PDA

View Full Version : Knippen hetzelfde als scheren?


Robbie555
24 mei 2006, 12:53
Aangezien ik het uittrekken van een haartje met een pincet eng vind (omdat ik bang ben dat er meer haartjes gaan groeien) knip ik mijn haartjes vlak onder mijn oog. Alleen lijkt het alsof de haartjes dikker worden. Klopt het dat de haartjes dikker worden als je ze knipt of weghaalt met een tondeuse? Of is dat alleen eht geval als je scheert?

Alvast bedankt

Marjan71
26 mei 2006, 18:52
Hallo Robbie,

Ik lees altijd maar weer dat scheren en knippen je haar niet dikker maakt. Toch is mijn ervaring dat de haartjes na scheren en knippen zichtbaarder en harder terug komen. Toch zeker op korte termijn. Waarschijnlijk is het langdurig effect hetzelde, maar epileren geeft weken lang een heel ander beeld/gevoel dan scheren. Maar de haartjes (bij mij toch) komen uiteindelijk terug; welke methode ik ook gebruikt. En ik heb ècht al alles geprobeerd, behalve laseren. Ik schaam me teveel om mezelf aan anderen te tonen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Marjan

Yhi
26 mei 2006, 22:45
Hallo Robbie,

Ik lees altijd maar weer dat scheren en knippen je haar niet dikker maakt. Toch is mijn ervaring dat de haartjes na scheren en knippen zichtbaarder en harder terug komen. Toch zeker op korte termijn. Waarschijnlijk is het langdurig effect hetzelde, maar epileren geeft weken lang een heel ander beeld/gevoel dan scheren. Maar de haartjes (bij mij toch) komen uiteindelijk terug; welke methode ik ook gebruikt. En ik heb ècht al alles geprobeerd, behalve laseren. Ik schaam me teveel om mezelf aan anderen te tonen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Marjan

Mijn ervaring is ook dat de haren stugger en harder terug komen bij het scheren of knippen.

Groetjes, Rachel

Erwin M
28 mei 2006, 16:36
Naarmate je ouder wordt, worden haren dikker.
Nieuwe haren zijn in het begin vrij dun en zullen in de loop van de tijd steeds dikker worden.
Dit is de reden waarom haren steeds dikker worden, maar wanneer je een haar knipt of scheert dan haal je het puntige topje van de haar weg en maak je de haar stomp.
Hierdoor lijkt de haar dikker dan voorheen.

Marjan je hoeft je echt niet te schamen, er zijn heel veel mensen met ongewenste haargroei.
In de praktijk van mijn vrouw en mij komen regelmatig klanten met deze problemen en dat is in andere praktijken niet anders.
Desnoods zoek je een praktijk op die buiten je woonplaats ligt als je niet wilt hebben dat mensen je herkennen.
Laat je eens informeren over ontharen met puls licht, vraag een intake aan welke meestal gratis zijn.

Vriendelijke groeten,
Erwin

Robbie555
29 mei 2006, 18:20
dank jullie wel voor jullie reacties :)

Ik hoor nu weer van sommige mensen dat er wel verschil is tussen knippen en scheren. Ze zeggen dat het met scheren stugger terugkomt en met knippen exact hetzelfde blijft. Als ik echter sommige reacties lees, is trekken met een pincet de beste oplossing.

En Marjan je hoeft je echt niet te schamen! Je bent echt niet de enige met overbeharingsproblemen.

Marjan71
1 juni 2006, 18:52
Dank je wel! Wat is nu jouw conclusie na bovenstaande reacties?

Gr Marjan