaf mij de schuld dat ik me in mezelf terug trok.
ik kon het gewoon niet. zoveel van iemand houden.
en tegelijk gesloopt worden door de vraag om aandacht.
ik ging over mijn grenzen ... jaren lang!
ik heb veel emoties weggedrukt. achteraf denk ik dat sommige mensen, ookal menen ze het zo goed met elkaar, sommigen maken elkaar bijna kapot.
zo verging het ons. wel mij. want ik voelde me gesloopt ... stuk en zij niet.
ik bleef zitten met het gevoel dat ik nog van haar hield en ze ging gewoon.een week nadat ze nog tegen me zei .. vol hoop .. het gaat goed he?
ik wilde de liefde van mijn leven leven. werd bedrogen en gemaipuleerd.
liet alles toe ... voor mij was dat liefde.
ik zag het niet.
zelfs nu ik het zie. voel ik nog te sterk ... dat patroon is zo diep ingesleten.
om mijn werk te kunnen doen. heb ik toch geprobeerd "gezond" te leven
ja hoe kan dat als je aphetamine gebruikt
heel weinig en wel vaak. maar op gezette tijden zodat mijn eetlust en slaap er niet onder leed.
ach onzin het is gewoon slecht

ik heb ook grote hoeveelheden nueroscave vitamine complexen en cytocime thymus extracten genomen. dat zijn "voedings supplementen"

ik probeer gewoon alles te noemen. lach me uit. vind het belachelijk het is het ook. MAAR AUB DOE HET NIET NA. ik vertel het ... mischien gewoon om het te vertellen? dat helpt ook. daarom ga ik nu geregeld bij een psycholoog langs.
het lucht erg op. vooral omdat ik merkte dat mijn emotionele blokkades diepe sexuele frustraties teweeg hadden gebracht. ik hield het verborgen.
en ik merkte dat ik zonder het te willen iets zocht in sexualiteit dat niet meer gezond was.
nu ik mezelf aan het terug vinden ben merk ik hoe het eigelijk zit.
ik ben er nog lang niet. mar het voelt nu alsof ik het overzie.
maar nog niet altijd ernaar kan leven.
voel nog vaak pijn. laat het zijn. schijf het van me af.
maar ik ben wel ver genoeg dat ik met mijn handen door mijn haar ga.
en merk dat er een soort tevredenheid door me gaat
ik voel me weer heel

het kan natuurlijk zijn dat het allemaal toeval is.
maar ik geloof niet in toeval
daarvoor zit de wereld denk ik veel te ingenieus in elkaar.

overigens ging bij mij mijn haar jeuken toen het terug groeide.
(ik lees hier en daar over jeuk op dit forum)

ach ... misschien denken jullie wel .. what de f*&c zwamt deze junk nu.
maar ik hoop dat er iemand van jullie is die het een beetje snapt.
die net als ik na een kut relatie opgevangen wordt door goede vrienden.
hoofd en kale plekken liefdevol gekust
liefde is een ware kracht
of je nu in god gelooft (ik geloof dat het niet uit maakt of je dat doet, er zijn meerdere wegen die tot het goede leiden)
reiki klinkt misschien vaag
maar het is voor mij
misschien wel
het stukje hemel
universele liefde, onvoorwaardelijk
de liefde voor mijzelf die ik altijd zocht in anderen? en nu kan geven!
aan mezelf ... en aan jullie

*liefdevol kusje voor op al jullie kale plekken
groei!
Jeroen

Juffie Judith
6 december 2005, 15:29
Ha Jeroen,

Ik ben erg onder de indruk van je verhaal al is het wat door elkaar geschreven van de hak op de tak. Ik lees dat je het zeer zeker niet makkelijk hebt gehad. Dat je misschien beslissingen hebt genomen waar jezelf niet altijd even blij mee bent, maar dat je nu op de goede weg zit. Het zou best kunnen dat AA en stress en spanning enz met elkaar te maken hebben, al denk ik dat dit niet de hoofdoorzaak is. Ik merk zelf ook dat bij mij meer haren uitvallen als ik stress heb. Zo heb ik in die tijd ook meer last van mijn rug. Ik denk dat het lichaam op dat moment de zwakke plekken niet genoeg kan helpen, omdat het met andere dingen bezig is. Klinkt misschien een beetje vaag. Kan het ook niet helemaal uitleggen. Op dit moment gaat het met mij ook vrij goed en ik merk dat ik meer haren heb. Ben nu tevreden met mezelf, met mijn pruik en permanent make-up. Ben trouwens in contact met het riagg, vooral om mijn zelfbeeld nog meer te verbeteren en te houden. Ik weet dat dit zeker niet altijd makkelijk is. Ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat je gelukkig zult zijn en blijven met haar!

Groetjes Judith

jeroen73
6 december 2005, 15:43
Lieve Judith

bedankt voor je reactie.
Ja ik ben merk ik wel van de hak op de tak gegaan. zo ben ik impulief en ongecensureerd mijn verhaal doend op dit forum. destijds heb ik erg veel gelezen en niks geschreven. ik wet niet waarom maar had nu opeens de geest

ik wens jou en iedereen weer haar en geluk en tevredenheid vooral.
de samenloop van omstandigheden hoe ongestructureerd ik het ook zeg
voelt voor mij logisch.

het zelfbeeld zit van binnen.
probeer het niet in de spiegel te zien

dat is iets wat ik geleerd heb en nog bijna elke dag ervaar als ik reiki doe
en met alle aternatieve geneeswijzen is dat iets wat ik serieus iedereen kan aanraden.
hoe kan zoveel liefde nu geen goed doen?

erg bedankt voor je reactie ... erg zoef snel trouwens ;)
*J

Annewil
7 december 2005, 05:25
Hallo Jeroen,

ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat psychologische stress van alles kan veroorzaken in je lichaam. Ook dingen waar je niet op had gerekend, of die je niet bewust kunt beheersen. Ik snap heel goed dat je in je pogingen om al die stress de baas te worden grijpt naar middelen die voorhanden zijn.
Het lijkt er wel op dat je nu wat meer grip hebt op je leven. Jij wijt je haaruitval aan psychologische stress, als ik je goed lees? Ik ben wel benieuwd of je in je (wijde) familiekring ook anderen kent die haaruitval kregen na stress (lichamelijk of psychisch).

Als haaruitval niet je "hoofd"probleem is, maar als je eigenlijk liever wilt communiceren met mensen die allerlei psychische of relatie problemen doormaken, dan kan je ook es kijken op www.psychologie.nu (http://www.psychologie.nu)

Sterkte,

Annewil

PS Moderators, ik weet niet of ik zo'n link naar een andere website neer kan zetten hier? Als dat niet binnen jullie beleid past, graag weghalen svp. En een duidelijke reactie in mijn mailbox. Dank u!

kattemie
7 december 2005, 12:39
Hé Jeroen, wat goed van je dat je je verhaal hier zo eerlijk opschrijft. Je stelt je daardoor kwetsbaar op en roept reacties op. Dapper hoor.

Ik kan een heel end meegaan in wat je schrijft. Net als jij geloof ik dat er meer is tussen hemel en aarde en dat we nog heel veel niet begrijpen van hoe ons lichaam werkt. Ik ben ervan overtuigd dat alopecia een soort alarmsignaal van je lijf is dat er ergens iets helemaal fout zit; fysiek of psychisch.
Je hoort ook vaak dat mensen die als volwassene alopecia krijgen, door een periode gaan of zijn gegaan waarin ze zichzelf fysiek of psychisch hebben uitgeput. Bij jou is dat een destructieve relatie geweest, voor anderen kan het hun werk zijn dat meer vraagt dan men aankan, of het overlijden van een dierbare, of misschien wel een ernstige ziekte. Je weerstand is dan laag, precies wat jij zegt, en je wordt vatbaarder voor allerlei dingen.

Je wordt geboren met alopecia in je bloed, maar of het tot ontwikkeling komt, dat hangt van vele factoren af. Stress kan een factor zijn, maar wat het ook is, het is een aanslag op je lijf en daar reageert je lijf op door zelf in de aanval te gaan. Zoiets. Ik ben nu dus ook druk zoekende naar wat het bij mij kan zijn geweest en hoe ik het moet oplossen. Dat valt nog niet mee, maar ik ga door tot ik het gevonden heb. :)

Bedankt voor je verhaal Jeroen. Ik lees altijd graag over lotgenoten waar het allemaal goed mee is gekomen. Dat geeft mij ook weer moed en de kracht om door te knokken.

Karen

Juffie Judith
7 december 2005, 17:26
Ha Jeroen,

ik denk dat je gelijk hebt. Tevreden zijn met jezelf en je gelukkig voelen is altijd goed voor jezelf! Zelf ben ik iemand die meer kijkt naar de binnenkant van de mens dan naar de buitenkant, omdat ik heb mogen leren dat die vaak veel mooier is, maar soms ook juist heel hard kan zijn. Bij mensen die om je geven en je liefde geven kun je je gelukkig voelen. Het maakt niet uit waar en bij wie dat is denk ik. Ik kan me voorstellen dat jij dit vindt in Reiki. Ik ben hier niet het type voor. Daarintegen vind ik liefde bij God en mensen die met mij geloven, maar ook bij mensen die niet geloven.

Ik denk dat juist het mooie van dit forum is dat iedereen hier zijn verhaal mag doen, zoals hij/zij dat graag wilt. Iedereen moet hier zijn verhaal kwijt kunnen op zijn/haar eigen manier, al weet je natuurlijk nooit helemaal zeker waar het terecht komt.

Heel veel groetjes en succes bij alles wat je doet!

Judith

jeroen73
7 december 2005, 20:11
Ik ben benieuwd hoe je over God denkt maar misschien is daar weer een theologie forum voor ;) in ieder geval is het fijn om reacties te krijgen op mijn verhaal.
Ik wilde het delen omdat ik geloof dat de groei in mij.
de kracht ...
mijn haar weer deed groeien.
ik hoop dat er iemand is die er wat aan heeft.

zo niet ... dan was het fijn om te schrijven en reacties op te ontvangen.
dank je

Als je in God gelooft ... en in zekere zin doe ik dat ook.
Maar ik zie mezelf niet als Christen, Moslim of Boeddist.
net als leven en dood een zekerheid van deze wereld is, geloof ik dat alle twist rondom God overbodig is.
Elk mens weet in zijn hart het verschil tussen goed en kwaad.
net als dat we weten dat we geboren worden en zullen sterven.
ach misschien klinkt dit wel teveel als een preek ... haha
zo is het niet bedoeld.

We hebben de keuze.
Soms praten we dingen goed die niet goed zijn, soms lijkt de keuze er niet te zijn, en geven we opvoeding, gebeurtenissen, ziekte enz. de schuld. Maar het is uiteindelijk aan onszelf. hoe we met alle dingen omgaan.
zo ook hoe we omgaan met de hindernissen als een vervelende aandoening als AA.

Hoe zou de wereld eruit zien als iedereen in de eerste plaats Liefde geloofde?
En op zou houden ruzie te maken waar die liefde vandaan komt? wat doet het er toe? ik geef toe dat het fijn is om te weten ... maar waar het ook vandaan komt Liefde is altijd goed. toch?

Ergens op dit forum las ik dat haar een symool is voor kracht.
Welke kracht is groter dan die van de Liefde? :D
Heb je haar lief ik deed dat ook destijds... wat er nog van over was.
maar heb vooral jezelf lief. daarmee groeit je kracht en dus ook je haar.

de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Een dikke Bless you!

Juffie Judith
14 december 2005, 20:16
Hoi Jeroen,

beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik wilde even rustig de tijd kunnen nemen om je te antwoorden. Ik denk dat je gelijk hebt met wat je zegt over liefde! Iedereen wil graag geaccepteerd en gekoesterd worden. Iedereen wil zich veilig en geborgen voelen.

Over liefde heb ik het boek: "Als liefde een spel is, dan zijn dit de regels" van Cherie Carter-Scott gelezen. Zij beschrijft de volgende regels van de liefde:

Houd allereerst van jezelf.
Samen met een partner door het leven gaan is een keuze.
Liefde creeeren is een proces.
Relaties bieden kansen om te groeien.
Communicatie is essentieel.
Er zal onderhandeld moeten worden.
Liefde wordt op de proef gesteld.
Liefde dient gevoed te worden.
Vernieuwing is de sleutel tot duurzaamheid
Deze regels zijn vooral bedoeld voor liefde in een relatie maar ik denk dat je ook liefde kunt krijgen van andere mensen waar je geen relatie mee hebt en natuurlijk van jezelf. Daarvoor is regel 1 heel erg belangrijk volgens mij: Houd van jezelf! De relatie die je hebt met jezelf is namlijk de grondvorm waarnaar alle andere relaties worden gevormd. In wezen betekend houden van jezelf eenvoudig dat je geloofd in je eigen intrinsieke waarde. Het houdt in dat je een gezond gevoel van zelfachting hebt en in je hart weet dat je een waardevolle schakel bent in de keten van het leven. Van jezelf houden betekent ook dat je actief voor elk facet van jezelf zorgt. De manier waarop je jezelf waarneemt en behandelt, is precies dezelfde manier waarop anderen je waarnemen en behandelen. Een simpel voorbeeld: ik was blij met mezelf met mijn pruik. Ik straalde dit uit. Mensen zagen dat ik er meer zelfvertrouwen van kreeg. Ik accepteerde mezelf met pruik. Kon er open over praten. Hierdoor accepteerden andere mensen mijn pruik ook. Een van de belangrijkste dingen die je kunt leren van het koesteren van een authentieke en liefdevolle relatie met jezelf is acceptatie. Als je je eigen onvolmaaktheden accepteerd, zul je toleranter tegenover de onvolmaaktheden van anderen staan. Zo staat er ook in de bijbel: Kijk niet naar de splinter in het oog van de ander, maar haal eerst de balk uit je eigen oog weg.

Naast de liefde voor mezelf, blijf ik, net als ieder mens denk ik, zoeken naar liefde van anderen. Zo ben ik in de bijbel gaan lezen over de liefde die God mij geeft. Ik heb mogen lezen dat we een parel in Gods hand zijn. Dat God ieder mens heeft gemaakt met zijn goede dingen en minder goede dingen. Toch zijn we ook met die minder goede dingen voor God allemaal een parel. Een parel die van God talenten heeft meegekregen om in dit leven te gebruiken. Deze talenten helpen mij om in dit leven. Ze hebben mij bij het uitdragen van mijn goede dingen en om te gaan met mijn minder goede kanten. Ik merk dat ik daardoor mijn leven kan dragen. Daarnaast komen er mensen op mijn pad, al dan niet gestuurd door God die mij helpen. Zo ben ik medewerker bij lifeteen een christelijke ontmoeting tussen tieners, waarbij ik merk dat ik ontzettend veel liefde ontvang van andere medewerkers. Zij accepteren mij zoals ik ben. Ik kan er mijn talenten gebruiken. Maar zo heb ik ook contact met niet gelovigen. Verder leert God mij mensen die mij pijn hebben gedaan te vergeven al is dit soms heel moeilijk. Zo staat er in de bijbel een tekst lucas 6: 32-36: "Als u alleen uw vrienden liefhebt, hoe kunt u dan Gods zegen verwachten? Ook zondaars hebben hun vrienden lief! En als u alleen uw weldoeners goed doet, hoe kunt u dan Gods zegen verwachten? ook zondaars doen dat! En als u leent aan mensen van wie u hoopt iets terug te ontvangen, hoe kunt u dan Gods zegen verwachten? Zondaars lenen ook van zondaars om evenveel terug te krijgen! Nee hebt u vijanden lief, wees goed voor ze en leen zonder iets terug te verwachten. Uw loon zal groot zijn, u zult kinderen zijn van de allerhoogste. God zelf is immers ook goed voor ondankbare en slechte mensen. Wees barmhartig, zoals uw Vader barmhartig is." Ik moet toegeven dit is voor mij niet altijd even makkelijk. Maar ik heb gemerkt dat als ik de last van kwaadheid, woede en boosheid op de mensen die mij ontzettend veel pijn hebben gedaan in mijn leven van me afgooi ik veel prettiger in het leven sta. Daarbij voel ik Gods liefde als ik tot hem bid en in de kerk ben. Dit kan ik niet precies beschrijven. Dit is heel erg een gevoel. Een gevoel van geluk. zoveel geluk dat ik er soms van moet huilen. Voor iemand die dit niet geloofd is dit misschien heel moeilijk te begrijpen. En iedereen kan een andere reden bedenken voor de gevoelens die ik heb. Ik veroordeel deze mensen niet. Ik accepteer iedereen zoals hij/zij is. Ik weet zelf namelijk ook niet met 100% zekerheid of ik op de juiste weg zit. Ik heb er echter voor gekozen om in de God te geloven die de katholieken navolgen. Al denkt ik dat het vaak helemaal niet uitmaakt in welke God je geloofd. Ik denk namelijk dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat we allemaal in dezelfde God geloven. Er is alleen telkens iemand anders geweest die ons naar deze God toe bracht. Zo is dit voor mij Jezus Christus, maar voor moslims mohammed. Ik zal nooit kunnen bewijzen hoe dit precies is en of het klopt wat ik zeg. Daarom heet het ook geloven.

Nogmaals ik vind acceptatie van elkaar heel erg belangrijk. Daarom probeer ik iedereen te accepteren het maakt niet uit met welk geloof, geen geloof of wat dan ook. Ben jezelf en zorg dat je gelukkig bent!

Groetjes Judith

jeroen73
8 februari 2006, 16:44
Beste Judith,

wow wat een uitgebreid antwoord.
sorry dat ik er zolang over heb gedaan om te antwoorden.
de regels voor het liefdes spel vind ik erg goed.
ik zal ze ter harte nemen.

voor nu bevalt het alleen zijn me prima.
samen door het leven gaan is inderdaad een keuze! ;)

het allerbeste,
Jeroen