PDA

View Full Version : is het haar weleens bij jullie terug gekomen... zo ja hoelang??


DCarmen
31 januari 2006, 16:08
mijn vraag staat er al..
ik ben carmen..en ik ben vorig jaar 2005 pas laat geconstateert met aa
het is bij mij eerst in me linker wimpers begonne,ik d8 dat het aan een onsteking lag aan mijn wimperrand.
daarna viel mijn haar massaal uit.
ik had aan de voorzijde 2 grote kale plekken..en aan de achter zijde ook1 grote.:crybaby:
zo ongeveer 2 weken geleden heb ik er weer 2 ondekt ..deze zijn niet zo heel groot maar wel zichtbaar...waarvan het gekke is dat aa (dus niet totalis en die andere) meestal aan haar grenzen voorkomen mijn laatste 2 plekken dus niet..

is het ook weleens bij jullie eerst ergens anders begonne en daarna op de hoofdhuid..??

dit geld natuurlijk alleen voor de mensen met de gewone AA versie

en hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat het terug groeide.
mijn wimpers zijn weg van al vorig jaar in juli 2005.
en me haar is pas uitgevallen in oktober..waarvan wel kleine donshaartjes zitten maar meer niet..

ik weet wel dat ik niet de eerste bent in mijn familie met AA
mijn moeder heeft het 2x in de leven gehad.
(9 jaar en 35 jaar)

ik heb wel veel anemie (bloedarmoede) in mijn leven gehad.. en schildklier aandoening zit ook bij mijn familie erin.. dus ik denk dat daar mijn link zat.
ik geloof niet zozeer dat stress...aa veroorzaakt...

ik wou gewoon me verhaal kwijt omdat ik voor mijn gevoel echt hier de enige bent in mijn sociale omgeving met zoiets als aa (behalve mijn moeder maar dat was al lang geleden)


ik hoop dat ik in contact ken komen meer mensen met aa ..

hazel
1 februari 2006, 08:28
hallo,

ik heb nu zo'n15 jaar aa,ik ben nu 22.
bij mij is het nooit echt terug gekomen,af en toe in de zomer een paar plekjes maar nooit echt om van te juichen, :crybaby:
ik heb persoonlijk ook niet het idee dat 't bij mij ooit nog terug komt omdat 't al zo lang duurt,maar ja we zullen zien :)
ik heb eigenlijk ook nooit contact gehad met lotgenoten,deze site is voor mij dan ook een geweldige ontdekking!!
succes,
xxx hazel

Lies86
1 februari 2006, 09:05
Heey Carmen.

Bij mij is het haar al 2 keer terug gekomen.
De eerste keer na 2,5 jaar zonder haar. Toen bleef het een jaar zitten.
En daarna weer een jaar zonder en toen weer een jaar met.
En nu inmiddels weer ruim 1,5 jaar zonder.

Wanneer het terug komt weet je nooit, en hoe lang het blijft ook niet.
En dan kan het natuurlijk ook altijd weer weg gaan.
Dat is de elende met AA!
Als het bij mij terug komt krijg ik over het algemeen veel jeuk zodra het gaat groeien.
Ik haal dan bij de huisarts een flesje betametason tegen de jeuk.
Dit helpt prima.
Bij mij is het altijd eerst een paar weken kleurloos, pas als het wat langer wordt komt ook de kleur terug!

Als het weer uitvalt krijg ik ook weer last van jeuk.
Meestal is het binnen een week weg bij mij!

Sterkte!
Annelies

Saar
3 februari 2006, 16:05
Bij mij komt het ook zo afneote weer eens terug, en dan valt het na een poosje weer uit... al bij al is het nu 4 x teruggekomen en nu is het weer bezig uit te vallen... niks zo eigenwijs als mn haar :cool: Ik ga overigens het 10de jaar in met AA

FearTheHair
3 februari 2006, 17:14
Ik heb dit nu denk ik een maand en zie dat vooral vrouwen dit hebben...


zit er overigens verschil van AA bij mannen en vrouwen...

Maddy
3 februari 2006, 20:58
Hoi,

Ik heb mijn haar terug gekregen, na gebruik van bethamethason, en gebruik van ferrograd tabletten. ( ferritine in mijn bloed was te laag. ) Hopelijk valt het niet meer uit. Het was mijn eerste keer, en ik was er emotioneel heel slecht aan toe. Heb ook een haarprothese gekocht bij haarhoeve Vermaat, maar nooit gedragen.Marcel Vermaat heeft mij dat haar min of meer opgedrongen. Ik kwam daar alleen voor een info/ gesprek, maar hij vertelde me dat ik over een jaar kaal zou zijn. want ik had volgens hem adrogenetica. Al met al heb ik een behoorlijke rotte periode achter de rug. Maar ik ben er achteraf wel sterker door geworden.
Heel veel sterkte! Groetjes Maddy

hazel
4 februari 2006, 07:31
hoi maddy,
niks zo vervelend als iemand die je een haarwerk aansmeerd puur voor 't geld en dan ook nog eens uitspraken doet die eigenlijk voor een arts bedoeld zijn :mad:
maar gelukkig gaat het nu beter met je,keep you'r head up!!!!
veel succes, liefs hazel :D

Maddy
19 februari 2006, 12:22
Hoi Hazel,


Bedankt voor dit hart onder de riem. Het is fijn dat er mensen zijn die begrijpen hoe je je voelt. Ik ben ook erg blij dat ik dit forum ontdekt heb. LIefs Maddy

leentje
20 februari 2006, 17:25
Hoi Hoi,

bij mij is het al 20 jaar (ik ben 24) een komen en gaan, zowel in plekjes als totaal, zowel op mijn hoofd als de rest van mijn lichaamsbeharing.
Het haar op mijn benen en armen, en ook de schaamstreek zijn nooit meer terug gekomen. (das toch nog iets positiefs haha)
OP mijn hoofd en in mijn gezicht is het kermis! De ene keer alles tegelijk dan alleen mijn wenkbrauwen en plekjes op mijn hoofd en ga zo maar door.

Het maakt het wel extra spannend niet te weten wat en waar en wanneer, maar zelfs dat went een beetje.

Marleen

Maddy
20 februari 2006, 19:06
Hoi Leentje,


Ik was benieuwd of jij ook een haarwerk draagt? Je klinkt heel positief. Alsof je een heel sterke vrouw bent. Toppie! Groetjes Maddy:D

leentje
21 februari 2006, 00:00
Hoi Maddy,

Ik draag geen haarwerk en heb dat nooit gedaan. Toen ik acht jaar was hadden we er bijna een gekocht maar ik vond dat toen zo'n eng ding, en was juist bang dat iedereen het dan juist gaat zien aan je. Ik kan me nog zo goed herinneren dat er een vrouw was die allemaal aan mijn hoofd zat te sjorren en mijn moeder die maar niet kon kiezen en uiteindelijk zou het er een worden "waarvan je het helemaal niet zou vermoeden" :crybaby: . Ik werd er helemaal akelig van. alsof ik mij moest schamen voor zoiets onschuldigs en eigenlijk iets heel bijzonders! Dus altijd petjes en doeken om mijn hoofd gedragen, maar nooit verlogend dat ik kaal was. Ik heb vaak gehad dat ik bang was dat bijvoorbeeld mijn mutsje af zou waaien bij het stoplicht en dat iedereen dan zou schrikken. Ik bedacht me toen dat het misschien beter was als ik gewoon niets meer zou dragen. Dat hielp enorm. Als mensen me wilde vragen wat ik had dan deden ze dat, en ik speelde niet alleen openkaart tegenover mijn omgeving, maar ook naar mezelf toe. Ik hoefde me niet te verstoppen. Het is ook zo dat ik het al vanaf mijn 4e heb. Ik weet niet beter en ik heb er zelf helemaal geen problemen mee. De reden dat ik mijn kale koppie zou verbergen was voor andere mensen en dat is het me niet waard. Je hebt er een dosis moed voor nodig, maar dat is makkelijker als je het al zo lang hebt. Ik vind het zelf altijd erg intrigerend als ik iemand kaal zie, echt kaal! Daarbij heb ik een hele collectie brilletjes en die zorgen er dan nog enigzins voor dat ik er nog artistiek uitzie ook! Ik las dat jij je er ook een aan had laten smeren maar hem niet droeg. Waarom is dat precies? Ik vind dat heel stoer van je en ik denk dat, na het lezen van je berichtjes op het forum, je een heel wijs en sterk iemand bent, en dat is prettig om te lezen op het forum! ;)

Het ga je goed! Groetjes Marleen.