PDA

View Full Version : Aan de lezers van Viva !!!


monique3
20 oktober 2002, 20:03
Dag mensen, als het goed is dan zijn jullie hier terecht gekomen.
Want in het artikel over Monique met TTM staat het adres van Haarweb.nl erbij.
Ik ben dus die Monique van het artikel.
Ik weet niet wat er door jullie heen gaat, maar dat zal best veel en hevig zijn. Tenminste als je voorheen nog niets gezien of gelezen hebt over TRICHOTILLOMANIE.
Op deze site zijn er meer mensen lid met TTM, en als je gaat lezen dan zul je veel herkenning hebben.
Dus bij deze, veel sterkte en ik hoop dat we iets van jullie te horen/lezen krijgen.
Maar als je dat niet kan of wil, dat is ook goed, lees dan maar wat er allemaal is geschreven.

In ieder geval zijn jullie niet langer meer alleen op de wereld met TTM, ik hoop dat dat een beetje troost geeft.
Sterkte en liefs van Monique3.

monique3
22 oktober 2002, 13:13
Vandaag ligt Viva nr. 43 dus in de winkels en kunnen er meer mensen lezen over mijn verhaal over TTM.
Ik heb, heel attent, van de Viva een bewaarexemplaar gehad, en wel al op zaterdag 19 oktober.
Dat vond ik heel erg bijzonder want ik was die dag ook nog eens jarig, een heel origineel kado moet ik zeggen.
Ik wist dus al hoe het stuk eruit zag en ook welke foto erbij staat.
Ik moet zeggen dat ik het een mooi stuk vond om te zien, ben benieuwd wat anderen er van vinden.
Voor de belgen onder ons, ik heb het artikel op de pc staan, klaar om via email te versturen , maar misschien kan de webmaster het artikel op Haarweb zetten?
In ieder geval ben ik benieuwd wat dit artikel weer los kan maken.
groetjes Monique3.

monique3
22 oktober 2002, 13:32
Ik heb vorige week een kaartje ontvangen met daarop dit gedicht, ik vond het heel toepasselijk om met jullie te delen:

GELOOF IN JEZELF

Geloof in jezelf
in de kracht die je hebt,
de kracht die jou door het leven leidt,
door goede en slechte tijden.

Geloof in de verborgen kwaliteiten
die iedereen bezit en die je de juiste
weg zullen wijzen.

Geloof in morgen en in wat die dag
je zal brengen en probeer alles
van de zonnige kant te bekijken,
want met een positieve kijk
op het leven is er geen grens
aan jouw mogelijkheden.

Ik weet niet van wie deze tekst is,
Monique3.

Oilily
22 oktober 2002, 13:46
Of deze

Hoe meer verslavingen je hebt, hoe slechter je in staat bent de waarheid over jezelf te erkennen. Niet het zoeken naar de waarheid is de kunst, haar te leren verdragen, daar gaat het om.

Of

Raak niet verstrikt in de uiterlijke verwarring, blijf niet hangen in de innerlijke leegte. Wees kalm in de eenheid der dingen, dan verdwijnt de tegenstrijdigheid vanzelf

Deze heeft me vroeger veel geholpen trouwens

Nog één

Leven is durven op zoek gaan en het niet zeker weten... Het moment dat je het zeker weet, begin je wat te sterven.

groetjes!

micky
22 oktober 2002, 19:05
bedankt voor je mooie gedichten!
morgen ga ik zeker de viva kopen,heb de ttm nog niet helemaal onder controle.baal,baal.....
maar het gaat beter,dus ik blijf positief.alkan ik me bijna niet voorstellen dat ik ooit helemaal geen drang meer zal hebben om te plukken.
ga zo door monique,ik vind het echt te gek hoeveel tijd je erin steekt! tot mails liefs micky;) :) :D

abygail
25 oktober 2002, 19:23
ik heb vandaag de viva gekocht ! En ik vind het erg moedig van je Monique!! :)

monique3
25 oktober 2002, 21:11
Bedankt voor jullie woorden.
Hoe gaat het met Abygail, we hebben lang niets van je gehoord?
Ik heb toen je net lid was iets geschreven, maar heb daar nooit antwoord op gehad.
Geeft niet hoor, in ieder geval leuk dat je er weer bent.
En dat jullie massal de Viva hebbeb bekeken!!
groetjes en leifs van Monique3.

Madelief
25 oktober 2002, 22:39
Echt mooi dat stuk van en over jou in de viva! Mijn complimenten! Ik vond dat ze er iets moois van gemaakt hebben en hiermee hopelijk weer veel nieuwe lotgenoten bereikt.
groetjes van Madelief

marita
27 oktober 2002, 11:38
Hallo Monique

Ik heb de viva gekocht en het is wel heel mooi geworden he?

marita
27 oktober 2002, 11:43
Hoi Monique
Daar ben ik weer er ging even wat mis.Ik wilde er een icoontje bijzetten en voor ik het wist was het berichtje al verzonden.
Maar ik wilde nog even zeggen dat ik het stuk in de viva haast mooier vond dan in de krant.Iets persoonlijker of niet?
In ieder geval vind ik het heel knap van je dat je dit durft.
ikzelf zou het niet durven.
Wel een complimentje waard hoor
Veel liefs en groetjes Marita

gre
29 oktober 2002, 00:18
Hallo Monique,
Ik heb de Viva gekocht en het artikel gelezen.
Het is een heel goed stuk geworden.
Je ziet er hartstikke goed uit.
Je weet, dat ik veel dingen eruit herken.
Ik zwem wel, ik heb altijd een badmuts op. De anderen weten niet beter van mij, dus dat vinden ze gewoon.
Verder ben ik erg trots op je, dat je dit durfde te doen.
Groeten Gre.

monique3
29 oktober 2002, 12:50
Jullie ook heel erg bedankt voor jullie woorden.
Dat doet me goed!!
Goh, ik ben benieuwd hoe veel Viva nr. 43 er deze keer meer zijn verkocht, hahahaha!!
Bedankt allemaal, groetjes en misschien tot binnenkort, Monique3.

Diable
29 oktober 2002, 21:13
hoi!

ook ik ben de Viva gaan halen en ik vond het een mooi artikeltje. Sommige dingen waren inderdaad herkenbaar en dat gaf wel een brokje in mijn keel. Je bent trouwens een mooie meid! Ik zag ook helemaal niet dat je een pruik op had, snapte het zelfs even niet.

lekkere receptjes staan er verder in die viva he? garnalen met zeekraal, witlof met roquefortdip, gevulde champignons... *smul*

leanore
29 oktober 2002, 23:33
hallo monique,

ik heb zonet al even gekeken op de viva-site, maar ik kon het nummer, 43, niet vinden. Weet jij waar het nog wel te vinden is? Anders moet ik wachten totdat het bij de kapper ligt...en daar ben ik al jaren niet meer geweest....:D

leanore

monique3
30 oktober 2002, 13:46
Hoi leonore,
Ik zou het niet weten wat de Viva nr.43 betreft.
Wat ik wel kan doen is, het blad meenemen naar de ttm-bijeenkomst, dan kan jij en anderen het inzien.
Evt. kan ik dan later een copy voor je maken en het je opsturen of mailen.
Wat vind je daarvan?

En Diable, bedankt voor je compliment.
Altijd fijn om te horen dat het niet opvalt dat ik een pruik draag.

Verder alles goeds aan jullie, Monique3.

zazje
31 oktober 2002, 13:13
dag lieve luitjes,
Weet er ook iemand waar dat je dat kunt halen in het Belgenlandje?Ik ben hartstikke benieuwd!!!Ik heb laatst het beroemde krantenartikel gevonden waarbij ik dus te weten kwam dat het TTM heet!Monique,Ik heb dus een héél groot vermoeden dat jij die persoon bent die daar aan mee heeft gewerkt!
ik wou gewoon even BEDANKT zeggen!!!Dat je daaraan hebt meegewerkt en dat je werkelijk in deze krant staat!!!
Keep up the good work!!
ps: ik ben vandaag 10 dagen plukvrij!!!!
yeah!!!!

Laurier
18 november 2002, 00:16
Hoi Monique,

Ik vond het ook een heel goed artikel, ik bedoel: wat goed dat je hierover wilde vertellen in Viva!
Het was voor het eerst dat ik iets over Trich hoorde in Nederland! Ik had er wel al Amerikaanse websites over gezien, en ben ook een tijdje lid geweest van een mailinglist.

Ik ben Laura, 30 jaar, en ik heb sinds mijn 16 trichotillomanie.

Soms is het een periode veel minder, soms erger. Ik heb het niet zo erg dat ik echt opvallende kale plekken heb, of dat ik een pruik nodig heb. Hoewel: op één foto die ik pas geleden van mezelf zag, waar je mij van de achterkant op zag, zag ik toch duidelijk, heel duidelijk, een kale plek van zo'n 2 centimeter zitten. Viel veel erger op dan ik dacht.
Ik heb ook minstens een jaar helemaal geen haren uitgetrokken. En op het moment is het ook niet zo heftig.
Ik heb ook heel lang schaamharen uitgetrokken. Dat is nu ook veel minder.

Hoe dan ook: goed dat je het gedaan hebt, je helpt er denk ik veel mensen mee.

groetjes, Laura.

monique3
18 november 2002, 13:49
Heel erg welkom bij onze club!!
Ik hoop dat ook jij veel steun zult hebben aan onze reacties en verhalen.
En inderdaad is het fijn om nu ook in nederland eens te lezen over TTM.
Kun je je familie/vrienden eens laten lezen wat het is en dat er meer mensen zijn met TTM.
Sterkte, en tof dat je nu al schrijft.
groeten van Monique3.

p.s heb je mijn eigen website over TTM ook al gezien?

www.tricho.suripages.com

Laurier
18 november 2002, 20:49
Nee, ik had jouw pagina nog niet gezien, maar nu wel: wat goed! Je kunt als je wil ook op mijn pagina kijken: http://go.to/laurier/ Gaat o.a. over ADHD en borderline, en er staan ook wat foto's van mij op. Ik vind jou er trouwens erg mooi uitzien op die foto waar je 18 bent en die Viva-foto van nu. Ik zeg het maar gewoon, want zulk soort complimenten kunnen mensen met onze "afwijking" wel gebruiken! :)

groetjes, Laura