PDA

View Full Version : Is dit ook AA??


Daantje2
10 maart 2006, 16:07
Hallo allemaal,

Ik ben blij dat ik deze site gevonden heb, zo zie ik dat er meerderen zijn met het zelfde probleem als ik.

6 jaar terug begon bij mij eerste AA in achterhoofd. Later kwam er paar bij, maar dat is 3 jaar zo gebleven en de haartjes waren weer terug.
Na 3 jaren (dus dit jaar) kreeg ik weer AA op het zelfde plek in achterhoofd.
Maar nu is het alleen maar groter en groter geworden en op andere plekjes in achterhoofd komt er ook steeds bij.
Maar sinds kort wordt ook de bovenhoofd met een snelle tempo kaler. Je kan dus de gehele hoofdhuid al zien binnen paar dagen.

Mijn vraag is of dit ook AA is, want er is nog geen volledige kaalheid. (nu nog niet tenminste?)

Als jullie meer over weten of algemene tips hebben voor genezingen (welke middelen ik kan gebruiken) zou ik het graag horen.

Alvast bedankt.

Daan

kas
12 maart 2006, 12:17
Heb zelf geen aa maar inmidd. al wel veel info vernomen over de kenmerken van aa. Ik denk dat jij idd aa hebt, maar wat zegt de arts/dermatoloog er eigenlijk van?

Daantje2
12 maart 2006, 14:32
Heb zelf geen aa maar inmidd. al wel veel info vernomen over de kenmerken van aa. Ik denk dat jij idd aa hebt, maar wat zegt de arts/dermatoloog er eigenlijk van?


Het is inderdaad AA (kale plekken achterhoofd) dat kreeg ik ook te horen van de arts.
Maar omdat nu over het hele hoofd tegelijk haaruitval is, vraag ik me af of dit nu ook AA is? Binnenkort ga ik hiervoor nog naar de arts.

kas
12 maart 2006, 20:12
Ja, dat is het wel, doch in uitgebreide(re) gevallen waarbij het hele hoofdhaar soms ook al het andere lichaamshaar uitvalt wordt het alopecia totalis, of universalis genoemd. Is wel dezelfde haarziekte.
Kitty

Marit
12 maart 2006, 20:23
bij mij was 't de eerste jaren ook alleen kale plekken tot volledige kaalheid en dan kwam 't tijdelijk weer terug, ging mij pas beter voelen toen ik mij niet meer richtte op te zoeken naar genezing (want zowel 't medische als alternatieve circuit boden dat niet) maar naar 't zoeken van 'n natuurlijk zittend haarwerk

meest storende vind ik nog steeds het ontbreken van wimpers