PDA

View Full Version : Fina en libido


Pat
4 november 2002, 18:51
Ik slik inmiddels bijna 2 jaar Finasteride. Na de eerste controle bij het haarkabinet (Boersma cs) bleek op de foto dat mijn haar inderdaad dikker geworden was. Ik meen echter wel serieus dat mijn zin in sex wel verminderd is in vergelijking met 2 jaar geleden, dat ik minder snel een erectie krijg en dat mijn erecties ook minder stijf zijn dan voorheen. Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Boersma beweert (uiteraard) dat dat niet door de fina komt, en dat je het in theorie juist een positief effect zou moeten hebben. Alleen het lijkt me niet voor niets dat je toch op diverse plekken op het web leest dat dit bekende bijwerkingen van Fina zijn. Wat zijn de ervaringen van anderen? Ik bedoel, een beetje meer haar is leuk, maar goede sex blijft voor mij veel belangrijker!
Graag reacties!

alwin
4 november 2002, 20:43
Originally posted by Pat
Ik slik inmiddels bijna 2 jaar Finasteride. Na de eerste controle bij het haarkabinet (Boersma cs) bleek op de foto dat mijn haar inderdaad dikker geworden was. Ik meen echter wel serieus dat mijn zin in sex wel verminderd is in vergelijking met 2 jaar geleden, dat ik minder snel een erectie krijg en dat mijn erecties ook minder stijf zijn dan voorheen. Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Boersma beweert (uiteraard) dat dat niet door de fina komt, en dat je het in theorie juist een positief effect zou moeten hebben. Alleen het lijkt me niet voor niets dat je toch op diverse plekken op het web leest dat dit bekende bijwerkingen van Fina zijn. Wat zijn de ervaringen van anderen? Ik bedoel, een beetje meer haar is leuk, maar goede sex blijft voor mij veel belangrijker!
Graag reacties!

Ik gebruik fina nu iets meer dan 2 jaar en heb besloten om er voorlopig een punt achter te zetten. Ook ik constateer dat ik minder snel een erectie krijg en dat hij minder stijf is dan voorheen. Sterker nog ik heb al enkele malen meegemaakt dat ik hem uberhaupt niet meer overeind krijg, terwijl ik voorheen hier totaal geen last van had. Voor mijn is dit de reden om er voorlopig mee te stoppen om te controleren of dit daadwerkelijk door de fina komt. Even afwachten dus

Jeroen2
9 november 2002, 14:04
Idd ik slik nu Fina 1jaar en 4mnd maar bemerk ook een negatieve
werking wat betreft de stijfheid van de prostaat tijdens een erectie. Echter is mijn seksdrift niet gedaald maar juist een tikkeltje toegenomen. Trouwens het is goed mogelijk om na 2 jaar slikken een rustpause in acht te nemen. Volgens mij had Dhr Boersma me daarop gewezen na het bezoeken van zijn praktijk nu bijna 1,5 jaar terug. Hij zei me dat je best na 2 jaar slikken 4 mnd zonder kan, om daarna het zaakje weer op te pakken.
Het is en blijft een gedoe. Maarja wat moet je anders.