PDA

View Full Version : Rotdagen


jose
17 oktober 2002, 17:36
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag?!

Het gaat over het algemeen best redelijk met mij.
Slik nu voor de 4e maand de Diane pil, en op advies van de dermatoloog begin ik met Androcuur.
Daarbij gebruik ik om de dag een capsule van Kerastase, en dit alles natuurlijk om verder haaruitval te voorkomen.

Draag mijn haren altijd (hetzelfde dus) vast (saai hoor), maar van tijd tot tijd kan ik smorgens opstaan, mijn haren moeten wassen, veel haren verliezen en vervolgens zo'n Klote-dag (sorry voor mijn taalgebruik) hebben, dat ik af en toe niet weet hoe ik daar mee om moet gaan.

Ik probeer dan altijd een tijdje te lezen op het forum, en dat geeft soms weer wat rust, zo van, ik ben niet de enige "lelijke"vrouw met veel te weinig haar, maar soms duurt mijn vervelende bui langer dan een dag.

Wie heeft hier ook ervaringen mee, en kan mij misschien wat hints geven, hier mee om te kunnen gaan.

dank jullie wel voor elke reactie!

JOSE

Mie
20 oktober 2002, 16:20
He allemaal,

Heb sinds gisteren het haarweb forum gevonden en zit nu weer te lezen, kan er bijna niet mee stoppen! Wat een opluchting om te horen dat anderen hetzelfde probleem hebben als ik. Zit nu ook echt weer met'n brok in m'n keel omdat ik al jaren rondloop met 't gevoel dat ik me aanstel of de enigste ben! Ben nu 38 en weet niet anders dan dat ik problemen met m'n haar heb. Een geval van een dun bosje stijl piekhaar, dat steeds dunner wordt. Begin dus nu echt te denken dat ik maar een pruik neem, omdat ik anders geen leven meer heb...Ook ik zie er als een berg tegenop om m'n haar te wassen want dan ben ik echt de hele middag bezig om het een beetje zittend te krijgen met schuimversteviger, volumeshampoo en haarlak, en dan zit het uiteindelijk nog plat op m'n hoofd en opgestoken! Soms maakt het je zo depressief, wil ik wat leuks gaan doen maar durf ik de deur niet uit om m'n haar. Ben waarschijnlijk ook te ijdel, maar ja dat is de aard van het beestje! Komt waarschijnlijk ook omdat ik altijd te horen krijg dat ik (ahum) niet onknap ben, maar dat voel ik van binnen helemaal niet zo! Denk dan.. je zou me eens vanonder de douche uitkomend moeten zien! En als m'n haar niet zit ga ik de deur ook niet uit, dus...Bah! En doordat ze zeggen dat je er leuk uitziet, voel ik me ook nog meer gestressed om de schijn op te houden.
In ieder geval heb ik nu door die tip van iemand hier op de site gezien waar je haarwerken kan bestellen en zag daar echt prachtige exemplaren, en niet te duur. Dus ik denk dat ik nu echt zin heb om een pruik te bestellen, en van die ellende, van opgesloten binnen te zitten om je haar, af te zijn. Bedankt in ieder geval voor jullie verhalen en adviezen want dat doet me heel veel goed. Wilde trouwens heel graag weten van jullie of je dus een pruik van kunsthaar kunt nemen, zonder dat het opvalt dat het nephaar is. Maak me daar dus wel zorgen over... of iemand dit kan zien. En hoe zet je zo'n pruik eigenlijk vast, en kun je bij de haaraanzet (voorhoofd) dan de pruik zien zitten of niet Heb namelijk altijd m'n haar op een lengte uit m'n gezicht, achter m'n oren met 'n zijscheiding. en zag zo'n pruik precies zoals m'n eigen haar, aleen ondoorzichtig dan!
Groetjes Mie

Ingrid
22 oktober 2002, 00:50
Hoi Jose,

Ik begrijp wat je bedoelt. Het komt zo bekend voor.
Als ik s'morgens uit de douche kom, heb ik ook een K..gevoel.
Dan liggen daar al die haren.
Gelukkig kan ik de kale plekken nog verbergen met mijn resterende haar. Maar als ik dan uit de douche kom, denk ik:
Hoelang nog, voordat ik het niet meer kan verbergen.
Mijn haar boven op mijn hoofd wordt steeds dunner.
Mijn verhaal heb ik bij "Alopecia Areata" gezet op dit forum.

Ik begreep dat je ook uit Brabant komt en dat je naar een dermatoloog in Belgie bent geweest. Heb je geen goede ervaringen met dermatologen uit Brabant?
Ik wil namelijk deze week de huisarts om een verwijsbrief vragen.
Zijn er geen goede dermatologen in Brabant?

Groetjes,
Ingrid.

jose
22 oktober 2002, 19:03
Sorry voor het foute berichtje.

Hier een antwoord op jouw vraag.

Ik ben dus 4,5 geleden bij een mannelijke dermatoloog in Eindhoven in een ziekenhuis geweest, en die heeft naar mijn haren (haaruitval) gekeken, een pluktest gedaan, en vond dat er niets abnormaals aan de hand was.
Hij zei toen (let wel toen al), je zit wel dun in je haren maar ik zie geen ziekten. (kun je nagaan hoe dun het nu is dermatoloog!)

Hij vond mij psychisch zo erg er mee bezig, dat hij me doorstuurde naar een psycholoog, later een psychiator, dus, ....... de goede man heeft mij niet kunnen helpen.

Nu ga ik in Antwerpen naar een vrouwelijke dermatoloog, waarvan ik het adres gekregen heb van een mailvriendin uit Belgie, en deze zelfde dermatoloog schreef vorig jaar een artikel in een vrouwenblad, wat mij toen ook al ernstig interesseerde, maar ik heb er toen nog niets mee gedaan.
Toevallig he, dat zij nu weer in mijn beeld kwam.

Hier kon ik nog dezelfde week komen, mijn haren werden direkt bekeken, een plukje onder de microscoop, en vervolgens na ons gesprek, kreeg ik van haar, Androcuur, een anti-mannelijk hormoon, waarmee de haaruitval gestabiliseerd moet gaan worden.
Het is nog te vroeg om hierover te kunnen oordelen, ik ben pas bij haar geweest, maar stel je voor dat de dermatoloog in Eindhoven dit gegeven zou hebben, was ik er dus wel 4 jaar eerder bij geweest!.

Ik voelde me dus erg op mijn gemak bij de dermatoloog in Antwerpen, maar krijg dit niet zomaar vergoed van mijn verzekering, dat moet je dus wel nakijken.

wil je desondanks toch naar Antwerpen, omdat zij zich dus duidelijk in haaruitval verdiept heeft, vandaar dat artikel, mail me dan maar, dan krijg je van mij haar adres en tel. nummer.

succes, en groetjes,

jose

boes
11 januari 2003, 12:37
Een haarwerk!!!!!!!!!!!!!!!

Annelies
8 februari 2003, 22:47
Hoi Jose,

Ook ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik heb heel lang met tegenzin mijn haren gewassen. Al voordat ik ze ging wassen was ik in mezelf alweer aan het mopperen, zag de beelden alweer voor me van de plukken haar in mijn hand te hebben en het resterende nog tijdens het douchen uit het afvoerputje te moeten peuteren. Verschrikkelijk! Ik heb op een gegeven moment ook gedacht van hallo ik ga mijn haar niet iedere dag wassen!! Maar ja je moet toch, je kunt toch niet met een niet zo lekker ruikend hoofd rondlopen, toch?! ;) En op een gegeven moment mocht mijn haar ook zeker niet vet zijn, want dan zag je de kale plekken veel te goed.

Nu heb ik het ergste denk ik wel gehad, maar bij mij heeft die fase bestwel heel lang geduurd. Dat kwam ook wel omdat mijn toenmalige vriend kon er helemaal niet mee omgaan; die werd ook nog eens boos op me! Ik probeer zo positief mogelijk te denken en ik moet toegeven dat dat toch wel helpt! (die grote pessimist die ik was ;)

Het is erg vervelend en soms heb ik ook wel eens een pestbui die langer duurt dan een dag. Ik zoek nu steun in het forum en ik ben nog maar heel kort lid geworden van de AAPV.
En wat is er mis met jezelf eens verwennen?? (ik heb al kilo's chocolade verorberd en heb het nog iedere dag nodig ;)
De meeste mensen zeggen heel gemakkelijk: je moet het gewoon accepteren en ermee leren omgaan. Ze bedoelen het goed, maar zij weten niet wat er door je heen gaat. Dit heb je niet in een dag of weekje geaccepteerd!
(mijn moeder zegt heel vaak als ik een pestbui heb: nou, nou er zijn ergere dingen wees blij dat je dat niet hebt. Ik kan er nix aan doen, maar het enige wat ik dan meestal nog kan is grommen, maar okay ma je hebt soms wel een beetje gelijk, we kunnen er bij wijze van 100 mee worden..)

Maar goed, alles komt goed zeggen ze dan tegen mij, en daar probeer ik me dan ook aan vast te houden. Positive thinking!!!

Veel sterkte en kop op,
groetjes Annelies