PDA

View Full Version : Praten


_Nikki_
24 maart 2006, 15:49
Mijn Zusje Nikki zou graag met andere kinderen in contact komen die ook Alopecia Areata Universales hebben.
Dat wil ze graag omdat ze verder niemand in haar omgeving kent die ook AA heeft.
Als er kinderen zijn die dat ook willen kunnen ze Nikki haar email vragen.

Groetjes Suzanne en Nikki

Lies86
25 maart 2006, 10:30
Hallo Suzanne en Nikky!

Wat leuk dat jullie je hier aangemeld hebben!
Er zijn wel wat jongere meiden hoor die ook AA hebben.
Zelf ben ik 19, en ben ik helemaal kaal.
Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar je mag me altijd toevoegen op msn.
AnneliesBessels@hotmail.com

Hopelijk reageren de andere ook!
Groetjes
Annelies

yasmine
31 maart 2006, 20:11
hoi suzzanne en nikky ;) :P :) :cool: :D

leuk dat jullie je hebben aangemeld
er zijn inderdaad ook jongere kinderen die AA hebben
zelf ben ik 13 jaar
je mag mij ook toevoegen op msn:
marike_horses@hotmail.com

groetjes
Yasmine :P

p.s.
en zou ik mopgen weten waar je woont??

jacolien82
6 juni 2007, 22:14
Hallo,

Deze link is al een poos niet gebruikt maar ik kan bijna niets op dit forum vinden over ervaringen metAlopecia Areata Universales :
of heb ik niet goed gekeken????. Al met al zou ik ook graag op dit forum in contact willen komen met mensen die dit hebben.
Ook ik ken niemand die dit heeft en zoek herkenning.
Ik ben zelf 24 bijna 25. Wie reageert????
Grt Jacolien

chacha
8 juni 2007, 11:08
Hallo,

Deze link is al een poos niet gebruikt maar ik kan bijna niets op dit forum vinden over ervaringen metAlopecia Areata Universales :
of heb ik niet goed gekeken????. Al met al zou ik ook graag op dit forum in contact willen komen met mensen die dit hebben.
Ook ik ken niemand die dit heeft en zoek herkenning.
Ik ben zelf 24 bijna 25. Wie reageert????
Grt Jacolien

Hallo dag Jacolien,

Ik heb hier al op dit forum een tread gemaakt omdat ik mensen wil helpen die AA hebben ook kinderen en tieners maar er kwam daar weinig reactie op.Zelf ben ik 37 jaar heb al AA vanaf mijn 8 jaar en draag een haarwerk van mijn 17 jaar.Als er vragen zijn vuur ze maar af.Ik heb al een aantal jaren AA Universalis.
Groetjes Chantal

aurelie
8 juni 2007, 18:23
Hey,

ik heb ook AA al van mijn 2 jaar en ik ben nu 18 jaar.
Ik vind het ook wel fijn om eens met andere mensen te praten, dus ga je gang :cool:
Je mag me ook altijd op msn toevoegen, je laat het me maar weten als je dat wil

Liefs Aurelie

jacolien82
8 juni 2007, 18:49
Hey,

Leuk dat jullie allebei hebben gereageerd!
Chantal jou "ken' ik al van het forum, ik wist niet dat je ook AA universales had. Gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest, gewoon controle. Ik had een andere arts, voor het eerst want mijn 1e arts is helaas ermee gestopt. Dit keer had ik een mannelijke arts, hij zei dat ik echt AA universales had. Hij vond mijn hoofdhuid maar matig vooruitgaan, dus....nog niet echt veel haargroei...De folikols zien er volgens hem wel redelijk goed uit. Ik kwam depri terug en voelde me echt kl*te (sorry voor deze verwoording).
Het komt elke keer als een klap als ik uit dat ziekenhuis kom. Hoe ervaren jullie alles. Jullie hebben al lang AA, voor mij is echt alles nieuw en ik hou telkens toch hoop dat mijn haren terug komen....ook al is dit misschien valse hoop. Hebben jullie je haar een keer helemaal weer terug gehad??? En zo ja voor hoelang????

Oh Aureli, ik zou het best leuk vinden om je toe te voegen op MSN. Stuur me evt. een prive bericht met je MSNlink...ok??

Omdat ik zelf een prachtige zoon heb en daarnaast twee dagen werk,zit ik niet heeel veel achter internet maar als ik even tijd heb dan probeer ik even te checken en te reageren. Ik merk toch dat ik behoefte heb aan herkenning en ervaringen van andere.

Voor de rest heb ik een heel leuk leven, getrouwd, zoon van 16 maanden jong, mooi huis....alles voor elkaar maar toch........die AA is een klap.
Hopelijk reageren jullie en hebben we wat aan elkaars ervaringen.

Liefs Jacolien

aurelie
8 juni 2007, 19:53
hey!

ik heb mijn adres in een privébericht gestuurd..
En zelf heb ik AA dus al 16 jaar lang en ik heb nu zo een 3tal maanden een pruik waar ik me echt gelukkig mee voel. Maar ik zal het je nog wel eens allemaal tegoei uitleggen ;)
x

TinneV
10 juni 2007, 21:40
Hey Suzanne & Nikki,

Ik ben Tinne, 17 jaar, en heb alopecia areata sinds ik 8 jaar oud was.
Ik ben volledig kaal geweest en sinds Februari loop ik weer zonder pruikje rond en heb ik al mijn haartjes terug.

Je mag me altijd toevoegen op MSN, vanderbeurentinne@hotmail.com

Hopelijk tot gauw!

Groetjes,
Tinne

jacolien82
22 juni 2007, 12:56
Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat als je je haar met wasverzachter behandeld dat het dan zachter wordt.
Mijn haarwerk gaat nl. pluizen van achteren, ik heb het haarwerk sinds 1 febr. 07. Heeft iemand een idee of het echt werkt zonder het haarwerk te beschadigen. Ik heb wel middeltjes van de haarwerkwinkel maar het helpt niet echt.
Wie heeft tips, en hoe gaat het in zn werk.
Alvast bedankt voor het reageren...
Mijn haarwerk is gemaakt van syntethisch materiaal.
Grt. Jacolien

TinneV
22 juni 2007, 17:21
Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat als je je haar met wasverzachter behandeld dat het dan zachter wordt.
Mijn haarwerk gaat nl. pluizen van achteren, ik heb het haarwerk sinds 1 febr. 07. Heeft iemand een idee of het echt werkt zonder het haarwerk te beschadigen. Ik heb wel middeltjes van de haarwerkwinkel maar het helpt niet echt.
Wie heeft tips, en hoe gaat het in zn werk.
Alvast bedankt voor het reageren...
Mijn haarwerk is gemaakt van syntethisch materiaal.
Grt. Jacolien

Hey,

Mijn haar begon ook te pluizen, mijn kapper zei dat dat kwam omdat het aan het verslijten was.. Hij zei ook dat ik moest zien welk kleding ik kocht, geen synthetische materialen, fleece ofzo... Ik heb hier nooit echt rekening meegehouden...Mijn eerste haarwerk was na 8mndn versleten, en met die twee andere heb ik telkens1 jaar gedaan, en m'n laatst heb ik 5 mndn gehad maar toen had ik het niet meer nodig...

Ik zou het denk ik niet met wasverzachter wassen, raadpleeg misschien eerst je kapper of de winkel waar je je haarwerk heb gekocht..

groetjes
Tinne

jacolien82
22 juni 2007, 18:52
Tinie,

Bedankt voor je reactie. Ik wist ook helemaal niet dat je kleding invloed kan hebben op je pruik. Bij de haarwerkwinkel hebben ze daar niets over gezegd. Wel dat ik 1 jaar garantie heb op mijn pruik en dat het ongeveer 1 jaar meegaat.
Toch schrik ik als ik hoor 8 maanden!
Die pruiken zijn als niet goedkoop en buiten dat, ik ben heel tevreden over het kapsel wat ik nu heb. Hopelijk kan ik er een jaar mee doen, maar ik vrees van niet. Voor de rest draag ik alleen katoene kleding, dus daar zal het wel niet aanliggen.....hoop ik.
Maar ja afwachten he...
Groetjes Jacolien

Karin67
22 juni 2007, 21:23
Hoi Jacolien,
mijn dochter Debby van 11 jaar heeft ook AA en ook een synthetische pruik sinds februari jl. Wij hebben het zelfde probleem, hij ging helemaal pluizen en ik was in staat om er een stuk af te laten knippen, maar dat bleek dus niet nodig !! Ik heb een vriendin die kapster is en ook met haarwerken werkt en die vertelde mij dat het komt door statische elektriciteit !! Door wrijving van kleding, de bank e.d. ontstaat dit en je kunt het er uit krijgen door de pruik met een stoomapparaat (waar je ook mee schoonmaakt) te stomen en daarna tig keer te kammen. Na een tijdje wordt die dan weer mooi glad en is hij weer als nieuw !! Het is wel een speciale techniek, je mag er niet teveel stoom op los laten anders wordt het te heet. Zij doet het voor ons en het werkt super, we laten 'm nu elke 6 weken behandelen. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik voor mijn dochter nooit meer een synthetische pruik ga kopen, maar één van echt haar, want daar heb je dit niet mee.
Misschien kun je iemand vinden die over zo'n apparaat beschikt en het proberen ?
gr
Karin

jacolien82
24 juni 2007, 19:29
Hoi Karin,

Bedankt voor deze tip! Jammer dat ik nog niemand ken met zo'n stoomapparaat, toch maar even informeren her en der, want ik ben zo niet tevreden over "mijn" haar.
Het lijkt me een goed alternatief, en wie weet kan die vrouw van de haarwerkwinkel ook wel wat met deze tip.
In ieder geval hartelijk dank!
Grt. Jacolien

chacha
25 juni 2007, 10:32
Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat als je je haar met wasverzachter behandeld dat het dan zachter wordt.
Mijn haarwerk gaat nl. pluizen van achteren, ik heb het haarwerk sinds 1 febr. 07. Heeft iemand een idee of het echt werkt zonder het haarwerk te beschadigen. Ik heb wel middeltjes van de haarwerkwinkel maar het helpt niet echt.
Wie heeft tips, en hoe gaat het in zn werk.
Alvast bedankt voor het reageren...
Mijn haarwerk is gemaakt van syntethisch materiaal.
Grt. Jacolien

Hallo allemaal,
Ja inderdaad ik was mijn haar met een gewone zachte shampoo en daarna spoelen met wasverzachter en niet meer uitspoelen.i.p..v.al deze dure producten.Mijn haarwerk is synthetisch en na 6 a 7 maanden ben ik toch al aan een nieuwe toe.Ik heb de laatste jaren kort haar omdat bij lang haar de synth.haren teveel over mijn kleren wrijven en daardoor het nog vlugger kapot ging.En we moeten inderdaad uitkijken welke stoffen we aandoen zeker bij lang haar.Ik gebruik ook als versteviging de mousse van nivea zonder alcohol( dat geeft ook een beetje wetlook). want dat is wel belangrijk omdat van alcohol de synthetische haren verbranden.Ik borstel mijn haren enkel met een spinnewebborstel en nooit met een gewone.
Groetjes

Karin67
25 juni 2007, 20:25
Hee Jacolien,
ik heb het nog even verder nagevraagd.. mijn kapster heeft een cursus gedaan in Dronten. Daar volgen verschillende mensen deze opleiding, uit het hele land. Wij in Oude Tonge, op Goeree Overflakkee. Op de website www.hairstudiobellissimo.nl (http://www.hairstudiobellissimo.nl) vind je het adres, telnr en emailadres van haar, ze heet Agnes. Als je haar een mail stuurt of zo, wil ze je graag aan een zaak bij jou in de buurt helpen waar je je haarwerk kunt laten "stomen". Het helpt echt heel goed !!!
groetjes,
Karin

jacolien82
27 juni 2007, 19:45
Bedankt voor het reageren!
grt Jacolien

jacolien82
27 juni 2007, 19:48
Hoi Karin,

Bedankt voor je tip! Ik ga haar even mailen, echt super. Ik was al aan het vragen gegaan bij verschillende mensen maar niemand kon me helpen. Hopelijk kan zij mij helpen met een adres in de buurt. Ik kom zelf uit Zuid- Holland.
Grt jacolien

Hanna
18 juli 2007, 13:57
Het klitten van synthetische pruiken en het snel verslijten, is de reden waarom de meeste dames wereldwijd zo goedkoop mogelijke pruiken kopen; omdat ze er 4 per jaar nodig hebben, kunnen velen zich niet meer dan $50 per stuk veroorloven.

Voor alle dragers van zowel synthetische als echthaar-pruiken: word lid van het internationale MSN-Wigsupport, waar ieder lid vragen kan stellen en de anderen zeer hulpvaardig zijn; men wisselt ervaringen uit wat betreft goedkope adressen, betrouwbare leveranciers e.d. Ook heeft deze website een FAQ.

Hier kun je je aanmelden: http://groups.msn.com/wigsupport

Op Haarweb kun je in de rubriek Haarwerken ook meer informatie vinden.