PDA

View Full Version : Stichting "Geef Haar een kans"


GeefHaareenKans
2 februari 2006, 08:53
Deze stichting doet onderzoek naar:
Hoofdhuidkoeling ter vermindering van haaruitval bij chemotherapie

Wilt u meer weten kijk eens op de website:
www.geefhaareenkans.info (http://www.geefhaareenkans.info/)

Heeft u ervaringen met hoofdhuidkoeling of chemotherapie.

geef hier eens uw mening om andere mensen te kunnen helpen!

bedankt.

Iren
16 mei 2006, 10:22
Hallo GeefHaareenKans,

In 2004 onderging ik chemotherapie ter bestrijding van borstkanke. Voor de chemo heb ik een uitgebreide onderzoek gedaan naar de moegelijkheden om hoofdkoeling te gebruiken. UIteindelijk heb ik besloten om mijn haar te laten vallen,vooral omdat ik niet langer in het ziekenhuis woude blijven wegens de hoofdkoeling. Ook zou de kwaliteit van de bespaarde haar niet zo goed zijn en dat heeft me tot mijn definiteve beslissing gebracht.

Ik vind dat dergelijke beslissing heel persoonlijk is en bij het nemen van deze een goede voorlichting heel belangrijk is. Het is fantastisch dat deze mogeljkheid bestaat aangezein het haar verlies een van de meest aangrijpende veranderingen in je lichaam is tijdens de chemo.

Wat ik ook wil melden is dat om het herstel van mijn haar na de chemo te helpen heb ik een speciale masker gekkregen van mijn bio energie therapeut (ik heb mijn behandelingen aangevuld met haar ondersteunende therapie). Deze masker hielp me ontzettend veel met het nieuwe haar groei en deze nu in conditie te houden. Grappig genoeg, maar mijn haar ziet er nu beter uit dan voor de chemo. Misschien zijn er ook anderen die op zoek zijn naar een goede haar ondersteuning, dan hebben jullie mijn info en contact details.

Met vriendelijke groeten,
Iren