PDA

View Full Version : Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid


Kees
15 november 2001, 02:14
Mod edit:
Dit is de centrale thread over roos, jeuk, eczeem, korsten, irritatie, roodheid etc. op de hoofdhuid. Hier kan gediscussieerd worden over het probleem en de mogelijke oplossingen. Er is ook een aparte thread over de relatie tussen AGA en jeuk: Alopecia en jeuk.
~~Tiuri


Hallo,

Ik merk al een tijdje dat mijn haar wat dunner wordt. Ik heb tot nu toe nog geen medicijnen gebruikt.
De laatste tijd heb ik wel last van jeuk en een soort korsten op mijn hoofdhuid. Soms voelen ze als zandkorrels op mijn hoofd, soms zijn ze wat groter en vetter. Vaak gaan ze gepaard met wat haren. Ook zie ik ook grote droge schilvers op mijn hoofdhuid.
Wat is er aan de hand? Heeft iemand dit weleens meegemaakt, of weet iemand wat dit is?

Ook heb ik sinds een paar maanden een ontzettend vette bol, als ik mijn haren een paar dagen niet heb gewassen.

Alvast bedankt voor de reaktie!!

Rocco
7 december 2001, 21:33
Hii



een hele goede oplossing hiervoor is::

- Propecia
- Ketoconazol

Knurft
9 december 2001, 17:20
Je kunt inderdaad bij je huisarts om Nizoral of ketaconozal shampoo vragen. Dit bevat ketaconozal dat een schimmelremmende werking heeft.

Edje30
1 april 2003, 22:06
Beste forummers,

Ik zit met hetzelfde probleem als ik gelezen heb ergens in dit forum, namelijk het probleem:
Jeuk, Roodheid en die losse haren ze werken op mijn zenuwen.

Ik loop bijna een jaar bij een dermatoloog in het ziekenhuis. Daarvoor bij een huis- en huidarts.
Ik heb al die tijd verschillende middelen voorgeschreven gekregen en ben nog steeds niet van die jeuk, rode huid en haaruitval af.
Ik moet zeggen dat de tip van het masseren van de hoofdhuid wel gedeeltelijk helpt. Het scheelt toch wel wat minder jeuk, maar het probleem met haaruitval en roodheid neemt nog niet echt af. Voornamelijk in het midden is het rood met wat schilfers.
Ik wil weten waar dit probleem vandaan komt. Ik werk op een kantoort, en denk dat het misschien daar door komt droge lucht o.i.d.
Afgelopen vrijdag ben ik wederom voor controle naar het ziekenhuis geweest.
Nu heb ik na het lezen van jullie tips toch weer om Nizoral hoofdgel gevraagd. Daarbij heeft ze voorgeschreven een shampoo genaamd 'Denorax' . Ik heb het nog niet opgehaald bij de apotheek maar zou graag van iemand willen horen of ie deze shampoo kent, gebruikt en/of het ook daadwerkelijk helpt.
Over het algemeen ben ik steeds om de 6 weken terug geweest naar het ziekenhuis voor controle. En elke keer met iets anders, dus echt wennen lukt niet. Ook Betadine, Eucerin, en Crinopexshampoo, heeft niet geholpen.
Mijn hoop is toch wel gevestigd op Nizoral (3x per week) en Sporex shampoo (3x per week).
Iemand een suggestie om het in een andere combinatie te gebruiken?
Ik wil er nu echt van af want ik word er echt gek van. Als ik dan weer een verdwaalde haar vind word ik er hypernerveus van en wil dat het stopt, en die roodhuid en jeuk al helemaal.

Ben blij dat ik mijn probleem ook met anderen kan delen.

Groetjes,

Edje

Haarmannetje
19 april 2003, 19:22
Hoi Edje,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en mij is ook de shampoo Denorex voorgeschreven. Het was bij mij binnen een week helemaal over. Schilfer-, rood- en jeukvrij. Bij mij waren de problemen als gevolg van veel stress en drukte, dus het blijft altijd een beetje een zwak punt. In ieder geval werkt die shampoo goed.

Rocco
1 mei 2003, 17:05
Denorex werkt inderdaad goed, maar je moet het niet te lang gebruiken, anders bestaat de kans dat het je hoofdhuid aantast omdat het met koolteer werkt.

Gebruik na een tijdje Rooscure, die is mild voor je hoofdhuid en werk ook goed.


Groetjes

Knurft
6 mei 2003, 21:15
Heb dezelfde klachten zo te horen. Mijn hoofdhuid is extreem droog (toch snel vet haar), evenals mijn voorhoofd, slapen, neus, oren en nek. Het schilfert behoorlijk en voelt altijd erg trekkend en droog aan.
Ik heb het al ruim een jaar gebruikt. Kan dat kwaad voor je hoofdhuid? Wist ik niet. De jeuk vermindert wel wat en de schilfering ook. Haaruitval heb ik nog steeds en een oplossing nog steeds niet.
Nizoral hielp ook niet bij mij. Misschien is het een soort eczeem. Verder dan die conclusie komt de huidarts ook niet.
Hopelijk helpt het bij jou wel. Succes!

p.s. Nizoral kan ook voor roodheid zorgen als je een gevoelige hoofdhuid hebt!

Paul20
19 juni 2003, 15:12
Ik heb hier ook last van, en wordt ook helemaal gestoord van
de jeuk (ik voel de horen stuk voor stuk uitvallen, en voel de hele dag dingen op mn hoofd bewegen).
Waar kan ik de shampoos die jullie beschrijven krijgen?
groeten..

Knurft
20 juni 2003, 00:43
Denorex RX en Nizoral kun je het beste via je arts op een recept verkrijgen. Dan wordt het vergoed.

Jeuk kan ook komen door DHT, exceem of allergie.

Succes!

Paul20
20 juni 2003, 01:06
Ik ben bij de huisarts geweest, maar hij hechte niet veel waarde
aan mijn klacht en gaf aan dat hij nooit iets voorschreef voor cosmetische problemen, omdat de medicijnen volgens hem meer bijwerkingen heeft dan dat het goed doet.

en wat de jeuk betreft, kan het ook zijn dat deze worden veroorzaakt door de haren die uitvallen gedurende dag??

graag een reactie..
Bedankt

jongen20
11 oktober 2004, 00:12
Ik heb al sinds juli veel last van jeuk op me hoofd.
Het begon met een warmteallergie (hooikoorts) maar die is nu over, de jeuk op me hoofd is gebleven. Waste vroeger me haren ong. om de 2 dagen maar nu minder. Ik heb (volgens mij) geen haaruitval, me vader is echter wel kalend.
Als ik jeuk heb ik een soort wit zand? onder me nagels.

Iemand een idee?

pizzacat
11 oktober 2004, 19:45
Ik heb al sinds juli veel last van jeuk op me hoofd.
Het begon met een warmteallergie (hooikoorts) maar die is nu over, de jeuk op me hoofd is gebleven. Waste vroeger me haren ong. om de 2 dagen maar nu minder. Ik heb (volgens mij) geen haaruitval, me vader is echter wel kalend.
Als ik jeuk heb ik een soort wit zand? onder me nagels.

Iemand een idee?

Roos waarschijnlijk.

jongen20
11 oktober 2004, 21:53
Het jeukt eigenlijk allleen op me achterhoofd??

pizzacat
11 oktober 2004, 23:48
Het jeukt eigenlijk allleen op me achterhoofd??

als in op de kruin? dan zou het toch AGA (mannelijke kaalheid) kunnen zijn. Wacht het even af, blijft het aanhouden laat je iemand even controleren of het achterop wat dunner lijkt te worden.

jongen20
12 oktober 2004, 11:31
ik had vd dokter een ant allergisch middel gekregen, xyzal. Als ik dit slik dan heb ik er niet echt last meer van. Maar dit was dacht ik voor een soort hooikoorst achtige reactie? weet iemand of hooikoorst nog speelt begin oktober?

jongen25
12 oktober 2004, 15:04
Hooikoorts begin oktober lijkt me nagenoeg uitgesloten. Dat seizoen is toch echt over. Ben het met Pizzacat eens, laat controleren of je haar bovenop je hoofd niet dunner wordt. Niet om je bang te maken, maar bij mij begon het net zo als bij jou. Rond mijn 21ste/ 22ste kreeg ik veel jeuk op mijn achterhoofd, twee jaar later begon mijn haar daar ook daadwerkelijk dunner te worden. Nog voor ik inhammen kreeg, eigenlijk. Dus hou het in de gaten!

koppiekoppie
9 november 2004, 12:58
Ik heb ook enorme last van jeuk... Weet iemand een efficient middel tegen jeuk, want nizoral doet wel iets, maar toch niet genoeg vind ik...

jongen25
9 november 2004, 14:27
Hoorde laatst dat het homeopathische middel tea tree wellicht zou kunnen helpen. Heeft iemand hier ervaring mee?

sigur
17 november 2004, 12:25
Heel ranzig, maar daar heb ik al een tijdje last van. Het heeft niets met hygiene te maken want ik was mijn haar heel regelmatig. (ongeveer vier keer per week) Ik heb geprobeerd mijn haar minder te wasssen vaker te wassen, verschillende shampoos, niets lijkt te helpen.
De dermatoloog zegt dat ik sebboroisch eczeem heb en dat geloof ik ook wel, maar zelfs wanneer ik het idee heb dat het iets beter gaat met mijn huid dan ruik ik het nog. Ik kan mijn hoofdhuid soms (hm...regelmatig:crybaby:) ruiken als de wind waait etc. Ik shaam me ervoor omdat ik verzorging en schoonheid altijd belangrijk heb gevonden, ik ben bang dat andere mensen me kunnen ruiken, ik bedoel ik zou het ook heel erg vies vinden als ik het bij iemand anders zou kunnen ruiken. Ik heb hier eerder nooit last van gehad. Het is begonnen nadat ik stopte met de pil: kreeg eczeem en ook haaruitval.

Weet iemand hoe het komt en belangrijker: wat ik eraan kan doen!
Ik baal er echt heel erg van!
Zijn het bacterieen die ik ruik? (maar vlak na het wassen hmm..) Komt het door het eczeem?
HHHHEEEEELLLLLPPPPPPP

Groetjes van Sigur

Tiuri
17 november 2004, 12:28
Ik heb dus net deze (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=44696&postcount=375) post geplaatst in een andere thread:

Hallo Sigur,
Ik heb zelf geen last van een vette hoofdhuid. De naam "seborroisch eczeem" betekent eigenlijk "eczeem veroorzaakt door een vermeerdering van de talgproductie" (sebum = talg). Deze betekenis klopt echter niet altijd met het type eczeem: seborroisch eczeem kan ook voorkomen (meestal zelfs) zonder dat er een vermeerdering van de talgproductie plaatsvindt.

Jij ervaart duidelijk een hyperactiviteit van de talgklieren (aan ieder haarzakje zit een klein talgkliertje): er wordt overmatig talg geproduceerd wat leidt tot een vette hoofdhuid. De talg kan opdrogen waardoor er vieze stinkende plakken op de hoofdhuid kunnen ontstaan. De overproductie ontstaat inderdaad vaak na een verandering in je hormoonhuishouden.

Erg vervelend. Ik denk dat ik het niet ervaar doordat ik dutasteride slik. Bij de man wordt de talgproductie vooral bepaald door het hormoon DHT, en dat hormoon komt bij mij nauwelijks meer voor door duta. Duta zorgt voor een vermindering van DHT, een vermindering van DHT zorgt voor een vermindering van de activiteit van de talgklieren. Daarbij worden de talgklieren verkleind door de afname van DHT.

Er zijn wel wat dingen die je kan doen tegen overmatige talgproductie. Inderdaad zal ketoconazol wel helpen. Daarbij is tretinoine een optie. Dit is een derivaat van vitamine A. Zie het haarwoordenboekje voor meer info hierover.

Ik zou echter geen dingen gaan proberen zonder samenspraak met je huisarts.

Verder ga ik deze thread zo verplaatsen want deze rubriek lijkt me niet geschikt voor dit onderwerp.

DHTkiller
17 november 2004, 18:06
Heel ranzig, maar daar heb ik al een tijdje last van. Het heeft niets met hygiene te maken want ik was mijn haar heel regelmatig. (ongeveer vier keer per week) Ik heb geprobeerd mijn haar minder te wasssen vaker te wassen, verschillende shampoos, niets lijkt te helpen.
De dermatoloog zegt dat ik sebboroisch eczeem heb en dat geloof ik ook wel, maar zelfs wanneer ik het idee heb dat het iets beter gaat met mijn huid dan ruik ik het nog. Ik kan mijn hoofdhuid soms (hm...regelmatig:crybaby:) ruiken als de wind waait etc. Ik shaam me ervoor omdat ik verzorging en schoonheid altijd belangrijk heb gevonden, ik ben bang dat andere mensen me kunnen ruiken, ik bedoel ik zou het ook heel erg vies vinden als ik het bij iemand anders zou kunnen ruiken. Ik heb hier eerder nooit last van gehad. Het is begonnen nadat ik stopte met de pil: kreeg eczeem en ook haaruitval.

Weet iemand hoe het komt en belangrijker: wat ik eraan kan doen!
Ik baal er echt heel erg van!
Zijn het bacterieen die ik ruik? (maar vlak na het wassen hmm..) Komt het door het eczeem?
HHHHEEEEELLLLLPPPPPPP

Groetjes van SigurIk denk dat je de medicinale shampoo (en ook de gewone) extra goed moet laten intrekken om de mogelijke veroorzaker (eczeem)van die geur aan te pakken. Masseer je hoofdhuid extra goed (is trouwens ook nog goed voor de doorbloeding) met de shampoo, laat 't een tijdje intrekken en spoel 't vervolgens weg.

Ik denk dat die geur op zich helemaal niet vies is, je doucht en wast jezelf regelmatig, het zal gewoon een natuurlijke lucht zijn en het zal zeker niet ruiken zoals iemand die op straat leeft (zwerver).

sigur
17 november 2004, 19:07
Hé DHTkiller!
Ik zal je advies opvolgen en hopen dat het helpt want ik vind het echt verschrikkelijk!

Tiuri,
Sorry dat ik mijn vraag in de verkeerde rubriek heb geplaatst. Ik wist niet zo goed waar ik hem dan wel plaatsen moest. Hoop dat je niet teveel extra werk hebt met het verhuizen van mijn tread.

Haarmannetje,
Jij had toch ook een keer last van een ruikende hoofdhuid? Kwam dat door het eczeem?

Groetjes van Sigur

Haarmannetje
17 november 2004, 20:15
Hoi Sigur,

Ja inderdaad. Ook ik had er last van, ik schaamde me ook kapot. Bij iedere beweging van mijn hoofd kwam er zo'n walm mee zeg maar. Erg vervelend.

sigur
17 november 2004, 20:50
Hé Haarmannetje,

Hoe kwam je eraan? En hoelang duurde het voordat het weer weg ging? Had je ook sneller vet haar toen je hier last van had dan wanneer je er geen last van had? Die gel waar je het over had die je gebruikte hiertegen was dat ketoconazole?

Groetjes van Sigur

Haarmannetje
17 november 2004, 20:56
Heee Sigur :D,

Hoe kwam je eraan? Stress volgens de huisarts. Mijn zwakke plek bij stress is mijn hoofdhuid en toen ik op een gegeven moment zo ernstig veel stress had tijdens een stageperiode, kreeg ik dat.

En hoelang duurde het voordat het weer weg ging? Ik weet niet precies hoe lang het duurde voordat ik naar mijn huisarts ging, maar toen ik begon met die behandeling van Denorex en de keto-gel, was het binnen een week tot 14 dagen over.

Had je ook sneller vet haar toen je hier last van had dan wanneer je er geen last van had? Ik heb sowieso snel vet haar. Ik was mijn haar dagelijks. Ik heb ook een redelijk vette huid (voorhoofd, neus), maar ik moet zeggen dat het wel minder is geworden dan een jaartje of 2, 3 geleden.

Die gel waar je het over had die je gebruikte hiertegen was dat ketoconazole? Ja :).

Tiuri
17 november 2004, 20:58
het klopt dat er een zeer duidelijke relatie is tussen stress en seborroïsch eczeem, dat is meer dan eens aangetoond.

Haarmannetje
17 november 2004, 21:01
het klopt dat er een zeer duidelijke relatie is tussen stress en seborroïsch eczeem, dat is meer dan eens aangetoond. Maar bedoel je daarmee dat ik ook chronische seborroïsch eczeem heb op mijn hoofdhuid, maar dat die zoals nu gewoon niet de kop op steekt?

Maar inderdaad, ik heb wel vaak wat eczeem bij mijn neusvleugels en achter mijn oren. Vooral in tijden van stress. Een poosje geleden had ik zelfs echt van die rode plekken bij mijn neus, die gewoon brandden. Dat is toen ook weer gewoon weggegaan toen de stress voorbij ging.

Lekker allemaal hoor.

Tiuri
17 november 2004, 21:16
Maar bedoel je daarmee dat ik ook chronische seborroïsch eczeem heb op mijn hoofdhuid, maar dat die zoals nu gewoon niet de kop op steekt?

Maar inderdaad, ik heb wel vaak wat eczeem bij mijn neusvleugels en achter mijn oren. Vooral in tijden van stress. Een poosje geleden had ik zelfs echt van die rode plekken bij mijn neus, die gewoon brandden. Dat is toen ook weer gewoon weggegaan toen de stress voorbij ging.

Lekker allemaal hoor.
volgens mij is seborroïsch eczeem per definitie chronisch, en steekt het inderdaad de kop op als je je niet lekker voelt op de een of andere manier. de neusvleugels, oren, wenkbrauwen, schouders en rug zijn zeer typische plekken voor dit type eczeem.

sigur
17 november 2004, 21:20
Hé Haarmannetje,

Had je ook last van meer haaruitval tijdens zo'n eczeem aanval?
En jij Tiuri? Ik wel:crybaby:

sigur
17 november 2004, 21:34
Weet je, ik draag zo'n enorme boosheid met me mee!!
Ik heb altijd een enorme dikke bos krullen gehad en heb bovendien altijd heel droog haar gehad en een droge hoofdhuid, echt nooit last gehad van vet haar, ook niet voordat ik de pil slikte. En nu, het stoppen met de pil heeft mijn hele hormoonhuishouding op zijn kop gezet!!!! Ik heb de elende te danken aan zo'n rot pilletje!!! Inmiddels slik ik dezelfde pil alweer zo'n 1,5 jaar maar de elende houdt maar niet op!! Haaruitval, vet haar, ik stink, heb jeuk, heb pijn bla bla bla. Wacht nog steeds op een wonder. Weet je ben gewoon zo pissig! Stel je voor dat ik AGA heb en dat dit veroorzaakt is door die rot pil!!! In mijn familie zit geen kaalheid: vader en moeder beiden volle bos haar, oma's veel haar, opa's veel haar, zus veel haar en ook alemaal van dat droge pluizige haar, totaal geen talg afscheiding. Zo was het bij mij ook en zo hoorde het te zijn!! Vroeger zat ik bij de kapper voor een haar masker en nu loop ik rond met een vette kop!! Ik ben er behoorlijk verdrietig van geworden wat misschien wel de reden is dat het niet over gaat, maar ja zo blijf je in een circeltje zitten hé. Misschien, hmm, natuurlijk zal het beter met mijn haar gaan als ik wat positiever ben, maar ja als ik dan weer aan mijn haartjes denk, of foto's zie van nog geen half jaar geleden. Bla bla bla,
Sorry begon te typen en ik leek niet meer te kunnen stoppen.

Tiuri
17 november 2004, 21:40
Weet je, ik draag zo'n enorme boosheid met me mee!!
Ik heb altijd een enorme dikke bos krullen gehad en heb bovendien altijd heel droog haar gehad en een droge hoofdhuid, echt nooit last gehad van vet haar, ook niet voordat ik de pil slikte. En nu, het stoppen met de pil heeft mijn hele hormoonhuishouding op zijn kop gezet!!!! Ik heb de elende te danken aan zo'n rot pilletje!!! Inmiddels slik ik dezelfde pil alweer zo'n 1,5 jaar maar de elende houdt maar niet op!! Haaruitval, vet haar, ik stink, heb jeuk, heb pijn bla bla bla. Wacht nog steeds op een wonder. Weet je ben gewoon zo pissig! Stel je voor dat ik AGA heb en dat dit veroorzaakt is door die rot pil!!! In mijn familie zit geen kaalheid: vader en moeder beiden volle bos haar, oma's veel haar, opa's veel haar, zus veel haar en ook alemaal van dat droge pluizige haar, totaal geen talg afscheiding. Zo was het bij mij ook en zo hoorde het te zijn!! Vroeger zat ik bij de kapper voor een haar masker en nu loop ik rond met een vette kop!! Ik ben er behoorlijk verdrietig van geworden wat misschien wel de reden is dat het niet over gaat, maar ja zo blijf je in een circeltje zitten hé. Misschien, hmm, natuurlijk zal het beter met mijn haar gaan als ik wat positiever ben, maar ja als ik dan weer aan mijn haartjes denk, of foto's zie van nog geen half jaar geleden. Bla bla bla,
Sorry begon te typen en ik leek niet meer te kunnen stoppen.
kop op dame, geef de moed niet op!
aan je posts te merken ben je een sterke persoonlijkheid. je doet nu alles wat je kunt. je dermatoloog en wij hier op haarweb kunnen je een stuk verder helpen. we zullen uiteindelijk ook een goede oplossing voor je vinden. probeer ergens wat rust te vinden en de zaak te relativeren. Dat is erg moeilijk, dat weet ik uit eigen ervaring, maar aan gestress heb je niets, dat maakt het alleen maar erger.
Probeer een goede diagnose te laten stellen door je dermatoloog (AGA, seborroïsch eczeem, of allebei) en ga vervolgens in de aanval met middelen die hier aan de orde komen.
Heus, we vinden een goede oplossing voor je! :)

sigur
17 november 2004, 21:55
Tiuri, lief dat je me probeert op te beuren, maar weet je het is zo moeilijk, heb mijn haar altijd zo belangrijk gevonden, maar bedankt in elk geval, doet me wel goed!

DHTkiller
17 november 2004, 22:38
Sigur, als de talgproduktie van je hoofdhuid op hol geslagen is, kun je gerust iedere dag je haren met shampoo wassen. Iedere dag je haren wassen is niet slecht, geloof me. Een hoofdhuid met een overproduktie aan talg moet iedere dag gewassen worden, gebruik eventueel na het wassen ook een klein beetje haarlak, zo worden je haren minder snel vet.

pizzacat
18 november 2004, 01:04
Sigur, als de talgproduktie van je hoofdhuid op hol geslagen is, kun je gerust iedere dag je haren met shampoo wassen. Iedere dag je haren wassen is niet slecht, geloof me. Een hoofdhuid met een overproduktie aan talg moet iedere dag gewassen worden, gebruik eventueel na het wassen ook een klein beetje haarlak, zo worden je haren minder snel vet.
Overmatige talgproductie kan ook juist een gevolg zijn van te regelmatig je haar wassen. Iedere keer was je dan de natuurlijke vetlaag weg en je hoofhuid maakt dan overuren om het te herstellen, en schiet dan door.

probeer het allebei, meer en minder wassen, niet tegelijk natuurlijk :P

sigur
19 november 2004, 11:55
Weet je ik vraag me af of je door vaak je haren wassen je je hoofdhuid in die zin ook juist kunt uitdrogen. Mijn gezicht heb ik vroeger in die mate vaak gewassen met allerlei soorten zeepjes (dacht dat het goed was:confused: ) dat mijn gezichtshuid volkomen uitgedroogd is, totaal geen talg afscheiding meer, sterker nog..ik moet er elke dag een flinke laag creme op smeren. Dus nu vroeg ik me af of dit met je hoofdhuid ook kan gebeuren, of je eerst een vettere huid krijgt door het te vaak wassen van je hoofdhuid om daarna juist een drogere huid te krijgen?

Groetjes

DHTkiller
19 november 2004, 14:39
Weet je ik vraag me af of je door vaak je haren wassen je je hoofdhuid in die zin ook juist kunt uitdrogen. Mijn gezicht heb ik vroeger in die mate vaak gewassen met allerlei soorten zeepjes (dacht dat het goed was:confused: ) dat mijn gezichtshuid volkomen uitgedroogd is, totaal geen talg afscheiding meer, sterker nog..ik moet er elke dag een flinke laag creme op smeren. Dus nu vroeg ik me af of dit met je hoofdhuid ook kan gebeuren, of je eerst een vettere huid krijgt door het te vaak wassen van je hoofdhuid om daarna juist een drogere huid te krijgen?

GroetjesJe huid en hoofdhuid kunnen niet permanent uitdrogen door het gebruik van zeepmiddeltjes, het kan wel tijdelijk uitdrogen, jeuken en andere irritatie's veroorzaken. Een droge (of juist vette) huid is erfelijk en wordt geactiveerd door bepaalde hormonen. Met de pil stoppen veroorzaakt vaak een vette huid die gepaard gaat met acne, dit komt dus door de verandering van je hormoonhuishouding en extra stimulatie van de talgkliertjes door de toename van androgenen.

broekie
19 november 2004, 14:45
Gewoon wat vaker wassen en alles ruikt weer een beetje normaal
:D :D

Tiuri
19 november 2004, 15:00
een tip voor mensen met een gevoelige huid: laat je eens goed adviseren in een zeepspeciaalzaak. Ik weet dat Lush een goede zeepwinkel is, die is te vinden in Amsterdam op de Kalverstraat (ongeveer ter hoogte van het Spui) en op de Leidsestraat (aan de kant van het Leidseplein). Je ruikt de winkels trouwens al van verre :) Er zijn daar vaak goed opgeleide mensen in dienst. Er werken echter ook pure verkopers, laat je door hun niet afschepen en vraag naar een specialist. Zij weten misschien ook wel raad met overmatige talgproductie e.d.

Skybax
19 november 2004, 15:29
Ik heb ook enorme last van jeuk... Weet iemand een efficient middel tegen jeuk, want nizoral doet wel iets, maar toch niet genoeg vind ik...

wat bedoel je met jeuk? heb je dan ook gelijk pukkeltjes op je huid onder je haar?

Haarmannetje
19 november 2004, 17:31
Gewoon wat vaker wassen en alles ruikt weer een beetje normaal
:D :D Doe jij maar eens normaal, broekie!

broekie
19 november 2004, 18:38
Ik heb al sinds juli veel last van jeuk op me hoofd.
Het begon met een warmteallergie (hooikoorts) maar die is nu over, de jeuk op me hoofd is gebleven. Waste vroeger me haren ong. om de 2 dagen maar nu minder. Ik heb (volgens mij) geen haaruitval, me vader is echter wel kalend.
Als ik jeuk heb ik een soort wit zand? onder me nagels.

Iemand een idee?

-Moderator knip-

andre3859
20 november 2004, 12:24
ik denk dat het jeuken komt door dat er te weinig bloed zit op die plek, ik masseer mn hoofdhuis elke avond , ik duw het bloed van de zijkanten van mn hoofd naar de bovenkant, ik doe dit al enkele maanden, en het lijkt of het haar weer beter gaat groeien, ja verdomd, gewoon proberen, goed stevig masseren doe ik , suces ermeeHet jeukt eigenlijk allleen op me achterhoofd??

Haarmannetje
20 november 2004, 14:00
ik denk dat het jeuken komt door dat er te weinig bloed zit op die plek, ik masseer mn hoofdhuis elke avond , ik duw het bloed van de zijkanten van mn hoofd naar de bovenkant, ik doe dit al enkele maanden, en het lijkt of het haar weer beter gaat groeien, ja verdomd, gewoon proberen, goed stevig masseren doe ik , suces ermee
De jeuk kan ook komen door de "inflammation" (zie het Haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=39255&postcount=11) voor meer info hierover).

Marcjacobs
20 november 2004, 17:17
De jeuk kan ook komen door de "inflammation" (zie het Haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=39255&postcount=11) voor meer info hierover).
Naar mijn mening de boosdoener van haaruitval en de plek waar men naar oplossingen moet zoeken inplaats van hormoonbehandelingen

Tiuri
20 november 2004, 18:00
Naar mijn mening de boosdoener van haaruitval en de plek waar men naar oplossingen moet zoeken inplaats van hormoonbehandelingen
dat is niet alleen naar jouw mening maar naar ieders mening. echter, zolang er nog geen goede oplossingen zijn in die hoek en je toch graag je haar wilt behouden, kun je weinig anders doen dan DHT remmen of AR blokkeren.

pizzacat
20 november 2004, 18:15
Naar mijn mening de boosdoener van haaruitval en de plek waar men naar oplossingen moet zoeken inplaats van hormoonbehandelingen

De inflammation is slechts een symptoom van het onderliggende gebeuren, nl de follikels die worden aangevallen door het lichaam omdat DHT zich aan de receptoren heeft gehecht, receptoren die genetisch bepaald DHT gevoelig zijn. Lange zin, om aan te geven dat er een aantal processen werkzaam zijn waar op ingegrepen zou kunnen worden.

Gentechnologie-haarfollikels zo modificeren dat ze niet gevoelig zijn voor DHT. Voorlopig niet haalbaar

DHT(eventueel andere schadelijk androgenen)wegnemen- werkt maar gedeeltelijk omdat men niet alle factoren en processen heeft geidentificeerd, heeft ook bijwerkingen.

Immuunsysteem plaatselijk platleggen-kan nog niet echt lokaal, immuunsysteem is echter heel belangrijk voor het lichaam, ook bij de follikels

Marcjacobs
21 november 2004, 16:59
Ja okeej

Ik heb allen sinds rk-19 ( en ik wil dus geen product wat ook bij de kruitvat te krijgen is de hemel in prijzen) geen inflammation en dikker en gezonder haar en ik voel me niet zieker of niets, maar ik ga dit ook nog allemaal met mijn dermatoloog bespreken

draakmetwwraak2
20 april 2005, 22:51
Ik ben bij de huisarts geweest, maar hij hechte niet veel waarde
aan mijn klacht en gaf aan dat hij nooit iets voorschreef voor cosmetische problemen, omdat de medicijnen volgens hem meer bijwerkingen heeft dan dat het goed doet.

en wat de jeuk betreft, kan het ook zijn dat deze worden veroorzaakt door de haren die uitvallen gedurende dag??

graag een reactie..
Bedankt

wat balen voor je dat de huisarts niet veel waarde hechtte aan je klacht.
Ik heb zelf ook jeuk roodheid en haaruitval.
Daarnaast heet de huisarts jaren gezegt dat ik berg had,:mad:
totdat ik nou de dermatoloog wou en die constateerde sebborisch exceem (of hoe je het schrijft)
Is dit niet waar je last van hebt?
Dat zijn zeg maar dikke schilfers die oom je haren gaan zitten en dan vallen je haren vanzelf uit.
Ik gebruik ook denorex shampoo en ik vind het smerig:crybaby: . raad het je af.
Het ruikt net of je een asbak op je haar uitdrukt en je haar wordt er erg droog van.

Heb je al head & shoulders al gebruikt. Deze shampoo is erg agressief, misschien als je dat een tijdje gebruikt dan gaan je klachten over.
Verdergeen petjesdragen.... want dan gaat het broeien en eregr jeuken.

En als antwoord op je vraag denk ik van wel.
Haaruitval betekend dat er irritatie is op jehuid. je krijgt hele kleine wondjes en als die weer wat genezen dan gaat dat jeuken. Zie het als een schaafwond die gaan ook jeuken als ze helen.

ik hoop je zo geholpen te hebben.

grtz priscilla:cool:

rachelxx
20 mei 2005, 20:56
hoi ..ik las wat je schreef over je jeuk en roodheid en losse haren ...om gek van te worden ..jeuk is erger als pijn ..heel erg irri..ik denk niet dat je dit van de buitenkant alleen kunt oplossen ,maar dat je de feitelijke oplossing moet weten ,en die komt van binnenuit..ik heb een dochtertje van 6 met hetzelfde probleem vanaf haar baby jaren en die jeuk was niet te houden ,en had het overal ..en krabte tot littekentjes toe ,heel sneu ,werdt er verdrietig van als moeder...maar ik had van alles geprobeerd aan zalf ,het probleem daarmee is dat er weer neveneffecten inzitten die weer andere dingen kunnen veroorzaken ,en als je niet weet of het van binnenuit of van buitenaf komt dan blijf je in d ie cirkel rondlopen ..want ook onze huisarts en dernatoloog kon het niet vinden..ik sta vaker op het web met wat ik je nu wil zeggen ,want ik ken een hele goede natuurgeneeskundige die cumlaude is afgestudeerd in heel veel geneeswijzen en die je kan vertellen waar het aan ligt..want ook mijn man had zware exzemen overal en dat zijn hele leven al en dat is nu na 3 keer daar geweest te zijn over !!en mijn dochtertje?die is er nu ook van af ,omdat ik met haar ook er ben geweest ..heel apart maar ik had er alles voor over om haar te helpen ..check zijn site maar eens en ik hoop dat je je er wat mee doet...succes!!!www.robvandenhaak.nl

groetjes rachel

LanCah
26 mei 2005, 17:41
Hallo,

De laatste tijd merk ik dat er veel haren op mijn kussen liggen. Ook als ik mijn haren was, vallen er veel haren uit. Maar tot mijn verbazing zie ik dat rondom de wortel een soort van klont smeer zit. Een korst van een geel achtig spul rondom de wortel. Ook in de haren zelf zit dit spul. Om de haren gewikkelt. Je kunt het zo van de wortel afhalen, als je het dan over je vinger strijkt, lijkt het net oorsmeer.:confused: Mijn hoofdhuid is ook op sommige plekken rood.

Kan iemand mij helpen?:crybaby:

Weet iemand wat dit is? En of dit de oorzaak is dat mn haar uitvalt?

Mvgr. Tom

Tiuri
26 mei 2005, 18:00
Tijd voor een bezoekje aan de huisarts!

LanCah
26 mei 2005, 18:02
Het zou kunnen! Maar heeft iemand misschien dezelfde ervaring of weet iemand er wat van af?:crybaby:

Mvgr. Tom

Tiuri
26 mei 2005, 18:16
ja ik heb dit soort klachten wel eens eerder gehoord ja. zie bijv. deze thread: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4901

hoe oud ben je? en word je al echt kaal / ben je kalend of heb je alleen nog maar last van haaruitval?

LanCah
26 mei 2005, 18:36
Hallo,

Ik ben pas 17 jaar oud. Haaruitval? Nou, het begint volgens mij...ik zie het sinds een aantal maanden echt uitvallen. Er zit dus zoon soort smeer aan de wortel. Ik weet dus niet of het AGA is of iets anders?

Mijn haren vallen echt uit...!:confused:

Oorzaak?

Mvgr. Tom

LanCah
26 mei 2005, 18:45
Heej Edje30!

Ik heb er ook last van ja..! Hoofdhuid rood, HAARUITVAL, maar ook een soort smeer aan de haarwotel, bij een verdwaalde haar. Heb jij daar ook last van..?

Iemand?

Mvgr. Tom

sigur
28 mei 2005, 09:32
Volgens mij heb je last van seborrroisch eczeem, ook wel 'berg'.
Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan, de huisarts kan je er een medicijn voor geven (shampoo of lotion).
Dit eczeem kan gepaard gaan met haaruitval.

Tiuri
28 mei 2005, 09:40
Ja sigur, inderdaad.

Sowieso gaan roos, seborroisch eczeem en buitensporige talgproductie vaak hand in hand met androgenetisch haaruitval. Op het moment dat je kaal wordt, onstaat er een buitengewone gevoeligheid van de haarzakjes voor androgenen. Daar androgenen ook de talgproductie regelen, kan deze gevoeligheid ervoor zorgen dat de productie op hol slaat. Hierdoor kunnen er ook weer schimmelinfecties optreden etc.

Je moet oppassen dat je dan niet in een negatieve spiraal komt, want een schimmelende vette hoofdhuid draagt niet bij aan het gezond groeien van haren. Dus zorg dat je je hoofdhuid weer mooi gezond wordt zodat je een goede omgeving creeert voor de haartjes om in te groeien.

Overigens: het kortwieken van het haar kan ook bijdragen aan het herstel van de hoofdhuid: in lang haar kan er een hoop gaan broeien. Daarbij moet je zorgen dat je hoofdhuid niet te vaak nat wordt.

Jammie
12 juni 2005, 03:12
Ik heb hier al heel veel gelezen, maar weet onderhand niet meer wat ik moet doen.

Ik heb sinds enkele weken veel korsten op mijn hoofdhuid, vooral aan de bovenkant. Het lijkt erop alsof op heel veel plekken diverse haren worden aaneengeklit door één korst. Als ik met mijn hand vanaf mijn voorhoofd tot achteren door mijn haar strijk, kom ik verschillende plekken tegen waarbij het lijkt alsof delen van mijn hoofdhuid loskomen. Ik voel ook scherpe stukjes aan de wortels van mijn haar. Groepjes van meerdere haren zijn als het ware ingekapseld door een 'hard' of taai stukje hoofdhuid.

Eerst heb ik zelf gedokterd met Rooscure. Geen resultaat. Daarna ben ik naar mijn huisarts gegeaan en heb ik Locoid scalp lotion (1 procent hydrocortison) voorgeschreven gekregen, terwijl ik met Rooscure (op huisarts advies) ben doorgegegaan.

Nog steeds (na bijna een week) heb ik dezelfde korsten en wordt mijn haar bovenop steeds dunner. Alleen de jeuk is verminderd sinds Locoid.

Ik word er behoorlijk depressief van, ook omdat ik het vies vind wat er zich allemaal op mijn hoofdhuid afspeelt.

Graag jullie hulp of ervaringen.

[edit:] Misschien is het goed om ook nog de volgende info te geven:

- Ik heb altijd roos gehad, maar nooit erg hinderlijk.
- Ik heb in het verleden af en toe die korsten gehad, die echter vanzelf weer verdwenen.
- Ik heb géén branderig gevoel op mijn hoofdhuid, alleen maar korsten en jeuk.
- Kaalheid zit van geen enkele kant in mijn familie.

en...

- Ik weet het niet helemaal zeker. Maar volgens mij begonnen de problemen toen mijn vrouw voor mij een keer (ongeveer een maand geleden) Head & Shoulders had gekocht. Ik had toen wel wat roos, maar zoals gezegd niet echt hinderlijk. Na het gebruik van Head & Shoulders viel me op dat mijn haar veel sneller vet werd dan voorheen. Na enkele weken begonnen de problemen met de korsten en de haaruitval. Maar nogmaals: ik weet niet zeker of die verslechtering is gebeurd direct ná het eerste gebruik van Head & Shoulders, of wellicht al kort daarvoor.

Ik wacht met smart op jullie hulp.

Colinhos
14 juni 2005, 12:59
Zoals je dit allemaal verteld, denk ik dat je last hebt van seborroisch eczeem. Ik heb hier zelf ook last van. Mijn ervaring is dat er periodes zijn waar de korsten heel erg zijn, maar ook periodes waar er bijna geen korsten zijn. Belangrijkste advies: Blijf eraf!! Dit verergert het alleen maar. Sterkte ermee!

fred2003
15 juni 2005, 18:33
Ik heb net hetzelfde probleem als Jammie. Ik probeer het weg te krijgen met Selsun shampoo (dit is een anti roos shampoo). Bij mij zorgt het ook voor dunner wordend haar, heel heel vervelend. Ik vrees dat de hoofdhuid eerst terug in orde moet komen vooraleer het haar begint terug te groeien.

erikker
17 juni 2005, 22:30
Ik had hier ook last van, maar bij mij is het probleem juist opgelost door head & shoulders te gebruiken. Het nadeel is wel dat mijn haar hier snel vettig van wordt en van zodra ik een andere shampoo gebruik de jeuk terugkomt.

Jammie
19 juni 2005, 02:03
Ik heb een goed bericht!

Ik heb eerst zelf gedokterd met Rooscure, nadat ik hier de reacties had gelezen. Aanvankelijk (na drie keer gebruik) leek die shampoo geen verschil te maken. Daarom ben ik twee weken later naar de huisarts gegaan die Locoid voorschreef (2x per dag) én adviseerde om door te gaan met Rooscure. Ook die maatregel leek geen resultaat op te leveren en ik werd behoorlijk depressief. Mijn haren vielen uit, ik werd écht dun bovenop mijn hoofdhuid, de korsten werden niet minder en de jeuk bleef. Dit heeft zo'n vier weken geduurd.

Maar nu EINDELIJK heb ik resultaat!!! Doorgegaan met 2x per week Rooscure en 2x per dag Locoid. Nu 1x per dag Locoid en vandaag voor het eerst zelfs géén Locoid en géén jeuk!

Het resultaat na ongeveer 2 weken combinatie Rooscure/Locoid: bijna geen korsten meer op mijn hoofdhuid. Er zitten nog wel korsten, maar lang niet zoveel. Mijn haar valt ook niet meer uit. Het lijkt erop alsof ik eroverheen kom!

Morgen (zondag) ga ik mijn haar weer wassen met Rooscure. Ik was mijn haar tussentijds niet en doe het alleen met 2x per week Rooscure.

Dit is de eerste keer dat ik nog een dag langer zou kunnen wachten, omdat het niet meer jeukt. En als ik door mijn haar strijk voelt het (op een paar korstjes na) redelijk goed aan.

Wat zou het geweldig zijn als mijn haarproblemen opgelost zouden zijn. En dat andere bezoekers van dit forum hiermee geholpen zouden zijn. Want deze aandoening is ingrijpender dan veel mensen zouden denken.

fred2003
22 juni 2005, 17:03
Ik ben met dit probleem vandaag naar de dermatoloog geweest: ze zei dat ik eczeem heb om mijn hoofdhuid. Die moet behandeld worden met een speciale zalf (is beter dan een lotion zei ze). Ik moet mijn haar ook 2x per week wassen met Kertyol S van Ducray. De haren waar de 'korsten' zich aan gehecht hebben zijn 'verloren', wist ze nog te vertellen. Het haarverlies door dit eczeem is volgens haar (wat ook logisch is) 'tijdelijk'. Ik zal mijn ervaringen binnen enkele maanden verder posten...

Krielie
28 juni 2005, 16:18
Heren,


Ik wens jullie sterkte. Ik lijd er zelf ook aan, en het heeft mij m'n bos met krullen gekost. Ga niet bij de pakken neerzitten, maar zoals iemand anders in een ander forum schreef; blijf actief zoeken naar een middel wat helpt. Dit is niet bij iedereen hetzelfde blijkt. Als iemand wel het ultieme middel heeft, dan verneem ik dat graag uiteraard!! Kijk ook eens op het forum wat over dit eczeem gaat. Mzzl

pasquale_ci
18 juli 2005, 23:14
hoi allemaal... wou effen iets vrage. is het een slecht teken als je veel jeuk op je hoofdhuid hebt??? het was een tijdje terug beter gegaan inhammen zijn kleiner geworden maar heb weer veel last van haaruitval..momenteel gebruik ik niks van medicatie of zo... heb wel aminexil gebruikt en het hielp bij mij... ma als ik sommige threads lees dan lijkt het alsof ik de enige ben... toch vriendelijk bedankt

ycelik
18 juli 2005, 23:20
Die jeuk die je hebt kan je misschien verhelpen door rooscure te gaan gebruiken.
Lees het haarwoordenboekje vol info en tips.

pasquale_ci
18 juli 2005, 23:26
zal ik eens doen... maar het is sinds ik weer meer haar verlies. heb nooit last gehad van mijn shampoo of zo. en weet je mss waar ik het kan vinden??

Buutnlander
19 juli 2005, 14:39
Ja, als je je orienteert op dit forum kun je alles vinden.

Off-topic: Ycelik jij @$#%@!!!! Je zit al boven de 200 posts, zo voel ik me de newbie hier:crybaby: :crybaby: :D :D

ycelik
19 juli 2005, 15:04
Haha jij post minder maar hebt zeker meer kennis dan ik , over AGA en al.
Ik ben van beroep iemand die achter de pc zit dus dan ga ik door mijn werk heen steeds haarwebben.
Maar het is beter joh hoe minder postings hoe minder je bezighoud en dat mag ook wel vind dat ik een beetje teveel op deze forum dwaal :D

geelblauw
27 juli 2005, 15:18
Maar wat is nou de eindconclusie voor jongen20?

Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde probleem. Mijn steile haar wordt droger, minder, gaat krullen en begint te jeuken.

Wat is er dus tegen te doen? :confused:

Buutnlander
28 juli 2005, 14:07
Ik had ook last van jeuk op mijn hoofdhuid waar het haar dus dunner aan het worden is. Maar nu heb ik nergens meer last van, ik adviseer je: een DHT-remmer + Nizoral 20mg.

kalevandaal
28 juli 2005, 18:35
Bij het aaien over mijn kort geschoren dun behaarde scalp heb ik n soort van trekkend onprettig gevoel op de hoofdhuid.........hebben meer mensen dit wel eens ervaren?

kevin
28 juli 2005, 18:55
Bij het aaien over mijn kort geschoren dun behaarde scalp heb ik n soort van trekkend onprettig gevoel op de hoofdhuid.........hebben meer mensen dit wel eens ervaren?

Ja heb ik zelf ook, maar alleen bij het gedeelte waar AGA op het moment bezig is/lijkt te zijn.

Colinhos
28 juli 2005, 20:58
Ja heb ik zelf ook, maar alleen bij het gedeelte waar AGA op het moment bezig is/lijkt te zijn.

Same here...

kalevandaal
28 juli 2005, 22:43
haal je die forehand altijd uit je onderarm of hoe zit dat? :P

Haarmannetje
28 juli 2005, 22:56
Ja, dat heb ik ook wel ervaren inderdaad. Ik had ook altijd wel een dag of twee na een knipbeurt last van mijn hoofdhuid in de zin van geïrriteerd, trekkering enzovoort. Net alsof deze was 'overbelast' zeg maar door het gekam en getrek. Ook als ik inderdaad met mijn hand door mijn haar ging bovenop van voor naar achteren, voelde dat gewoon niet lekker. Ik moet zeggen dat ik daar nu geen last meer van heb (sinds Fluridil ;)).

kalevandaal
29 juli 2005, 09:36
apart, ik heb dit verschijnsel nog niet eerder van anderen ook gehoord. Maar er zijn al 3 replies binnen ongeveer 1 dag, denk dat t dan wel vrij common is?

wat kost fluridil? :P

Colinhos
29 juli 2005, 18:31
haal je die forehand altijd uit je onderarm of hoe zit dat? :P

Jep, kan ik wat meer spinnen, om maar eens even een tennisterm te gebruiken :P

geelblauw
2 augustus 2005, 17:42
Ik had ook last van jeuk op mijn hoofdhuid waar het haar dus dunner aan het worden is. Maar nu heb ik nergens meer last van, ik adviseer je: een DHT-remmer + Nizoral 20mg.

Zou je alsjeblieft iets specifieker kunnen zijn in je antwoord? Want een groentje als ik weet niet precies wat je slikt als je zegt een DHT-remmer + Nizoral 20mg. En helpt het bij jou? Want ik heb ook jeuk op de kalende plekken:crybaby:. Bedankt.

Hoofdhuid
16 september 2005, 22:22
Ik heb al een tijd last van haaruitval, En een tijd last gehad van mijn hoofdhuid. Dus jeuk en stekende pijn. En soms huidschilfers in mijn haar.

Het punt is als ik over mijn hoofdhuid ga met me nagel dan heb ik echt een enorme bult huidschilfers en talg onder mijn nagel. Dat zit zeg maar op veel plekken op mijn hoofd, de huidschilfers + talg vormen een extra laag en dat is zo goed als de boosdoener van de klachten die ik heb. Aangezien mijn hoofdhuid niet normaal kan functioneren door die laag.

Mijn vraag is dus, op welke manier krijg je dat er het best af?
Dus dat mijn hoofdhuid weer helemaal schoon word zonder die dikke laag erop.
Want het blijft er nu maar op plakken.

Alvast bedankt.

Tiuri
16 september 2005, 22:29
Ik heb al een tijd last van haaruitval, En een tijd last gehad van mijn hoofdhuid. Dus jeuk en stekende pijn. En soms huidschilfers in mijn haar.

Het punt is als ik over mijn hoofdhuid ga met me nagel dan heb ik echt een enorme bult huidschilfers en talg onder mijn nagel. Dat zit zeg maar op veel plekken op mijn hoofd, de huidschilfers + talg vormen een extra laag en dat is zo goed als de boosdoener van de klachten die ik heb. Aangezien mijn hoofdhuid niet normaal kan functioneren door die laag.

Mijn vraag is dus, op welke manier krijg je dat er het best af?
Dus dat mijn hoofdhuid weer helemaal schoon word zonder die dikke laag erop.
Want het blijft er nu maar op plakken.

Alvast bedankt.Thread gemerged met bestaande thread over dit onderwerp.

ouwe
17 september 2005, 10:10
hoi hoofdhuid probeer eens een tijdje met rooscure te wassen dat maakt de hoofdhuid goed schoon is gewoon verkrijgbaar bij het kruidvat of zo

Hoofdhuid
17 september 2005, 11:01
En een stof dat bestaat uit bijnierschors is dat verstandig te gebruiken, zodat de productie van nieuwe huidcellen even word geremd?

Tiuri
17 september 2005, 11:04
En een stof dat bestaat uit bijnierschors is dat verstandig te gebruiken, zodat de productie van nieuwe huidcellen even word geremd?Gewone corticosteroïde-zalf bedoel je. Ja dat kan helpen, maar ik zou je adviseren dit met je huisarts te bespreken. Die kan je dan wat voorschrijven.

Hoofdhuid
17 september 2005, 11:08
Die heeft dat ook voorgeschreven, maar ben er wat huiverig over aangezien het eigenlijk eigen natuurlijke hormonen zijn. En het redelijk aggresief spul is.

Maar een shampoo met ketoconazol werkt dus goed om het eerst van me hoofd te halen. Of is dat alleen specifiek tegen de bacterie?

Tiuri
17 september 2005, 13:57
Die heeft dat ook voorgeschreven, maar ben er wat huiverig over aangezien het eigenlijk eigen natuurlijke hormonen zijn. En het redelijk aggresief spul is.het kan goed helpen en als je het gewoon volgens voorschrift toepast is er niks aan de hand. Hoe vaak vindt je arts dat je het moet gebruiken?

Maar een shampoo met ketoconazol werkt dus goed om het eerst van me hoofd te halen. Of is dat alleen specifiek tegen de bacterie?Ketoconazol werkt niet tegen bacteriën, maar tegen schimmel. Roos wordt veroorzaakt door een schimmel. Ik weet niet of het gebruik van keto in jouw geval zin heeft, dat moet je aan je huisarts vragen.

Hoofdhuid
17 september 2005, 14:12
Dat corticosteroïde 1 keer per dag en na verbetering minderen, maar het punt is bij mij is het niet extreem rood ofzo. Alleen dat er dus een laag huidcellen op zit.
Dus kan moeilijk bepalen wanneer er verbetering is. Ja en dat er veel haar uitvalt, maar dat is moeilijk te bepalen of dat ineens minder is die uitval.

En dat ketoconazol 2 keer per week en dan 4 weken lang.

Tiuri
17 september 2005, 14:16
Dat corticosteroïde 1 keer per dag en na verbetering minderen, maar het punt is bij mij is het niet extreem rood ofzo. Alleen dat er dus een laag huidcellen op zit.
Dus kan moeilijk bepalen wanneer er verbetering is. Ja en dat er veel haar uitvalt, maar dat is moeilijk te bepalen of dat ineens minder is die uitval.

En dat ketoconazol 2 keer per week en dan 4 weken lang.Ik zou als ik jou was die corticoshampoo eventjes gebruiken, maar zeker niet langer dan een paar weken want dat is juist weer heel slecht. Dus na verloop van tijd echt ermee minderen en ermee stoppen. Ik zou het niet langer dan 4 weken gebruiken.

Ketoconazol kan ook goed helpen, ik begrijp dat je dat dus ook van je arts heb voorgeschreven gekregen? Dan zal het wel de 2% zijn. Opzich denk ik dat keto wel goed kan helpen in jouw geval. Het zal namelijk de talgproductie ook afremmen.

Dus probeer eens een tijdje de cortico samen met keto. Het kan trouwens heel goed dat je probleem wordt veroorzaakt doordat je kaal aan het worden bent: er is dan een extreme activiteit van mannelijke hormonen bij je haarzakjes en je talgklietjes, en dat levert nogal eens problemen op. In dat geval zou het slikken van bijv. fina ook kunnen helpen. Maar ik las ergens anders dat je niet echt kaal wordt volgens een patroon:

Mijn haar valt trouwens over de gehele hoofd uit, dus heb geen inhammen of extreem op de kruin ofzo. Gehele haardos word minder.Dan zou ik nog even wachten met dit soort middelen. Je moet dit alleen gaan slikken als je zeker weet dat je AGA hebt. Hoe zit dat met je genen? Komt AGA veel voor in je familie?

Overigens wordt Denorex RX-shampoo ook nog al eens voorgeschreven voor het soort probleem dat jij beschrijft, zie deze thread (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7291).

Hoofdhuid
17 september 2005, 15:06
corticosteroïde is geen shampoo maar een huidemulsie dat ik erop moet smeren.
en moet ik dan aan een week lang elke dag gebruiken en dan langsaam afbouwen naar 1 keer in de week ofzo. Net wat je zegt ik wil er niet te lang gebruik van maken, aangezien ik al had gehoord dat het dan ook negatief kan gaan werken.

Alvast bedankt voor je info die je geeft.

Ace...
12 oktober 2005, 23:41
Ik heb dus ook maanden lang last van jeuk alleen bij de kruin en ik had gedacht door het gebruik van Nizoral (dat ik zelf al 4M gebruik) de jeuk daarmee volledig zou verdwijnen, maar ik heb er nog steeds last van.

Ik had dus graag willen weten of er nu buiten Nizoral nog andere middelen zijn tegen jeuk/inflammation??

Voor het DHT gehalte te remmen, gebruik ik deze middelen:
Dutasteride 0.5mg dagelijks sinds 13/09/05
Minoxidil

Bedankt.

tellmemore
13 oktober 2005, 10:24
Ik heb dus ook maanden lang last van jeuk alleen bij de kruin en ik had gedacht door het gebruik van Nizoral (dat ik zelf al 4M gebruik) de jeuk daarmee volledig zou verdwijnen, maar ik heb er nog steeds last van.

Ik had dus graag willen weten of er nu buiten Nizoral nog andere middelen zijn tegen jeuk/inflammation??

Voor het DHT gehalte te remmen, gebruik ik deze middelen:
Dutasteride 0.5mg dagelijks sinds 13/09/05
Minoxidil

Bedankt.

Dutasteride is inderdaad voor het remmen van aanmaak van DHT. Minoxidil is voor groei van je haren. De haren die groeien door minox blijven wel afhankelijk van minox.

Verder heb ik ook ontzettende jeuk op heel mijn hoofd. Nizoral (2% ketoconazol hoofdgel) zou daar tegen moeten helpen. Het maakt het iig minder bij mij.

Ace...
13 oktober 2005, 13:01
Misshien kan een andere shampoo wel een beetje helpen tegen deze jeuk. Ik zal eens een shampoo uitproberen met rozemarijn, het schijnt goed te helpen tegen jeuk.

goku
29 november 2005, 22:37
hoi allemaal. Ik heb juist de hele tijd op dit forum gelezen maar vraag mij toch nog een paar dingen af. Toen ik een jaar geleden of zo naar de kapster ging vertelde die me dat mijn haar dunner werd (had er daarvoor nooit iets van gemerkt). Toen ik thuiskwam ben ik met een paar spiegels te werk gegaan zodat ik de bovenkant van mijn hoofd goed zag en ik verschoot mij rot. Vanaf die dag heb ik ongelofelijk veel jeuk gekregen op mijn hoofdhuid, ofwel van de stress (omdat ik mij er ongelofelijk voor schaam), ofwel omdat die kapster een shampoo gebruikte die ik nog nooit gebruikt had... Ook heb ik last van kleine wondjes op mijn kop. Nu gebruik ik head and shoulders en het probleem is al heel wat beter, en de dagen dat ik mijn haar was heb ik maar een beetje jeuk. Maar vanaf de volgende dag is het weer volop krabben.... En het ergste is dat als ik mijn haar met head and shoulders was ze veel dunner lijkt dan als ik ze met mijn normale shampoo was (van een bekend merk, iets met aminozuren). Maar door de jeuk heb ik natuurlijk geen keus... Nu heb ik wel gemerkt dat als ik veel last van de jeuk heb ik mijn handen natmaak en de jeukende plekken inwrijf dat het dan weer voor een paar uur opgelost is. Dus blijkbaar droogt mijn hoofdhuid te snel uit? Maar ik weet niet of daar middeltjes voor zijn. En op dit forum heb ik veel goeds gelezen over rooscure, maar er staat bij dat het een aggressieve shampoo is, dus ik ben bang dat mijn haaruitval nog erger gaat worden... Dus als jullie me wat tips kunnen geven zou ik erg dankbaar zijn.

Morientes
29 november 2005, 22:57
hoi allemaal. Ik heb juist de hele tijd op dit forum gelezen maar vraag mij toch nog een paar dingen af. Toen ik een jaar geleden of zo naar de kapster ging vertelde die me dat mijn haar dunner werd (had er daarvoor nooit iets van gemerkt). Toen ik thuiskwam ben ik met een paar spiegels te werk gegaan zodat ik de bovenkant van mijn hoofd goed zag en ik verschoot mij rot. Vanaf die dag heb ik ongelofelijk veel jeuk gekregen op mijn hoofdhuid, ofwel van de stress (omdat ik mij er ongelofelijk voor schaam), ofwel omdat die kapster een shampoo gebruikte die ik nog nooit gebruikt had... Ook heb ik last van kleine wondjes op mijn kop. Nu gebruik ik head and shoulders en het probleem is al heel wat beter, en de dagen dat ik mijn haar was heb ik maar een beetje jeuk. Maar vanaf de volgende dag is het weer volop krabben.... En het ergste is dat als ik mijn haar met head and shoulders was ze veel dunner lijkt dan als ik ze met mijn normale shampoo was (van een bekend merk, iets met aminozuren). Maar door de jeuk heb ik natuurlijk geen keus... Nu heb ik wel gemerkt dat als ik veel last van de jeuk heb ik mijn handen natmaak en de jeukende plekken inwrijf dat het dan weer voor een paar uur opgelost is. Dus blijkbaar droogt mijn hoofdhuid te snel uit? Maar ik weet niet of daar middeltjes voor zijn. En op dit forum heb ik veel goeds gelezen over rooscure, maar er staat bij dat het een aggressieve shampoo is, dus ik ben bang dat mijn haaruitval nog erger gaat worden... Dus als jullie me wat tips kunnen geven zou ik erg dankbaar zijn.

probeer eens je haar een tijd zonder shampoo te wassen, in het begin heb je dan nog wel jeuk maar na een tijdje wordt dat al een heel stuk minder... als je iets aan je haaruitval wil doen raadpleeg het haarwoordenboekje...

ray
29 november 2005, 23:02
mmm niet zo fijn.
rooscure kan bij sommige mensen irritaties veroorzaken maar die mensen moet je echt zoeken hier.

rooscure is een fijne en goede shampoo tegen ook dunner wordend haar.

btw ik meen dat jeuk op je hoofdhuid ook een teken is dat je kalend bent...(ik had er iig wel veel last van een tijd geleden)

Natascha24
30 november 2005, 09:18
Hoi!

Ik kan begrijpen dat je wat weigerachtig staat tegenover Rooscure omdat het misschien een wat agressief middel is, maar ik gebruikte voordien ook Head n Shoulders en dat bleek eveneens een zeer agressieve shampoo (ik heb er hier ergens een thread over gestart, je moet maar eens zoeken). Ik ben er dan ook onmiddellijk mee gestopt en gebruik nu Rooscure (het helpt tegen jeuk en roos en het zou ook helpen bij AGA, dus twee voor de prijs van één ;) ). Misschien ben je dan beter af met de Rooscure?
Als je een droge hoofdhuid hebt, dan kun je misschien na je shampoo nog een conditioner (cremespoeling) gebruiken, misschien dat dat helpt?

Groetjes
Natascha

kas
30 november 2005, 09:34
Ik zou niet zelf (meer) experimenteren met anti-roos shampoo's en eerst even een arts/dermatoloog er naar laten kijken.
De comb. haaruitval/(lichte)roos/jeuk is een bekende, maar het rooscure middel dat het overgrote deel op dit forum gebruikt, ketocozanol, bevat het dat overigens ook in nizoral zit, heeft tot nu toe bij mij alleen maar averechts gewerkt.
Gebruik voorgeschr. shampoo van de dermatoloog, die werkt wel.
Groet
Kitty

haarspecialist
30 november 2005, 20:51
Een te hoge concentratie aan zuren in de transpiratie veroorzaakt vaak jeuk.

Ik zou niet zelf (meer) experimenteren met anti-roos shampoo's en eerst even een arts/dermatoloog er naar laten kijken.
De comb. haaruitval/(lichte)roos/jeuk is een bekende, maar het rooscure middel dat het overgrote deel op dit forum gebruikt, ketocozanol, bevat het dat overigens ook in nizoral zit, heeft tot nu toe bij mij alleen maar averechts gewerkt.
Gebruik voorgeschr. shampoo van de dermatoloog, die werkt wel.
Groet
Kitty

goku
1 december 2005, 00:21
Bedankt voor de reply's. Misschien kan ik idd best eens een dermatoloog raadplegen voor ik iets doe dat het misschien nog erger maakt. Ga proberen morgen een afspraak te maken. Ben benieuwd...

HairGuy
5 april 2006, 21:37
Hallo,

ik ben een jongen van 20 jaar en heb last van jeuk en schilfers op de hoofdhuid. Na 2 dagen gaat mijn hoofdhuid een beetje jeuken, vooral in de kruin en inhammen. Net na het wassen komen er witte schilfers op mijn hoofdhuid, na 1 dag zijn de schilfers weg. Ik gebruik Head and Shoulders Anti Roos shampoo, en gebruik van die goedkope gele gel van de albert heijn (zo'n 500ml pot van 1 euro).

Komt dit door de shampoo of gel?

Ook begin ik een beetje kaal te worden bij de inhammen. Weet iemand een goede kliniek om dit te laten onderzoeken? (Mijn vader is wel kaal, maar allebij mijn opa's hadden nog redelijk veel haar)

Alvast bedankt.

Guoy
5 april 2006, 21:48
Aaaaargh! geen Head en Shoulders! :eek: Nee sorry. Ik zou eens langs gaan bij de huisarts. Zij had mij toen een 2% ketoconazol shampoo meegegeven die de jeuk moet tegen gaan. Ik gebruik nog steeds ketoconazol shampoo maar nu gewoon 1% die je kan kopen in de drogist onder de naam rooscure.

Om te kijken of je erfelijke kaalheid hebt hoef je denk ik niet te laten onderzoeken bij een specialist. Inhammen zijn een behoorlijk standaard begin. Je kunt het vaak zelf al zien en je kunt het bij de huisarts laten bevestigen denk ik. Als je zeker weet dat je erfelijke haaruitval hebt en je wilt er wat aan doen dan moet je even het haarwoordenboekje lezen. Lees vooral even bij finasteride, ketoconazol en minoxidil.

Overigens staat head en shoulders niet erg goed bekend bij ons haarwebbers. Nog weinig positiefs over gelezen. Maar ik zou even naar de huisarts gaan. Succes meneer! ;)

HairGuy
7 april 2006, 17:14
Oke bedankt! ik ga volgende week meteen een afspraak maken!

Mist
3 juli 2006, 22:28
Hallo,

Ik heb al een aantal jaar last van jeuk, voornamelijk op mijn achterhoofd. Op elk willekeurig moment kunnen er jeukende bultjes ontstaan en soms zelfs puistjes (erg pijnlijk!). Ook kan mijn hoofdhuid erg gevoelig en rood zijn.

Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, heb een aantal antihistamines geprobeerd, betadine shampoo en nog een andere shampoo tegen eczeem, SkinSolv.

Op het moment ben ik op advies van de dermatoloog terug bij de antihistamine (Semprex) waarbij ik wel het idee heb dat het iets minder is geworden, maar niet echt veel minder. Hij dacht dat het om 'netelroos' zou gaan.

Het is een dagelijks terugkomend probleem, echt iets om gek van te worden!

Hebben jullie een idee wat het kan zijn/wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn?

alvast bedankt! :)

maart84
3 juli 2006, 23:36
Hallo,

Ik heb al een aantal jaar last van jeuk, voornamelijk op mijn achterhoofd. Op elk willekeurig moment kunnen er jeukende bultjes ontstaan en soms zelfs puistjes (erg pijnlijk!). Ook kan mijn hoofdhuid erg gevoelig en rood zijn.

Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, heb een aantal antihistamines geprobeerd, betadine shampoo en nog een andere shampoo tegen eczeem, SkinSolv.

Op het moment ben ik op advies van de dermatoloog terug bij de antihistamine (Semprex) waarbij ik wel het idee heb dat het iets minder is geworden, maar niet echt veel minder. Hij dacht dat het om 'netelroos' zou gaan.

Het is een dagelijks terugkomend probleem, echt iets om gek van te worden!

Hebben jullie een idee wat het kan zijn/wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn?

alvast bedankt! :)
Probeer eens Rooscure. Ik haal het (zonder recept) bij de apotheek. Dit is de 1% keta versie. Op recept kan je volgens mij ook de 2% verkrijgen?! Het werkt op basis van anti inflammation. Het kost 8 euro, kan geen kwaad, 3 keer per week gebruiken. Baat het niet, dan schaadt het niet...zou ik zeggen!

In het haarwoordenboekje staat tevens wat bruikbare info:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=39257#39257

kas
5 juli 2006, 14:31
Hallo,

Ik heb al een aantal jaar last van jeuk, voornamelijk op mijn achterhoofd. Op elk willekeurig moment kunnen er jeukende bultjes ontstaan en soms zelfs puistjes (erg pijnlijk!). Ook kan mijn hoofdhuid erg gevoelig en rood zijn.

Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, heb een aantal antihistamines geprobeerd, betadine shampoo en nog een andere shampoo tegen eczeem, SkinSolv.

Op het moment ben ik op advies van de dermatoloog terug bij de antihistamine (Semprex) waarbij ik wel het idee heb dat het iets minder is geworden, maar niet echt veel minder. Hij dacht dat het om 'netelroos' zou gaan.

Het is een dagelijks terugkomend probleem, echt iets om gek van te worden!

Hebben jullie een idee wat het kan zijn/wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn?

alvast bedankt! :)

Mist,
Ik heb eerder gelezen op het vrouwenforum van iem. die puistjes achtige bultjes op het hoofd heeft die jeuken, ik meen dat het het bij haar folliculitis (of zoiets..) heette en een soort acne op de hoofdhuid is.
Google eens hierop, misschien kom je via internet achter wat meer informatie over je aandoening en mogelijke behandeling hiervoor.
Kitty

Versmeedt
21 augustus 2006, 22:16
Ik heb nu al zeker 3 maanden last van jeuk en een erg gevoelige hoofdhuid. Mijn haren worden steeds dunner en er vallen er ook erg veel uit. Als ik door mijn haren wrijf doet mijn hoofdhuid echt pijn. 't is ontzettend geirriteerd.

Wat kan ik het beste doen? Welke producten kan ik het beste gebruiken?

Bij voorbaat dank!!

Schorpioeneke
22 augustus 2006, 07:56
Ik heb nu al zeker 3 maanden last van jeuk en een erg gevoelige hoofdhuid. Mijn haren worden steeds dunner en er vallen er ook erg veel uit. Als ik door mijn haren wrijf doet mijn hoofdhuid echt pijn. 't is ontzettend geirriteerd.

Wat kan ik het beste doen? Welke producten kan ik het beste gebruiken?

Bij voorbaat dank!!

Ik gebruik shampoos van de Kerastase kapper. Ik had ook al een tijdje last van een jeukerige hoofdhuid (vooral in de winter) en haaruitval. Feitelijk gebruik ik er 2: een dus voor een droge hoofdhuid (ze hebben ook speciale voor geirriteerde hoofdhuid; die gebruikt mijn vader) en eentje speciaal tegen haaruitval. Al na 1 keer wassen werd de jeuk al minder en de haren zien er gezonder uit! :cool:
Ze zijn misschien een beetje duur maar je hebt maar een beetje nodig en ze helpen echt!
Hopelijk heb je hier iets aan!
groetjes Schorpioeneke

kas
22 augustus 2006, 09:42
Ik heb nu al zeker 3 maanden last van jeuk en een erg gevoelige hoofdhuid. Mijn haren worden steeds dunner en er vallen er ook erg veel uit. Als ik door mijn haren wrijf doet mijn hoofdhuid echt pijn. 't is ontzettend geirriteerd.

Wat kan ik het beste doen? Welke producten kan ik het beste gebruiken?

Bij voorbaat dank!!

Even naar je huisarts gaan die zal je waarschijnlijk ketoconazole voorschrijven al dan niet gecom. met topicorte.
Kitty

Yglodokus
25 augustus 2006, 11:50
Ik heb dezelfde klachten. Al een jaar of 2,5.

k Wordt behoorlijk kaal. Ik gebruik Nizoral (zit ook ketaconazol in geloof k en blablabla) maar dat helpt voor geen meter. Heeft iemand niets beters?

Ik wil me namelijk kaal scheren en ik hoop dat ik ooit nog een mooie glimmende schedel kan krijgen :D

Tiuri
25 augustus 2006, 13:12
Er waren inmiddels heel wat threads over jeuk, irritatie en korsten op de hoofdhuid. Heb er even één geheel van gemaakt, zodat alle tips en suggesties makkelijk zijn terug te vinden.

Voor discussies over de relatie tussen AGA en jeuk is er een aparte thread: Alopecia en jeuk.

bartkl
22 september 2006, 00:20
Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele jaren last van roos en ook heb ik een tijd lang last gehad van grote korsten op mijn hoofd. Het resultaat was haaruitval, maar dat leek nooit heel ernstig. Een jaar later was het haar op mijn hoofd duidelijk 'dunner' midden bovenop. Niet echt zorgwekkend, maar toch wel duidelijk dunner.
Ik heb met veel speciale shampoo behandelingen e.d. de rooskorsten volledig weten te bestrijden, maar nu (ongeveer een jaar later) heb ik nog steeds last van roos (al wel in veeel mindere mate en geen korsten meer) en is mijn haar nog steeds dunner dan het ooit was. Op foto's waar mijn haarlengte vergelijkbaar is zie je duidelijk dat het daar een 'bos' was en nu niet meer.

Nu is het zo dat aan mijn moeders kant kaalheid in de familie zit. Mijn opa aan die kant was vroeg kaal, en ook twee van zijn zonen waarvan eentje op zijn 25e.
Ik ben zelf 20 jaar oud nu en ik begin bang te worden dat mij hetzelfde lot staat te wachten. Mijn dokter heeft de mogelijkheid genoemd maar weet niet of het zo is. Ik wil in ieder geval naar een dermatoloog uit voorzorg, maar ik zou voorlopig al blij zijn als jullie me wat meer konden vertellen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: is het waarschijnlijk dat mijn haargroei nog niet hersteld is van die flinke rooskorsten (omdat er ook nu nog roos is bijvoorbeeld en het nog niet zo heel lang geleden is)? En voor de zekerheid: roos kan toch voor haaruitval en belemmering van haargroei zorgen als er echt korsten zijn?

Of is het waarschijnlijker dat ik lijdt aan het mogelijke familiekwaaltje?

Hartstikke bedankt ! :)

geelblauw
1 oktober 2006, 12:24
Ook ik heb erg last van een gevoelige hoofdhuid (bovenop). De hoofdhuid wordt ook heel snel vet (ook alleen bovenop). Verder zitten er schilfers en talgbolletjes in mn haar en om de wortel. Die talgbolletjes om de wortel zijn volgens mij de oorzaak van het enorme haaruitval. En dat terwijl er geen kaalheid bij mij in de familie voorkomt! Zo heb ik ook mijn dikker bos haar zien slinken naar een dunne doorzichtige boel.

Volgens de huisarts heb ik seborroisch eczeem. Toen heb ik ketoconazol shampoo meegekregen en zou het over moeten gaan. Nu gebruik ik het al 8 weken en zie helaas geen enkele verandering.

Nu heb ik een aantal vragen aan mensen die de problemen herkennen:
- Is dit volgens hun ook seborroisch eczeem?
- Na hoeveel weken zou ketoconazol zijn werk moeten gaan doen? (In de bijsluiter staat 2-4 weken.)
- Welke producten kunnen dit probleem oplossen?

Alle hulp/info is zeer welkom!

Bio
2 oktober 2006, 19:18
Klinkt in mijn oren zeker als seb. eczeem. Ik heb exact dezelfde klachten en ik heb zelf ook het vermoeden dat de haaruitval hierdoor wordt veroorzaakt. Ik heb ook alleen last van haaruitval waar seb eczeem flink huishoudt. Geen uitval op de kruin, amper inhammen maar inderdaad echt boven op.

Bij mij hielp keto erg weinig. Ondertussen véél middeltjes geprobeerd maar nog niets gevonden waardoor het nou echt minder wordt.

Bij mij spelen de volgende omstandigheden een rol:
- Stress verergt
- Met mn kop in de regen verergt
- Weinig slaap verergt

Mijn tip: blijf nieuwe dingen proberen en laat je leven er niet door leiden.

Pinheadoss
5 oktober 2006, 00:20
Ook ik heb heel veel last gehad van shilfers, korsten en een rode onrustige hoofdhuid,
ik heb toen topicorte (http://www.ziekenhuis.nl/static/medicijngids/topicorte.pdf) gekregen en dit werkte bij mijn erg goed.
Ik was naar een paar dagen van mijn schilfers en korsten af en na een week
waren de rode plekken op mijn hoofdhuid weg,:) ik krijg er wel acne van en mijn haren vallen nog altijd uit:( .

Groeten Emilio

kas
5 oktober 2006, 19:41
Klinkt in mijn oren zeker als seb. eczeem. Ik heb exact dezelfde klachten en ik heb zelf ook het vermoeden dat de haaruitval hierdoor wordt veroorzaakt. Ik heb ook alleen last van haaruitval waar seb eczeem flink huishoudt. Geen uitval op de kruin, amper inhammen maar inderdaad echt boven op.


Bij mij hielp keto erg weinig. Ondertussen véél middeltjes geprobeerd maar nog niets gevonden waardoor het nou echt minder wordt.

Bij mij spelen de volgende omstandigheden een rol:
- Stress verergt
- Met mn kop in de regen verergt
- Weinig slaap verergt

Mijn tip: blijf nieuwe dingen proberen en laat je leven er niet door leiden.





Bio,
Ook al eens seleniumdisulfide suspensie (sterkere versie op recept) mildere is selsun, geprobeerd?
Kitty

Bio
11 oktober 2006, 21:51
Kitty, Selsun heb ik nog niet gebruikt. Is dit iets wat je bij de gemiddelde drogist kan kopen?

Laatste paar weken overigens minder last van jeukerigheid/irritatie. Wellicht komt dit door omega (3,6,9) vetzuren die ik aan mijn voedingsschema heb toegevoegd. Ik vind het altijd erg moeilijk om te bepalen wat de reden voor achter/vooruitgang is, maar na 2-3 dagen van inname werd het beter.
(Reden voor het starten met omega zuren is overigens supplementen toevoeging mbt krachttraining.)

kas
12 oktober 2006, 14:08
Kitty, Selsun heb ik nog niet gebruikt. Is dit iets wat je bij de gemiddelde drogist kan kopen?

Laatste paar weken overigens minder last van jeukerigheid/irritatie. Wellicht komt dit door omega (3,6,9) vetzuren die ik aan mijn voedingsschema heb toegevoegd. Ik vind het altijd erg moeilijk om te bepalen wat de reden voor achter/vooruitgang is, maar na 2-3 dagen van inname werd het beter.
(Reden voor het starten met omega zuren is overigens supplementen toevoeging mbt krachttraining.)

Ja (apotheek zeker maar ook drogist geloof ik = wel mildere versie ) maar dan krijg je de "lichtere versie" vergelijk het met rooscure vs ketoconazole op recept (eerste = 1% keto/laatste 2%).
Op recept dus de sterkere variant.
Bio, als eens topicorte geprobeerd?

MauZ
12 december 2006, 20:46
Goedenavond allemaal.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een berichtje achtergelaten heb. In principe is dat natuurlijk niet goed, maar ik heb zoiets, als ik hier op het forum ga lezen dan ben ik weer met de haaruitval bezig, wat ik dus liever niet ben. Dit zal velen van jullie wellicht helder in de oren klinken. Ik ben nu een jaar aan de fina ofzo, geen last van bijwerkingen, maar ook nauwelijks tot geen resultaat 'nog'. Haar blijft uitvallen en de jeuk komt in vlagen, maar is de laatste maand nauwelijks meer uit te houden.

Heel de dag houdt het me in bedwang, vanwaar ook deze topicstart.

Ik vroeg mij af of jullie dezelfde symptomen ervaren. Ik zal ze eens opsommen:
1. Pijnlijke steken op de hoofdhuid, vooral in het gebied waar AGA normaal gesproken het meest voorkomt (bovenop, voorkant, zeg maar dat 'hoefijzer')
2. Gepaard gaande jeuk
3. 's avonds is het veel erger dan overdag. Dit kan mede te maken hebben met het feit dat je overdag aan het werk bent en er dan niet veel aan denkt!?
4. Gepaard gaande verergerde haaruitval
5. Voorhoofd bedekt met talg om nog maar niet te spreken van de oorschelp (achter mn oren en erin). Soms krab ik daar hele plakaten vanaf. Deze zelfde substantie zit op mn hoofdhuid!?

Wat ik mij nu afvraag is het volgende. Kan ik beter overstappen op duta aangezien deze behalve DHT-remmer ook nog een andere zaak aanpakt (ben even kwijt wat dat was)? Helpt dit tegen het remmen van die 'talg'?

Wat bevelen jullie aan voor shampoo? Het liefst een 'elke dag wasshampoo' aangevuld met ketanoz. 2%?

En wat doe je aan die talg op het voorhoofd cq oren? Kampen jullie hier ook mee of is het een allergie of iets?

Ik hoop echt dat iemand mij uitsluitsel kan geven, want soms duik ik gewoon om 19:00 uur mn bedje in, omdat je dan kan relaxen en de jeuk niet voelt.

Groetjes
Maurice

Zoevo
12 december 2006, 21:00
ik heb ook wel pijn soms rond de aga streken vooral voorop.
En dat is meestal op de dagen dati k verergerde haaruitval kenmerk

kas
13 december 2006, 17:07
Goedenavond allemaal.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een berichtje achtergelaten heb. In principe is dat natuurlijk niet goed, maar ik heb zoiets, als ik hier op het forum ga lezen dan ben ik weer met de haaruitval bezig, wat ik dus liever niet ben. Dit zal velen van jullie wellicht helder in de oren klinken. Ik ben nu een jaar aan de fina ofzo, geen last van bijwerkingen, maar ook nauwelijks tot geen resultaat 'nog'. Haar blijft uitvallen en de jeuk komt in vlagen, maar is de laatste maand nauwelijks meer uit te houden.

Heel de dag houdt het me in bedwang, vanwaar ook deze topicstart.

Ik vroeg mij af of jullie dezelfde symptomen ervaren. Ik zal ze eens opsommen:
1. Pijnlijke steken op de hoofdhuid, vooral in het gebied waar AGA normaal gesproken het meest voorkomt (bovenop, voorkant, zeg maar dat 'hoefijzer')
2. Gepaard gaande jeuk
3. 's avonds is het veel erger dan overdag. Dit kan mede te maken hebben met het feit dat je overdag aan het werk bent en er dan niet veel aan denkt!?
4. Gepaard gaande verergerde haaruitval
5. Voorhoofd bedekt met talg om nog maar niet te spreken van de oorschelp (achter mn oren en erin). Soms krab ik daar hele plakaten vanaf. Deze zelfde substantie zit op mn hoofdhuid!?

Wat ik mij nu afvraag is het volgende. Kan ik beter overstappen op duta aangezien deze behalve DHT-remmer ook nog een andere zaak aanpakt (ben even kwijt wat dat was)? Helpt dit tegen het remmen van die 'talg'?

Wat bevelen jullie aan voor shampoo? Het liefst een 'elke dag wasshampoo' aangevuld met ketanoz. 2%?

En wat doe je aan die talg op het voorhoofd cq oren? Kampen jullie hier ook mee of is het een allergie of iets?

Ik hoop echt dat iemand mij uitsluitsel kan geven, want soms duik ik gewoon om 19:00 uur mn bedje in, omdat je dan kan relaxen en de jeuk niet voelt.

Groetjes
Maurice

Ik gebruik dermolin naar tevredenheid (is zeep en parfumvrij ) idd aangevuld met ketoconazole gel 2%. combi is best ok zo. Meestal om de dag niet iedere dag.
Verder zou je wel aan je huisarts iets kunnen vragen tegen de jeuk in de vorm van een antihistamine (bijv. centrizine, die overigens ook zonder recept verkrijgbaar is maar op recept vergoed de verzekering het).
Kitty

kalevandale
17 december 2006, 00:58
Hallo allemaal,

Ben nu 18 jaar en me haar is echt een stuk dunner geworden. Nu heb ik heel wat rondgelezen op het forum en zit met enkele vragen. Nu heb ik dus gemerkt, wanneer ik met me handen door me haar ga dat ik soort van steken voel in me wortels. Dit heb ik vooral als me haar wat vetter is dan normaal...

Kan iemand me misschien zeggen wat ik hier tegen kan doen. Nu heb ik dus gelezen dat ik zou kunnen beginnen met de shampoo ROOSCURE , maar is dit ook bedoelt voor het probleem dat ik heb?

Ook zou ik graag willen weten of het goed is om elke dag te gaan douchen maar slechts 2 keer per week shampoo te gebruiken??

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet Kalevandale :)

kevin
17 december 2006, 11:06
Rooscure (1%) of Nizoral (2%) kun je 2 a 3 keer per week gebruiken. Het is een anti-roos shampoo die je haren dikker maakt na langdurig constant gebruik. Ik denk dat je het ook wel kunt gebruiken als je geen last hebt van roos.

michelangelo
4 januari 2007, 22:21
Hallo,

Ik heb al sinds een tijdje last van dunner wordend haar, maar het allerergste is de enorme, niet te beschrijven jeuk op mijn hoofd. Het is zo erg dat ik er zelfs niet van kan slapen. Anti-histamine helpt niet, en al die shampoos werken ook niet.
Nu weet ik wel dat heel veel mensen last hebben van roos en jeuk, maar is er ook iemand die het zo erg heeft als ik? Wat doe je eraan? Ik denk zelf aan een allergie, maar dan zouden die antihistamines ook moeten helpen toch?

Jaapie
4 januari 2007, 22:44
Hallo,

Ik heb al sinds een tijdje last van dunner wordend haar, maar het allerergste is de enorme, niet te beschrijven jeuk op mijn hoofd. Het is zo erg dat ik er zelfs niet van kan slapen. Anti-histamine helpt niet, en al die shampoos werken ook niet.
Nu weet ik wel dat heel veel mensen last hebben van roos en jeuk, maar is er ook iemand die het zo erg heeft als ik? Wat doe je eraan? Ik denk zelf aan een allergie, maar dan zouden die antihistamines ook moeten helpen toch?

Ben je al bij een dermatoloog langs geweest? De jeuk is iig kenmerkend voor AGA, en het zal niet zomaar stoppen. Misschien is het verstandig om finasteride in je regimen op te nemen.

adviesnodig
3 februari 2007, 16:53
Hoofdhuid is rood, jeukt heel erg, heb korreltjes (roos), verder veel haaruitval. Mijn haren zijn ook dun en slap geworden. Gewoon mijn haren zijn zo veranderd. Me haren zijn niet vet ofzo. Als ik zo me haren opzij doe en naar me hoofdhuid kijk, is het echt rood. Verder valt haar over mijn gehele hoofdhuid uit. Verder heb ik ook op mijn borst bultjes, eerst had ik bultje vlak boven in oor. Die is na 2 dagen ofzo weggegaan. Jeukt echt enorm, heb van de dokter ketoconazol gekregen zonder dat ze heeft gezegd wat het probleem nou is. Eerst had ik ook veel jeuk aan me neus en wangen en wenkbrauwen. Ook achter mijn oor, nu is het veel minder geworden daar. Tis echt zo vervelend. Ik vraag me gewoon af wat dit kan zijn? Iemand ervaring hiermee?



Dokter heeft me ook een formuliertje gegeven om bloed te gaan prikken. Snap niet wat het nut ervan is.

kevin
3 februari 2007, 19:08
Snel naar de dermatoloog gaan.

adviesnodig
3 februari 2007, 19:15
Snel naar de dermatoloog gaan.



enig idee wat het kan zijn? Ik lees van alles op dit forum, over AA en AGA. Kan het zijn dat ik dat heb? Komen mijn symptomen overeen met 1 van die kreten?


Ik zou gewoon zo graag hulp willen hebben, zit hier enormmmmm mee. Ben trouwens 21 jaar.

adviesnodig
3 februari 2007, 21:58
kan iemand mij helpen svp???

kevin
3 februari 2007, 22:13
Ik weet er niet zoveel vanaf. De dermatoloog kan je verder helpen om een diagnose te stellen. Het zou wel exceem kunnen zijn of een allergie op iets. Ketoconazol gaat jeuk tegen. Het is pas AGA (erfelijke haaruitval) als de haren niet meer teruggroeien en uitvallen volgens een patroon.

adviesnodig
3 februari 2007, 22:40
Ik weet er niet zoveel vanaf. De dermatoloog kan je verder helpen om een diagnose te stellen. Het zou wel exceem kunnen zijn of een allergie op iets. Ketoconazol gaat jeuk tegen. Het is pas AGA (erfelijke haaruitval) als de haren niet meer teruggroeien en uitvallen volgens een patroon.



kevin, heel erg bedankt. Ik lees op internet dat bij AA het gaat om kaalheid op bepaalde plekken. AGA, mannelijke kaalheid betreft. Dat verder de haren achter en aan de zijkant van het hoofd niet uitvallen. Nou daar valt het bij mij wel uit. Als ik me handen nat maak in de ochtend en ik ga erover heen (achterkant en zijkant en rest van mijn hoofd) dan pak ik heel wat haren mee net zoals over de rest van mijn hoofd. Ik gebruik nu babyshampoo op aanraadden van de dokter, zou mild zijn voor mijn hoofdhuid. Nu begrijp ik pas wat jullie ook allemaal doormaken, tis echt :crybaby:

dave523
4 februari 2007, 00:40
Hey gozert (adviesnodig),

Ik snap heel goed hoe je je voelt, maar je moet niet te snel in paniek raken. Waar ben je precies het meest bang voor? Als je dat weet, kun je zaken veel makkelijker op een rijtje zetten.

Groeten, Bob

kevin
4 februari 2007, 08:39
Het kan ook een TE zijn. Lees dit (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9968) eens door.

kas
4 februari 2007, 09:00
kevin, heel erg bedankt. Ik lees op internet dat bij AA het gaat om kaalheid op bepaalde plekken. AGA, mannelijke kaalheid betreft. Dat verder de haren achter en aan de zijkant van het hoofd niet uitvallen. Nou daar valt het bij mij wel uit. Als ik me handen nat maak in de ochtend en ik ga erover heen (achterkant en zijkant en rest van mijn hoofd) dan pak ik heel wat haren mee net zoals over de rest van mijn hoofd. Ik gebruik nu babyshampoo op aanraadden van de dokter, zou mild zijn voor mijn hoofdhuid. Nu begrijp ik pas wat jullie ook allemaal doormaken, tis echt :crybaby:

Adviesnodig,
Ik denk dat je idd je huid door een dermatoloog zou moeten laten nakijken. Het kan een seb. eczeem zijn en dan is ketoconazole idd een middel dat daarvoor wordt voorgeschreven (het duurt overigens wel min. een paar weken voordat je daar effect van bemerkt, als het werkt). Maar zoals je het beschrijft is het toch verstandig om wat meer expertise er op los te laten dan die van de huisarts vind ik.
Sterkte
Kitty

Dundee
4 februari 2007, 15:52
Dat kan Acute eczeem zijn ,heb ik ook gehad ,2x kort na elkaar, de symptomen waren idem,en met die ketoconazol gaat dat niet weg ,want ik mocht hem tijdelijk niet gebruiken, maar moest Desquaman gebruiken in de plaats .Ik kreeg het van de minoxidil (pas na 2 maand) ,heb dan zalf en pilletjes gekregen ,en alles was na 1.5 week genezen ,dan weer met minoxidil begonnen zonder (propylene glycol) ,maar met glycerine..omdat ik dacht dat het daar door kwam. Die leek in eerste instantie prima...tot het opnieuw begon na 2weken :eek: ...einde minoxidil dan maar !!! . Ook veel (tijdelijk) haarverlies nu ,door dat eczeem .

pillen : Me-Prednisolone 20mg

zalf : Betametasone Valeraat 36.42mg
Ureum Pdr 10%
Cold Cr Bf4/bf5/mfs aq 50g
Creme 50g

Hiermee geneest het heel snel :)

adviesnodig
6 februari 2007, 13:09
Ik ben bezig bij de dokter. Als ik 's morgens opsta en ik maak mijn haren nat en ga met mijn handen door mijn haar, dan neem ik zeker 20 haren mee. Ik ga dus met mijn beide handen door mijn haar, doe ik dit 5 keer neem ik nog steeds haren mee, niet zoveel als de eerste keer maar toch wel een haar of 5 ofzo. Bovenkant, achterkant, zijkanten, bovenop, gewoon overal. De haren lijken wel af te breken, hele kleine haren, ook wel grote haren, zitten witte bolletjes aan. Mijn haar is echt futloos en zeker niet zo sterk als eerst. Me haren zijn toch wel dun geworden vind ik. Verder heb ik ook roos, mijn dokter weet hier geen antwoord op. Als er mensen zijn die misschien iets erover kunnen zeggen, graag! Jullie zouden me gewoon enorm helpen als jullie mij voorzien van wat informatie.


Bedankt!

kevin
6 februari 2007, 13:31
Ga aub geen haren tellen en denk ergens anders aan. Dat helpt enorm.

inham
8 februari 2007, 18:44
Hoooi,

Ik heb lichte haaruitval aan de inhammen.

Maargoed als ik moet sporten(voetballen,tennis,volleyballen) dan doe ik me kleuren, schoentjes aan en ik doe me haar. Met gewone gel(de goedkope :P bij de drogist die van een paar euro voor zoon enorme pot) en dan ga ik sporten dus ook zweten.

En dan krijg ik me toch een jeuk waar het aan ligt is mij nog een raadsel miss weten jullie hieer wat meer :P

Het is dus eigenlijk een combinatie van 2 dingen: gel/zweet -> jeuk!

THX

adviesnodig
21 februari 2007, 22:46
Het beheerst mijn leven echt enorm!!!! Ik heb nog een hele bos haar, geen inhammen, als ik naar het model van norwood kijk dan zit ik zeker op NW1.


Het probleem:
De jeuk op mijn hoofd, roodheid en haaruitval, vooral achterop en zijkanten. Af en toe ook bovenop, gehele hoofdhuid rood, heel af en toe voorop en vind me hoofd echt stinken. Ik heb van de dokter ketoconazol gekregen en volgens mij daardoor is mij haar echt zo'n kroeskop geworden en haar ook enorm dun geworden. Ik heb roos, maar niet veel, af en toe zie ik paar roos vlokjes. Die jeuk is echt erg, niet constant maar denk wel 50% van de tijd. Als het niet heel erg jeukt dan gewoon een beetje op bepaalde plekken of 1 plek op het hoofd. De dokter heeft me bloed laten prikken en er zijn aanwijzigen voor een allergie. Morgen moet ik weer bloedprikken maar ik wil gewoon naar een dermatoloog. Volgens mij neemt ze mij echt niet serieus door mijn boshaar wat ik nog heb en dan denkt ze tjah moet ik nou zo'n geval doorsturen naar de dermatoloog terwijl ik gek wordt van de jeuk en ik heb ook haaruitval. Er wordt gezegd dat je tussen de 50-100 haren mag verliezen, ik denk niet dat ik zoveel verlies maar ik merk gewoon dat ik nu haren verlies en nooit gemerkt, misschien nooit op gelet. Ik laat ook 20 keer op een dag mijn zusje en broeder en mijn moeder kijken naar mijn hoofdhuid en allen zeggen ze tis heel rood en je haar is kroes geworden. Doordat het dun is geworden ziet het er helaas niet uit als een afro-kapsel :confused: Ik wil heel graag van die jeuk af, ik heb ketoconazol gekregen, gebruik het al ruim ander halve maand. Als ik ermee douch is de jeuk zo goed als weg, maar na een halve dag tot max. 1 dag komt de jeuk weer terug oefffffff. Op mijn wenkbrauwen heb ik puistjes/bultjes, ik had er ook 1 eerst boven mijn oor, bij mijn neus jeukt het, borstbeen. Op me wenkbrauwen voel ik de jeuk vaker dan op mijn borstbeen, ook op mijn wenkbrauwen haaruitval. Jullie merken wel hoe erg ik ermee zit, ik vraag me zoooo af wat het is en de dokter neemt me niet eens serieus denk ik.


Morgen moet ik dus weer bloedprikken om te kijken of ik voor melk-eiwit en andere koek allergisch ben en test zinkgehalte. Want ik heb een test gedaan bij de kapper mbt. tot zinkgehalte en dat was volgens hem enorm laag en zink zou belangrijk zijn voor je hoofdhuid/haargroei.

Verder, ben ik ook gaan nadenken welke veranderingen in mijn leven dit veroorzaakt kunnen hebben. Ik heb half jaar lang onder enorme stress geleefd, ik was er bijna onder door gegaan, waren enorme problemen in de familie. Dat is nu allemaal voorbij, de dokter zegt dat het daarmee te maken heeft maar ik heb geen stress meer en het is niet weg. Tijdens de stress periode had ik dit niet en zij zegt dat het een gevolg is van de stress periode en het pas opduikt nadat de stress weg is gegaan. :confused:


Verder herinner ik me dat ik voor dat ik deze jeuk had, bij een natuurwinkel een shampoo gekocht op basis van rozemarijn en misschein dat ik het daardoor al die jeuk heb gekregen, echt hopeloos word ik ervan :frusty:


Kortom, ik hoop dat jullie mij misschien wat meer informatie kunnen geven en nu snap ik pas waar jullie mee zitten, RESPECT voor al die mensen die er al jaren mee zitten en gewoon ermee kunnen leven.

Dundee
21 februari 2007, 23:31
Is blijkbaar Seborroïsch eczeem ,
Verschijnselen :
Seborroïsch eczeem wordt gekenmerkt door vette witte/gele schilfers op de hoofdhuid en nauw verwante 'roos'. Hierbij is jeuk een veelvoorkomende klacht.

Daarnaast veroorzaakt seborroïsch eczeem soms, behalve op de hoofdhuid, ook huidafwijkingen op andere plaatsen: achter de oorschelp, op het voorhoofd, de oogleden, de wenkbrauwen, rond het borstbeen (sternum), in de huidplooien en andere vettige gebieden van de huid.

http://www.medicinfo.nl/%7B6af2c38e-693b-4695-8877-a1da7dd01bb1%7D

Hanna
22 februari 2007, 00:39
Zink is inderdaad wel belangrijk en bloedprikken is ook goed, maar EERST moet je de jeuk zien kwijt te raken. EIS dat de dokter een middeltje voorschrijft, desnoods antibiotica, corticosteroïden of wat-kan-jou-'t-schelen, als je maar van de jeuk af raakt.

Succes!

kas
22 februari 2007, 17:12
Het beheerst mijn leven echt enorm!!!! Ik heb nog een hele bos haar, geen inhammen, als ik naar het model van norwood kijk dan zit ik zeker op NW1.


Het probleem:
De jeuk op mijn hoofd, roodheid en haaruitval, vooral achterop en zijkanten. Af en toe ook bovenop, gehele hoofdhuid rood, heel af en toe voorop en vind me hoofd echt stinken. Ik heb van de dokter ketoconazol gekregen en volgens mij daardoor is mij haar echt zo'n kroeskop geworden en haar ook enorm dun geworden. Ik heb roos, maar niet veel, af en toe zie ik paar roos vlokjes. Die jeuk is echt erg, niet constant maar denk wel 50% van de tijd. Als het niet heel erg jeukt dan gewoon een beetje op bepaalde plekken of 1 plek op het hoofd. De dokter heeft me bloed laten prikken en er zijn aanwijzigen voor een allergie. Morgen moet ik weer bloedprikken maar ik wil gewoon naar een dermatoloog. Volgens mij neemt ze mij echt niet serieus door mijn boshaar wat ik nog heb en dan denkt ze tjah moet ik nou zo'n geval doorsturen naar de dermatoloog terwijl ik gek wordt van de jeuk en ik heb ook haaruitval. Er wordt gezegd dat je tussen de 50-100 haren mag verliezen, ik denk niet dat ik zoveel verlies maar ik merk gewoon dat ik nu haren verlies en nooit gemerkt, misschien nooit op gelet. Ik laat ook 20 keer op een dag mijn zusje en broeder en mijn moeder kijken naar mijn hoofdhuid en allen zeggen ze tis heel rood en je haar is kroes geworden. Doordat het dun is geworden ziet het er helaas niet uit als een afro-kapsel :confused: Ik wil heel graag van die jeuk af, ik heb ketoconazol gekregen, gebruik het al ruim ander halve maand. Als ik ermee douch is de jeuk zo goed als weg, maar na een halve dag tot max. 1 dag komt de jeuk weer terug oefffffff. Op mijn wenkbrauwen heb ik puistjes/bultjes, ik had er ook 1 eerst boven mijn oor, bij mijn neus jeukt het, borstbeen. Op me wenkbrauwen voel ik de jeuk vaker dan op mijn borstbeen, ook op mijn wenkbrauwen haaruitval. Jullie merken wel hoe erg ik ermee zit, ik vraag me zoooo af wat het is en de dokter neemt me niet eens serieus denk ik.


Morgen moet ik dus weer bloedprikken om te kijken of ik voor melk-eiwit en andere koek allergisch ben en test zinkgehalte. Want ik heb een test gedaan bij de kapper mbt. tot zinkgehalte en dat was volgens hem enorm laag en zink zou belangrijk zijn voor je hoofdhuid/haargroei.

Verder, ben ik ook gaan nadenken welke veranderingen in mijn leven dit veroorzaakt kunnen hebben. Ik heb half jaar lang onder enorme stress geleefd, ik was er bijna onder door gegaan, waren enorme problemen in de familie. Dat is nu allemaal voorbij, de dokter zegt dat het daarmee te maken heeft maar ik heb geen stress meer en het is niet weg. Tijdens de stress periode had ik dit niet en zij zegt dat het een gevolg is van de stress periode en het pas opduikt nadat de stress weg is gegaan. :confused:


Verder herinner ik me dat ik voor dat ik deze jeuk had, bij een natuurwinkel een shampoo gekocht op basis van rozemarijn en misschein dat ik het daardoor al die jeuk heb gekregen, echt hopeloos word ik ervan :frusty:


Kortom, ik hoop dat jullie mij misschien wat meer informatie kunnen geven en nu snap ik pas waar jullie mee zitten, RESPECT voor al die mensen die er al jaren mee zitten en gewoon ermee kunnen leven.

Ketoconazole is idd het middel dat hiervoor vaak wordt voorgeschreven, nu na 1,5 mnd gebruik zou je idd overigens al wel verbetering hebben moeten merken als je het nauw volgens de bijsluiter gebruikt.
Er is als alternatief ook seleniumdisulfide suspensie op recept verkrijgbaar dat ook dezelfde werking heeft t.w. het afbreken van de celwand van schimmels/gisten waardoor deze afsterven, hetgeen ook de werking van keto is.
Misschien is dit middel geschikter voor je. Cortisonen worden ook regelmatig voorgeschreven bijv. topicorte die kunnen de ontstekingsreactie zelf wel aanpakken, jeuk,roodheid van de huid maar halen dus niet de oorzaak (schimmel/gistinfectie) weg.
Soms wordt daarom een comb. van die 2 ingezet. Ik zou er mee teruggaan naar je (huis)arts.
Succes
Kitty

Buutnlander
1 maart 2007, 18:33
Ik had de laatste tijd ook weer heel erg last van jeuk, schilfers en een rode hoofdhuid. Slik 0,5 mg duta en gebruik keto schampoo. Ben toen weer begonnen met het slikken van 10 mg cetirizinedihydorichloride per dag en heb nu helemaal nergens meer last van.

johanfcu
18 mei 2007, 13:18
Hallo, is weer een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest. Maar het heeft ook zijn redenen. Ik heb toenemende zorgen over mijn roos-situatie.

Vroeger was ik een heel ijdel mannetje. Waste mijn haar regelmatig, maakte veel gel op en voelde me alléén maar op mijn gemak als mijn haren er vettig uitzagen. Toen is bij mij roos ontstaan, gevolg dus van overmatig gel gebruik en verkeerd wasschema.

Nu ben ik 19. Ik ben al 2 jaar aan het worstelen om het juiste middel tegen roos te vinden. Ik heb dan ook al alles geprobeerd, de belangrijkste zijn naar mijn idee deze;
- Rooscure;
- Head & shoulders;
- Resdan;
- appelazijn (nav dit forum);
- Guhl antiroos shampoo;
en nog vele andere.

Naar mijn inziens werkt dus geneen anti-roosshampoo mij. Ik blijf het maar hebben en lijkt op sommige momenten alleen maar erger te worden. (tentamenweken etc.)

Mijn klachten zijn als volgt;
- jeuk op heel mijn hoofdhuid;
- droge hoofdhuid wat resulteert in schilvers;
- droge roos.

Ik behandel mijn haar als volgt;
- was mijn haren om de 2 dagen met appelazijn;
- gebruik shaper/(droge)gel.

Nu had ik natuurlijk naar de dokter/dermatoloog kunnen stappen. Ik lees hier doorgaans echter dat dit leidt tot negatieve ervaringen, middelen die niet de kern van het probleem aanpakken. Mijn vraag is dan ook;

Weet iemand wat ik moet doen in mijn situatie?

Bij voorbaat dank!

Strider
18 mei 2007, 22:56
Ik had de laatste tijd ook weer heel erg last van jeuk, schilfers en een rode hoofdhuid. Slik 0,5 mg duta en gebruik keto schampoo. Ben toen weer begonnen met het slikken van 10 mg cetirizinedihydorichloride per dag en heb nu helemaal nergens meer last van.


cetirizinedihydorichloride
Wtf is dat? Waar heb je het vandaan, en wat voor werking heeft het?

Google zegt nix :)

koppiekoppie
16 juni 2007, 19:20
Is het zo dat als je fina/duta gebruikt en je na x aantal maanden (een beetje) hergroei ziet, je dan nog altijd jeuk kan hebben op de hoofdhuid? Ik heb nog steeds jeuk op mijn hoofdhuid en weet dus niet of ik ook maar iets van positieve gevolgen ga hebben met fina, net door het feit dat ik nog altijd jeuk heb. Denk ik nu fout of is dit het geval? Met andere woorden (aangezien het nogal verward uitgelegd was): Blijvende jeuk = verdere haaruitval en geen stabilisatie/verbetering. Correct?

Rancid
26 juli 2007, 13:32
Het is een wat lang verhaal, alvast bedankt voor het lezen ;)

Ik heb sinds een aantal maanden enorme last van jeuk op m'n hoofdhuid wat gepaard gaat kleine witte korstjes en puntjes op m'n hoofdhuid en haar.
Wat ik raar vind is dat het zich eigenlijk alleen manifesteert voorop m'n hoofd. Dus zeg maar bij de haargrens op m'n voorhoofd. De witte puntjes zijn amper te zien, totdat je er een lamp op laat schijnen of als je met je hoofd zijwaarts in de zon staat. Dan zit het helemaal onder de witte puntjes.

Wat ik al zei, dit is vrijwel alleen bij de haargrens op m'n voorhoofd en vervolgens gaat dat door tot een paar centimeter naar achter op m'n hoofdhuid. Ik ben niet bang dat dit met "kaal worden" te maken heeft omdat ik geen overtollig haarverlies heb. Maar als er dan een keer een haar uitvalt zit er vrijwel altijd een hard korstje om het uiteinde van de haar dat in de hoofdhuid zat.

Soms heb ik zelfs weleens dat ik 2 haren in m'n hand heb die bij dat uiteinde aan elkaar geplakt zijn door dit korstje. Kortom, 1 hard korstje waar 2 haren uitkomen. Het korstje is makkelijk weg te pulken, maar toch maak ik me er zorgen om.

Daarbij is uitgerekend voorop m'n hoofdhuid de huid heel gevoelig en regelmatig rood-achtig. Het voorste plukje van m'n haar kammen gaat dan ook vaak gepaard met een kwetsbaar en jeukend gevoel. Dit heb ik eigenlijk alleen maar op die plek.

Eerst dacht ik dat het roos was, maar na 2,5 week rooscure merk ik vrijwel geen enkele verbetering. En als het roos was, zat het waarschijnlijk over heel m'n hoofdhuid. Het enige wat ik op de rest van m'n hoofdhuid heb zijn misschien hier en daar wat plakkerige laagjes, maar niks ernstigs.

Kortom, wat raden jullie aan? Zou het een schimmel kunnen zijn of een gebrek aan goede voeding? Een uitgedroogde hoofdhuid misschien?

Ik ben overigens 22 en was m'n haar om de dag (1 dag wel, 1 dag niet) met meestal l'Oreal shampoo en conditioner.

Hanna
26 juli 2007, 14:16
Het enige wat ik op de rest van m'n hoofdhuid heb zijn misschien hier en daar wat plakkerige laagjes, maar niks ernstigs..

Korstjes en ......plakkerige laagjes?

't Lijkt me wel verstandig om toch even naar de huisarts te gaan met deze klachten.
Overigens is om de dag wassen, te vaak.

Rancid
26 juli 2007, 14:24
Korstjes en ......plakkerige laagjes?

't Lijkt me wel verstandig om toch even naar de huisarts te gaan met deze klachten.
Overigens is om de dag wassen, te vaak.

Het is niet dat het een dikke laag is, maar dat er gewoon heel af en toe een klein beetje wit spul onder m'n nagel zit als ik op m'n achterhoofd krab. Beetje vettig zeg maar.

Die korstjes/puntjes zitten alleen bij m'n voorhoofd.

Hanna
26 juli 2007, 14:44
Door te vaak (en te warm) wassen gaan de talgklieren juist méér talg produceren en dat vettige witte spul wat je onder je nagels aantreft als je je hoofdhuid hebt gekrabd, kan gewone talg zijn.


Bij jouw haarlijn is iets anders aan de hand. 't Kost toch niks om even naar de huisarts te gaan? Dat zou ik wel doen als ik jou was.

Mario35
26 juli 2007, 15:19
[quote=Hanna;136618]Door te vaak (en te warm) wassen gaan de talgklieren juist méér talg produceren en dat vettige witte spul wat je onder je nagels aantreft als je je hoofdhuid hebt gekrabd, kan gewone talg zijn.

Ik ben zedelijk verplicht om elke dag mijn haren te wassen anders ben ik niet aanzienbaar (is dof , futloos, vol talg)

Ik heb ooit eens geprobeerd mijn haren een week niet te wassen en ik had nog meer talg op de hoofdhuid en de daarmee gepaard gaande verschrikkelijke jeuk en haaruitval.

Is er een alternatief?

MVG
Mario

Hanna
26 juli 2007, 15:39
Mario,

Er bestaan zoveel soorten eczeem en andere hoofdhuidaandoeningen, dat je toch hulp van artsen moet eisen. Helaas zijn vele artsen en dermatologen nauwelijks geïnteresseerd in deze problematiek, dus, zul je net zo lang moeten doordrammen totdat je echt geholpen wordt.

Sterkte!

kas
27 juli 2007, 11:10
[quote=Hanna;136618]Door te vaak (en te warm) wassen gaan de talgklieren juist méér talg produceren en dat vettige witte spul wat je onder je nagels aantreft als je je hoofdhuid hebt gekrabd, kan gewone talg zijn.

Ik ben zedelijk verplicht om elke dag mijn haren te wassen anders ben ik niet aanzienbaar (is dof , futloos, vol talg)

Ik heb ooit eens geprobeerd mijn haren een week niet te wassen en ik had nog meer talg op de hoofdhuid en de daarmee gepaard gaande verschrikkelijke jeuk en haaruitval.

Is er een alternatief?

MVG
Mario

Mensen die door overproductie van talg, roosvorming e/o jeuk krijgen doen er juist wel goed aan de hoofdhuid regelmatig mag zelfs iedere dag, te wassen. Zorg alleen voor een niet agressieve shampoo, zoals bijv. dermolin of eucerin daar zit geen parfum, of zeep in. en gebruik lauw water met wassen en (heel goed) uitspoelen.
Dat vettige witte spul onder je nagels is talg en schilfering. Ik weet niet of je ooit ketoconazole hebt gebruikt voor je hoofdhuid problemen (op recept via de huisarts) maar bij mij heeft dit goed geholpen en dat doet het eigenlijk nog steeds.

Kitty

Hanna
27 juli 2007, 12:18
Kas,
Mario schreef dat hij alle soorten anti-roosshampoo al heeft geprobeerd en daartegen resistent schijnt te zijn geworden, want 't helpt niet genoeg....

kas
30 juli 2007, 10:11
Kas,
Mario schreef dat hij alle soorten anti-roosshampoo al heeft geprobeerd en daartegen resistent schijnt te zijn geworden, want 't helpt niet genoeg....

Hanna,

Anti-roos shampoo's die in de vrije verkoop te verkrijgen zijn, helpen niet of nauwelijks als je te kampen hebt met seb. eczeem. Zoals Mario zijn klachten beschrijft lijkt het daar wel heel erg veel op. Geloof me, op dat gebied ben ik inmiddels helaas expert.;)
Kitty

Hanna
30 juli 2007, 14:16
Kas,
Ja, jij bent inderdaad de expert, maar jij adviseerde ketoconazol, terwijl hij Rooscure heeft geprobeerd en daar zit toch keto in?

kas
2 augustus 2007, 08:33
Kas,
Ja, jij bent inderdaad de expert, maar jij adviseerde ketoconazol, terwijl hij Rooscure heeft geprobeerd en daar zit toch keto in?

Rooscure bevat 1% keto, de via de arts voorgeschreven nizoral (ketoconazole hoofdgel) bevat 2%.
Daarnaast heb ik, en naar ik op dit forum heb gelezen ben ik niet de enige meer jeuk gekregen door gebruik van rooscure en hielp het niet. Er zitten nog allerlei andere zaken in, (nogal geparfumeerd, blauw/groen van kleur) waar in ieder geval ik niet tegen kan.
Keto op voorschrift werkte vrijwel direkt.
Kitty

De Hulk
5 augustus 2007, 00:37
Hallo Rancid,

Ik loop al meer dan een jaar met het zelfde probleem rond. Rode EXTREEM jeukende plek voor op het midden van mijn hoofd ongeveer 2 cm van de haargrens. Was in het begin maar zo'n 4 a 5 cm in diameter, door verkeerd advies van de huisarts is het behoorlijk toegenomen en vrijwel over de hele voorkant van mijn haargrens tot zo'n 5 cm in het haar.

Opmerkelijk inderdaad dat er een witte substantie aan de haren zit welke uitvallen, vaak met 2 haren, bij mij is het meest opvallende dat ik bij het uitspoelen van mijn haar na het 1 a 2 dagen niet gewassen te hebben een groene laag op het water/in de wasbak komt te staan... heb jij dat toevallig ook?

Ik ben inmiddels al het traject van dermatologie ingeslagen... had direct van die haren met zo'n witte substantie en dat groene spul meegenomen en aan de hand daarvan werd vastgesteld dat het wel een gistinfectie zou kunnen zijn. Momenteel gebruik ik al voor de derde maand ITRACONAZOL met een licht verbeterend effect zover ik kan beoordelen maar nog zeker niet de oplossing... wellicht dat het traject dermatologie nog een vervolgtraject zal krijgen na deze kuur...

Het voortraject huisarts was een fiasco... die heeft me achtereen DENOREX RX (flink was haaruitval/zware irritatie), BABY SHAMPOO (voedingsbodem voor infectie) en BETAMETHASON (vooral niet gebruiken bij infecties zegt de bijsluiter) voorgeschreven dus met resultaat duizende haren minder en een uitbreiding van het probleem...

Ik raad ten zeerste aan om een goede dermatoloog te raadplegen... en mocht je een oplossing tegenkomen dan hoor ik dat graag... ik kijk nu al uit naar de dag dat deze ellende op mijn kop tot het verleden behoort.

Hoe dan ook, hou ons hier op de hoogte... ik zal het zelfde doen!

Rancid
5 augustus 2007, 11:54
Hallo Rancid,

Ik loop al meer dan een jaar met het zelfde probleem rond. Rode EXTREEM jeukende plek voor op het midden van mijn hoofd ongeveer 2 cm van de haargrens. Was in het begin maar zo'n 4 a 5 cm in diameter, door verkeerd advies van de huisarts is het behoorlijk toegenomen en vrijwel over de hele voorkant van mijn haargrens tot zo'n 5 cm in het haar.

Opmerkelijk inderdaad dat er een witte substantie aan de haren zit welke uitvallen, vaak met 2 haren, bij mij is het meest opvallende dat ik bij het uitspoelen van mijn haar na het 1 a 2 dagen niet gewassen te hebben een groene laag op het water/in de wasbak komt te staan... heb jij dat toevallig ook?

Ik ben inmiddels al het traject van dermatologie ingeslagen... had direct van die haren met zo'n witte substantie en dat groene spul meegenomen en aan de hand daarvan werd vastgesteld dat het wel een gistinfectie zou kunnen zijn. Momenteel gebruik ik al voor de derde maand ITRACONAZOL met een licht verbeterend effect zover ik kan beoordelen maar nog zeker niet de oplossing... wellicht dat het traject dermatologie nog een vervolgtraject zal krijgen na deze kuur...

Het voortraject huisarts was een fiasco... die heeft me achtereen DENOREX RX (flink was haaruitval/zware irritatie), BABY SHAMPOO (voedingsbodem voor infectie) en BETAMETHASON (vooral niet gebruiken bij infecties zegt de bijsluiter) voorgeschreven dus met resultaat duizende haren minder en een uitbreiding van het probleem...

Ik raad ten zeerste aan om een goede dermatoloog te raadplegen... en mocht je een oplossing tegenkomen dan hoor ik dat graag... ik kijk nu al uit naar de dag dat deze ellende op mijn kop tot het verleden behoort.

Hoe dan ook, hou ons hier op de hoogte... ik zal het zelfde doen!

Hey man, het klinkt erg rot wat je meemaakt op het moment. Ik moet zeggen dat de jeuk bij mij van dag tot dag wisselt, maar de witte puntjes vooraan de haargrens blijven hetzelfde.
Al mijn haren zijn er redelijk gezond uit, behalve voor op m'n hoofd waar die witte puntjes op de hoofdhuid zitten en vast m'n haar.
Gisteren had ik weer 2 haren die aan de onderkant aan elkaar vast zaten geplakt met zo'n hard korstje/puntje. Geen idee wat het is.

Dan zal je zeggen, waarom ga je niet naar de huisarts...? Ik heb zodanig weinig vertrouwen in die man dat het werkelijk alleen maar erger kan worden. Ik heb hem nog nóóit 1 goede oplossing horen geven behalve "rustig aan doen".
Ook jou verhaal geeft maar weer eens aan hoe sommige huisartsen denken op alle gebieden gespecialiseerd te zijn, maar uiteindelijk ook maar een gokje doen, net als wij allemaal. Alleen hebben wij er niet voor geleerd en krijgen we het salaris er niet voor.

Heb je je huisarts ooit nog geconfronteerd met z'n briljante beslissing om al die verkeerde dingen voor te schrijven?

Hanna
5 augustus 2007, 13:13
Rancid,

Waarom maak je geen afspraak met een dermatoloog? Als je belt, kun je vragen of je daarvoor een verwijskaart van de huisarts nodig hebt en dan zou je dat eerst moeten regelen bij de huisarts, maar meestal heb je geen verwijskaart nodig.

De Hulk
6 augustus 2007, 00:57
Hallo Rancid,

Het is inderdaad geen slecht idee om direct een afspraak te maken met een dermatoloog zonder eerst richting huisarts te gaan om de uitgevallen haren na te laten kijken, dat kan in ieder geval geen kwaad. Raadzaam is een stuk of 20 uitgevallen haren met "substantie" aan het uiteinde mee te nemen, dan kan de dermatoloog direct het een en ander onderzoeken.

Mocht het om bijvoorbeeld een infectie gaan dan ben je er misschien snel genoeg bij om er redelijk snel van af te komen. Er bestaat immers een kans dat het snel kan uitbreiden en dat wil je niet, geloof me!

Het is wel raadzaam om voorzichting te zijn en niet zomaar vanalles in je haar te gaan smeren. Iedere variant in het aanbrengen van wat dan ook op de hoofdhuid kan een ongewenste reactie geven.

> Ik moet zeggen dat de jeuk bij mij van dag tot dag wisselt, maar de
> witte puntjes vooraan de haargrens blijven hetzelfde.

Zo is het bij mij ook begonnen...zo'n anderhalf jaar geleden... helaas is het daar bij mij niet bij gebleven. Trouwens,

> Het voorste plukje van m'n haar kammen gaat dan ook vaak gepaard
> met een kwetsbaar en jeukend gevoel.

Dat is bij mij ook zo, als ik over de probleem plekken kam dan voelt het ontzettend "geirriteerd-jeukend" aan. Het opmerkelijke bij mij is dat ik dan ook duidelijk de grens van de probleem plekken kan voelen.

> Al mijn haren zijn er redelijk gezond uit, behalve voor op m'n hoofd
> waar die witte puntjes op de hoofdhuid zitten en vast m'n haar.

Zelfde bij mij, alleen de probleem plekken zijn behoorlijk wat haarlozer geworden... verder nergens...

> Gisteren had ik weer 2 haren die aan de onderkant aan elkaar vast
> zaten geplakt met zo'n hard korstje/puntje. Geen idee wat het is.

"Gelukkig" waren het er maar 2... ik heb er dagen bij gehad dat ik 25 -
50 van zo'n haren in mijn hand heb gehad. De jeuk wat dit teweeg brengt is een ervaring apart welke letterlijk op je zenuwstelsel gaat werken... in ieder geval een goede oefening voor uithoudingsvermogen... haha!

> Dan zal je zeggen, waarom ga je niet naar de huisarts...? Ik heb zodanig
> weinig vertrouwen in die man dat het werkelijk alleen maar erger kan
> worden. Ik heb hem nog nóóit 1 goede oplossing horen geven behalve
> "rustig aan doen".

De huisarts is ook niet de goede plek om heen te gaan, de kans is vaak te groot dat deze onvoldoende kennis van zaken heeft.

> Ook jou verhaal geeft maar weer eens aan hoe sommige huisartsen
> denken op alle gebieden gespecialiseerd te zijn, maar uiteindelijk ook
> maar een gokje doen, net als wij allemaal. Alleen hebben wij er niet voor
> geleerd en krijgen we het salaris er niet voor.

Wat mij vooral zorgen baart is dat dit ook gebeurt bij mensen met een levensbedreigende aandoening... eerst olie op het vuur gooien voordat er wordt geconstateerd dat ze het toch mis hadden...

> Heb je je huisarts ooit nog geconfronteerd met z'n briljante beslissing om
> al die verkeerde dingen voor te schrijven?

Er is een rijkelijke dank richting huisarts gegaan voor de magnefieke ontharingsproducten... :-) maar vooral de dringende vraag om dit nooit meer voor te schrijven aan mogelijk toekomstige personen met de zelfde klachten. ...zelf zal ik daar nooit meer komen...

Hoe dan ook, ik raad je echt aan om toch even de haren te laten controleren bij een dermatoloog... het kan geen kwaad om in ieder geval informatie in te winnen en eventueel een kans te hebben om er tijdig bij te zijn.

Hoe ons in ieder geval op de hoogte... wie weet wie je met je ervaringen nog kan helpen.

kas
6 augustus 2007, 14:04
Hallo Rancid,

Ik loop al meer dan een jaar met het zelfde probleem rond. Rode EXTREEM jeukende plek voor op het midden van mijn hoofd ongeveer 2 cm van de haargrens. Was in het begin maar zo'n 4 a 5 cm in diameter, door verkeerd advies van de huisarts is het behoorlijk toegenomen en vrijwel over de hele voorkant van mijn haargrens tot zo'n 5 cm in het haar.

Opmerkelijk inderdaad dat er een witte substantie aan de haren zit welke uitvallen, vaak met 2 haren, bij mij is het meest opvallende dat ik bij het uitspoelen van mijn haar na het 1 a 2 dagen niet gewassen te hebben een groene laag op het water/in de wasbak komt te staan... heb jij dat toevallig ook?

Ik ben inmiddels al het traject van dermatologie ingeslagen... had direct van die haren met zo'n witte substantie en dat groene spul meegenomen en aan de hand daarvan werd vastgesteld dat het wel een gistinfectie zou kunnen zijn. Momenteel gebruik ik al voor de derde maand ITRACONAZOL met een licht verbeterend effect zover ik kan beoordelen maar nog zeker niet de oplossing... wellicht dat het traject dermatologie nog een vervolgtraject zal krijgen na deze kuur...

Het voortraject huisarts was een fiasco... die heeft me achtereen DENOREX RX (flink was haaruitval/zware irritatie), BABY SHAMPOO (voedingsbodem voor infectie) en BETAMETHASON (vooral niet gebruiken bij infecties zegt de bijsluiter) voorgeschreven dus met resultaat duizende haren minder en een uitbreiding van het probleem...

Ik raad ten zeerste aan om een goede dermatoloog te raadplegen... en mocht je een oplossing tegenkomen dan hoor ik dat graag... ik kijk nu al uit naar de dag dat deze ellende op mijn kop tot het verleden behoort.

Hoe dan ook, hou ons hier op de hoogte... ik zal het zelfde doen!

Itraconazole is idd 'het' orale middel tegen schimmel/gist infecties, vaak wordt het voorgeschreven in comb. met ketoconazole hoofdgel of creme. Itraconazole werkt nog lange tijd door na het stoppen van de kuur. Ik hoop voor je dat deze dermatoloog het bij het juiste eind heeft want niks zo rot als jeuk aan je hoofdhuid.
Lees wel ff goed de bijsluiter van Itraconazole na (lever) want als je urine erg sterk gaat verkleuren of ruiken moet je dit wel ff melden bij je arts.
Kitty

Rancid
8 augustus 2007, 14:43
Ik ben niet heel erg ervaren op dit gebied, dus ik ben op zoek naar een dermatoloog in de buurt, alleen hoe vind ik die?

Is er ook een manier om iemand te vinden zonder dat je het eerst aan je huisarts moet vragen? Hebben dermatologen een eigen praktijk of moet ik er voor naar een ziekenhuis ofzo?

Hanna
8 augustus 2007, 14:56
Dermatologen zijn specialisten die meestal in een ziekenhuis werken(sommigen in een privé-kliniek, maar daar ga je niet heen). Je belt gewoon het ziekenhuis wat 't dichtst bij jou in de buurt is, vraagt om doorverbonden te worden met de afdeling Dermatologie en maakt een afspraak.

Rancid
8 augustus 2007, 22:50
Dermatologen zijn specialisten die meestal in een ziekenhuis werken(sommigen in een privé-kliniek, maar daar ga je niet heen). Je belt gewoon het ziekenhuis wat 't dichtst bij jou in de buurt is, vraagt om doorverbonden te worden met de afdeling Dermatologie en maakt een afspraak.

Dank je voor je reactie. Heb gebeld voor een afspraak.. jammer alleen dat 15 oktober de snelste mogelijkheid was :(
Toch maar gedaan dan... het is beter dan niets.

Rancid
15 augustus 2007, 14:48
Om toch maar even een update te geven, ik ben alsnog maar even bij de huisarts langsgeweest en die heeft mij Topicorte voorgeschreven.
Hij zei dat het toch met een kleine, plaatselijke eczeem te maken had. Niks ernstigs zei hij omdat het maar op 1 plekje op heel m'n hoofdhuid is (namelijk voorop).

Z'n letterlijke woorden waren: "dit spul moet als een trein werken". Let's hope so..

Rancid
21 augustus 2007, 11:46
Inmiddels is het 6 dagen later en is het roodheid/jeuk/korstjes/puntjes syndroom bij mij voor 95% opgelost dankzij Topicorte van de huisarts.

nozem
21 augustus 2007, 13:32
Inmiddels is het 6 dagen later en is het roodheid/jeuk/korstjes/puntjes syndroom bij mij voor 95% opgelost dankzij Topicorte van de huisarts.

dus die trein van de huisarts klopt goed;)

Bewust
26 november 2007, 02:35
hebben sommige hier ook dat als je die jeuk hebt dat je uit irritatie aan je haar gaat trekken :confused:?

Groetjes

Ryan R
26 november 2007, 05:07
Ga met een borstel door je haar, dit is beter alternatief dan krabben met je handen of met je vingers in je haren gaan zitten, hier wordt je haar vet van!

Ik heb ook heel vaak kriebel, dan ga ik met een borstel door mn haar en dan gaat de jeuk weg

Ryan R
26 november 2007, 05:07
Ik doe et nu weer :rolleyes:

geelblauw
28 januari 2008, 22:31
Iedereen klaagt hier over dezelfde problemen van rode hoofdhuid, witte bolletjes, haaruitval, korstjes, vet, jeuk, irritatie, gevoelige hoodhuid, en andere zaken die toch veelal op een soort van seborroisch eczeem duiden.

Wat mij erg dwarszit is dat de artsen e.d. alleen kijken naar oplossingen van buitenaf zoals smeerseltjes/shampoo's/e.d.
:mad:
Naar mijn idee is dit alleen een poging om de symptomen te bestrijden en niet de oorzaak. Het probleem is naar mijn mening intern en niet extern. Dus ik vraag me ook af, of het probleem wel van buiten af op te lossen is....

Zijn er misschien mensen die daar ook zo over denken en misschien er zelfs iets over weten? Over welke falen van organen misschien verantwoordelijk zouden kunnen zijn voor deze kwaal? Zelf heb ik wel eens iets gelezen over zwakke nieren of niet goed functioneren van het bijnierschorshormoon. Iemand anders iets?

valencia.
29 januari 2008, 02:29
hebben sommige hier ook dat als je die jeuk hebt dat je uit irritatie aan je haar gaat trekken :confused:?

Groetjes

ja, je zit continu in je haar te wroeten, waardoor ze weer loslaten....


geelblauw, mijn eigen ervaring is dat ik overgevoelig voor shampoo (parfum) bleek te zijn, waardoor ik ook heftige jeukaanvallen, roos en haaruitval kreeg.
de oorzaak was bij mij dus niet "intern".
de dermatoloog en huisarts hadden dit ook niet door en dachten natuurlijk - dat ik net als zovelen - seb. eczeem had.

geelblauw
29 januari 2008, 15:10
de dermatoloog en huisarts hadden dit ook niet door en dachten natuurlijk - dat ik net als zovelen - seb. eczeem had.

Mooie grap dan, dat je alleen last hebt van parfum!

Maar ik ben van mening dat seborroisch eczeem (wat jij dus niet hebt)intern opgelost dient te worden. Want al die smeerseltjes en dergelijke onderdrukken de klacht alleen maar tijdelijk. Vaak staat dat zelfs in de bijsluiter! Ze zorgen niet voor het oplossen van de oorzaak. Wat de artsen nu doen is enkel symptoom bestrijding.

klapert82
1 april 2008, 11:54
Sinds kort heb ik ook last van jeuk, vooral op me achterhoofd. Dit is erger wanneer ik sochtends vroeg op moet en moe ben. Ik gebruik al 2,5 jaar finasteride en heb alleen voordat ik dat gebruikte last gehad van jeuk. De laatste tijd krijg ik ook rode vlekjes op me voorhoofd en ook af en toe schilfers. Mijn huid is meestal droog. Ik gebruik nu een tijdje alpecin c1 shampoo. Mijn vraag is nu deze droge huid, rode plekken en jeuk veroorzaakt kan worden door deze shampoo of kan dat iets anders zijn. Mijn haar voelt wel steviger aan na het wassen met deze shampoo en zit ook veel beter in model. Wanneer ik mijn haar niet was dan is deze de volgende dag meestal vet en moeilijk in model te brengen.

Heeft iemand hier dezelfde klachten en of oplossing?

Babsje
1 april 2008, 12:59
Ik heb alleen maar klachten ik wacht ook nog op een remedie, vrijdag naar de dermatoloog...eindelijk

Hanna
1 april 2008, 17:11
. Mijn vraag is nu deze droge huid, rode plekken en jeuk veroorzaakt kan worden door deze shampoo of kan dat iets anders zijn.

Rode plekken en jeuk kan irritatie zijn door bepaalde chemicaliën in de shampoo. Als ik jou was, zou ik even een tijdje een andere neutrale shampoo gaan gebruiken.

Babsje
1 april 2008, 17:46
Bij mij is de hoofdhuid nu zo geirriteerd dat ik zelfs Dermolin nauwelijks kan verdragen...ook niet raar hoor, volegns mij is het 1 slagveld onder m'n haar, ik krab me suf (ik weet het niet doen...maar ja)

Strider
1 april 2008, 20:29
Bij mij is de hoofdhuid nu zo geirriteerd dat ik zelfs Dermolin nauwelijks kan verdragen...ook niet raar hoor, volegns mij is het 1 slagveld onder m'n haar, ik krab me suf (ik weet het niet doen...maar ja)

Ik kan dermolin ook niet goed verdragen, het is elke keer weer een kwestie van heel snel je shampoo uitspoelen.

Babsje
2 april 2008, 10:44
Dat zowieso, zeepresten maken het nog erger, alleen van dermolin wordt mijn haar echt touw, het voelt alsof ik met JIF toilletreiniger m'n haar heb gewassen.

Lastige is dat ik (ondanks de vele haaruitval) nog steeds een bos krullen heb, zeer fijn haar en droog...probeer alleen conditioner op de haarpunten te doen.

Gisteren wat gegoogled op anticonceptie en (hoofd)huid problemen, je schrikt je suf :eek:

Strider
2 april 2008, 16:14
Mijn haren worden er ook wel ruw van, maar dat vindt ik niet zo erg.

Ik ga morgen eens proberen om een afspraak met dr Pasch te maken, kijken wat die van mijn hoofdhuid zegt :P

Strider
4 april 2008, 15:32
Afspraak bij Dr Pasch gemaakt, ben toch eens benieuwt wat een goede dermatoloog van mijn hoofdhuid zegt.

Alleen het is pas 8 mei :rolleyes:

Ik vraag me trouwens iets anders af, ik heb een afspraak gemaakt zonder een doorverwijziging van de huisarts, dit kon gewoon maar wordt dit dan ook vergoed door mijn ziekenfonds?

Babsje
6 april 2008, 13:48
Zou ik niet wete, volgens mij wordt het vergoed? je hebt idd niet meer perse een verwijzing nodig...

Ik ben vrijdag geweest, tis geen seb-eczeem en geen psoriases maar iets er tussenin, heb nu vette creme, teershampoo en topicorte..

Jeuk is heel erg verminderd alleen haaruitval drastisch toegenomen (vandaag) maar dat kom denk ik door de vette creme?

Maar goed....ben benieuwd of het werkt, moet 4 keer terugkomen voor allemaal plakproeven, uitgebreide reeks

shab
6 april 2008, 17:26
Mod edit:
Dit is de centrale thread over roos, jeuk, eczeem, korsten, irritatie, roodheid etc. op de hoofdhuid. Hier kan gediscussieerd worden over het probleem en de mogelijke oplossingen. Er is ook een aparte thread over de relatie tussen AGA en jeuk: Alopecia en jeuk.
~~Tiuri

Je hebt waarschijnlijk een vorm van eczeem, en dat wordt seboroisch eczeem genoemd.
Er kunnen diverse oorzaken zijn. Het komt er op neer dat hierdoor er een versnelling plaatsvindt van vernieuwing nieuwe cellen en daar profiteert de schimmel die sowieso op je hoofd zit van.
Veel artsen zullen dan middelen voorschrijven om die schimmel uit te roeien zoals Selsun (dit kan je ook zonder recept kopen bij de apotheek).
Het beste is om eens te kijken naar wat je eet:
- liever geen bakkerijproducten (witbrood, koekjes en dergelijke).
- vermijdt te veel vruchtensappen
dus te veel glucose
- vermijdt allerlei slechte vetten: gebruik liever olijfolie (dat niet wordt omgezet in transvet, wat wel het geval is met al die andere olien)
- eet veel vis, maar geen tonijn. Wel haring, zalm, makreel, dat is wel de goede vis.
- melkproducten (maar met mate) liever geen rood vlees eten, geen zeewier,
alles waar b3 in zit, en b6, magnesium en zink: waarschijnlijk heb je daar een tekort aan. Ik kan natuurlijk wel iets zeggen wat daar achter zit: het heeft te maken met het verlies van evenwicht tussen omega 3 en omega 6 vetzuren Teveel omega 6 vetzuren (zie boven waar het in zit) leidt tot ontstekingsbevorderende factoren en verergert je klachten.

Probeer het eerst met een evenwichtige voeding. :D


Hallo,

Ik merk al een tijdje dat mijn haar wat dunner wordt. Ik heb tot nu toe nog geen medicijnen gebruikt.
De laatste tijd heb ik wel last van jeuk en een soort korsten op mijn hoofdhuid. Soms voelen ze als zandkorrels op mijn hoofd, soms zijn ze wat groter en vetter. Vaak gaan ze gepaard met wat haren. Ook zie ik ook grote droge schilvers op mijn hoofdhuid.
Wat is er aan de hand? Heeft iemand dit weleens meegemaakt, of weet iemand wat dit is?

Ook heb ik sinds een paar maanden een ontzettend vette bol, als ik mijn haren een paar dagen niet heb gewassen.

Alvast bedankt voor de reaktie!!



........................

moit
7 april 2008, 21:05
Ik heb ook last van een branderig gevoel op mijn kruin. Wat ik opmerkelijk vind is dat ik dat pas heb nadat ik een paar weken aan de fina zat. Ben nu 2 maanden bezig en heb redelijk veel haaruitval, vooral dunne haren wat ik dus als positief punt zie.

Ik vroeg me af of het proces waarbij follikels minder aangetast worden door dht ook een branderig gevoel met zich mee kan brengen? ik vind het anders namelijk lastig te verklaren omdat hier nooit echt last van heb gehad.

Strider
9 april 2008, 12:23
Zou ik niet wete, volgens mij wordt het vergoed? je hebt idd niet meer perse een verwijzing nodig...

Ik ben vrijdag geweest, tis geen seb-eczeem en geen psoriases maar iets er tussenin, heb nu vette creme, teershampoo en topicorte..

Jeuk is heel erg verminderd alleen haaruitval drastisch toegenomen (vandaag) maar dat kom denk ik door de vette creme?

Maar goed....ben benieuwd of het werkt, moet 4 keer terugkomen voor allemaal plakproeven, uitgebreide reeks

En hoe staat het ervoor :)

Babsje
10 april 2008, 08:41
Nou ehh....

Ik heb minder jeuk (alleen snachts nog), momenteel zeer weinig schilfers en haaruitval is ook verminderd...dus dat is echt al heel wat.

Alleen als ik mn haar insmeer met dat vet dan heb ik meer haaruitval, maar dat komt omdat ik het dan iets lostrek met wassen denk ik.

Hoofdhuid voelt wel rustiger minder gespannen en het brand niet meer. Dus ben erg positief...alleen dat laatste beetje jeuk moet weg haha.

Alleen na deze week moet ik de shampoo en vet 2 keer per week gebruiken kijken of het zo blijft dan...(nu nog iedere dag)

Strider
10 april 2008, 23:25
OKe dat is positief!

Maar als die vette creme op je huid zit, kan er dan nog wel enig model in je haren komen te zitten?

Babsje
11 april 2008, 19:57
nee nee moet dat vor het slapen gaan smeren en sochtends uitwassen, mn haar krult wel weer gigantisch...vandaag wel weer wat last van jeuk maar ja het is al veel minder erg dan het geweest is....

Huid is minder rood en schilferemd maar wel geirriteerd dat voel ik evengoed...ben benieuwd of er iets uit de plakproeven komt..maandag moet ik heen...

Strider
2 mei 2008, 23:37
nee nee moet dat vor het slapen gaan smeren en sochtends uitwassen, mn haar krult wel weer gigantisch...vandaag wel weer wat last van jeuk maar ja het is al veel minder erg dan het geweest is....

Huid is minder rood en schilferemd maar wel geirriteerd dat voel ik evengoed...ben benieuwd of er iets uit de plakproeven komt..maandag moet ik heen...

Geef eens een nieuwe update :)

lifaya
13 oktober 2009, 13:10
Ik heb ook roos, jeuk en korsten, al valt de korsten op het moment redelijk mee,
Ik had van de dermatoloog een shampoo gekregen tegen roos, even de naam kwijt,
maar dat kon je alleen op doktorsrecept krijgen en het rook naar verf en je mocht de komende
24 uur niet in de zon zitten en je hooft ging er in het begin van tintelen.
Tot nu toe heeft nog niets geholpen, heb ook erge haaruitval...

Hanna
13 oktober 2009, 15:44
Wat veel lotgenoten verlichting heeft geboden, is om het hoofd in te wrijven met amandelolie van de drogist en dat dan urenlang op de hoofdhuid laten inwerken, liefst een halve dag of de hele avond; dan pas uitspoelen. Alle korsten laten dan makkelijk los. Guhl Rozemarijn-shampoo schijnt daarbij ook erg goed te werken tegen de jeuk.