PDA

View Full Version : Graag wat adviezen..


michel73
7 oktober 2002, 16:04
Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje op dit board, dus ik zal me een beetje voorstellen. Mijn naam is Michel en ben 29 jaar oud en ben eerste monteur van beroep.

Ik heb afgelopen oud en nieuw op een feest een zeldzame gehooraandoening opgelopen, waardoor ik nu erg overgevoelig ben voor geluid. Dit is zelfs zo erg geworden dat ik de laatse vier maanden nu binnen zit. En nu komt het, dit heeft er blijkbaar op een of andere manier toe geleid, dat mijn haar begint uit te vallen. Ik denk zelf dat het door de stress en het binnen zitten komt, want het is rond die tijd begonnen. Haaruitval zit niet in de familie en heb dit probleem ook eigenlijk nooit aan zien komen. Het is niet dat ik al kale plekken op mijn hoofd heb, maar als het in dit tempo door gaat, word ik er niet vrolijker van.

Het lijkt er op dat het haar over mijn gehele hoofd meer uitvalt dan dat het terug groeit, want het voelt en het ziet er ook overal dunner uit. Het viel me eigenlijk pas op toen ik in de douche onder de hallogeen lampen ongeveer vijf cm vanaf mijn haargrens door mijn haar heen kon kijken, iets wat hier voor zeker niet het geval was. Ik ben redelijk ijdel, dus ik let wel op dat soort dingen. Wel valt het op dat ik meer roos heb als normaal en toch ook wel wat last van jeuk heb, wat waarschijnlijk gewoon door de roos veroorzaakd word.

Nu is mijn vraag, aangezien er in mijn gehoorsituatie weinig verbetering zit, wat ik hier aan zou kunnen doen. Ik heb een hoop stukjes gelezen, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Ik zou graag mijn haar gewoon een handje willen helpen, omdat het het blijkbaar moeilijk heeft in deze situatie.
Je mag aannemen dat ik geen genetische aanleg heb voor haaruitval, dus ik zoek eigenlijk een subtiele manier om er wat aan te doen

Enige adviezen?

Alvast bedankt

Michel

Rocco
28 november 2002, 20:12
Hoe moeilijk het ook is, probeer de strijd nooit op te geven. Voor alles is er wel een oplossing. Je zegt hier :

Haaruitval zit niet in de familie en heb dit probleem ook eigenlijk nooit aan zien komen.

en je zegt ook :

Je mag aannemen dat ik geen genetische aanleg heb voor haaruitval,

Hoe weet je dat je geen genetische aanleg ervoor hebt Michel ? Omdat je famileleden niet kaal zijn ?

Kaalheid kan generaties overslaan en het kan zo zijn dat niemand in je familie kaal is, maar dat jij ongelukkigerwijs WEL kaal wordt. Dit komt omdat die kaalheidsgen wordt doorgegeven van vader en moeder op kind. Het kan zijn dat die gen bij veel van je familieleden in een "slaaptoestand" heeft gezeten maar bij jou "wakker" is geworden.

Ga langs een dermatoloog of ga langs je huisarts. Die weten er wel raad mee.


Succes !

Knurft
30 november 2002, 00:05
Probeer eens een aantal maanden een haarvitamine uit. Het kan zijn dat je haar door de stress te weinig voedingsstoffen krijgt. Veel vitamine B kan helpen. Baat het niet.....

Sterkte!!