PDA

View Full Version : Medewerking gevraagd...


Sarahtjen
17 april 2006, 20:14
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar heel veel informatie over mensen die bereid zijn hun verhaal aan mij door te spelen in verband met haaruitval of meer bepaald alopecia.
Onder de verschillende soorten wel te verstaan. Ik zou er een boek willen over schrijven en heb daarvoor dus de volgende informatie nodig:

1. Of je al dan niet een pruik draagt

2. Wanneer je je haar verloren bent

3. Hoeveel jaar je al kaal bent

4. Hoe je er mee omgaat

5. Hoe de mensen in je onmiddelijke omgeving ermee omgaan

Wat ze tegen je zeggen en zo of hoe ze je vinden.

Met je pruik of in je blote hoofd

6. Draag je sjaaltjes, hoedjes, petjes om het niet zichtbaar te maken

7. Probeer je middeltjes uit of heb je er al geprobeerd om toch maar je eigen haar terug te krijgen?

8. Hoe vinden de mensen je (familie, vrienden, kennissen,...)

9. Hoe is het verlopen ( je verhaal van toen tot nu)
Dit is bij iedereen anders vandaar dat ik het dus vraag

Hartelijk dank voor uw medewerking!

Sarah

Graag een reactie naar:

super_meisjeuh@hotmail.com

Lies86
18 april 2006, 09:48
Hoi Sarah!

Tof dat je dit initiatief neemt!

Toch wil ik je vragen je postings maar 1 keer te posten in het vervolg.
En niet op 5 verschillende plekken in het forum.
Antwoorden op postings is natuurlijk altijd toegestaan. Als het maar verband heeft met het onderwerp waarop je reageert.
Voor dit soort dingen kun je inderdaad het beste een nieuwe toppic openen zoals je hier hebt gedaan.
Dan heb je ook alle antwoorden in 1 keer onder elkaar staan.

Je andere postings heb ik verwijderd.
Ik hoop dat je dat begrijpt!

Groetjes
Annelies

Annewil
18 april 2006, 11:27
Sarah tjen,

ik raad je aan alle postings op AA te lezen, daarin vind je veel informatie voor je boek. Echter, als je echt een goed boek wilt schrijven, dan moet je niet alleen maar afgaan op verhalen online, maar vooral veel contact zoeken met mensen die aan deze ziekte lijden. Je moet niet afgaan op wat ze schrijven, maar je moet dagenlang meelopen in hun situatie. Je moet lid worden van de patiëntenbond AAPV en vergaderingen bijwonen, je moet je verdiepen in levens van mensen van verschillende maatschappelijke afkomst, je moet interviews doen, foto's durven maken. Het niet in verslagen op internet zoeken, maar in het contact met mensen in real life.... als die jou willen toelaten tenminste....

Een echt boek ontstaat alleen in het nauwe contact met echte mensen... daarvoor moet je vertrouwen opbouwen....

Annewil

hazel
18 april 2006, 15:00
hoi sara,
goed idee van je.waarschijnlijk zijn er veel mensen die wat aan een boek over aa hebben ook mensen die in hun omgeving te maken krijgen met aa en niet goed kunnen vragen wat 't nou precies is...
ik heb aa totalis vanaf mijn 7e ik ben nu 23 en ik vertel je graag meer,ik heb je even op msn toegevoegd dat lijkt me wat makkelijker praten en zo kun je precies vragen wat je zou willen weten,ik help je graag...
dus mischien spreek ik je snel op msn....hierbij wil ik zowiezo vragen of er mensen zijn met aa,die mischien zin hebben om afewntoe te mailen of msn'n mijn email is:marittieben@hotmail.com jaja hazel is niet mijn naam ik durfde in 't begin niet onder mijn eigen naam op deze site(hazel is mijn konijn ;) )
mischien tot mails ofzo,
xxx marit

Sarahtjen
2 mei 2006, 17:53
Hallo iedereen,

Alvast al hartelijk dank voor iedereen die geantwoord heeft op mijn vragen.
Ik ga hier mijn conclusies uit trekken en - als jullie dat ook willen - gebruiken in mijn boek in spe (is nog niet af hoor, ben er nog aan bezig).

Uiteraard ga ik niemands naam vernoemen. Tenzij een uitgevonden naam.
Maar noooooit de echte! Dat beloof ik jullie!

Lieve groetjes en tot hoors!
Je mag me altijd toevoegen op msn als je wil...
super_meisjeuh@hotmail.com

Hoe meer lotgenoten bij elkaar, hoe gezelliger!