PDA

View Full Version : Schaamhaar scheren


BroodjeKaas
27 juni 2006, 22:05
Ik scheer mijn schaamhaar nu ongeveer zo'n 8 tot 10 weken. Niet helemaal, alleen wat overbodig 'tussen de randjes van het ondergoed uitkomt', om het even zo uit te drukken.
Ik hoorde dat je bij de eerste paar keer wat uitslag kon krijgen, dat was bij mij ook het geval. Maar dat is nu nog steeds zo! Ik doe het onder de douche, en gebruik iedere keer schone scherpe mesjes en houd mijn huid strak. En gebruik milde Wilkenson scheermouse. Waarom krijg ik in de schaamstreek dan wel uitslag en onder mijn oksels bijvoorbeeld niet? Dat is ook wel een gevoelige plaats.

Wat kan ik doen om jeuk en rode uitslag tegen te gaan of te voorkomen?

Bovendien zijn mijn haartjes enorm hard geworden. En tussen de 10 en 36 uur na het scheren voel ik de eerste stoppels al weer.
Ik heb ook geprobeerd met ontharingscreme. Maar na 10 minuten zitten alle haartjes nor vrolijk vast, en zijn ook niet van plan los te laten en mij een schoon, glad huidje te bezorgen.
Wat moet ik met deze pluizenbol aan? Ik schaam me er rot voor! Help me alsjeblieft!

Groetjes, BroodjeKaas

ray
27 juni 2006, 23:34
er is net een nieuw produkt op de markt:
philips body groom. schijnt goed te werken!

philips body groom (http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?activeCategory=PERSONAL_CARE_GR_NL_CON SUMER&fhquery=fh_secondid%3Dtt2021_30_nl_consumer%26amp% 3Bfh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_NL%2Fcategorie s%3Ccatalog_nl_consumer%2Fcategories%3Cpersonal_ca re_gr_nl_consumer%2Fcategories%3Cpec_mensgrooming_ ca_nl_consumer%2Fcategories%3C%7Bme_bodygrooming_s u_nl_consumer%7D%26fh_view%3Ddetail%26fh_oneslice% 3Dyes&clickEventData=fh_secondid%3Dtt2021_30_nl_consumer %26amp%3Bfh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_NL%2Fca tegories%3Ccatalog_nl_consumer%2Fcategories%3Cpers onal_care_gr_nl_consumer%2Fcategories%3Cpec_mensgr ooming_ca_nl_consumer%2Fcategories%3C%7Bme_bodygro oming_su_nl_consumer%7D%26fh_view%3Ddetail%26fh_on eslice%3Dyes&productId=TT2021_30_NL_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&proxybuster=5QG0YGAIDXQIPJ0RMRCSHQFHKFSESI5P)

BroodjeKaas
28 juni 2006, 12:16
Oooh, en wat is het precies? Klinkt wel duur >_<

BroodjeKaas
28 juni 2006, 12:17
Oh het staat eronder! Sorry, mijn fout!

BroodjeKaas
28 juni 2006, 12:18
maar, maar het is voor mannen! Zou ik het ook kunnen gebruiken?

ray
28 juni 2006, 14:18
oei, dacht dat je een man was :D

dat apparaat is eigenlijk alleen voor mannen.

je zou dan een ladyshave kunnen nemen (ladyshave) (http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?activeCategory=PERSONAL_CARE_GR_NL_CON SUMER&fhquery=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_NL%2Fcat egories%3Ccatalog_nl_consumer%2Fcategories%3Cperso nal_care_gr_nl_consumer%2Fcategories%3C%7Bpec_woma nsbeauty_ca_nl_consumer%7D&clickEventData=fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fnl_N L%2Fcategories%3Ccatalog_nl_consumer%2Fcategories% 3Cpersonal_care_gr_nl_consumer%2Fcategories%3C%7Bp ec_womansbeauty_ca_nl_consumer%7D&fredhopperpage=index.jsp&language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&proxybuster=NBWI5JRLFSUVBJ0RMRCSHQFHKFSESI5P)

wat voor mesjes gebruik je dan?
zowel voor mannen als vrouwen werkt mach3 turbo mesjes van gilette heel goed. cheap mesjes zijn gewoon heel verrot om mee te scheren

vooraf voor het scheren zou je het meeste haar kunnen weg trimmen of knippen.
dan onder de douche scheren of je schaamstreek met warm water afnemen zodat de porien openen.
dan lekker veel scheerschuim (voor gevoelige huid) of een scheerolie (werkt ook vaak goed) en dan met de haarrichting mee scheren, gewoon korte halen en dan weer mesje onder warme kraan schoonspoelen.
na het scheren met een washandje met koud water erover zodat de porien weer sluiten.
en niet teveel wrijven met de handoek als je je afdroogt, gewoon deppen.
als je iets van after shave of balsem gebruikt, dan eentje zonder alcohol...

Ennasor20
26 juli 2006, 16:29
Ik ben ook super gevoelig in de schaamstreek en met iedere methode blijf ik pukkeltjes krijgen maar waarmee ik toch nog het beste resultaat verkrijg is droogscheren. Talkpoeder op het te scheren stuk doen en voorzichtig scheren. ook na het scheren laat ik de talkpoeder er op zitten. Hoop dat het voor jou ook iets van verbetering brengt!