PDA

View Full Version : vettig haar


Indodani
11 april 2006, 21:16
ik hoorde deze week van iemand dat een keer per week je haren wassen het beste is omdat als je ze vaker wast je haren snel vettiger worden. Wat mij opvalt bij mij is dat mijn haren indd snel vettiger beginnen te worden na 2 / 3 dagen. Vroeger leek het wel alsof ik hele week met een bos haar liep en toen waste ik ze nog 1x per week. Ik was ze nu meestal om de 2 dagen. de man waarmee ik had gesproken had nog een hele bos haar en is inmiddels 78 jaar! geen inhammen of kale kruin...niks.. nu begin ik me toch af te vragen of indd 1 x per week wassen beter is. Maar ik was mijn haren nu vaker omdat ik ooit gehoord had dat als je haren vettig worden dat het de groei van je haren blokkeert.

kas
12 april 2006, 14:54
Haren gewoon wassen als het nodig is. Talgklieren werken bij iedereen anders en worden gestimuleerd door testosteron. Dat je vroeger 1 wk kon doen zonder vet haar te krijgen komt simpelweg doordat je testosteronspiegel toen lager was dan nu. Het vaker wassen (zelfs dagelijks) heeft geen invloed op sneller vet worden of haaruitval uberhaupt.
Kitty

DHTkiller
12 april 2006, 19:31
Weet je wat wel echt helpt tegen vet haar, tenminste, bij mij? Ik heb nu niet meer de tijd en geduld, maar zo'n 12 jaar geleden (had toen nog geen AGA) masseerde ik m'n hoofdhuid dagelijks ongeveer 20 tot 30 minuten, dat deed ik vóór het wassen. Met de vingertoppen masserend op het gehele hoofdhuid, werden de talgklieren gestimuleerd. Er kwam gigantische hoeveelheden talg vrij, helemaal vet werd 't in een zeer korte tijd. Maar na het wassen werden de haren voller, droger (niet te droog) en had niet zo gauw de neiging om weer snel vet te worden.

kas
13 april 2006, 09:44
Klinkt interessant.. maar je zegt het zelf je had toen nog geen aga.
Mijn ervaring is dat aga zelf de talgklieren op hol laat slaan, althans bij mij is dat echt zo.

DHTkiller
13 april 2006, 18:40
Klinkt interessant.. maar je zegt het zelf je had toen nog geen aga.
Mijn ervaring is dat aga zelf de talgklieren op hol laat slaan, althans bij mij is dat echt zo.Kitty, inderdaad, had toen nog geen AGA. De aanleg voor AGA had ik echter wel. Heb dezelfde soort haren als 2 van mijn 3 zussen, maar die van hen werden niet of nauwelijks vet, de mijne wel, echt een ramp. Hoogstwaarschijnlijk was de testosteron hier verantwoordelijk voor. Mijn haar was nog niet aangetast door AGA, maar vet was het altijd. De massages echter hadden zeker wel geholpen toen die tijd, het werd niet meer zo snel vet en daarnaast nam de volume en stevigheid ook wat toe.

groetjes