PDA

View Full Version : Vastzuigende pruiken?


WendyZ
18 januari 2006, 21:32
Een tijd geleden was er een AA vrouw bij Extreme make-over die een pruik kreeg aangemeten die zichzelf vastzuigt, dus geen plakkertjes oid meer nodig. Heeft iemand ook zo´n pruik misschien want mij klinkt het als muziek in de oren om niet meer met plakkertjes te hoeven werken!

Groetjes,

Wendy :)

Saar
19 januari 2006, 09:47
Nooit van gehoord maar....

Ik heb een paar jaar terug ook met pruiken gelopen (had er 2). maar ik gebruikte nooit plakkertjes, ze bleven gewoon vanzelf goed zitten. Ik vraag me af of ik daar de enige in ben. Plakkertjes (of zuigdingen) op mn hoofd lijkt me nou werkelijk niks.

WendyZ
19 januari 2006, 10:32
Heb je wel pruiken met echt haar gehad? Die zijn nl zwaarder en het is echt niet mogelijk om zonder plakkers rond te lopen want dan zou ie met de eerste de beste windvlaag achterop m'n hoofd zitten!
Met zwemmen en duiken heb ik trouwens speciale plakkers die waterbestendig zijn.
Er zijn wel websites te vinden met wigs die zich vastzuigen maar ik hoop een adresje in Nederland te kunnen vinden..

tinny
19 januari 2006, 16:41
IK heb nu al 2 jaar een pruik, en heb ze ook nooit vastgeplakt, ze blijven perfect zitten ..
Heb geen schrik dat m'n pruik afvalt ofzo ... Saar, je bent dus niet de enige die het zo doet ..

Groetjes
Tinne

Annelies
19 januari 2006, 18:22
Geen idee of die dingen bestaan. Ik hou mijn ogen en oren open mocht ik er iets over vinden!
Maar als ik er over ga nadenken, ik denk niet dat ze comfortabel zijn; in de zin van lekker zitten. VOlgens mij zweet je je een otter in de zomer en ik denk ook niet dat het goed zal zijn voor je hoofdhuid.. Iets wat luchtdicht afsluit zorgt ervoor dat je huid niet meer kan ademen. Niet goed voor het kwijtraken van zweet en of de aan en afvoer van schadelijke en goede stoffen voor eventuele haaropbouw!

Mijn pruik met echt haar heb ik met klemmen gedragen. Was achteraf voor mij niet de meest ideale oplossing maar goed. Later heb ik plakkers (stickertjes) gebruikt, en dat is op zich niet onaardig omdat je hele goede en nóg betere hebt, maar net waarvoor je ze wilt gebruiken. Voor als het vast moet zitten of écht vast moet zitten ;)

De laatste haarwerken bleven bij mij gelukkig zitten zonder extra te hoeven plakken!

PB me anders even, misschien kan ik je eventueel mee helpen een andere oplossing te verzinnen?!

groetjes Annelies

lucia
18 februari 2006, 08:22
Hallo Wendy,

Via internet kwam ik terecht bij een instituut in Apeldoorn, daar hadden ze ongeveer het systeem waarover jij het hebt, ben met mijn dochter (8 jaar oud en AA) naartoe gegaan voor wat meer info. Er wordt een afmeting van je hoofd gemaakt en aan de hand daarvan worden er 4 units gemaakt van een vlinterdun systeem, het haar wordt niet dubbel geknoopt, zodat je hoofd blijft ademen, de unit blijft 6 tot 8 wken op je hoofd zitten, je kan dus slapen, zwemmen kortom alles doen,je ziet niet zoals bij een pruik een randje, omdat de unit bij de haarlijn vastgemaakt wordt op je hoofd. Nadeel is dat je om de 6-8 wken terug moet naar het instituut om de volgende unit aan te passen, die weer 6-8 wkn blijft zitten, en dat wordt herhaald totdat je weer bij je eerste unit ben. Ik zou dit heel graag voor mijn dochter aanschaffen, maar er hangt een duur prijskaartje aan. voor haar kwam ik op €2245. Mijn verzekeringsmaatschappij vergoedt maar €365. Zie maar aan de rest te komen. Misschien is dit wel iets voor jou.
Groeten LuciaEen tijd geleden was er een AA vrouw bij Extreme make-over die een pruik kreeg aangemeten die zichzelf vastzuigt, dus geen plakkertjes oid meer nodig. Heeft iemand ook zo´n pruik misschien want mij klinkt het als muziek in de oren om niet meer met plakkertjes te hoeven werken!

Groetjes,

Wendy :)