PDA

View Full Version : Ontkleuringscreme voor donkere huid


Saturnus
29 december 2005, 01:18
Hallo allemaal,

Ik ben een 17 jarig meisje, met een probleempje. Ik heb een donkere huid, niet echt heel donker, want ik ben half surinaams en half nederlands. Nu is er bij op mijn bovenlip zo'n donkere waas te zien. Hier heb ik al een paar jaar last van, maar het afgelopen jaar is deze veel donkerder geworden, zodat het echt goed opvalt. Ik schaam me hier heel erg voor.
Nu weet ik niet zeker of dit wel komt door donshaartjes, of door iets anders... Ben namelijk bang om het te harsen (na slechte ervaring, heb een hele gevoelige huid) en scheren begin ik helemaal niet aan. Nu dacht ik dat het misschien iets was om een ontkleuringscreme van bijvoorbeeld Silx te gaan gebruiken. Maar mijn vraag is nu: is dit slim voor een donkere huid? Zal het niet juist meer op gaan vallen? Ik ben bang dat ik het alleen maar erger maak.... Hopelijk heeft iemand advies voor mij.

Hierbij wens ik ook alle vrouwen die last hebben van ongewenste haargroei heel veel sterkte, want ik heb last van een klein probleempje en lijd hier al onder. En ik heb de onderwerpen op dit forum doorgelezen...

Dushi
29 december 2005, 17:21
Kijk eens bij je ziektekostenverzekering. Bijna elke ziektekostenverzekering vergoedt een bepaald bedrag voor ontharing d.m.v. laser. Na een aantal behandelingen is je haar voorgoed weg. Succes!

glacius
30 december 2005, 11:14
hoi dushi
Ik zou het niet gaan ontkleuren als ik jou was.
Ik ken ook wel een donkere jongens met een wat lichtere kleur haartjes op ze bovenlip, en dat valt veel meer op. Ook heb je denk ik kans dat die haartjes een beetje oranja achtig worden, zoals je ook weleens hebt als je je haar gaat blonderen maar dit niet in stappen doet.