PDA

View Full Version : Vergoedingen medicijnen door ziektenkostenverzekering.


Chris
15 november 2001, 18:17
Hallo allemaal,

N.a.v. een vraag van iemand op het HaarWeb Forum stel ik bij deze dezelfde vraag als ik heb gesteld in de Haarwerken-rubriek, maar nu m.b.t. medicijnen:

-Ik zou graag willen weten of je haarmedicijnen vergoed krijgt door je ziektenkostenverzekering en zoja, hoe hoog dat bedrag dan is. Als deze vergoeding inderdaad wordt gegeven, dan ben ik benieuwd naar de bedragen die mensen terugkrijgen bij de verschillende verzekeringsmaatschappijen.

Mocht het inderdaad vergoed worden, laat hier dan a.u.b. horen hoeveel het is bij je verzekeringsmaatschappij. Op deze wijze hoop ik dat we een globaal inzicht kunnen verkrijgen in de bedragen die vergoed worden door de diverse verzekeringsmaatschappijen.

Dus: graag jullie reacties!

Gegroet,
Chris.

Chris
28 december 2001, 13:42
Hoi,

Ik ben nog steeds benieuwd naar het feit of haargroeimiddelen vergoed worden door de ziektenkosten-verzekering.

Wat betreft haarwerken is me hier nu meer over bekend; ik zou graag te weten komen hoe dit bij haargroeimiddelen zit?

Grtn,
Chris.

Knurft
28 december 2001, 17:22
Hoi Chris,

Ik heb wel eens gehoord dat sommige verzekeringen uitkeren. Heb hier alleen geen nadere info over. Erg vaag antwoord natuurlijk waar je niets mee opschiet. :-)

Haargroeimiddelen: ik zou me voor kunnen stellen indien je proscar (volgens berichten ongeveer hetzelfde als propecia) gebruikt (oorspronkelijk voor behandeling van een vergrote prostaat), je dat middel door je huisarts op recept kunt krijgen. Moet hij wel in en aardige bui zijn natuurlijk ;-)

Groeten

Chris
12 januari 2002, 16:09
Maar,

als je nu minoxidil via je huisarts/dermatoloog verkrijgt: dan neem ik toch aan dat dit vergoed wordt door je ziektenkostenverzekering?

Is er niemand hier aanwezig die ons hier wat meer over kan vertellen?

Chris.

Visitor
26 november 2002, 13:42
Chris,

Beter laat dan niet.

Ik zou geen fina meer bestellen via internet. Gewoon naar je huisarts gaan en zeggen dat je Proscar wilt. Zeggen dat het geregistreerd staat als middel tegen haaruitval. ( eventueel papierwerk meenemen ) Je moet wel zeggen dat je 1/4 tablet neemt elke dag i.p.v. 1 heel tablet.

Ook zeggen dat je het wel via internet kan krijgen maar dat je het veiliger vindt via deze weg.

Als je dit doet, is de kans groot dat de huisarts het je voorschrijft. En dan wordt het vergoed door de verzekering/ziekenfonds. Hup naar de apotheek, als het goed is krijg je er ook nog een splitter bij voor het vierendelen van de Proscar.

wboy
26 november 2002, 19:08
Ik heb laatst een brief van de kliniek voor haar en nagelziekten gehad en daar stond in dat vanaf januari er geen een verzekeraar nog propecia vergoed wat mijn ziektekostenverzekeraar eerst nog wel deed.Dit heeft iets te maken met het feit dat propecia nu officieel is toegelaten in Nederland.

Johnny
27 november 2002, 17:57
Zou het niet juist zo zijn dat je problemen kan krijgen bij je verzekeraar als je finasteride besteld via internet? Aangezien finasteride nog steeds niet geregistreerd staat als haarmedicijn (bij mijn weten staat het alleen als prostaatmiddel geregistreert in NL). Ik kan me voorstellen dat je als je ooit problemen krijgt door je finas, dat je dan niks vergoed krijgt bij een verzekeraar, aangezien je geen doktersverklaring hebt.

wboy
27 november 2002, 19:57
finasteride is nu geloof ik officieel geregistreerd als haarmedicijn.