PDA

View Full Version : Ik lijd aan Alopecia Areata en nu groeit m'n haar niet meer...


Mrs.Donut
5 april 2006, 20:32
Hallo Allemaal,

In januari heb ik mijn laatste knipbeurt gehad en voor nu in april, had ik weer een afspraak met de kapster. Echter mijn haar is in die periode niet of nauwelijks gegroeid.

Op het moment lijd ik aan Alopecia Areata, maar ik post deze draad bewust in dit forum, omdat mijn probleem niet direct met alopecia areata van doen heeft; althans dat denk ik en hoop ik.

Ik heb Alopecia areata multilocularis (2 plekken ter grootte van een euro) en ik ben benieuwd of mijn haargroei onderhevig is aan alopecia areata. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er iemand die iets zinnigs kan vertellen? Laat het me alstublieft weten.

Mrs. Donut

kattemie
11 april 2006, 11:03
Ik heb ook alopecia areata maar mijn overgebleven haar groeit gewoon door. Het probleem dat jij beschrijft herken ik dan ook niet. Ben je al bij de dermatoloog geweest? Heeft die hier niets zinnigs over te zeggen?


Karen

Mrs.Donut
19 april 2006, 20:07
Bedankt voor je reactie Kattemie.

Ik ben niet naar een dermatoloog gegaan, ik heb een paar jaar geleden daar de deur plat gelopen met kapotte handen en voeten, heb daar zalfjes en zelfs lichttherapie voor gehad wat niet hielp, de zalfjes van de huisarts bevallen goed.
Toen anderen mij attent maakten op kale plekken ben ik naar de huisarts gegaan, die vertelde mij dat het dus alopecia areata is, ik heb verder op internet gekeken en weet dat er weinig of niets aan te doen is, mijn haar is nutuurlijk wel iets gegroeid maar niet veel en daar hoop ik nu op zodat ik kan proberen de kale plekken te verbloemen.
Ik vind het zeker niet leuk dat ik deze aandoening heb, maar lig er zeker niet wakker van

kas
19 april 2006, 21:47
Knap van je hoe je kennelijk al zo snel goed weet om te gaan met je haarsituatie.
De combinatie eczeem - alopecia aerata zoals je die beschrijft is herkenbaar heb ik alvaker heb gelezen op dit forum.
Succes

Kitty