PDA

View Full Version : wanneer krijgt mijn haar zijn natuurlijke kleur weer terug..


djillie
7 juni 2006, 16:03
Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Jilke en ik heb sinds anderhalf jaar last van alopecia barbae en alopecia areata. Het begon bij mij met het uitvallen van mijn baardhaar (behalve de bakkebaarden en de snor), 9 maanden daarna begonnen er zich op mijn hoofd ook enkele kale plekken te vormen.

Na enkele bezoeken aan de huisarts en dermatoloog is mij een dermovate lotion voorgeschreven om 5 keer per week op mijn hoofd te smeren. Inmiddels kwamen de eerste baardharen weer terug, zodat dit niet ingesmeerd hoefde te worden.

Inmiddels heb ik eigenlijk mijn complete baard weer terug en deze groeit ook weer als vanouds, het enige is dat al mijn baardharen die teruggekomen zijn, pigmentloos zijn. Ik loop dus als ik me vergeet te scheren voor het aangezicht met een snor en bakkebaarden, maar zonder baard.
Heeft iemand van jullie een idee hoe lang dit nog kan duren voordat het weer gewoon donker van kleur wordt en of er ook een kans is dat het pigmentloos blijft.

Wanneer iemand hier een antwoord op kan geven, zou diegene misschien ook weten of dit ook voor de hoofdhuid geldt, daar krijg ik inmiddels ook de eerste miniscuul kleine haartjes terug, welke ook pigmentloos zijn.

met vriendelijke groet,

Jilke

Saar
8 juni 2006, 00:03
Geen idee... ik weet wel dat na AA, je haar kan veranderen qua vorm enzo. Zo had ik vroeger veel stijler haar, de kleur is wel hetzelfde gebleven (alleen in het begin als het terug komt dat dons is lichter)

Misschien kan het ook wel qua kleur veranderen... geen idee. Ik weet wel dat mn vriend altijd aleen gemengde kleur baart heeft (als ie het laat staan) Dan loopt het van rost (oranje) tot zwart en alles daartussen maar dat heeft ie van zichzelf en hij heeft geen AA