PDA

View Full Version : bestellen via Dru-online


Johnny
27 oktober 2002, 22:02
hallo mensen,
Ik ben nu eindelijk overstag gegaan: ik ga ook aan de fina, maar nu wou ik net inloggen en mijn credit cardnummer invoeren, maar dan komt er te staan dat er problemen zijn met de beveiligingscertificaat van die website. Komt iemand dit bekend voor?
Groeten, Johnny

alberto
28 oktober 2002, 07:01
Ja ik had hetzelfde, maar het certificaat was wel geldig stond er.
Heb gewoon besteld en kreeg een mailtje dat de order geplaatst
was.

Johnny
28 oktober 2002, 10:24
Hmmm..... ik hoop dat het geen problemen geeft, het is niet mijn credit card die ik gebruik, dus ik zou het niet echt leuk vinden als de credit card van iemand anders geplunderd zuo worden door mijn toedoen. Geeft de site altijd die waarschuwing weer dan? De nee staat ook vetgedrukt, dus dan ben ik al snel geneigd om die nee in te drukken.

alberto
28 oktober 2002, 11:17
We gaan het zien. Ik verwacht er geen problemen van. Het certificaat van dru is geldig tot feb 2003. Alleen explorer 6.0 komt bij mij met de mededeling dat ik de site niet als vertrouwd heb aangemerkt. Op de tab certificaat geklikt certificaat geimporteerd en nu is de waarschuwing uiteraard weg. Er blijft natuurlijk altijd wel een klein risico met bestellen op het net. Heb al veel besteld via internet vooral dvds maar tot nu tor nog nooit problemen gehad.

Alecx
28 oktober 2002, 12:54
Ik heb ruim 2 maanden geleden besteld en zonder problemen. Fina in huis binnen 2 weken.

autoresto
29 oktober 2002, 22:52
Ik heb al een aantal keren een bestelling gedaan bij Dru-online.
Geen problemen, de laatste keer had ik de Fina zelfs binnen
7 dagen in huis!

Johnny
31 oktober 2002, 21:20
Nog een klein vraagje: de vorige keer dat ik FNS bestelde toen werd er gezegd dat er een slotje onderaan moest staan. Die staat niet bij deze site. Misschien dat dat wel komt doordat het niet als een veilige site wordt beschouwd (maar dat weet ik niet). Kan ik ondanks dat er geen slotje staat toch bestellen? Ik hoop hem nu zo snel mogelijk te bestellen omdat ik nu een paar dagen thuis ben, daar waar de credit card is. Ik hoop dus dat jullie snel kunnen reageren. Alvast bedankt.
Johnny
P.s. er wordt gevraagd of ik de onveilige items wil downloaden. Moet ik dat doen?

Johnny
31 oktober 2002, 21:29
Is het misschien veiliger om het per e-mail te bestellen?

alberto
31 oktober 2002, 21:39
moet wel een slotje onderin staan. Bij de vraag wilt u de onveilige items downloaden: nee.
moet lukken
email geen ervaring

Johnny
31 oktober 2002, 22:08
Alberto, bedankt voor je supersnelle reactie. Maar nu stuit ik op het volgende probleem: er wordt naar het volgende gevraagd:
(3 or 4 digit code printed on
the back of your credit card).
Ik kan het nergens vinden. Het enige wat ik kan vinden is een 7 letterige code, wat achter de handtekening staat (het is een credit card van de Rabobank).
Groeten,
Johnny

alberto
31 oktober 2002, 22:12
neem de laatste 3 cijfers van de 7-cijferige code maar

Johnny
31 oktober 2002, 22:13
Die code is overigens wel opgedeeld in een 3 cijferige en een 4 cijferige code, met een spatie er tussen. Maar ja, het is wel een 7 cijferige code, terwijl ze om een 3 of 4 cijferige code vragen.

alberto
31 oktober 2002, 22:22
na de spatie tussen de cijfers laatste 3 of 4 cijfers van de code nemen

Nate
1 november 2002, 09:02
Hoi Johnny,

Sinds kort moet je nu om veiligheidsredenen ook de laatste 3 cijfers van de code op de achterkant van je creditcard invullen.
Ik moest het laatst ook al.

Alecx
1 november 2002, 13:17
Ik heb wat jaren bij De Bank gewerkt en kan bevestigen dat het idd gaat om 7 cijfers achterop de credit card. In principe 4 cijfers, dan een spatie gevolgd door 3 cijfers.
Die 3 cijfers zijn de verificatie code die je moet invullen.

Johnny
15 november 2002, 08:40
Mensen, ik wil jullie even bedanken voor jullie reacties. Ik heb mijn finas inmiddels binnen. Het is toch een opvallend kleine hoeveelheid vind ik. Maar daar is in het verleden al eens wat over gezegd. Al mijn finas binnen in een gewone enveloppe, ook zo'n pilletje vind ik erg klein, nog een stuk kleiner dan een aspirine, en dat dan nog eens door 4 delen. Maar goed, op hoop van zegen dan maar.
Groetjes,
Johnny