PDA

View Full Version : haarverf ongelukken


Marlot
20 februari 2006, 17:14
Ik verf mijn haar al iets van 5 jaar met henna..
6 maanden geleden was de (rode) henna die ik tijd heleden had aangebracht al weer uitgevaagd en was vrijwel gewoon weer mijn natuurlijke haarkleur (blond). Ik wou het donkerbruin verven maar deed het tot mijn spijt met chemische verf, het werd groen.. Dat was alleen niet de bedoeling en ik ging er nog eens 5 keer overheen met pikzwarte henna, het was toen gewoon zwart. Dat ging na 2 weken alleen wat uitvagen naar groen en ik ging naar de kapper om te vragen wat ik er aan kon doen, er werd me gezegt dat ik er eigenelijk niets aan kon doen maar kon proberen met chemische zwarte verf het te verven. Dat liet ik dus doen en goed resultaat, alleen dat ging ook als een gek uitvagen en het was weer die groene kleur na een paar weken.. nu, 6 maanden later ben ik wanhopig een normale kleur te krijgen (blond, rood, bruin, zwart, maakt niet uit, ik vind alles wel leuk ) heeft iemand tips?

( het is al ongeveer 5 cm uitgegroeit, ik heb vrij stevig haar en geen last van haaruitval )
Alvast bedankt.

_Annemieke_
20 februari 2006, 19:23
Ik denk dat je niets anders kan doen dan het te laten uitgroeien.
Ik heb ooit blondere lokken in m'n haar laten zetten, toen begon dat echter uit te groeien en besloot ik het te verven, maar doordat m'n haar zo porieus is (heb fel last van haaruitval) pakte het dus alleen op het nieuwe haar dat gegroeid was, gevolg, ik heb nu twee haarkleuren, en het enige dat ook ik eraan kan doen is laten uitgroeien.
Je baalt er mss van maar er zal niets anders opzitten denk ik.
Je kan je haar af en toe mss met kleurshampoo wassen, dat vervaagt ook maar als je het terug begint te zien kan je weer kleuren (ook al is dat niet echt gezond voor je haar).

Susing
21 februari 2006, 22:54
Hoi,

Ik heb een erg goede kapster en zij adviseert mij het volgende:
in tegenstelling tot wat je zou denken, lijkt donker haar juist voller.

Zij raadt highlights of lowlights of wat voor soort strepen dan ook af, een egale kleur doet het haar voller lijken. En is beter voor je haar.

Verder knipt ze mijn haar in lagen, de bovenste laag niet te kort. En de bovenste laag kan ik het beste met een ronde gaatjesborstel gladder fohnen (ik heb krullen) omdat je dan de dunne plekken beter bedekt.

Groetjes susing