PDA

View Full Version : Hydroxyprogesteron


henriette
22 januari 2006, 22:32
Hallo allemaal ...

Heb afgelopen week te horen gekregen dat ik AA heb. Ik heb nog geen middeltjes geprobeerd en heb nu het eerste middeltje bij de apotheek opgehaald. Het heet Hydroxyprogesteron (11 alpha) en het is een lotion. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien dat er andere middeltjes zijn die misschien beter werken? Mijn dermatoloog vertelde mij dat ik het middel een half jaar moet proberen om te zien of het werkt of niet. Werkt het niet dan gaan we een ander middel proberen. Nadeel van dit middel is dat het moet worden gemaakt door de apotheek en het is maar twee weken houdbaar, dus elke twee weken moet ik even bellen zodat de apotheek het voor me maakt en dus elke twee weken even ophalen. Maar ja ... het is natuurlijk te proberen. Voordeel is wel dat de lotion makkelijk op te brengen is en ik er geen vet haar van krijg.

Een andere keus is het nemen van een andere anticonceptiepil, Diane 35. Heeft iemand hier ervaring mee? En werkt dit daadwerkelijk tegen de haaruitval?

Misschien erg veel vragen ineens, maar ik weet weinig van AA, alleen dat het me aardig s*** laat voelen.

Ik hoor graag jullie reacties.

Groetjes

Annelies
23 januari 2006, 12:59
Ik heb geen ervaring met het middel, maar wat zegt de arts precies wat de werking ervan is??

groetjes Annelies

henriette
23 januari 2006, 22:04
Ik heb geen idee wat de werking ervan is. Das nu het hele punt, de dermatoloog informeerde me heel slecht. De tig vragen komen natuurlijk pas zodra je het ziekenhuis uitloopt. Vandaar dat ik op internet overf e.e.a. aan het lezen en informeren ben. helaas kent niemand hier het middel. Nou mocht het werken ... dan laat ik het uiteraard weten. :)

Saar
27 januari 2006, 21:40
Ik weet er wel iets van maar niet icm haaruitval. Ik ken het via de gynecoloog daar wordt het gebruikt om "foute" hormoonwaardes te stabiliseren als je bijv. endometriose hebt of zwanger wil worden en je horonen zijn uit balans. Progestoron is een mannelijk hormoon en mannelijke hormonen staan erom bekend dat ze haargroei kunnen veroorzaken vandaat denk ik de keuze van de arts... Ik heb er verder nog nooit van gehoord dat ze dat gebruiken bij haarproblemen. Ik weet wel dat je moet uitkijken icm met een hoge bloeddruk, trombose en als je zwanger wil worden.

hazel
27 januari 2006, 22:01
hoi henriette,
ik heb nog nooit van dit middel gehoord wel van de diana pil,mijn dokter zei alleen dat dit waarschijnlijk niet werkt,ik moet eerlijk zeggen dat ik al een hele tijd geleden ben gestopt met het proberen van middelen omdat ik keer op keer teleurgesteld werd,
maar wie weet werkt het bij jou wel,ik hoop 't voor je maar overleg wel eerst met je huisarts wat mogelijke bijwerkingen zijn.
succes ermee........
xxx hazel