PDA

View Full Version : Ben ook nieuw hier.... haar op jukbeen


Robbie555
24 februari 2006, 17:19
Hoi dames en heren...

Heerlijk dat er zo'n site is waarbij je je verhaal kwijt kunt :)

Ik heb het volgende probleem: ben totaal niet behaard kwa borsthaar of wat dan ook.. integendeel.. m'n borsthaartjes zijn op 1 hand te tellen.

Er is echter 1 probleempje.. sinds ongeveer mijn 19e, heb ik last van haartjes op mijn jukbeenderen tot zeer vlak onder mijn oog. Daarvoor waren het donshaartjes die je nauwelijks zag maar een paar zijn dikker geworden en duidelijker zichtbaar. Ik wil die duidelijke haartjes weghalen met een pincet alleen ben ik bang dat het op de een of andere manier dikker terugkomt of dat die donshaartjes die nu nog niet goed zichtbaar zijn, ook duidelijker zichtbaar worden.

2 vragen: is het waar dat na verloop van tijd de haartjes niet meer terugkomen als ik het weghaal met een pincet?
Of is het juist zo dat ik daardoor nog meer haargroei krijg in het gebied onder mijn oog en dat de donshaartjes dikker worden?
Graag jullie hulp... alvast bedankt!!

Robbie555
25 februari 2006, 18:46
Niemand?? :(

Dushi
25 februari 2006, 19:38
Hallo Robbie,

Bij mij worden de haartjes niet dikker als ik ze uittrek met een pincet. Ik denk echter dat je ze misschien beter kan laten laseren. Dan blijven ze na een aantal behandelingen voorgoed weg. Het laseren is zo goed als pijnloos. Alleen op je bovenlip is het pijnlijk (tenminste, zo ervaar ik het).

Succes!

Robbie555
27 februari 2006, 17:47
Ja maar laseren is erg duur... ik ben dus vooral bang dat het dikker terugkomt of dat het meer wordt. het liefs hoop ik natuurlijk dat het in de loop van de tijd minder wordt...

Dushi
28 februari 2006, 17:44
Het laseren kost bij mij € 135,= per keer. Je ziektekostenverzekering vergoed een bepaald bedrag. Na een behandeling van ongeveer 4 keer is het ergste al weg. Daarna is het een kwestie van nog wat behandelingen om het laatste weg te krijgen. Ik krijg bij het IZA een jaarlijkse vergoeding van € 430,=. Omdat ik Minoxidil gebruik voor mijn AGA komen er steeds zwarte haartjes terug. Hiervoor onderga ik jaarlijks een aantal behandelingen om dit onder controle te houden.

Robbie555
2 maart 2006, 17:10
Hey Dushi,


Dank je wel voor je reactie. Weet je toevallig of het zilveren kruis ook iets vergoedt of is het alleen het IZA?

En misschien een domme vraag.. maar wat bedoel je met Minoxidil voor je AGA?
Die woordjes zeggen me namelijk helemaal niets.

Groetjes Robbie

Dushi
2 maart 2006, 22:39
Bij Zilveren Kruis vergoeden ze volgens mij € 530,= eenmalig (durf het niet met zekerheid te zeggen). Dus dat is niet zoveel.

Minoxidil is een lotion die haaruitval stopt en soms voor hergroei zorgt. AGA is haaruitval die met mannelijke hormonen te maken heeft. Kijk maar eens verder op dit forum bij haarproblemen bij vrouwen. De Minoxidil zorgt bij mij niet voor nieuwe haargroei boven op mijn hoofd maar meer op mijn gezicht :mad:

Sol
2 maart 2006, 23:28
Hey robbie, ik heb ook wel is kleine donkerdere haartjes op mijn jukbeenderen (echt zo 1 tot 3 ofzow) maar ik trek ze dr altijd gewoon uit met een pincet.

Dat je daar donshaartjes hebt dat kan geen kwaad, iedereen heb wel donshaartjes die niet donkerder worden of langer groeien. Dat er dan precies een paar haartjes zitten die net iets donkerder worden dan is dat volgens mij niet heel vreemd. Zijn het er best veel zoals jij zegt, dat ze net tot onder je oog komen klopt misschien inderdaad niet maar ik zou eerst even je huisarts raadplegen.

Er zijn toch ook middeltjes die de haartjes opbleken en dunner maken? iemand?

Robbie555
3 maart 2006, 14:03
Ook jij bedankt voor je reactie Sol... dus ik kan ze gerust eruit trekken met een pincet denk je>? Het is inderdaad vlak onder m'n oog ja.. en daar ben ik bang voor dat als ik ze met een pincet eruit trek, er haartjes in de omgeving gaan groeien die er nu nog niet zijn.

Het is een klein oppervlak dus misschien moet ik inderdaad mijn huisarts raadplegen en kan ik het weglaseren.

Pascalleke
20 maart 2006, 20:59
Ook jij bedankt voor je reactie Sol... dus ik kan ze gerust eruit trekken met een pincet denk je>? Het is inderdaad vlak onder m'n oog ja.. en daar ben ik bang voor dat als ik ze met een pincet eruit trek, er haartjes in de omgeving gaan groeien die er nu nog niet zijn.

Het is een klein oppervlak dus misschien moet ik inderdaad mijn huisarts raadplegen en kan ik het weglaseren.

Van wat ik heb begrepen van het laseren, worden haartjes vlak bij de ogen niet behandeld in verband met risico voor de ogen (fel licht enzo).

(Whoei, mijn allereerste post!)

Marte
23 maart 2006, 21:34
dag robbie,

je moet er altijd rekening mee houden dat, wanneer je (een) haar(haren) weg haalt via een pincet, je waarschijnlijk ook enkele omringende haartjes mee zult nemen. Telkens je een haartje er uit trekt wordt ze in haar groei gestimuleerd, dikker (vanwege het feit dat ze nu ook actief voeding krijgt, aangezien je door het eruit te trekken ze stimuleert) en vaak donkerder. Dat hoeft neit meteen de eerste keren zo te zijn maar zal op den duur ook zo zijn. Er zijn vrouwen (bij mannen weet ik dat niet) waarbij inderdaad op den duur de haar'groei stagneert, maar indien het echter (zowel plaatselijk als geheel) echt om veel haargroei gaat, die erger wordt (wat betekent dat ze van binnen uit gestimuleerd wordt) zou ik daar nuiet op rekenen.

Blijft natuurlijk wel een feit dat als je er last van hebt en het maar een paar haartjes betreft, ik ze, als ik jou was, er uit trekken, het is een kleine moeite dat bij te houden en indien je er meer zelfvertrouwen van krijgt, lijkt mij de keuze snel genomen.

Veel succes...

xx marte