PDA

View Full Version : haar-wassen probleem


Ulead
21 mei 2006, 12:47
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn probleem, maar kan altijd door mods verplaatst worden als het niet zo is =/

Ik heb lang en dik haar (tot op het midden van mijn rug). Ik was een paar maanden terug bij de kapper en die zei dat ik geen crème spoeling hoefte te gebruiken. Dus ik gebruik nu alleen shampoo maar ik heb al sinds tijden dat nadat ik uit de douche ben en ik kijk in de spiegel dat ik dan allemaal witte schilfers op m'n hoofdhuid zie zitten, net waar je haar begint te groeien daar. Vooral boven op mijn hoofd en aan de zijkant, het is geen roos denk ik want het is wel groot, maar volgens mij niet uitgespoelde shampoo. Maar ik snap het niet want ik spoel het heel lang uit namelijk om te zorgen dat het eruit gaat maar het lijkt gewoon niet weg te spoelen. Kleeft deze shampoo gewoon aan m'n haar ofzo? Ik gebruikte eerst palmolive maar daar werd m'n haar werkelijk vet van, voelde ook vet aan, en nu gebruik ik Dove Balance. Mijn haar voelt zacht aan, maar het wit zit er nog steeds. Het ziet er eigenlijk dof en blah uit nu. ._.

Heb ik een haarprobleem? Of heb ik de verkeerde shampoo? Of lukt het uitspoelen gewoon niet omdat ik zulk dik haar heb? :crybaby: iemand help mij please.

kas
21 mei 2006, 16:45
Ik denk niet dat je een haarprobleem hebt, maar mogelijk een (roos)aandoening op je hoofdhuid. Je geeft aan dat het naar jouw idee geen roos is, maar als er wiitte schilfers op de hoofdhuid zitten is dit weldegelijk roosvorming. Voordat je met allerlei anti-roos shampoos aan de gang gaat zou ik, als ik jou was, even naar de huisarts gaan om na te laten gaan om welke vorm van afschilfering het gaat dan krijg je ook het juiste middel daarvoor via de huisarts. In sommige gevallen gaat het om een schimmelinfectie aan de behaarde hoofdhuid dan kan ketoconazol uitkomst bieden (merknaam nizoral) of een cortisonepreparaat (bijv. topicorte of triamcinolon of anders) In andere gevallen bijv. van een ontstekingsreactie van de hoofdhuid wordt meestal sowieso een cortisonepreparaat voorgeschreven.
Mijn ervaring is dat anti-roos shampoo's uit de winkel meestal, of niets doen, of het probleem verergeren vandaar mijn opm. over de (huis)arts.
Groet
Kitty