PDA

View Full Version : Finasteride bij overbeharing?


Hairybastard
4 april 2006, 12:37
Hallo,

Ik ben een 21 jarige man/jongen en begin nu toch last te krijgen van haren op mijn bovenarm/onderrug/billen. Nu is dit niet zo heel zeldzaam bij mannen, maar ik zou er toch graag van af willen.

Nu had ik een tijdje geleden ergens gelezen dat mannen die finasteride gebruiken ook minder lichaamshaar krijgen. Is dit waar? En zo ja ik zit met een aantal vragen wat betreft finasteride:

- Kan het de haaruitval op je hoofd nog een stuk erger maken? Want ik merk dat ik ook ietwat haaruitval krijg, en zou het nou niet echt fijn vinden als ik opeens helemaal kaal word.
- vermindert het echt je kracht? Ik doe veel aan gewichtheffen, en wil er best wat voor op offeren, als ik mijn haar op mijn hoofd behoud en de rest kwijtraak ;) Maar niet te veel natuurlijk.
- Zijn er ook nog andere middelen die hiertegen kunnen helpen (ik doel dan niet op scheren/waxen), want ik ga liever op de goedkope tour van binnenuit te werk, voordat ik mijn onderrug laat laseren. Als de rest niet werkt is dat altijd nog mogelijk natuurlijk. Maar zoals ik al zei is het kostbaar en wil ik liever eerst iets anders proberen.

Alvast bedankt!

guaglione
4 april 2006, 17:13
- Finasteride is een middel dat haaruitval tegengaat dus het zou je haar uitval juist moeten stoppen.

- Het is niet wetenschappelijk aangetoond dat finasteride de groei van lichaamshaar tegenhoudt maar er zijn wel aanwijzingen.

- Finasteride moet dagelijks worden ingenomen en is een medicijn. Dit brengt bepaalde risico's op bijwerkingen met zich mee waaronder de door jou genoemde.

- Finasteride zou dan permanent moeten worden ingenomen en is op de lange termijn veel duurder dan een laser behandeling of je regelmatig laten waxen.

Al deze punten bij elkaar lijkt het me duidelijk dat finasteride totaal ongeschikt is voor de behandeling van overbeharing.