PDA

View Full Version : ook ff verhaaltje kwijt


Liz89
24 april 2006, 19:29
Hoi, ik ben 16 jaar en heb ook ongewenste haartjes op buik, rug, boven armen. Het is niet zo dat het heel donkere haren zijn, het zijn eerder beetje van die grijze donshaartjes die wel zichtbaar zijn. Eigenlijk is het nu pas dat ik er last van begin te krijgen. Ik heb besloten om het wel aan mijn moeder te vertellen. Zij zei dat het wel normaal was, en dat het vanzelf aan de eind van de puberteit rond 18e vanzelf minder zal gaan worden. Is dit waar? Ik weet dat het natuurlijk bij iedereen anders is, maar kan dit wel :S want ik vind het niet echt fijn die haartjes..
Ik hoop dat iemand hierop reageert.

xxx

Marjan71
24 april 2006, 21:32
Welkom hier!

Dat je haargroei aan het einde van je pubertijd minder wordt is volgens mij en mensen uit mijn omgeving, jammer genoeg niet waar.

Maar ik hoop voor jou dat je een uitzondering bent!

Lfs Marjan

Pantau
26 april 2006, 23:59
Het is niet zo dat het heel donkere haren zijn, het zijn eerder beetje van die grijze donshaartjes die wel zichtbaar zijn.

Een beetje donshaar heeft vrijwel iedereen en is absoluut niet lelijk.
Zolang je er maar niet als een gek aan gaat zitten scheren want dan wordt het erger en later moeilijker te verwijderen(als het erger wordt).

Guoy
27 april 2006, 03:15
Donshaartjes zijn super schattig! Zoals Pantau al zegt moet je niet gaan scheren. Ik zou zeggen, kijk het nog een paar maandjes aan en kijk of het er meer worden en of ze groter en dikker worden. (Maar natuurlijk wordt het zomer en dan zou je het waarschijnlijk niet nog een paar maandjes willen aankijken. :confused:)

Als je een digitale camera hebt zou je een je een foto maken van je armen en rug ofzo. Dan kunnen wij hier zeggen of het "normaal" is of niet. Het is best mogelijk dat je het bij jezelf veel erger ziet dan het werkelijk is. Dat je moeder zegt dat ze weer weg gaan vind ik een beetje vreemd, maar misschien heeft ze zelf ervaring? Je bent opzich ook al redelijk op weg in je pubertijd. Aangezien meisjes eerder lichamelijk "klaar zijn" dan jongens zegt op zich al genoeg. Als je nu 11 was en je kreeg allemaal haartjes dan zouden ze misschien erger worden, maar aangezien je al 16 bent zal dit denk ik wel meevallen.

Ik kreeg toen ik 16 of 17 was ook borsthaar en haartjes op m'n schouders (ik ben trouwens een jongen :D) en ik werd toen heel bang dat ik binnen enkele maanden tot jaren een haarbal zou zijn geworden. Maar ik ben nu 23 en het is nog hetzelfde als toen ik 17 was. Als ik me er aan stoor of iemand anders stoort zich er aan dan scheer ik het af en als ik het gaaf vind laat ik het staan. :D Maargoed, lichaamshaar voor een jongen is natuurlijk minder erg dan voor een meisje.

Maar als je er behoefte aan hebt kan je eens foto's maken en dan kunnen wij je misschien advies geven. Dit kan je natuurlijk altijd doen zodat je onherkenbaar blijft.

ray
27 april 2006, 12:32
ik moet het eerste meisje nog tegenkomen die geen donshaartjes heeft.
elke vrouw heeft dat wel, en als je donker haar hebt zijn die donshaartjes soms ook donkerder.

volgensmij maak je je teveel zorgen, anders post eens een foto zoals guoy al zei.

trouwens ik heb ook allemaal donshaar op mijn armen en zo, maar zelfs bij mij valt dat nauwelijks op en ik ben nog een man ook die eigenlijk harig moet zijn :rolleyes:

edit: idd donshaartjes zijn lief :cool:

Liz89
28 april 2006, 15:41
Bedankt voor jullie reacties. Misschien moet ik me idd niet al teveel zorgen maken. Het feit dat het donshaartjes zijn vind ik ook niet echt een probleem maar dat ze donkerder zijn...Maar goed, misschien valt het voor mij idd meer op, dat is meestal wel zo.

Ik zal nog wel even afwachten...Maar in iedergeval bedankt;)
xxx

Liz89
28 april 2006, 16:05
Kan ik in dit topic gewoon een foto zetten?



Bedankt voor jullie reacties. Misschien moet ik me idd niet al teveel zorgen maken. Het feit dat het donshaartjes zijn vind ik ook niet echt een probleem maar dat ze donkerder zijn...Maar goed, misschien valt het voor mij idd meer op, dat is meestal wel zo.

Ik zal nog wel even afwachten...Maar in iedergeval bedankt;)
xxx

Blue-D
29 april 2006, 13:04
Bedankt voor jullie reacties. Misschien moet ik me idd niet al teveel zorgen maken. Het feit dat het donshaartjes zijn vind ik ook niet echt een probleem maar dat ze donkerder zijn...Maar goed, misschien valt het voor mij idd meer op, dat is meestal wel zo.

Ik zal nog wel even afwachten...Maar in iedergeval bedankt;)
xxx

Als die haren te donker zijn in je gezicht, zou je nog als het echt erg is kunnen overwegen om deze te ontkleuren met een crème die bij de drogist te verkrijgen is. Maar ik zou dit niet meteen gaan doen hoor, zonde van je mooie huid! Op je 16e is je huid nog mooi en levendig (of zo hoort het) en die crèmes zijn soms agressief en kunnen de kwaliteit van je huid beschadigen/verslechteren.

Ik denk niet dat haren vanzelf weggaan, dons of niet. Tenminste bij mij niet. en mijn moeder zei ook 10 jaar terug tegen me dat ze vanzelf weggaan. :P
Donsharen zijn helemaal niet erg, in tegendeel ik vind ze heel natuurlijk uitzien! alleen op tv gaan ze zich suf scheren en zien die mensen onnatuurlijk glad en gebruind uit. Maar een gewone mens dat een leven heeft, kan moeilijk tijd vinden om zo'n obsessie te ontwikkelen met uiterlijk. Tenzij je ervoor wordt betaald natuurlijk als een baan ;)

Pantau
4 mei 2006, 01:33
Bij donshaartjes kun je na het epileren(dus niet scheren) Kalo nog proberen(rijmt als een gek). Als je gaat scheren heeft het geen of nauwelijks nut meer.

Maar laat je in eerste instantie niet gek maken door de buitenwereld. Een wereld die gek is op zelf verheerlijking. Vaak ten koste van mensen zoals jij die zich druk gaan maken over haartjes die er gewoon moeten zijn maar volgens het huidige ideaalbeeld totaal fout zijn(bull!).

ray
6 mei 2006, 19:42
laatst moest ik met de bus.


ik loop naar de bus en zie van een afstand een poster van een hele mooie dame (fotomodel voor een of ander iets, daar lette ik niet op :cool: )
toen ik echter dichterbij kwam en ik dus op 1 meter afstand stond kon je ook duidelijk zien dat dit fotomodel ook gewoon schattige donshaartjes had.

gezien je leeftijd, de huidige samenleving en rotzooi als tmf/mtv (waar een vrouw anorexia moet hebben, dure kleding moet dragen en altijd verzorgd moet zijn) kan ik me voorstellen dat je je heel erg zorgen maakt.

ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heel weinig vrouwen heb gezien die overbeharing hadden, maar misschien valt het ook niet zo op omdat het ook ten dele psychologisch zal zijn.

ps: ik ken twee dames die zwart haar hebben, de donshaartjes bij die dames zijn dus ook donker, iets als je er met je neus op gaat zitten en je daar expliciet na kijkt ook te zien zal zijn (net als je ziet dat blond donshaar blond is). beide dames hebben ook een wat donkere huid (geen allochtonen maar donkerharige mensen hebben nu ook eenmaal een donkere kleur).
deze twee dames zijn geliefd/populair bij mannen. als wij, mannen, over die meiden praten dan gaat het echt niet over hun donkere donshaartjes :rolleyes:

Blue-D
7 mei 2006, 08:48
laatst moest ik met de bus.


ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heel weinig vrouwen heb gezien die overbeharing hadden, maar misschien valt het ook niet zo op omdat het ook ten dele psychologisch zal zijn.



darkster1981, misschien zie je dat niet omdat vrouwen met hisutisme vaak moeite doen om dat te verberegen vanwege onprettige commentaar of beledigingen die ze mee geconfronteerd worden.

er is een verschil tussen donkere donsharen en dikke stugge zwarte haren die bij Hirsutisme fysiek aanwezig zijn en niet alleen psychologisch. Voor deze donkere stugge haren zijn er weer allerlei oorzaken en oplossingen voor. Met een laserbehandeling bijvoorbeeld kunnen die haren dus helemaal verdwijnen of dons worden. En dan zie je echt een verschil tussen hoe het eerder was en hoe het na de behandeling is, donkere donsharen vallen idd niet/minder op, vooral als iemand donkere huid heeft of uit een bepaalde ras komt, dan ziet het juist natuurlijk uit. Ik zou pas zorgen beginnen te maken wanneer een vrouw donkere haren op haar gezicht begint te ontwikkelen.
Ik heb ook begrepen dat als je donsharen met laser behandelt, loop je juist de risico dat ze overgaan in donkere dikke haren!