PDA

View Full Version : I need a hug.......


Ihateb@lding
22 september 2002, 22:58
Vanmorgen was de ergste ochtend van mij leven......
Ik werd wakker, en opeens viel het mij op dat er wel ERRUG veel haren op mijn matras lagen.
Voor de spiegel werd mijn vermoeden bevestigd......Inhammen....
Ik kon wel door de muur slaan! Ik heb mijn haar op zo'n 10cm, en een scheiding in het midden, waardoor er dus altijd haar over mijn slapen heenhing.
Ik heb dit gelijk met een vriend besproken, om te kijken of het niet gewoon de leeftijd was (ik ben 18), en het enige wat ik kreeg was dat ik ermee moest leren leven.......
Dat is misschien wel zo, maar sommige mensen waaronder mijzelf kunnen dat gewoonweg niet, en gaan piekeren...
Ik heb besloten ergens deze week naar de dokter te gaan, en te kijken wat hij ervan vindt, ik hoop........En ik meen echt ik hoop met heel mijn hart dat ik overdrijf, of dat het maar tijdelijk is ofzo, vooral als dan je vriendin grapjes maakt over kale mensen, en terwijl ze je vasthoudt verteld dat ze er niet aan moet denken dat ik kaal zou worden......
Wat is nu de nut van deze tekst zullen jullie misschien denken, nou.....Zoals de subject al zegt........Ik hoop dat iemand een sprankeltje hoop kan geven, anders zie ik het niet meer zitten...
Hieronder een paar dingen die van invloed kunnen zijn:
- vader is kaal
- Was mijn haar elke dag
- Ben radiodiscjockey (sommige kennen mij misschien wel), dus heb onregelmatige slaaptijden.
Dan had ik nog een vraag aan jullie.....Als ik mijn vingers door mijn haar haal, heb ik er 5 te pakken, is dat normaal? Of kan je dan spreken van overmatig haaruitval?

Afwachtend van een sprankeltje hoop in bange dagen verblijf ik,


onrustig......

thomas
22 september 2002, 23:32
MAAK JE GEEN ZORGEN.
ZOEK OP DIT FORUM EN GIJ ZULT VINDEN.

GR,
THOMAS

Ihateb@lding
23 september 2002, 04:34
Na een hele middag zoeken op het internet, kwam ik erachter dat in elk haargroei/anti haaruitvaldinggeval in ieder geval 2 vitamines zitten zijnde vitamine B2 and B5.
B5 heet ook wel vitamine C, en B2 staat erom bekend om het haar en nagels te versterken en te verzorgen.....Nu vraag ik mij af of er een verband is tussen misschien een tekort aan vitamine B2 en Kaalheid. Weet iemand hier iets meer over?

Do
23 september 2002, 12:37
Hee Hoi,

Bij (meestal een langdurig) vit. tekort kan haaruitval ontstaan.

Voor de rest is het normaal dat je iedere dag zo'n 100 haren verliest, misschien stelt je dit ietwat gerust.

Groetjes en hierbij de gevraagde hug.

Do.

Ihateb@lding
23 september 2002, 15:50
Vanmorgen maar weer eens gekeken, en die inhammen zitten toch al bijna halverwege mijn hoofd :(. Ik slik nu Vitamine B2 pillen, in de hoop dat er iets verandert, ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Ihateb@lding

Nate
23 september 2002, 18:24
Originally posted by Ihateb@lding
Vanmorgen maar weer eens gekeken, en die inhammen zitten toch al bijna halverwege mijn hoofd :(. Ik slik nu Vitamine B2 pillen, in de hoop dat er iets verandert, ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Ihateb@lding


Ik denk niet dat je met vitaminen je haaruitval kunt voorkomen,het meest waarschijnleke is dat je haren gevoelig zijn voor DHT.Je kunt misschien het beste naar een dermatoloog gaan als je het 100% zeker wilt weten,bij Dr Boersma kun je hiervoor goed terecht.
Het enige dat de haaruitval stopt is finasteride,wees er snel bij!

In ieder geval veel succes!!

branche
24 september 2002, 12:33
ik denk dat vitaminen, mineralen en kruiden wel het kaalwordingsproces kunnen vertragen. Ik gebruik zelf verschillende produkten, waaronder zaagbladpalm en zink (waarvan bekend is dat het ook de dht omzet in ieder geval vermindert). Smorgens pak ik b50 complex en een antioxidant formule met tenminste 15 mg zink, en daarbij ook extra zaagbladpalmcapsules. S'avonds neem ik een gluthation formule met een multivitamine en ook met extra zbpm. Boven op mijn hoofd heb ik nog haar genoeg en lijkt het ook niet dunner te worden. Mijn haalgrens loopt met de jaren wel wat terug. Finasteride schijnt ook niet echt effekt te hebben op de haargrens, daarom gebruik ik liever voorlopig natuurlijke methoden waarbij tevens heel mijn lichaam er beter bij blijft.

Ihateb@lding
26 september 2002, 04:38
Ik ben naar de huisarts geweest, en die vertelde mij dat ik door mijn haren op mijn lichaam (beenhaar, armhaar enzo) een tekort aan vitamine B2 op mijn hoofd kan ontstaan, en hij raadde mij aan vitaminepillen te gebruiken die de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B2 bevatten. En om nou heel eerlijk te zijn....Maar ik weet niet of dit met me vitamientjes heeft te maken......Maar er liggen veeeeeeel minder haren op m'n kussen, En de vervelende jeuk door loszittende haren is ook weg! Het kan best zijn dat dit een beetje los geschut is, maar ik heb weer hoop door jullie posts, en door de aardige meneer huisarts.
Hebben jullie hier overigens weleens bij stilgestaan? Vitamine B2 staat erom bekend dat het de groei van sterke haren stimuleert. Ik wil jullie niks aansmeren, maar ik zou het toch maar eens gaan bekijken!
Ik houd jullie op de hoogte,

Ihateb@lding.

Do
26 september 2002, 12:25
Hai IHB,



Vit. B2 heee dat is voor mij nieuw, dacht dat het eerder aan de B6 kon liggen. (weer wat geleerd) Mijn huisarts heeft mij voor jaren geleden gewezen op biergist tabletten, hier zitten enorm veel vitamines in vooral van de B groep, mijn nagels werden hiervan wel een stuk harder, maar helaas heeft het bij mij niet geholpen w.b. mijn haargroei. (ik heb gewoon de pech dat ik erfelijke aanleg heb).
Ben in ieder geval blij dat jou uitval minder wordt (te gek!!)

Enne..........Misschien is het een kwestie van te weinig slaap! :) (de tijd van de posting).

Groetjes Do.

Ihateb@lding
26 september 2002, 19:07
Kan......kan, maar dat is me werk.

Rocco
26 november 2002, 21:46
Ik ben naar de huisarts geweest, en die vertelde mij dat ik door mijn haren op mijn lichaam (beenhaar, armhaar enzo) een tekort aan vitamine B2 op mijn hoofd kan ontstaan, en hij raadde mij aan vitaminepillen te gebruiken die de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B2 bevatten.

Dit zeggen ze vaak omdat huisartsen niet weten dat haaruitval door DHT wordt veroorzaakt. Of ze weten het wel, maar ze weten niet welk medicijn ervoor gebruikt kan worden. Of ze durven een medicijn als Proscar niet onder woorden te brengen omdat het niet voor haaruitval is bedoeld in de eerste plaats. Misschien kan het ook zijn dat ze niets over Propecia weten. Niet alle huisartsen zijn up-to-date met hun (medicijnen ) kennis, vergeet dit niet.

Met vitamines verdoe je alleen je tijd. Als vitamines zouden helpen, dan zouden er bijna geen kale mensen meer rondlopen. Maar helaas is dat niet het geval heden dage.


Groetjes

Priya
27 maart 2003, 18:16
Originally posted by Russel

Het enige dat de haaruitval stopt is finasteride,wees er snel bij!


hoe snel is snel? ik bedoel ben je nog op tijd als je bv. 1.5 maand na begin haaruitval begint?

Jaapie
15 augustus 2003, 22:02
Wat is je DJ naam?