PDA

View Full Version : nieuwe methoden/middelen???


bouman60
13 oktober 2002, 13:23
Hallo allemaal,

Ik kreeg van mijn moeder een artikel over haaruitval uit de margriet van 1999. Daarin stonden methoden genoemd die mij nog niet bekend zijn. Namelijk:
- Hair energizing complex van shiseido (obv korianderextract)
- een methode van de arts-onderzoeker Coen Gho van de GHO-clinic in het medisch centrum maastricht die een methode aan het ontwikkelen was in 1999. De methode houdt in dat er in een laboratorium haarcellen worden gekweekt die terug te brengen zijn in de hoofdhuid. Daaruit zouden dan vanzelf weer nieuwe haren groeien. Het zou volgens dit artikel uit 1999 nog een jaar duren voordat patienten met deze methode zouden kunnen worden behandeld (zou dus inmiddels moeten kunnen).

Verder zag ik nog op telsell (zal wel niks zijn hoor) het middel Velform hair grow.

Mijn vraag is of er iemand bekend is met een van deze middelen of de methode uit het MCM?

Ik hoop op een reactie....

groetjes Bouman60
I

Do
13 oktober 2002, 13:30
Hai Bouvrouwtje,

Gho is wel bekend en ik neem aan dat je met die methode HairMulticiplation bedoelt. Kijk maar eens onder Medicijnen/Haargroeimiddelen en Overige ontwikkelingen hier op het forum. Velform is hier ook al eens genoemd.

Kun je het niet zo gauw vinden dan zou ik de zoekmachine van het haarweb even proberen.

Groetjes Do.

bouman60
14 oktober 2002, 12:46
Hee DO,

Velform heb ik inderdaad dankzij de zoekmachine kunnen vinden, zal wel niks zijn, tellsell is voornamelijk geldklopperij....
Maar dat hairmulticiplation, weet jij daar meer van? Het lijkt me wel wat....
Ik zal nog wel even verder surfen op internet om te kijken of ik er iets van vind.

groetjes bouvrouw

Do
14 oktober 2002, 12:54
He hoi,

Kijk even onder "overige ontwikkelingen" daar staat heel veel in over HM !

Enne..... het is niet zo dat je kunt zeggen: lijkt me wel wat dat ga ik doen. Bij mijn weten is het iets voor in de toekomst en wordt het nog niet toegepast.

Groetjes Do.

bouman60
15 oktober 2002, 15:17
Ik heb inmiddels al meer gevonden op internet, het betreft een follikeltransplantatie, het is eigenlijk gewoon een haartransplantatie, alleen worden de follikels per stuk uit het donorgebied gehaald, je krijgt dus geen litteken.
Je hebt niks aan de behandeling als je nog last hebt van haaruitval, eerst moet de toestand stabiel zijn...
Voor mij geen optie dus.

groetjes bouvrouw