PDA

View Full Version : help


leen2
29 september 2002, 22:30
Ben wanhopig! Kan niet van mijn haar blijven! De laatste dagen is 't weer heel erg. Naar de kapper durf ik ook al niet, knip 't dus zelf, maar ik wil geen kort haar!! ik wil mooi lang of halflang haar!!
Ik lijk wel net een klein kind nu, maar weet me echt geen raad meer, en zie mijn haar met de dag verminderen. Een pruik heb ik ook al gehad, maar wil dit niet meer. Zou graag wat raad van jullie krijgen. Alvast bedankt
Leen2

gre
29 september 2002, 23:25
Ik geloof, dat het je eerste post is van je, klopt dat?
Je bent nogal wanhopig, dat lees ik in je bericht.
Door in het forum te zijn, te schrijven en te lezen van de anderen,
help je jezelf al. Het gevoel van jou herken ik wel degelijk. Ik heb ook zo'n periode gehad. Trok erg veel, zoveel, dat het wel leek of ik helemaal niet kon stoppen. Ik was dag en nacht ermee bezig.
Dus ik begrijp heeeeeeel goed wat je meemaakt.
Nu verwacht je een oplossing van je probleem. Als ik het wist, zou ik die schrijven, maar dit probleem heb ik zelf, zoals je begrijpt. Het is bij mij wel een heel stuk minder geworden de laatste jaren.(helaas de laatste weken weer wat erger)
Spanning is het grootste probleem.Vakantie is voor mij erg goed. Dan heb ik dagen, dan lijkt het of het helemaal niet meer bestaat.
Ik denk, er niet te veel mee bezig zijn, lijkt (voor mij dus) het beste om het trekken in ieder geval te verminderen.
Lees ook maar wat de anderen schrijven hierover.
Ik hoop er ook nog vanaf te komen.
Ik wil hiermee zeggen, dat je zeker niet alleen staat. Ik je heel goed begrijp. Ik had jouw stukje een aantal jaren geleden net zo kunnen schrijven.
Veel sterkte, dat je in ieder geval weer moed krijgt om te minderen en misschien te kunnen stoppen. Maar verwacht geen wonderen.
Groeten Gre.

monique3
1 oktober 2002, 13:19
Allereerst welkom bij onze club.
Ik hoop dat het voor jou ook tot steun zal zijn, om onze verhalen te lezen.
Je schrijft voor het eerst, en dan gelijk met een kreet om hulp.
Ik kan me indenken dat je het heel moeilijk hebt op het moment.
Wat kan je doen om het een beetje te beperken.
Je zou de plaatsten waar je plukt een beetje kunnen vermijden, probeer in de buurt van mensen te zijn, niet teveel alleen zijn.
Doe pleisters om je vingers heen, bel iemand op, schrijf op dit forum, ga een stukje wandelen enz.
Alles om maar niet te plukken, want het helpt je helemaal niet, integendeel, je krijgt er juist meer problemen door, en minder haar!!
Beste Leen2, sterkte van Monique3.

leen2
1 oktober 2002, 16:44
Hallo Monique3,

Dank voor je reaktie op mijn noodkreet. Ja ik zat er echt door. Ik geloof dat ik op een toppunt zat, en het was bijna zover dat ik zoveel zou uittrekken dat ik weer aan een pruik toe zou zijn. Ik heb al enkele leuke reakties gekregen van lotgenoten hier, doet me echt goed om te voelen dat ik niet alleen ben met dit probleem en iedereen zit er met je in.
Ik zal hier dus nog vaak te vinden zijn, en hoop? misschien in de toekomst ook anderen een steun te kunnen geven.
Groetjes
Leen 2

leen2
1 oktober 2002, 17:13
Hoi Monique3,

Was het belangrijkste nog vergeten te zeggen. Ik heb me gisteren proberen sterk te houden, en heb maar 3 haren uitgetrokken! Vandaag nog niet één, tot nu toe. Benieuwd of ik dat kan volhouden!

Groetjes