PDA

View Full Version : nieuw hier


ikk
22 februari 2006, 12:34
Halloo ik ben een meisje van 18 jaar en heb sinds kort duidelijk last van overbeharing ik heb er al veel over gelezen en heb het gelijk tegen me ouders gezegd ben al naar een dermatoloog geweest m(heeft niks geholpen omdat ze zegt dat er bij mij geen sprake is van hirsutisme).
Ik moet dus vandaag de diane pil ophalen om te gaan slikken maar lees zoveel negatieve dingen erover en ik wil echt niet aankomen.

Ik heb haargroei op mijn armen benen gezicht (wang echt abnormaal wel maar kleine haartjes hoor) voeten tenen handen vingers buik onderrug en dan zegt die dermatoloog dat het normaal is voor mijn type huid (ben bruin) ik zeg nou als je op deze plekken haar heb is dat niet normaal hoor volgens mij.
En ik wil wel laseren en me ouders zullen me wel helpen maar ik weet echt niet welke behandeling ik moet doen.

En elke morgen als ik wakker word ben ik bang dat het erger is en me pa zegt dat gaat vast niet zo snel maar bij mij wel hoor. En ik schaam me dood want ik wil wel gewoon vriendjes enzo en kinderen later want ik ben best een leuk meisje en ik word echt zo onzeker van dit probleem....

zo dat moest ik even kwijt

irenebrug
22 februari 2006, 23:16
Hoi,

Er mag dan officieel geen spraken van hirsutisme, maar voor jouw persoonlijk heb je wel last van ongewenste haargroei.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier heel onzeker over voelt en vind het erg dapper van je dat je er al zo snel al met je ouders over durft te praten!

Remko.

Blue-D
23 februari 2006, 14:08
Hoi ikk,

Je probleem is zeker herkenbaar en wat goed dat je snel erover praat en een oplossing zoekt. De diane pil heeft voor mij niet gewerkt omdat ik niet tegen de bijwerkingen kon en ben er snel mee gestopt, maar wie weet, misschien werkt het voor jouw wel.

Laseren kan je beter bij een erkende kliniek laten doen. Als deze dermatoloog je niet helpt en je veel last van overbeharing hebt, vraag naar een second opinion en naar een verwijzing voor een laser behandeling. Een intake gesprek van een kliniek kan ook soms dingen ophelderen, ik weet niet of het altijd gratis is.

Verder krijg je bij veel verzekeraars vergoeding voor het behandelen van je gezicht iig. Dus daar zou je ook naar kunnen kijken. er is al een topic daarover in deze rubriek van de forum.

Voor het tijdelijk verwijderen van je lichaamshaar, kun je ook vele methodes vinden in deze rubriek. Er zijn aantal mensen bezig met Kalo, ik weet niet of dat echt resultaat heeft bij iedereen, maar je zou die mensen kunnen vragen.

Veel succes en ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Ik denk ook niet dat je haar snel erger wordt, bij mij begon het op mijn 14e ongeveer maar het werd niet erger na mijn 18e ofzo. In tegen deel, mijn benen heb ik heel vaak geharst, en daar zijn de haren minder naar mijn mening, maar ik hars ze inmiddels al meer dan 10 jaar!

Hebben ze een hormonen onderzoek of andere onderzoeken gedaan bij jouw? om tot de conclusie te komen dat het geen hirsutisme is?

Marte
23 maart 2006, 22:29
Hallo ikk,

laat, voor je iets doet, wel eerst onderzoeken hoe of wat, indien namelijk de oorzaak hormonaal is dan heeft het weinig zin een laserbehandeling te odnergaan zondero ok aan de hormonenspeigel te werken, anders blijft er van binnenuit een stimulans voor overbeharing aanwezig zijn.

veel succes alleszins ermee.

xxx marte