PDA

View Full Version : Haarwas-moeilijkheden


AnaganSkywalker
24 juni 2006, 14:20
Hee Jongens en meisjes,ik had een vraag wat betreft mijn persoonlijke issues.
Als ik mijn haar was doe ik dit vaak heel voorzichtig,omdat ik bang ben dat dit ook invloed zal hebben op mijn haaruitval,maar heeft dit eigenlijk wel zin?
Ook kam ik mijn haar niet als het nog nat is omdat ik ooit ergens las dat je dan misschien extra haren meetrekt die miss nog gezond waren.Ik vroeg me af of dit allemaal wel zin heeft of vallen de haren die uitvallen sowieso wel uit en heeft mijn manier van wassen en kammen daar geen enkele invloed op?Ik heb zelfs het gevoel dat het misschien zelfs slechter kan zijn voor je haren en hoofdhuid als je het op mijn manier doet.Wat denken jullie?

Morehair
24 juni 2006, 16:44
Maakt volgens mij weinig uit, en als je echt iets tegen je haaruitval wilt doen

zoek dan een goed regime uit.
Pluis deze site maar eens na, en je vind genoeg mogelijkheden.
Het beste bewezen middel is volgens mij propecia.

De voor en "nadelen" staan ook op deze site.
Succes!

kas
25 juni 2006, 10:10
Hee Jongens en meisjes,ik had een vraag wat betreft mijn persoonlijke issues.
Als ik mijn haar was doe ik dit vaak heel voorzichtig,omdat ik bang ben dat dit ook invloed zal hebben op mijn haaruitval,maar heeft dit eigenlijk wel zin?
Ook kam ik mijn haar niet als het nog nat is omdat ik ooit ergens las dat je dan misschien extra haren meetrekt die miss nog gezond waren.Ik vroeg me af of dit allemaal wel zin heeft of vallen de haren die uitvallen sowieso wel uit en heeft mijn manier van wassen en kammen daar geen enkele invloed op?Ik heb zelfs het gevoel dat het misschien zelfs slechter kan zijn voor je haren en hoofdhuid als je het op mijn manier doet.Wat denken jullie?

Voorzichtig omgaan met je haar is op zich niks mis mee. Wel moet je eigenlijk als je het wast toch de hoofdhuid wel 'meewassen' om talg te verwijderen. Haren na wassen droog'betten/zachtjes knijpen met handdoek en dan voorzichtig doorkammen. Prettig spul dat doorkammen vergemakkelijkt is Innerfuel van Redken. (donkerrode fles, verkrijgbaar bij 'betere kapperszaken of via internet). Je spuit dit er een beetje op na het wassen en spoelt het daarna weer uit. 'Sluit de haarschubben zodat je niet hoeft te trekken maar maakt het haar niet slap zoals een cremespoeling wel vaak doet.
Kitty

AnaganSkywalker
25 juni 2006, 12:12
Dankje voor de tips.Het was misschien voor sommigen een vreemde vraag,maar ik wil gewoon doen wat het beste is natuurlijk.
Ik had eigenlijk een hele vreemde manier van haren wassen,ik spoelde eigenlijk mijn haar zonder daarbij echt met mijn vingers de hoofdhuid aan te raken en mengde wat water met shampoo en schudde dit in een lege fles en verspreidde dat zo over mijn hoofd en spoelde het na 2 min uit.Ja dwaas he?maar ik denk dat het een soort fobie is die ik sinds haaruitval ontwikkeld heb.Enne,dat van fina wist ik natuurlijk wel hoor,maar evengoed bedankt natuurlijk.