PDA

View Full Version : Borsthaartjes


Laars
8 december 2005, 11:31
Hallo,

Ik ben 19 jaar en ben altijd borsthaar-loos ( heeeel licht dons blond) door het leven gegaan. Wel heb ik zo'n donker streepje vanaf m'n navel naar beneden.
Maar, sinds kort worden de haartjes allemaal iets donkerder.
Ik baal hier echt heel erg van! :(
Op welke leeftijd stopt de groei van borsthaar??
En is het normaal dat op je 19e ineens borsthaar tevoorschijn komt???
Is er iets waarmee je de groei van borsthaar kunt remmen?

Ik dacht eindelijk dat ik alles wel zo'n beetje gehad had en dan komt dit ineens weer. Ben bijna 20, dan is je lichaam inclusief haargroei toch wel eens uitgegroeid??? :confused:

Alvast bedankt,
Gr. Lars.

Kretos
8 december 2005, 13:21
Hoi Laars,

toevallig dat je hierover begint, want m'n vriendin zei laatst dat ik meer borsthaartjes kreeg en toen viel mij dat ook op. Ik ben ook 19.

Ik haal ze gewoon weg met een scheermesje (misschien dat ze juist daardoor sneller terugkomen?).

In ieder geval gebeurt er op je 19e nog van alles met je lichaam en ben je nog niet 'klaar'.

Noodlezzz
8 december 2005, 20:44
Beste vrienden ik heb al borsthaar sinds mn 15-16 jaar, vooral in het midden en op de tepels. (En ja het is duidelijk zichtbaar)
Sinds ik fina gebruik is de groei ervan verminderd.
Ik scheer het, scheren is denk ik de beste oplossing want waxen is zeer pijnlijk heb ik gehoord, ook temeer de huid op de borsten wat dunner is dan die bij de benen, of zoiets.

ray
9 december 2005, 12:20
ik ben 24 en ik krijg meer borsthaar en donkerder. mijn vader heeft het ook in beperkte mate en ik vind het wel mannelijk staan eerlijk gezegd. maar ja smaken verschillen.

borsthaar komt toch meestal op latere leeftijd?

Noodlezzz
9 december 2005, 14:38
Haaruitval krijg je niet enkel door genetisch bepaald te zijn, ook door je hoeveelheid testosteron.
Mijn redenering: Mensen hier hebben haaruitval => meer testosteron dan andere mensen => vroeger krijgen van borsthaar

Super Cow
11 december 2005, 22:57
Haaruitval krijg je niet enkel door genetisch bepaald te zijn, ook door je hoeveelheid testosteron.
Mijn redenering: Mensen hier hebben haaruitval => meer testosteron dan andere mensen => vroeger krijgen van borsthaar

Dat gaat denk ik niet op. Ik ben bijna 24 en heb Alleen baard, schaam en oksel haar.

verders eigenlijks niet.

Sjaak88
12 december 2005, 13:58
ik heb al borsthaar sinds m'n 13/14de jaar, en geen donshaartjes, nee meteen de donkere bos :P
Vind 't ook mannelijk staan al scheer ik 't soms wel weg, omdat 't voor mij dan te lang word.

DHTkiller
13 december 2005, 20:34
Borst, been, rughaar etc is genetisch bepaald en onder invloed van androgenen wordt de groei ervan gestimuleerd. Mannen en jongens met een kale borst en weinig lichaamsbeharing hebben zeker niet minder testosteron in hun lichamen dan mannen met veel lichaamsbeharing, en mannen met AGA hebben en hoeven ook niet per sé méér testosteron te hebben dan mannen zonder AGA. Echter, bij AGA speelt 5-ar een grote hoofdrol, hoe dat bij lichaamsbeharing is weet ik niet. Hoewel er wel lui zijn die zeggen dat lichaamsbeharing afneemt met het gebruik van 5ar remmers, zijn er ook mannen die het tegengestelde beweren.

Noodlezzz
15 december 2005, 16:28
Borst, been, rughaar etc is genetisch bepaald en onder invloed van androgenen wordt de groei ervan gestimuleerd. Mannen en jongens met een kale borst en weinig lichaamsbeharing hebben zeker niet minder testosteron in hun lichamen dan mannen met veel lichaamsbeharing, en mannen met AGA hebben en hoeven ook niet per sé méér testosteron te hebben dan mannen zonder AGA. Echter, bij AGA speelt 5-ar een grote hoofdrol, hoe dat bij lichaamsbeharing is weet ik niet. Hoewel er wel lui zijn die zeggen dat lichaamsbeharing afneemt met het gebruik van 5ar remmers, zijn er ook mannen die het tegengestelde beweren.

Ah ok bedankt nu snap ik het al wat beter.
Sinds ik fina gebruik merk ik een vermindering

Guoy
15 december 2005, 20:52
Hallo,

Ik ben 19 jaar en ben altijd borsthaar-loos ( heeeel licht dons blond) door het leven gegaan. Wel heb ik zo'n donker streepje vanaf m'n navel naar beneden.
Maar, sinds kort worden de haartjes allemaal iets donkerder.
Ik baal hier echt heel erg van! :(
Op welke leeftijd stopt de groei van borsthaar??
En is het normaal dat op je 19e ineens borsthaar tevoorschijn komt???
Is er iets waarmee je de groei van borsthaar kunt remmen?

Ik dacht eindelijk dat ik alles wel zo'n beetje gehad had en dan komt dit ineens weer. Ben bijna 20, dan is je lichaam inclusief haargroei toch wel eens uitgegroeid??? :confused:

Alvast bedankt,
Gr. Lars.

Ik denk dat als je op je 19e pas begint met borsthaar krijgen dat je niet een gigantische bos krijgt. Verder zou ik me niet druk maken. Ik vind een beetje borsthaar juist enorm gaaf en stijlvol staan. Beter dan helemaal niks of teveel. Als je ervan baalt scheer je het gewoon af. Je hebt tegenwoordig ook veet for men. Dus ontharingscreme voor mannen. Ben je ook nog mannelijk bezig! :P ;)