PDA

View Full Version : minoxidil


Johnny
26 oktober 2002, 10:43
Hallo,
Wat mij opvalt is dat als ik de buitenlandse sites bekijk, dat men daar heftig aan de minoxidil is. Op dit forum lees ik eigenlijk weinig over dit product. Wordt het hier in Nederland eigenlijk weinig gebruikt? Ik heb toch hele mooie resultaten gezien met before en after pictures op die niet-commerciële sites van enkele van hun lezers.
Verder: ik ben via een mailtje te horen gekregen dat je ook in Zwitserland je finasteride kan halen. Dit moet dan wel met een valse doktersverklaring. Je hoeft bij dru-online e.d. toch geen doktersverklaring toe te voegen?
Groeten,
Johnny

hans
30 oktober 2002, 12:41
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar: wordt minoxidil eigenlijk wel veel gebruikt hier in Nederland? En hoe zijn de resultaten?

Johnny
4 november 2002, 13:41
Is er niet iemand die ervaring heeft met Minoxidil? Oh ja, en als je er eenmaal aan begint, zij al je haren dan afhankelijk van dit product of alleen het teruggegroeide haar?

idoena
5 november 2002, 20:36
Hallo lotgenoten,

Ik vind het jammer dat er niet wordt gereageerd op de vragen die worden gesteld.
Ben vandaag nl. met minoxidil begonnen maar na het lezen van de bijsluiter zijn er nogal wat vragen ontstaan.

Waarom werkt minoxidil niet op het frontale gedeelte van de schedel maar wel op de kruin?

groeten

wboy
6 november 2002, 19:15
Minoxidil werkt zeer waarschijnlijk net zo goed aan de voorkant als op de kruin.De reden dat dit anders in de bijsluiter staat is omdat er weinig testen met minoxidil op de voorkant gedaan zijn en zodoende mag de fabrikant ook niet vermelden dat dit wel werkt op de voorkant omdat dit niet wetenschappelijk is bewezen.

alex
7 november 2002, 11:55
hey,ik heb vandaag mijn minoxidil ontvangen (via cheapregaine.nl)

Ik heb ook last van frontale haaruitval maar op de bijsluiter staat dat het enkel helpt bij haaruitval op de kruin.....

wat denken jullie?toch proberen of verloren moeite?

groetjes

alex

Webmaster
7 november 2002, 12:33
Originally posted by idoena
Hallo lotgenoten,

Ik vind het jammer dat er niet wordt gereageerd op de vragen die worden gesteld.
Ben vandaag nl. met minoxidil begonnen maar na het lezen van de bijsluiter zijn er nogal wat vragen ontstaan.

Waarom werkt minoxidil niet op het frontale gedeelte van de schedel maar wel op de kruin?

groeten

Beste idoena,

Welkom op het HaarWeb Forum. Als er niet direct een reactie op je vragen komt, dan kan het zijn dat het onderwerp al eerder besproken is en de antwoorden dus al voorhanden zijn.

Voordat je een vraag stelt is het dan ook aan te raden éérst zelf te gaan zoeken in oudere discussie's op het HaarWeb Forum. Mbt jouw vraag voer je het volgende in, in de zoektermen : 'minoxidil AND kruin'. Vervolgens zul je het volgende overzicht verkrijgen:

http://www.haarweb.nl/forum/search.php?action=showresults&searchid=7735&sortby=lastpost&sortorder=descending

De kans is groot dat je in de getoonde resultaten antwoord zult vinden op je vraag.

Succes,

idoena
7 november 2002, 15:24
hallo lotgenoten,

Wat de groei van de frontale haren d.m.v. minoxidil waren de resultaten erg teleurstellend. Het resultaat verbetert als je minoxidil gebruikt in combinatie met finasteride, maar hoeveel het verbetert is mij niet bekent.
Binnenkort krijg ik de resulaten te zien van de trials die zijn uitgevoerd.
Deze info heb ik gekregen na een e-mail naar CheapRegaine.

Is er bij jullie nog meer bekent over minoxidil, want ik twijfel sterk of ik het nu wel of niet moet gaan gebruiken, ik gebruik nu finasteride, rooscure,vitamines en ben eigenlijk best tevreden.

Webmaster: bedankt voor je bericht maar ik had in dit forum al gezocht naar een bevredigend antwoord op mijn vragen maar niets gevonden, maar een goede speurder ben ik ook niet.

groeten

DHTkiller
7 november 2002, 18:37
Ik heb ruim 6 maanden lang het middel Xandrox (minoxidil met azelaic acid) gebruikt. Ik heb geen enkele goede resultaat gezien, zelfs niet met die 12.5% minoxidil. Bij www.minoxidil.com beweert men dat zulke hoge concentratie's minoxidil zeer effectief is om frontale haaruitval tegen te gaan. Misschien is 6 maanden toch te kort, want haar groeit nu eenmaal langzaam, en je zou het toch minimaal 1 jaar lang moeten gebruiken om te zien of het echt werkt.

idoena
8 november 2002, 17:22
Dag dhtkiller/ lotgenoten,

Bedankt voor je reactie.
In het infoboekje wat bij de minoxidil wordt bijgeleverd staat dat als je na 4 maanden nog geen resultaat ziet je moet stoppen met de minoxidil en dat minoxidil bij sommige mannen totaal geen effect heeft, mag ik dan concluderen dat het bij jou ook niet werkt?

Zijn er mensen in dit forum die tevreden zijn over het gebruik/effect van minoxidil of is minoxidil voor jullie een reeds gepasseerd station???????

DHTkiller
8 november 2002, 18:35
Hallo Idoena, dankzij Finasteride is m'n overmatige haaruitval gestopt. De kwaliteit van m'n haar is over de gehele scalp toegenomen, maar ik heb nog een heleboel donshaartjes bij de inhammen die maar niet willen groeien. Maar toch ben ik zeer tevreden over de resultaten van Fina. Binnenkort is Duta verkrijgbaar en dat zal veel beter werken dan Fina, met veel beter bedoelt men dat het voor meer hergroei zorgt dan Fina. Misschien dat die donshaartjes weer mee gaan groeien, hoop ik. :)

DHTkiller
8 november 2002, 20:50
Ik heb sterk de indruk dat geen ene topical echt zal gaan werken. Ik heb heb heel wat hoofdsmeerseltjes gebruikt en begint nu to mij door te dringen dat het geen ene moer zal helpen. Sorry dat ik dat schrijft, maar dit is wel keihard de waarheid. Minoxidil is bewezen dat het werkt, maar ik denk dat de meeste mensen hier geen baat bij hebben. Androgenetisch Alopecia moet je echt van binnenuit aanpakken door 5ar af te remmen en je DHT te verlagen, een andere oplossing is er niet.