PDA

View Full Version : sad sad verry sad


sadgirlie
28 februari 2006, 20:03
hallo, ik ben meisje van 18 en heb ook te maken met ongewenste haargroei:crybaby: ik onthaar nu al een tijdje met was en cremes en met het scheermesje maar ik ben dit zo beu...dat ik steeds plekjes moet ontharen waar andere vrouwen niet eens moeten aan denken , zoals borsten,onderbuik enz... het maakt me eigenlijk zo onzeker en ongelukkig en ben bang dat mijn vriend dit niet zal aanvaarden of raar zal opkijken :sad: maar door deze site te lezen heeft het me toch weer wat moed gegeven dat ik niet de enige ben met dit probleem:( want ik wil zo graag gewoon kunnen gaan zwemmen zonder ik mij eerst zorgvuldig heb zitten ontharen... kan mij iemand tips geven over ontharingsproducten of systemen die er kunnen toegepast worden?

mvg
sadgirlie

Yhi
1 maart 2006, 09:29
hallo, ik ben meisje van 18 en heb ook te maken met ongewenste haargroei:crybaby: ik onthaar nu al een tijdje met was en cremes en met het scheermesje maar ik ben dit zo beu...dat ik steeds plekjes moet ontharen waar andere vrouwen niet eens moeten aan denken , zoals borsten,onderbuik enz... het maakt me eigenlijk zo onzeker en ongelukkig en ben bang dat mijn vriend dit niet zal aanvaarden of raar zal opkijken :sad: maar door deze site te lezen heeft het me toch weer wat moed gegeven dat ik niet de enige ben met dit probleem:( want ik wil zo graag gewoon kunnen gaan zwemmen zonder ik mij eerst zorgvuldig heb zitten ontharen... kan mij iemand tips geven over ontharingsproducten of systemen die er kunnen toegepast worden?

mvg
sadgirlie


Hallo Sadgirlie, ik kan me goed voorstellen dat je door het ontharingsgedoe op plekken waar je normaal gesproken als vrouw geen haren hebt een sad gevoel van over houd. Ik heb zelf ook haren op mijn borsten en buik, en daar word ik ook niet blij door. Wat je al schreef, gelukkig zijn er meer vrouwen die dit probleem hebben, gedeelde smart is halve smart. Je vroeg om tips. Momenteel gebruik ik een tijd een ontharingsmiddel de zg kalo. Ik ben hier redelijk tevreden over. http://www.webvrouw.nl/permanent_ontharen/ (http://www.webvrouw.nl/permanent_ontharen/)
Daarnaast heb ik een paar keer mijn bovenlijf met epilight laten behandelen. Kost heel veel geld:(

Ik kan je de raad geven om niet meer te gaan scheren. Mijn ervaring is dat de haargroei wordt gestimuleerd. Je haren worden dikker.
Succes, en kop op het leven is meer dan het harengedoe. En stel dat je vriend je afwijst om je ongewenste haargroei dan is hij je gewoon niet waard.


Dag, Rachel

sadgirlie
1 maart 2006, 14:04
bedankt rachel voor je tip ivm kalo ik zal dit product zeker bestellen en hopelijk ben ik er even tevreden over als jij dat bent!ik ben blij dat er toch iemand heeft gereageerd want door dit probleem is mijn zelfvertrouwen pijlsnel de grond in geboord :( eignlijk wel triestig want ik was een vrolijke opgewekte meid en daar es nu niet zoveel meer van te merken :crybaby: ik wil graag trug gemeend plezier maken! oja die epilight hoeveel keer moet je dat laten doen voor het echt resultaat oplevert?

dag en bedankt sadgirlie

Hallo Sadgirlie, ik kan me goed voorstellen dat je door het ontharingsgedoe op plekken waar je normaal gesproken als vrouw geen haren hebt een sad gevoel van over houd. Ik heb zelf ook haren op mijn borsten en buik, en daar word ik ook niet blij door. Wat je al schreef, gelukkig zijn er meer vrouwen die dit probleem hebben, gedeelde smart is halve smart. Je vroeg om tips. Momenteel gebruik ik een tijd een ontharingsmiddel de zg kalo. Ik ben hier redelijk tevreden over. http://www.webvrouw.nl/permanent_ontharen/ (http://www.webvrouw.nl/permanent_ontharen/)
Daarnaast heb ik een paar keer mijn bovenlijf met epilight laten behandelen. Kost heel veel geld:(

Ik kan je de raad geven om niet meer te gaan scheren. Mijn ervaring is dat de haargroei wordt gestimuleerd. Je haren worden dikker.
Succes, en kop op het leven is meer dan het harengedoe. En stel dat je vriend je afwijst om je ongewenste haargroei dan is hij je gewoon niet waard.


Dag, Rachel

Dushi
1 maart 2006, 17:00
Ook ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Vooral als je nog zo jong bent. Je kan inderdaad beter niet scheren. Je krijgt er stoppels van en daardoor lijkt het dat de haren dikker worden. Je zou ze met ontharingscreme weg kunnen halen. Dit zorgt er voor dat de haren wat verder onder de huid verwijderd worden en er ontstaan geen stoppels. Ook zou je aan harsen kunnen denken. Ik epileer de haren op mijn borsten altijd. Een kwestie van bijhouden maar het ziet er in ieder geval netjes uit. Een behandeling met de laser is natuurlijk helemaal mooi. Het is alleen vrij prijzig. Je hebt gemiddeld zo'n 7 behandelingen nodig voordat het haar helemaal weg is. Dit komt door de verschillende groeifases van het haar. Ik wens je veel sterkte. En zoals al eerder gezegd is: een jongen die je om dit probleem laat zitten, is je niet waard!!

sadgirlie
2 maart 2006, 12:14
hoi,

klein vraagje... die haren op je borsten epileer je dit met een epileertoestel of met het pincetje? dank je wel voor de steun ik voel me al een stuk meer op mijn gemak omdat ik hoor dat ik niet alleen ben met dit probleem...

mvg sadgirlie
Ook ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Vooral als je nog zo jong bent. Je kan inderdaad beter niet scheren. Je krijgt er stoppels van en daardoor lijkt het dat de haren dikker worden. Je zou ze met ontharingscreme weg kunnen halen. Dit zorgt er voor dat de haren wat verder onder de huid verwijderd worden en er ontstaan geen stoppels. Ook zou je aan harsen kunnen denken. Ik epileer de haren op mijn borsten altijd. Een kwestie van bijhouden maar het ziet er in ieder geval netjes uit. Een behandeling met de laser is natuurlijk helemaal mooi. Het is alleen vrij prijzig. Je hebt gemiddeld zo'n 7 behandelingen nodig voordat het haar helemaal weg is. Dit komt door de verschillende groeifases van het haar. Ik wens je veel sterkte. En zoals al eerder gezegd is: een jongen die je om dit probleem laat zitten, is je niet waard!!

Dushi
2 maart 2006, 22:41
Ik epileer ze met een pincet. Als je dit regelmatig bijhoudt is het niet zoveel werk. Succes! En zeker weten dat je niet alleen staat met dit probleem!

Yhi
2 maart 2006, 22:49
hoi,

klein vraagje... die haren op je borsten epileer je dit met een epileertoestel of met het pincetje? dank je wel voor de steun ik voel me al een stuk meer op mijn gemak omdat ik hoor dat ik niet alleen ben met dit probleem...

mvg sadgirlie

Ik trek de haren met een pincet. Het mag misschien gek klinken maar op een 1 of ander manier geniet ik er ook van om zo'n rot haartje er zelf uit te trekken. Ik pak dat krengetje bij zijn kopje en.....

Beetje het gevoel " heey rot haartje er uit jij!!"

Dag, Rachel

Marjan71
5 maart 2006, 18:32
Hallo Sadgirlie,
Ik heb juist kalo besteld. Als ik het gebruikt heb en enig resultaat zie laat ik het weten. Zullen wel wat weekjes overheen gaan. Geduld dus en dat geldt zeker ook voor mij!
Groetjes Marjan

Marjan71
11 april 2006, 17:30
Ik heb Kalo nu 2x gebruikt en mijn haargroei is beduidend minder, met name de dunnere/blondere haartjes. De dikke zwarte komen nog steeds hardnekkig terug. Ik zal nog "even" moeten doorzetten.

Groetjes Marjan

Aag
12 april 2006, 08:53
:D Hey Marjan! Wat leuk en fijn voor jou zeg, dat je al resutaten behaald hebt met Kalo! (En hoopgevend voor vele anderen en mij natuurlijk ;). Dat houdt de moed er een beetje in :D

Litchi
21 april 2006, 21:27
Hey sadgirlie

Mss moet je ook eens kijken naar wat de oorzaak kan zijn van deze ongewenste haargroei? Een bloedonderzoek is zo gebeurd! Als blijkt dat je teveel androgenen in je bloed hebt, kan de dokter je Diane (of goedkopere versie: claudia) voorschrijven. Da's dan ook ineens een anti-conceptiepil, dus das mooi meegenomen ;) En eventueel nog een androcur..

Het is een andere mogelijkheid voor als je het ontharen echt beu bent en een andere methode zoekt. Hoewel medicatie in niet alle gevallen helpt. Als het je echt zo raakt, kan je het misschien eens uitproberen.. een keer naar de dokter langsgaan en effe bloed prikken

In ieder geval : veel sterkte en een hart onder de riem! Weet dat hier nog een 18-jarige is met juist hetzelfde probleem als jij, (met dan nog eens gezichtsbeharing er bovenop) Ook bij mij is het de oorzaak van vele slechte en triestige gevoelens/gedachten... Maar dus, je bent niet alleen..

Groetjes, :)
Litchi