PDA

View Full Version : Misvormde haren


rexel
14 juni 2006, 22:41
Dag medeforummers,

Ik zit met iets aparts waarvan ik wel zou willen weten hoe zoiets ontstaat.

Zo af en toe vind ik tussen mijn hoofdhaar (blond) een dikke zwarte haar. Deze trek ik er dan uit en als ik het dan beter bekijk dan ziet het er uit als een misvormde dropveter:cool: Het is heel dik en stug, een stuk dikker en stugger dan mijn baardhaar. Ook is er niet echt een gelijkmatige structuur, maar meer grillig.

Zo eens in de paar maanden vind ik zoiets. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Of misschien mensen met een soortgelijk iets?

Leonn
15 juni 2006, 01:22
ja heb ik ook weleens, net schaamhaar is het :cool: ik kan er geen reden voor bedenken, behalve dan het gebruik van proscar nu 5 maanden...

Misschien denken wij mannen teveel via onze geslachtsdelen ipv de hersens en reageert het lichaam erop door middel van schaamhaargroei op het hoofd?

kas
16 juni 2006, 12:06
Dag medeforummers,

Ik zit met iets aparts waarvan ik wel zou willen weten hoe zoiets ontstaat.

Zo af en toe vind ik tussen mijn hoofdhaar (blond) een dikke zwarte haar. Deze trek ik er dan uit en als ik het dan beter bekijk dan ziet het er uit als een misvormde dropveter:cool: Het is heel dik en stug, een stuk dikker en stugger dan mijn baardhaar. Ook is er niet echt een gelijkmatige structuur, maar meer grillig.

Zo eens in de paar maanden vind ik zoiets. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Of misschien mensen met een soortgelijk iets?

Ik heb ze ook, maar die zijn dan grijs/wit van kleur, zonder pigment dus, terwijl ikzelf gewoon blond ben. Daarom associeer ik die dus met 'grijs' worden, omdat de kapper ook heeft gezegd datgrijze haren vaak zo'n structuur hebben.
Maar goed die van jou zijn dus niet grijs of wit.

another
16 juni 2006, 17:49
Ik heb ze ook, maar die zijn dan grijs/wit van kleur, zonder pigment dus, terwijl ikzelf gewoon blond ben. Daarom associeer ik die dus met 'grijs' worden, omdat de kapper ook heeft gezegd datgrijze haren vaak zo'n structuur hebben.
Maar goed die van jou zijn dus niet grijs of wit.

maar misschien liggen die zwarte haren op een tussenstap van blond naar grijs ?

blond (--> zwart) --> grijs (--> wit)

iemand meer ideeën?

rexel
17 juni 2006, 03:40
Ikzelf slik niks van medicijnen ofzo. Ik ben 25, dus nog geen last van grijs worden, ook nog geen last van kaalheid. Alleen af en toe van dropveter haren:)

rachid_3l
19 juni 2006, 11:12
Een beginstadium van het verliezen van je haren is dat je haren eerst dof wordt...Het verliest zijn natuurlijke pigment...Ook kun je het moeilijk in model brengen...De haren worden als maar zwakker...

Nu is het zo dat als er een haar uit je hoofdhuid groeit spitsvormig is aan het uiteinde...Maar meestal merk je daar niks van omdat je het laat knippen en dus uitziet als stompvormig (bij de mensen met geen haaruitval).

De periode dat er een haartje groeit en uitval plaats vindt is bij een persoon met geen haaruitval best lang...Maar bij ons vindt dit hele proces snel achter elkaar plaats...Waardoor je een spitsvormig haartje kunt waarnemen zonder structuur...dat het haar geen structuur heeft verklaart waarom je je haar niet in model kan brengen...Voor de mensen met stijl haar is dat het meest lastige...omdat ze dan half stijl haar hebben en half ''krullend''.

Maar als je propecia slikt merk je dat die ongestructueerde haren er uitvallen. Tenminste dat heb ik bij mezelf gemerkt. Bovendien zijn die haartje ook makkelijker uit te trekken en zitten ''losser''.
Dus blijf propecia slikken en houdt hoop...over min 6 maanden kun je resultaat waarnemen

Haarmannetje
19 juni 2006, 22:05
Ikzelf slik niks van medicijnen ofzo. Ik ben 25, dus nog geen last van grijs worden, ook nog geen last van kaalheid. Alleen af en toe van dropveter haren:)
Hoezo "dus nog geen last van grijs worden" :)? Ik ben 24 jaar en ik heb al een behoorlijk aantal grijze haren aan de zijkanten en achterkant zitten.