PDA

View Full Version : zon en zonnebankbruin gezichtje met een wit koppie!


syllie1
29 april 2006, 21:29
Wie heeft er ervaring mee!
mijn gezicht is wat gekleurd door buitenlucht en zonnebank, maar nu heb ik de rest van mijn haar van wat nog over was eraf geschoren.
drie keer raden hoe ik er nu uitzie :confused: hahahahah.(bruin gezicht met een spierwitte kop , net alsof je je gezicht bruin geschminkt hebt)
normaal draag ik een pruik,met mijn eigen overgebleven haar eronder ,maar nu voor de zomer leek het me wel koeler zonder mijn eigen haar erbij en voor achterom in de tuin lekker zonder dat ding op mijn hoofd.
Ik ga van de zomer op vakantie naar Spanje en had eigelijk het idee om MISSCHIEN :o (als ik het lef heb)zonder pruik mijn vakantie door te brengen.
Je kan je voorstellen dat ik dat dus niet doe zoals ik er nu bij loop, vandaar mijn vraag´ wie heeft hier ervaring mee en wie weet hoe ik in versneld tempo mijn bolletje een beetje bij mijn gezicht gepast krijg! Nou lig ik al onder de zonnebank met een dikke doek op mijn gezicht zodat mijn gezicht niet meer bijkleurt maar mijn hoofd toch kan bruinen. Maar aangezien je ook buiten loopt in de zon MET pruik kleurt je gezicht toch weer en weer je hoofd niet!!
WIE WEET OF ER EEN MIDDELTJE BESTAAT TEGEN HET VERSNELLEN VAN BRUINING OP MIJN BOLLETJE?
Of wie heeft dit ook gehad ,en kan me wat tips geven?

heeeeel graaaaag antwoord gevraagt b.v.d groetjes syllie
*

kas
30 april 2006, 09:49
Er zijn in ieder geval producten die bruinen zonder zon... die zou je tegen het afsteken van bruin/wit alvast kunnen opsmeren.
Ik zou met tere hoofdhuid niet in versneld tempo mijn hoofd willen bruinen ivm verbrandingskansen
Kitty

Blue-D
30 april 2006, 10:34
Helpt het niet als je een soort peeling (of scrub creme) voor je gezicht gebruikt? Als ik mijn gezicht een paar keer in kort tijd met een scrub creme behandel, merk ik dat het iets lichter van kleur uitziet in de zomer, maar dat mag ook niet vaak geloof ik. Of als je misschien je huid behandelt met die soort schuurpapier voor het gezicht van Silx (bij de drogist ligt het bij de haarverwijder middelen). Dat is om de haren bijvoorbeeld boven de lip te verwijderen door een ronddraaiende beweging, maar het verwijdert ook wel oude huidcellen dus en daardoor wordt mijn huid ook wel ietsjes lichter van kleur in de zomer. Ik weet niet of dit je helpt?

Wat goed dat je je vakantie zonder pruik wil doorbrengen! Ik wens je een hele fijne vakantie alvast :)

syllie1
30 april 2006, 11:18
Dank je wel voor tips ik ga eens wat uitproberen.

Ik weet nog niet zeker of ik het durf, zo heb ik lak aan iedereen ,dat ik denk , wen maar aan mij, zo ben ik nu eenmaal! maar aan de andere kant huiver je toch voor het idee dat iedereen je aangaapt alsof je een clown bent.
maar ja ,we zien wel .
gr syllie

vrosjnivosj
30 april 2006, 19:01
Je kan gewoon anders dagcreme(maakt je gezicht soms wat witter) of zonnecreme aandoen die het bruinen tegengaat in het gezicht.
Ik weet niet ofdat die bruiningscremes er goed zullen uitzien op je hoofd.

syllie1
30 april 2006, 19:38
hoi , ja van die bruiningscreme, dacht ik ook, dat dat misschien een ander effect zou geven, maar ik probeer het eens uit , word het niks zet ik dat ding weer op mijn bol, ziet niemand het meer hihihih gr;)

syllie1
30 april 2006, 19:47
hoi hoi ,

Kas wat jij zei over dat bruinen met de teren huid ivm verbranden he,
ik ben nu al een paar keer onder de zonnebank geweest , en gelijk 30 min. iedere keer incl. creme die wat extra snel zou bruinen, maar ik word nog geen graadje bruin of rood, wie heeft dit ook eens gehad of meegemaakt?

zou het misschien kunnen zijn dat er ook geen pigment meer in de huid zit net zoals er ook geen pigment meer in mijn overig haar zit wie weet hier wat van?

groetjes syllie

DHTkiller
30 april 2006, 20:19
hoi hoi ,

Kas wat jij zei over dat bruinen met de teren huid ivm verbranden he,
ik ben nu al een paar keer onder de zonnebank geweest , en gelijk 30 min. iedere keer incl. creme die wat extra snel zou bruinen, maar ik word nog geen graadje bruin of rood, wie heeft dit ook eens gehad of meegemaakt?Als je hoofdhuid niet verkleurt en je gezicht wel, dan betekent het dat je hoofdhuid anders is van structuur. Er zitten bij jou in de hoofdhuid nog instulpingen van de haarzakjes en is niet glad net als bij je gezicht. Bij mannen die al jaren kaal zijn is dat weer anders, hun hoofdhuid verkleurt wel in de zon net als bij hun gezicht en rest van het lichaam. Zij hebben een gladder structuur zonder instulpingen van de haarzakjes (zijn al jaren geleden verdwenen).

syllie1
30 april 2006, 20:26
He bedankt voor je berichtje, daar zit wat in ja daar had ik nog niet aan gedacht,

maar zolang ik dus stoppeltjes heb zal dat dus zo blijven dan of niet?

Georgie
30 april 2006, 20:28
He bedankt voor je berichtje, daar zit wat in ja daar had ik nog niet aan gedacht,

maar zolang ik dus stoppeltjes heb zal dat dus zo blijven dan of niet?


Volgens mij niet. Mijn man scheert zich helemaal kaal, en de gedeelten waar nog stoppels zitten worden ook gewoon bruin.

DHTkiller
30 april 2006, 20:45
Volgens mij niet. Mijn man scheert zich helemaal kaal, en de gedeelten waar nog stoppels zitten worden ook gewoon bruin.Als het helemaal gladgeschoren is, dan kan het wel sneller verkleuren. Maar een hoofdhuid die nog stevig haar produceert, heeft geen glad oppervlak, het heeft bepaalde gistlagen die de hoofdhuid beschermen.

Georgie
1 mei 2006, 09:59
Als het helemaal gladgeschoren is, dan kan het wel sneller verkleuren. Maar een hoofdhuid die nog stevig haar produceert, heeft geen glad oppervlak, het heeft bepaalde gistlagen die de hoofdhuid beschermen.

Mijn man heeft nog wel het bekende 'hoefijzer' waar zeer stevige haren groeien. En dat kleurt gewoon mee.

guaglione
1 mei 2006, 10:45
Ik denk eerlijk gezegd gewoon dat je hoofdhuid nog niet echt gewend is aan bruin worden. De pigmentcellen moeten gestimuleerd worden om pigmentkorrels aan te maken en dat kan dus door veel met je hoofd in de zon te zitten of onder de zonnebank te gaan, natuurlijk wel uitkijken dat je niet verbrandt. Een paar keer onder de zonnebank is echter niet genoeg, je moet toch echt wel 2 à 3 keer per week gaan en dan gedurende een paar maanden voordat je duidelijk resultaat zult zien, omdat deze huid gewoon niet goed gewend is aan bruin worden.

vrosjnivosj
1 mei 2006, 11:56
Jep dit denk ik ook hetzelfde is zoals met je billen.

DHTkiller
1 mei 2006, 18:21
Als je frequent je hoofd kaal scheert, dan zal het ook vaker worden blootgesteld aan de buitenlucht en zonlicht, wat resulteert in het sneller bruin worden van je hoofdhuid. Zodra je het minder vaak scheert, dan zal de opkomende haren, talg en gisten je hoofdhuid bedekken en krijgt zonlicht vrijwel geen kans meer.

Bij mensen die AGA hebben, kun je vaak zien dat hun hoofdhuid wat roodachtig van kleur is (een gezonde hoofdhuid met stevig groeiende haren is altijd grijswit van kleur). Voordat ik met fina begon had ik midden vooraan, bij de haarlijn en zelfs wat nog meer vooraan in het niet begroeide gebied, een roodachtige hoofdhuid. Die kleur was bijna hetzelfde als de rest van m'n lichaam. Nu zijn al die genoemde gebieden witgrijs van kleur. Het gebied waar vroeger haren groeide, zie ik nu weer haren verschijnen. Tricomin doet het volgens mij uitstekend in deze kleurloze gebied. Ik hoop dat de nieuwe haren verder zullen doorgroeien (ik hou jullie natuurlijk nog op de hoogte ;) ).

Blue-D
4 mei 2006, 08:46
En? is je hoofd al iets bruiner geworden syllie? met dat heerlijk zonnig weer buiten :) Ik ben benieuwd naar de goede oplossing.

syllie1
4 mei 2006, 16:31
Hoi, nee ik ben eigenlijk niet meer onder de zonnebank geweest ,en ook niet meer in de zon gezeten , druk druk druk, ik loop normaal buiten met een pruik op ,dus ik moet het echt hebben van achterom eens te zitten of van de zonnebank.

Maar zodra er verandering komt laat ik het zeer zeker weten
gr. syllie1