PDA

View Full Version : dieet???


Lizz
15 oktober 2002, 15:25
hallo allemaal,

Ik ontdek elke dag weer nieuwe dingen over TTM. Mijn klasseleraar op school, die ik heb vertelt over mijn probleem, is voor mij gaan zoeken op internet over TTM. Hij heeft hier de resultaten gevonden van een Amerikaans onderzoek. Hier staat dat een bepaald dieet hele positieve invloed kan hebben op het verminderen van het haren trekken. Slechte dingen om te eten of drinken zouden bijvoorbeeld: cola, suiker, pinda's en popcorn zijn, en goede dingen, die het haren trekken zouden verminderen zijn kiwi's en rode wijn. Weten jullie hier iets meer van. Is iemand van julllie daarvoor ook bij een dieetiste geweest, en heeft dit dan ook tot een positief resultaat geleid?? Ik weet namelijk niet of ik die informatie op internet kan vertrouwen.. maar het zou natuurlijk fijn zijn dat je de drang om haren te trekken zou kunnen verminderen door bepaald eten te eten. Dit zou dan weer een extra steuntje in de rug zijn voor mij.

Ik hoop snel iets van jullie te horen,

Groetjes lizz

bolleke
15 oktober 2002, 20:27
Hoi Lizz,
Dat dieet waarover jij het hebt is al eerder aan bod gekomen hier op het forum. (Ga naar 'voor de lieve vrede') Daar vind je meer informatie.
Maar, mijn idee is dat een dieet nooit de TTM kan oplossen.
Het kan wel HELPEN om jezelf rustiger te voelen met als gevolg dat je minder neiging hebt om aan je haren te zitten, dat wel.
Zelf drink ik zelden nog koffie, meestal alleen kamillethee. Ook chocolade, geraffineerde suiker en snoep (kleurstoffen) probeer ik te schrappen op mijn menu. Dus eigenlijk, gewoon GEZOND proberen te eten.
Waar men eigenlijk zelden iets over zegt, maar wat minstens even belangrijk is, is voldoende NACHTRUST.
Ik zal maar stoppen met mijn gepreek, ouwe zeurkous die ik ben... (maar het helpt echt hoor)
Groetjes, bolleke

monique3
15 oktober 2002, 21:18
Dat dieet waar jij het over hebt, is dat toevallig het John Kender-dieet?
Daar staat inderdaad op internet het een en ander over, en dat is denk ik wel vertrouwd om te volgen.
Maar als je dat zeker wilt weten, ga er dan eens mee naar een dieetiste! ;-)
Het houd dan inderdaad in dat je bepaalde dingen juist NIET moet eten. Bolleke noemde al het een en ander.
Gezond eten is altijd goed, en het weglaten van bepaalde genotsmiddelen kan helpen om rustig te worden.
Ikzelf gebruik al een hele tijd geen geraffineerde suiker, maar rietsuiker daarvoor in de plaats. Ook probeer ik niet teveel te snoepen, drink geen koffie maar wel veel thee, kamille en kruidenthee. Enne...ik rook niet!!
succes en sterkte Monique3. :-)

Oilily
16 oktober 2002, 12:13
Hey Lizz

Ik heb bijvoorbeeld ook gehoord dat bananen erg goed zouden zijn. Ikweet het niet hoor... Je voelt je altijd wel wat beter als je gezonder eet, he...

Iksta liever 's morgens op wetende dat ik 's avonds niet uit verveling chips en chocolade heb gegeten maar eerder iets gezonds. Je voelt je naderhand ook beter in je vel als je gezond eet (soms denk je daar niet aan als je iets lekkers vettigs bent aan het eten, dat is het probleem)..

Maar of dit nu echt gaat bijdragen tot de trekdrang, daar vrees ik echter voor. Het draagt bij aan het algemene gevoel dat je over jezelf hebt. Het gevoel van goed in je vel te zitten, waardoor je meer alert bent op de dingen die rondom je gebeuren. Als je daar dan nog op de juiste manier op reageert, draagt dit bij tot een gevoel van identiteit, eigenwaarde, waardoor de trekdrang vermindert.

Het is dus eerder een algemeen gevoel over hoe je naar jezelf kijkt en trots bent op je eigen persoon, wat ertoe bijdraagt dat ttm vermindert en eten kan daar een factor van zijn maar het is dus niet omdat je ineens en masse kiwi's en bananen gaat eten, dat alles sowieso beter wordt.

Al geef ik toe :P dat het leven er soms al eens rooskleuriger kan uitzien met voldoende flessen rode wijn ;)

groetjes