PDA

View Full Version : 18 jaar en ik krijg er nu al mee te maken?!


ikke
26 oktober 2002, 15:42
Hoi allemaal!

Ik ben een meisje van 18 en sinds een jaar wordt mijn haar steeds dunner. In het begin dacht ik nog dat het allemaal maar tijdelijk was, ik zat er niet echt mee, het viel ook nauwlijks op.

Hoe meer tijd er overheen ging, hoe dunner mijn haar werd, dus het werd toch een probleem. Ik ging me er steeds meer zorgen over maken en nu denk ik er echt de hele dag aan, kijk wel 20 keer in de spiegel (alsof er in het laatste uur iets aan veranderd is :rolleyes: )

Ik heb het aan m'n oudere zus verteld, die maakte er eerst stomme grappen over, maar zij neemt het nu wel serieus, denk ik. Zij heeft het toen aan m'n vader verteld, en die vindt het allemaal heel amusant, dus aan hem heb ik helemaal niks.

Maar goed, ongeveer 2 weken geleden alle moed bij elkaar geschraapt en naar de huisarts gegaan. Die nam 10 haren en trok eraan. Hierbij viel er geen enkele uit, wat ik ook niet verwacht had. Als ik s'ochtends mijn haar borstel valt er niet te veel haar uit. Terwijl als mijn zus haar haren geborsteld heeft zit de hele borstel vol. Ik lees hier ook dat er na het douchen veel haar uitvalt, ook dit is bij mij niet het geval.

Toch wordt m'n haar steeds dunner! Heel vreemd..

De dokter heeft Vitamine B voorgeschreven, en ik heb genoeg verhalen op internet gelezen dat dat toch niet zal helpen. Dus als de tabletjes op zijn, ga ik weer terug. Hopelijk stuurt hij me dan naar een dermatoloog.

Gelukkig ben ik er vroeg bij, want andere mensen valt het echt niet op. Het zijn geen kale plekken, het is diffuse haaruitval.

Ik slik nu ook de pil, bijna 3 maanden. Ik heb gelezen dat Diane een bepaalde toevoer van iets stop zet. Dus als ik voor de Vitamine B terug naar de huisarts ga, vraag ik gelijk om de Diane pil.

Ik hoop maar dat er nog iets aan te doen is!

Nog iets wat vreemd is. Mijn moeder heeft tijdens de zwangerschap van mijn zus een hoop haar verloren. Volgens mijn zus had ze een bepaalde ziekte tijdens of na die zwangerschap, maar dit is absoluut niet zeker. Het haar heeft ze nooit teruggekregen, stel dat ik dat van haar heb overgenomen :(

De huisarts heeft ook nog gevraagd of er veel kaalheid optrad binnen de familie. Dat antwoord is duidelijk nee. Mijn opa van m'n vaders kant had op zijn 80e een volle bos spierwit haar. Alleen mijn oom is kaal, verder niemand. Aan mijn moeders kant precies hetzelfde, hebben allemaal een volle bos haar. Ja behalve mijn moeder zelf dan.

Ik snap er helemaal niks van. Volgens de huisarts kon het ook aan de voeding liggen. We wonen hier met 3 volwassenen (m'n vader, m'n zus en ik) We werken allemaal, en m'n zus en ik gaan ook nog allebei naar school iedere dag. Hierdoor schiet gezond eten er bij in. Ik doe nu mijn best om gezonder te eten, we zullen zien!