PDA

View Full Version : Advertentie van transhair in het meds forum


Jaapie
3 juli 2006, 20:37
Waarom staat er een advertentie van transhair in het medicijnen/haargroeimiddelen forum? Mensen zijn op zoek naar een alternatief, en worden meteen weer geconfronteerd met een achterlijk bedrijf als transhair.
Aan al die advertenties te zien, lijkt haarweb steeds meer en meer op een commerciele bedoeling te worden. Hosting bij yourhosting kost niet eens zoveel, buiten dat word haarweb ook nog eens gesponsord door yourhosting.
Anyway, ik vind een advertentie van transhair in het medicijnen/haargroeimiddelen forum erg slecht.

kurt
3 juli 2006, 20:54
Waarom staat er een advertentie van transhair in het medicijnen/haargroeimiddelen forum? Mensen zijn op zoek naar een alternatief, en worden meteen weer geconfronteerd met een achterlijk bedrijf als transhair.
Aan al die advertenties te zien, lijkt haarweb steeds meer en meer op een commerciele bedoeling te worden. Hosting bij yourhosting kost niet eens zoveel, buiten dat word haarweb ook nog eens gesponsord door yourhosting.
Anyway, ik vind een advertentie van transhair in het medicijnen/haargroeimiddelen forum erg slecht.

groot gelijk, en die foto's vind ik niet echt geloofwaardig

Morehair
3 juli 2006, 21:05
Leg eens uit dan waarom je transhair een achterlijk bedrijf vind.

flappie
3 juli 2006, 21:42
De advertentie is niet gestickied, dus ff op alle threads reageren, en hij is weer weg :P

Haarmannetje
3 juli 2006, 22:18
Ik zag die advertentie ook opeens opduiken. Ik begrijp niet dat dit mogelijk is. Zou Webmaster ons misschien willen opheldering willen geven?

Tiuri
4 juli 2006, 13:21
Leg eens uit dan waarom je transhair een achterlijk bedrijf vind.Als je haarweb een beetje volgt is die uitleg niet echt nodig. Ten eerste heeft Jorn hier tot in den treurnis de voordelen van de FUT-techniek lopen verkondigen ten koste van de FUE-techniek, puur omdat Transhair dat aanbiedt. Terwijl mij het toch niet leuk lijkt om je patienten met een enorm litteken naar huis te sturen. Ten tweede hebben ze een onaangename manier van patienten recruteren, zie bijv. hier.

Hun vervelende manier van promoten komt ook mooi in vol ornaat terug in de advertentie. Alleen de titel al: "Kaalheid kan voor altijd tot het verleden behoren!". Dat vind ik misleidende retoriek.

Morehair
4 juli 2006, 16:34
Wat ben jij dan voor een moderator die Transhair wel laat adverteren hier.

Als ik echt zo'n hekel aan Transhair zou hebben, dan zou ik in geen enkele
opzicht geassocieerd willen worden met Transhair.

Nu ben je moderator op een forum die gesponserd wordt door een bedrijf waar je
een gruwelijke hekel aan hebt.
Sterk bezig!

Enne, Jorn is Transhair niet toch?

Transhair betaald er voor om te adverteren hier, terwijl ze in een ander topic
volledig de grond in geboord worden.
Is een beetje wanbeleid vind je niet?

Tiuri
4 juli 2006, 16:44
Wat ben jij dan voor een moderator die Transhair wel laat adverteren hier.

Als ik echt zo'n hekel aan Transhair zou hebben, dan zou ik in geen enkele
opzicht geassocieerd willen worden met Transhair.

Nu ben je moderator op een forum die gesponserd wordt door een bedrijf waar je
een gruwelijke hekel aan hebt.
Sterk bezig!Ik heb ze niet laten adverteren, dat is de Webmaster. Ik heb wel mijn bezwaren kenbaar gemaakt aan hem en ben ook absoluut niet gelukkig met deze situatie. Maar op zijn mat vallen iedere maand de rekeningen van dit forum en niet op de mijne, dus dan vind ik ook wel dat hij een flinke vinger in de pap mag hebben als het gaat om inkomsten verwerven. Neem maar van mij aan dat er financieel nog VEEL meer bij komt kijken dan alleen de kosten van de server. Daar komt bij dat ik het beleid hier op haarweb verder wel voor de volle 100% steun, ik vind het op het advertentiebeleid na een fantastisch forum waar ik me dolgraag voor inzet. Je kunt het nooit over alles met elkaar eens zijn he.

Enne, Jorn is Transhair niet toch?Hij werkt er wel.

Tiuri
4 juli 2006, 17:02
wat je trouwens ook niet moet vergeten is dat haarweb ondanks de advertenties ontzettend vrij is. Sowieso naar Nederlandse maatstaven, ik kan me herinneren dat er ooit een forum was van Hans Bolder en elke zin die ook maar een beetje afweek van "Aminexil is fantastisch" werd meteen verwijderd. Aanfluiting! Ook op de meeste Amerikaanse forums (op HLH na) kun je een ban verwachten als je je negatief uitlaat over een middeltje waar zij toevallig een belang in hebben.

Dat is hier zeker niet het geval, we hebben geen enkele commerciele binding met welk bedrijf dan ook en dat lijkt mij het belangrijkste van een forum. Dat staat er dan dus weer tegenover.

Morehair
4 juli 2006, 17:03
Ik vind dat de webmaster en de moderators wat dat betreft wel betere afspraken mogen maken.

Een moderator die een sponsor zwart maakt hoort gewoon niet.
Kun je niet maken tegenover je sponsor. Of het nu gegrond is of niet.

Zoiets moet je op een ander forum eens proberen.....

Enne wat Jorn betreft, je laat toch niet je visie op een bedrijf beinvloeden door
1 of andere stagiare.
Het is zijn mening dat FUT beter is dan FUE, maar dat wil niet zeggen dat het bedrijf er achter staat.

Feit is wel gewoon dat FUE bij transhair veeeel duurder is dan FUT.
Maar niet iedereen heeft het geld (er voor over) om 7,5 euro per graft te betalen.

Tiuri
4 juli 2006, 17:04
Ik vind dat de webmaster en de moderators wat dat betreft wel betere afspraken mogen maken.

Een moderator die een sponsor zwart maakt hoort gewoon niet.
Kun je niet maken tegenover je sponsor. Of het nu gegrond is of niet.

Zoiets moet je op een ander forum eens proberen.....Transhair is geen sponsor maar een adverteerder.

Morehair
4 juli 2006, 17:08
Transhair is geen sponsor maar een adverteerder.

Wel eens een sponsor gezien op een forum die niet adverteert?
Maakt weinig uit hoe je het beestje noemt, ze zorgen in ieder geval voor geld.

Maar het maakt mij verder helemaal niets uit hoor.
Straks wordt er weer gedacht dat ik belangen in Transhair zou hebben zoals wel eens vaker gesuggereerd is.

Guoy
4 juli 2006, 17:32
Wel eens een sponsor gezien op een forum die niet adverteert?
Maakt weinig uit hoe je het beestje noemt, ze zorgen in ieder geval voor geld.

Maar het maakt mij verder helemaal niets uit hoor.
Straks wordt er weer gedacht dat ik belangen in Transhair zou hebben zoals wel eens vaker gesuggereerd is.

Jeroen, wat zit je Tiuri nou te pakken op die advertentie? Hij is een moderator die hier zijn best doet om de boel draaiende te houden en daarnaast mensen nuttige adviezen probeert te geven. En dit doet hij goed ook.

Als er hier advertenties staan dan komt dit omdat de webmaster dit heeft goedgekeurd. Moet je bij hem zijn als je het er niet mee eens bent. En daarnaast kost haarweb geld wat de webmaster betaalt. Tiuri heeft nog steeds vrijheid van meningsuiting en mag iedere advertentie afbranden als hij dat wilt.

Ik heb liever ook dat er geen advertenties zijn en ik word ook misselijk als ik die sticky zie met koeienletters. Maar ja, niks aan te doen. Ik hoop dat er nog een lite versie komt van haarweb zonder advertenties. :D

Guoy
4 juli 2006, 17:35
Een moderator die een sponsor zwart maakt hoort gewoon niet. Kun je niet maken tegenover je sponsor. Of het nu gegrond is of niet.

Wat gedraag jij je raar. Ik appricieer dit juist ten zeerste.

De advertentie is niet gestickied, dus ff op alle threads reageren, en hij is weer weg :P

Wilde ik ook doen, maar hij is nu wel gestickied. :crybaby:

Morehair
4 juli 2006, 17:39
Zeg Guoy, ik pak helemaal niemand.

Ik verbaasde me alleen met hoeveel afschuwing Tiuri schreef over Transhair.
Kijk als iemand een gewone bezoeker van de site dat doet verbaasd het me niks.
Maar wel als een moderator dat doet.

Maar ik mag toch ook gewoon mn gedachten over bepaalde dingen laten weten op dit forum toch?

PS: ik gedraag me niet raar. Iemand die een andere mening heeft is niet per definitie raar hoor.


Enne......., denk jij dat Tiuri het niet alleen af kan?

Guoy
4 juli 2006, 17:49
Zeg Guoy, ik pak helemaal niemand.

Ik verbaasde me alleen met hoeveel afschuwing Tiuri schreef over Transhair.
Kijk als iemand een gewone bezoeker van de site dat doet verbaasd het me niks.
Maar wel als een moderator dat doet.

Maar ik mag toch ook gewoon mn gedachten over bepaalde dingen laten weten op dit forum toch?

PS: ik gedraag me niet raar. Iemand die een andere mening heeft is niet per definitie raar hoor.


Enne......., denk jij dat Tiuri het niet alleen af kan?

Tuurlijk kan Tiuri het makkelijk alleen aan. Maar ik ben het met hem eens, dus doe ik mee. Kijk, dit is niet de baan van Tiuri. Hij wordt niet ontslagen als hij zich negatief uitlaat over een bedrijf. Hij is gewoon een student die zich inzet voor haarweb. En haarweb is niet een forum dat aan censuur doet. Dus als hij Transhair een kutbedrijf vindt en hij kan het goed onderbouwen, dan moet hij zelfs als goede betrouwbare moderator dit naar buiten brengen. Vind ik. Ik zou het hier griezelig gaan vinden als moderators adverteerders of sponsors de lucht in gaan prijzen.

En sorry, ik vind je niet raar. :) Ik ben het gewoon totaal niet met je eens.

Morehair
4 juli 2006, 17:51
Tja, meningen verschillen nou eenmaal.

En de lucht in prijzen is weer het andere uiterste.

Als moderator zou ik mezelf in dit geval wat meer op de achtergrond houden.
Als het echt zo'n kutbedrijf is dan zullen er vast meer dan genoeg anderen zijn die dat hier gaan verkondigen.

Guoy
4 juli 2006, 17:52
Tja, meningen verschillen nou eenmaal.

Dus jij vindt dat moderators hun gedachten moeten censureren als de webmaster (en NIET de moderators) zich met een bedrijf in zee laat gaan?

Morehair
4 juli 2006, 17:57
Zeg Guoy,

wil je er nou perse een welles nietes topic van maken?

Guoy
4 juli 2006, 17:59
Zeg Guoy,

wil je er nou perse een welles nietes topic van maken?

Nee hoor, maar dat doen we toch ook helemaal niet? :confused: Ik wilde nog even controleren of ik je goed had begrepen.

Henk
4 juli 2006, 19:05
Ik heb in het verleden al vaak genoeg mijn mening gegeven over Transhair, dus ik ga dat nu niet weer doen.
Enerzijds gaat die advertentie ook wel tegen mijn gevoel in, maar ik vind dat onze Webmaster ook een sterk punt heeft door te beweren dat je alleen maar objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren.
En dat is natuurlijk ook wel zo.
En er zit natuurlijk wel een verschil tussen sponsoring en adverteren.
Zo gauw het gebeurt dat een adverteerder zich mag bemoeien met de website van Haarweb ben ik de eerste die zijn Moderatorschap neerlegt.
Ik ben blij dat we van de Webmaster nog de vrijheid krijgen om gewoon onze mening te blijven geven over een kliniek, en dat het daarbij niets uitmaakt of die een advertentie op Haarweb heeft of niet.

Guoy
4 juli 2006, 19:42
Die advertentie staat trouwens in het verkeerde subforum. Transhair heeft niets met medicijnen/haargroeimiddelen te maken toch? Kan hij niet worden verplaatst naar het haarimplantatie subforum?

ray
4 juli 2006, 20:26
beetje een misleiden kop en inhoud. geef mij een kam en een stylingsprodukt en ik had mensen ook zo kunnen stylen alsof ze nieuw haar hebben :confused:

waarom dan niet minimaal een disclaimer onderaan de advertentie waarin men mensen doorverwijst naar bestaande FUT-discussies?

of nog beter, paypal systeem of zoiets dergelijks zodat members een bijdrage kunnen leveren....?

en trouwens een moderator wordt gekozen om zijn kwaliteiten als user om zodoende de discussie in goede banen te leidden. zou wat worden als de moderators opeens als makke schappen zich zouden inzetten voor instituten die misleiden

Morehair
4 juli 2006, 20:36
zou wat worden als de moderators opeens als makke schappen zich zouden inzetten voor instituten die misleiden

goed lezen is ook een vak.

Tiuri
5 juli 2006, 01:07
Ik heb in het verleden al vaak genoeg mijn mening gegeven over Transhair, dus ik ga dat nu niet weer doen.
Enerzijds gaat die advertentie ook wel tegen mijn gevoel in, maar ik vind dat onze Webmaster ook een sterk punt heeft door te beweren dat je alleen maar objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren.
En dat is natuurlijk ook wel zo.We hebben er achter de schermen al vaak over gediscussieerd, maar ik blijf moeite hebben met deze zin:

"Je kunt alleen maar objectief blijven door geen enkele kliniek te weigeren."

Als dat al zo is dan vraag ik me af of objectiviteit wel wenselijk is, want dan betekent het in de praktijk dus dat alles is toegestaan en dat je je eigen principes geheel buiten beschouwing laat. En laat ik dat nou net heel mooi en belangrijk vinden, principes. In de praktijk leidt een dergelijk vrij "objectief" reclamebeleid ertoe dat types als Boersma kunnen gaan adverteren met schreeuwerige en misleidende koppen, met als gevolg meer mensen die op een verkeerde manier door de verkeerde persoon worden "geholpen" voor hun kaalheid. Leve de objectiviteit! :confused:

Juist hierdoor zie je vaak enorme terughoudendheid met reclamebeleid bij heel veel instanties die objectiviteit juist hoog in het vaandel hebben staan. Een mooi voorbeeld is de BBC, die in het geheel geen reclame uitzendt. Ik ben blij dat die discussie over de Nederlandse publieke omroep recentelijk ook weer is opgelaaid. Een goed voorbeeld van een website met een ideologisch en tegelijkertijd uitstekend advertentiebeleid is Hyves.

Maargoed, de Webmaster heeft hierover een andere visie, en die zal ie binnenkort ook nader toelichten heb ik begrepen. Ik vind het in ieder geval heel belangrijk dat hij dit heel bevlogen kan verdedigen en dat het dan nog een (redelijk :P :D ) goed verhaal is ook. :) Ik vind het dan minder belangrijk of je het met elkaar eens bent of niet, andermans meningen moet je gewoon respecteren.

Overigens lees ik wel twee opmerkingen in deze thread waar van mij nog wel nader over nagedacht mag worden:
- Of de titel van de advertentie niet gewijzigd kan worden gezien het ietwat hoge misleidinggehalte van de huidige.
- Is het wenselijk als er reclame gemaakt kan worden voor onderwerpen waar de subfora niets mee te maken hebben (in dit geval: een HT-advertentie in het medicijnenforum). Naar mijn mening komt hier wrijving met een regel uit ons eigen HH-reglement, namelijk die van het verbod op off-topic postings.

Tja, meningen verschillen nou eenmaal.

En de lucht in prijzen is weer het andere uiterste.

Als moderator zou ik mezelf in dit geval wat meer op de achtergrond houden.
Als het echt zo'n kutbedrijf is dan zullen er vast meer dan genoeg anderen zijn die dat hier gaan verkondigen.Het meeste leed op aarde wordt niet veroorzaakt door de mensen die vreselijke ideeën verkondigen, maar door de mensen die er vanaf de zijlijn zwijgend naar staan te luisteren.

Guoy
5 juli 2006, 01:21
Overigens lees ik wel twee opmerkingen in deze thread waar van mij nog wel nader over nagedacht mag worden:
- Of de titel van de advertentie niet gewijzigd kan worden gezien het ietwat hoge misleidinggehalte van de huidige.
- Is het wenselijk als er reclame gemaakt kan worden voor onderwerpen waar de subfora niets mee te maken hebben (in dit geval: een HT-advertentie in het medicijnenforum).

Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat het ook wel wenselijk is om de advertentie te "ontstickieën". :D

En als een idiote advertentie met dikke letters mag worden aangegeven vind ik het ook belangrijk dat bijvoorbeeld het haarwoordenboekje (wat mij wat belangrijker lijkt dan een advertentie) ook met grote letters en een opvallende kleur moet worden aangegeven. Nog al te vaak wordt dit boekje over het hoofd gezien. Misschien omdat het niet duidelijk genoeg wordt aangegeven?

Haarmannetje
5 juli 2006, 07:30
Zeg Guoy, ik pak helemaal niemand.

Ik verbaasde me alleen met hoeveel afschuwing Tiuri schreef over Transhair.
Kijk als iemand een gewone bezoeker van de site dat doet verbaasd het me niks.
Maar wel als een moderator dat doet.

Maar ik mag toch ook gewoon mn gedachten over bepaalde dingen laten weten op dit forum toch?

PS: ik gedraag me niet raar. Iemand die een andere mening heeft is niet per definitie raar hoor.


Enne......., denk jij dat Tiuri het niet alleen af kan?
"Maar wel als een moderator dat doet." Een moderator is net als iedere reguliere gebruiker een individu met een eigen mening. Het is geen robot die geprogrammeerd is om een bepaalde mening uit te dragen. Ik vind dit maar een vreemde kijk op de zaak, Jeroen.

Haarmannetje
5 juli 2006, 07:34
Ik moet wel zeggen dat het op zich wel 'grappig' is om te zien dat het uiteindelijk allemaal weer om het geld draait en dat in een dergelijke situaties principes en moraal altijd aan de kant worden geschoven.

Verder ben ik het ook absoluut niet eens met de gedachte dat je enkel objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren. Dat is natuurlijk pure onzin wanneer het gaat om reclame. Reclame is in de meeste gevallen niet objectief en dat geldt zeker in de wereld van de cosmetica. Bovendien is het ook alles behalve objectief om uitgerekend zo'n advertentie met een grotere lettergrootte en een opvallende tekstmarkering tussen alle andere, veel meer, objectieve topics te plaatsen en dan ook nog eens sticky met de mededeling "belangrijk"! Objectief??? Ik dacht het niet.

Morehair
5 juli 2006, 09:10
Volgens mij zie ik een moderator als een belangrijker iemand dan jullie.

Ik zie een moderator als iemand die volledig achter de site staat, dus ook volledig achter het beleid van de site. Ik zie een moderator ook als een soort boegbeeld van een site.

Zou ik niet achter het beleid van een bepaalde site staan, dan zou ik het moderatorschap neerleggen en een gewone bezoeker worden.

Maar blijkbaar ben ik de enige die een moderator zo ziet, en zien jullie
een moderator alleen als politie agentje.

Guoy
5 juli 2006, 13:33
Volgens mij zie ik een moderator als een belangrijker iemand dan jullie.

Ik zie een moderator als iemand die volledig achter de site staat, dus ook volledig achter het beleid van de site. Ik zie een moderator ook als een soort boegbeeld van een site.

Zou ik niet achter het beleid van een bepaalde site staan, dan zou ik het moderatorschap neerleggen en een gewone bezoeker worden.

Maar blijkbaar ben ik de enige die een moderator zo ziet, en zien jullie
een moderator alleen als politie agentje.

Jeroen, dit wordt steeds vreemder. Het enige wat hier veranderd is, is dat er een advertentie is gekomen die kut genoeg in koeieletters staat aangegeven en van een bedrijf is waar niet iedere moderator het mee eens is. Waarschijnlijk omdat de mods hier meer van haarzaken weten dan de gemiddelde bezoeker en in dat opzicht zijn ze misschien ook wel "belangrijker". Misschien hierom dat ze het niet allemaal eens zijn met transhair?

Nogmaals:
- haarweb is geen krant uit de tweede wereldoorlog waar censuur bestaat. - Het is een advertentie en GEEN sponsor. Ieder individu (ook mods) mogen hier hun gal over uitspuwen als ze dit niet willen.
- Het enige verschil tussen een mod en een gewone user is is dat moderators meer mogelijkheden hebben dan gewone users en dat ze doorgaans wat meer verstand van zaken hebben. Het is NIET zo dat moderators in ieder geval achter de webmaster moeten aanlopen. (Voor en door leden...)

De webmaster is het misschien ook niet eens met transhair, maar ja, hij betaalt dit allemaal uit eigen zak en haarweb heeft ook inkomsten nodig. Misschien vind JIJ dat de moderators het in ieder geval het eens zijn met de webmaster en als ze dit niet meer vinden hun moderatorschap aan de kant moeten schuiven, maar je staat hier alleen in. Zowel de webmaster, moderators en alle leden die tot nu toe hier zijn gekomen (behalve jij) vinden dit

Deze advertentie is schijnbaar voor geen enkele mod een reden om het moderatorschap op te geven omdat ze nog mogen blijven zeggen of ze het er mee eens of oneens zijn. Als jij het belangrijk vindt dat moderators geen kritiek mogen hebben op advertenties moet je misschien eens nadenken om je "lidmaatschap" op te zeggen.

Ik ben het hiernaast met de webmaster eens dat ALS je advertenties wilt gaan plaatsen je geen bedrijven moet weigeren. Wel moeten deze advertenties niet misleiden zijn en er mag ook wel eens worden nagedacht over de grootte van de letters waarmee deze ad wordt aangegeven.

Daarnaast: ALS er op een gegeven moment een dictatuur gaat ontstaan op haarweb zullen waarschijnlijk alle users en moderators weg gaan en heb je hier veel lol in je eentje.

Morehair
5 juli 2006, 14:09
Zeg Guoy,


ik dacht dat je zo slim was, maar je begrijpt me echt niet he.

Enne, een aantal posts terug heb ik al gezegd dat het me verder niet uitmaakt,
maar dat ik het alleen vreemd vind.

En hoe kortzichtig kun je zijn dat er van de 9508 leden niemand is die er hetzelfde over denkt dan ik. Toevallig zijn er een paar opgestaan die een moderator niet af willen vallen.

Als je mn post nog eens een keer goed leest (of meerdere keren) dan kun je daaruit opmaken wat IK van een moderator vind en verwacht.
Ik zeg toch niet dat JIJ en anderen dat ook zo moet vinden.

En als je dan nog eens goed leest dan concludeer ik daar ook uit dat daardoor
dit verschil in mening waarschijnlijk ontstaan is.

Je moet eens proberen om eens goed te lezen en niet gelijk met een verhaal klaar staan wat in feite totaal niets met de quote te maken heeft.

En je kunt ook niet iedereen jouw mening opdringen.

En dan heb je het zelfs nog over mijn "lidmaatschap" opzeggen. Die opmerking slaat helemaal kant noch wal. Heeft er totaal niets mee te maken.

Maar misschien is deze discussie wel eens goed.

Mij maakt het verder niet uit, ik blijf in ieder geval bij mijn standpunt.

Henk
5 juli 2006, 14:17
Ik moet wel zeggen dat het op zich wel 'grappig' is om te zien dat het uiteindelijk allemaal weer om het geld draait en dat in een dergelijke situaties principes en moraal altijd aan de kant worden geschoven.

Verder ben ik het ook absoluut niet eens met de gedachte dat je enkel objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren. Dat is natuurlijk pure onzin wanneer het gaat om reclame. Reclame is in de meeste gevallen niet objectief en dat geldt zeker in de wereld van de cosmetica. Bovendien is het ook alles behalve objectief om uitgerekend zo'n advertentie met een grotere lettergrootte en een opvallende tekstmarkering tussen alle andere, veel meer, objectieve topics te plaatsen en dan ook nog eens sticky met de mededeling "belangrijk"! Objectief??? Ik dacht het niet.

Maar Haarmannetje alles "draait" toch om geld. Zonder geld geen Haarweb.
Het is alleen wat voor prioriteit je aan geld geeft.
En je kunt toch absoluut niet zeggen dat Haarweb als eerste prioriteit geld verdienen heeft.
Welke bedrijven ( uit het haarwereldje) zou je dan wel of niet toelaten, hoe objectief ben je als je Gho wel toelaat en Transhair niet zou toelaten.
Wat betreft de advertentie, wat voor verschil zie je met de andere advertenties? Complete objectiviteit is iets wat niet bestaat, iedereen heeft al een beetje een voorgevormde mening, net zoals jij hier al een mening over had.

Haarmannetje
5 juli 2006, 14:17
Jeroen,

Het gaat niet zozeer om het willen opdringen van een mening. Het gaat er om dat jij een moderator 'aanvalt' naar aanleiding van datgene wat de moderator voor een standpunt inneemt. In feite ben jij het die daarmee impliciet jouw gedachtegang wil opleggen aan anderen :). Het beheer van een forum is geen politieke partij die enkel naar buiten mogen treden als een eenheid. Een moderator zorgt dat een forum 'schoon' blijft en kan blijven draaien op een zo prettig mogelijke manier. Dat betekent echter niet dat de moderator in een gezonde discussie niet zijn of haar eigen mening mag verkondigen!

Morehair
5 juli 2006, 14:24
Nu probeer jij mij weer uit te leggen wat de taak van een moderator is.

Terwijl ik een paar posts geleden al aangaf wat mijn verwachtingen van een moderator zijn. Toen gaf ik verder ook al aan dat daardoor dit meningsverschil is
ontstaan. In die post geef ik ook aan dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt.

Dan kun jij mij toch niet verwijten dat ik mijn mening opdring lijkt me!
Maar elke keer staat er weer iemand anders op die zijn mening aan MIJ wil opdringen.

Maar wat wil je nou eigenlijk nog meer horen? Dat ik mijn verwachtingen van een moderator bijstel ?! Dan kun je nog lang wachten want dat zal niet gebeuren.

Haarmannetje
5 juli 2006, 14:31
Maar Haarmannetje alles "draait" toch om geld. Zonder geld geen Haarweb.
Het is alleen wat voor prioriteit je aan geld geeft.
En je kunt toch absoluut niet zeggen dat Haarweb als eerste prioriteit geld verdienen heeft.
Welke bedrijven ( uit het haarwereldje) zou je dan wel of niet toelaten, hoe objectief ben je als je Gho wel toelaat en Transhair niet zou toelaten.
Wat betreft de advertentie, wat voor verschil zie je met de andere advertenties? Complete objectiviteit is iets wat niet bestaat, iedereen heeft al een beetje een voorgevormde mening, net zoals jij hier al een mening over had.
Ik val deze actie van HaarWeb ook niet aan, omdat ook ik wel kan begrijpen dat het de nodige kosten met zich meebrengt. Maar het is simpelweg een dubbel gevoel. We zitten in een situatie van dat we iets in ons eigen kamp (moeten) omarmen waar we juist overwegend een afkeer van hebben.

Met betrekking tot je tweede punt, dat pure objectiviteit niet bestaat, ben ik het op zich wel mee eens, maar je kunt er op zijn minst naar streven. Een advertentie draait puur om een commercieel belang en jij weet net zo goed als ik dat de belanghebbenden daarachter de grenzen van de objectiveit zoveel mogelijk rekken. Laatst hoorde ik eens op de radio een reclame waarin werd gezegd "je hebt product X verdient, dus waar wacht je op!" Dan denk ik: hoe walgelijk! Dat is niet objectief, maar pure manipulatie. Afschaffen die zaak!

Haarmannetje
5 juli 2006, 14:34
Nu probeer jij mij weer uit te leggen wat de taak van een moderator is.

Terwijl ik een paar posts geleden al aangaf wat mijn verwachtingen van een moderator zijn. Toen gaf ik verder ook al aan dat daardoor dit meningsverschil is
ontstaan. In die post geef ik ook aan dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt.

Dan kun jij mij toch niet verwijten dat ik mijn mening opdring lijkt me!
Maar elke keer staat er weer iemand anders op die zijn mening aan MIJ wil opdringen.

Maar wat wil je nou eigenlijk nog meer horen? Dat ik mijn verwachtingen van een moderator bijstel ?! Dan kun je nog lang wachten want dat zal niet gebeuren.
Nee, het punt is dat iedereen hier Tiuri accepteert als een volwaardige discussiepartner. Daar heeft zijn moderatorschap niets mee te maken. Het gaat om het onderwerp en de argumenten en niet om de personen. Jij voelde je echter geroepen om kritiek te leveren op het feit dat Tiuri als moderator zich mengt in deze discussie. Jij bent dus degene die impliciet zegt verandering te willen zien.

Morehair
5 juli 2006, 14:36
Weer eentje die het niet goed gevolgd heeft of niet goed leest.

Moe word je er van...............

Haarmannetje
5 juli 2006, 14:40
Weer eentje die het niet goed gevolgd heeft of niet goed leest.

Moe word je er van...............
Ga nu niet een beetje de superieure uithangen. De intellectueel die het allemaal doorziet maar getergd wordt door het feit dat de overige domme kudde het niet kan bevatten.

Morehair
5 juli 2006, 14:42
Is je bloeddruk aan het stijgen?

Als je goed terugleest, dan zie je deze tekst van mij

"Maar het maakt mij verder helemaal niets uit hoor.
Straks wordt er weer gedacht dat ik belangen in Transhair zou hebben zoals wel eens vaker gesuggereerd is"

Hiermee geef ik toch duidelijk aan dat ik niet iets veranderd wil zien toch?
En dan ga jij mij verwijten dat ik iets veranderd wil zien.

Haarmannetje
5 juli 2006, 14:44
Is je bloeddruk aan het stijgen?

Als je goed terugleest, dan zie je deze tekst van mij

"Maar het maakt mij verder helemaal niets uit hoor.
Straks wordt er weer gedacht dat ik belangen in Transhair zou hebben zoals wel eens vaker gesuggereerd is"

Hiermee geef ik toch duidelijk aan dat ik niet iets veranderd wil zien toch?
En dan ga jij mij verwijten dat ik iets veranderd wil zien.
Tussen iets zeggen en iets vinden zit een wereld van verschil. Er is een reden voor het feit dat je het toch even wilde aanstippen. Kun jij mij anders uitleggen waarom je het hebt aangekaart?

Morehair
5 juli 2006, 14:49
Dat heb ik ook al gezegd in een paar posts terug.
Dat is namelijk deze zin. (gepost vandaag om 14.09);

"Enne, een aantal posts terug heb ik al gezegd dat het me verder niet uitmaakt,
maar dat ik het alleen vreemd vind."

Haarmannetje
5 juli 2006, 14:52
Dat heb ik ook al gezegd in een paar posts terug.
Dat is namelijk deze zin. (gepost vandaag om 14.09);

"Enne, een aantal posts terug heb ik al gezegd dat het me verder niet uitmaakt,
maar dat ik het alleen vreemd vind."
Dat is niet de reden. Er is een reden voor het feit dat je de behoefte hebt gevoeld om het aan te stippen. Als het je echt niets uit zou maken, dan zou je het niet hebben gepost. Dat heb je wel gedaan; met welk doel?

Jaapie
5 juli 2006, 14:52
Jeroen heeft belangen bij transhair ;)

Morehair
5 juli 2006, 14:57
Volgens mij zie ik een moderator als een belangrijker iemand dan jullie.

Ik zie een moderator als iemand die volledig achter de site staat, dus ook volledig achter het beleid van de site. Ik zie een moderator ook als een soort boegbeeld van een site.

Zou ik niet achter het beleid van een bepaalde site staan, dan zou ik het moderatorschap neerleggen en een gewone bezoeker worden.

Maar blijkbaar ben ik de enige die een moderator zo ziet, en zien jullie
een moderator alleen als politie agentje.

Nou Haarmannetje, en dan zijn we weer rond.
Want dan komen we weer op deze post van mij terug waarin ik zelf al aangeef
waardoor er waarschijnlijk een meningsverschil is.

Dus al die vragen die ik nu heb beantwoord waren allemaal terug te vinden in mijn vorige posts.
Begrijp je nu waarom ik er moe van word?

Morehair
5 juli 2006, 14:58
Jeroen heeft belangen bij transhair ;)

Was dat maar waar!!!!

Dan had ik wel een dikkere auto gereden!;)

Haarmannetje
5 juli 2006, 15:03
Nou Haarmannetje, en dan zijn we weer rond.
Want dan komen we weer op deze post van mij terug waarin ik zelf al aangeef
waardoor er waarschijnlijk een meningsverschil is.

Dus al die vragen die ik nu heb beantwoord waren allemaal terug te vinden in mijn vorige posts.
Volgens mij zijn wij helemaal niet rond, maar ontwijk jij de plicht om een verklaring te geven :).

Begrijp je nu waarom ik er moe van word?
Waarom reageer je dan nog wel steeds :)?

Morehair
5 juli 2006, 15:06
Volgens mij zijn wij helemaal niet rond, maar ontwijk jij de plicht om een verklaring te geven :).


Waarom reageer je dan nog wel steeds :)?

Is duidelijkere verklaring is er volgens mij niet hoor.
Kom jij eens met een betere dan?

Haarmannetje
5 juli 2006, 15:09
Is duidelijkere verklaring is er volgens mij niet hoor.
Kom jij eens met een betere dan?
Mijn verklaring is, is dat het bij jou irritaties opwekt dat een moderator zijn persoonlijke mening ventileert met betrekking tot een beleidskwestie van het forum. Dat zou jij graag anders zien worden.

Morehair
5 juli 2006, 15:21
Mijn verklaring is, is dat het bij jou irritaties opwekt dat een moderator zijn persoonlijke mening ventileert met betrekking tot een beleidskwestie van het forum.

Hierin heb je helemaal gelijk! Maar de verklaring hiervoor heb ik zelf ook al gegeven. Namelijk hier in mijn post van 09.10 vanmorgen.

"Volgens mij zie ik een moderator als een belangrijker iemand dan jullie.
Ik zie een moderator als iemand die volledig achter de site staat, dus ook volledig achter het beleid van de site. Ik zie een moderator ook als een soort boegbeeld van een site.

Zou ik niet achter het beleid van een bepaalde site staan, dan zou ik het moderatorschap neerleggen en een gewone bezoeker worden.

Maar blijkbaar ben ik de enige die een moderator zo ziet, en zien jullie
een moderator alleen als politie agentje."


En ik wil het helemaal niet veranderd zien. En dat kun je ook terugvinden in mijn vorige posts.
Je kunt me wel proberen vast te lullen maar op al je vragen heb ik al lang anwoord gegeven. Je verrekt het alleen het te lezen/begrijpen.

En nu stop ik er mee want het lijkt wel alsof ik tegen een kleuter bezig ben.
Daar moet je ook alles 10 keer tegen zeggen.
Succes er mee!

Tiuri
5 juli 2006, 15:27
Ik val deze actie van HaarWeb ook niet aan, omdat ook ik wel kan begrijpen dat het de nodige kosten met zich meebrengt. Maar het is simpelweg een dubbel gevoel. We zitten in een situatie van dat we iets in ons eigen kamp (moeten) omarmen waar we juist overwegend een afkeer van hebben.

Met betrekking tot je tweede punt, dat pure objectiviteit niet bestaat, ben ik het op zich wel mee eens, maar je kunt er op zijn minst naar streven. Een advertentie draait puur om een commercieel belang en jij weet net zo goed als ik dat de belanghebbenden daarachter de grenzen van de objectiveit zoveel mogelijk rekken. Laatst hoorde ik eens op de radio een reclame waarin werd gezegd "je hebt product X verdient, dus waar wacht je op!" Dan denk ik: hoe walgelijk! Dat is niet objectief, maar pure manipulatie. Afschaffen die zaak!Eens. Haarmannetje, ik zal aan de webmaster vragen of onze accounts gemerged mogen worden want ik ben het nagenoeg altijd hartgrondig met je eens. :D

Opzich vind ik het jammer dat Haarweb niet eerst de mogelijkheden van geld verwerven via donaties heeft geprobeerd. Ik vind dat adverteren iets moet zijn waar je pas als laatste redmiddel naar moet grijpen als al het andere mislukt. Ik kan niet zeggen dat we serieus geprobeerd hebben om via donaties te overleven. Daar ben ik ook verantwoordelijk voor want ik heb me daar ook niet genoeg hard voor gemaakt achter de schermen. Heel stom, maar pas nu ik deze afschuwelijke advertentie in M/H zie staan besef ik dat ik daar meer voor had moeten doen. Ik hoop dus dat dat met terugwerkende kracht alsnog gaat lukken. Ik heb nooit echt veel vertrouwen gehad in het feit dat je daarmee genoeg geld ophaalt, maar misschien is dat onterecht. Als je bijv. naar wikipedia kijkt, die werken alleen maar met donaties en halen daar miljarden mee op. Het is ze tot nu toe gelukt om alles daarmee te bekostigen met als resultaat een prachtige reclamevrije en superobjectieve website.

Ik ben wel benieuwd hoe de leden hier over denken: denken jullie dat er veel bereid zijn om bijv. jaarlijks een bedrag aan haarweb te doneren?

Morehair
5 juli 2006, 15:36
Ik doe mee!

Heeft deze discussie misschien toch nog ergens toe geleid, en ik hoop
dat dit Tiuri ook wel aan het nadenken heeft gezet.

Tiuri
5 juli 2006, 15:47
Ik doe mee!

Heeft deze discussie misschien toch nog ergens toe geleid, en ik hoop
dat dit Tiuri ook wel aan het nadenken heeft gezet.Sorry Jeroen, het lukt je niet om mij een schuldgevoel aan te praten. :) Jij vindt dat ik zou moeten zwijgen als ik het niet eens ben met het beleid van haarweb, ik vind dat ik ook als moderator het recht heb om mijn mening te uiten.

Maargoed, Jeroen zou dus doneren. :) Nog meer?

Morehair
5 juli 2006, 15:49
Wie heeft het hier over een schuldgevoel?

Maar ik zeg ook dat een moderator het eens moet zijn met het beleid van in dit geval Haarweb.
Jij wil het beleid gaan veranderen, dus dan is het toch ook goed?;)

Maar als er gedoneerd gaat worden, gaan dan de advertenties er af?

Tiuri
5 juli 2006, 16:06
Wie heeft het hier over een schuldgevoel?

Maar ik zeg ook dat een moderator het eens moet zijn met het beleid van in dit geval Haarweb.
Jij wil het beleid gaan veranderen, dus dan is het toch ook goed?;)

Maar als er gedoneerd gaat worden, gaan dan de advertenties er af?
dat is dan het doel ja, anders heeft het geen zin.

Jaapie
5 juli 2006, 16:10
Ik wil best wel doneren, als de webmaster bekend maakt hoeveel hij nodig heeft om alles te bekostigen.

Het hosten van haarweb kost in feite niets, het staat niet eens op een dedicated of colocated server.
Reverse IP trace:
145 Results for xxx.xxx.xxx.xxx (Www.haarweb.nl (http://www.haarweb.nl)). Dat betekend dat er nog minstens 145 andere websites op de server gehost staan. Haarweb word dus gehost op een shared server.
Yourhosting biedt een aantal hostingpakketten aan, waarvan de duurste 85 euro per jaar bedraagt (100 GB per maand bandwith, 2GB space). Haarweb heeft geen 100GB bandwith per maand nodig, 50Gb per maand zal voldoen denk ik. Een 50GB bandwith pakket kost 40 euro per jaar. Wat ik ook vreemd vind is dat haarweb gesponsord word door yourhosting.
spon·sor (de ~ (m.), ~en/~s) 1 persoon of instantie die de kosten van iets draagtDus webmaster, over welke hostingkosten heb je het nou? De enige kosten die ik kan traceren zijn die van vbulletin, a 30 tot 75 euro per jaar.

Tiuri
5 juli 2006, 16:19
Ik wil best wel doneren, als de webmaster bekend maakt hoeveel hij nodig heeft om alles te bekostigen.

Het hosten van haarweb kost in feite niets, het staat niet eens op een dedicated of colocated server.
Reverse IP trace:
145 Results for xxx.xxx.xxx.xxx (Www.haarweb.nl (http://www.haarweb.nl)). Dat betekend dat er nog minstens 145 andere websites op de server gehost staan. Haarweb word dus gehost op een shared server.
Yourhosting biedt een aantal hostingpakketten aan, waarvan de duurste 85 euro per jaar bedraagt (100 GB per maand bandwith, 2GB space). Haarweb heeft geen 100GB bandwith per maand nodig, 50Gb per maand zal voldoen denk ik. Een 50GB bandwith pakket kost 40 euro per jaar. Wat ik ook vreemd vind is dat haarweb gesponsord word door yourhosting.
spon·sor (de ~ (m.), ~en/~s) 1 persoon of instantie die de kosten van iets draagtDus webmaster, over welke hostingkosten heb je het nou? De enige kosten die ik kan traceren zijn die van vbulletin, a 30 tot 75 euro per jaar.Jaapie, je hebt geen idee waar je over praat. Er zijn een hoop kosten aan haarweb verbonden. Over niet al te lange tijd zal haarweb naar een dedicated server moeten verhuizen omdat het zo ontzettend snel groeit. Daarbij zijn inderdaad de kosten van de forumsoftware. Verder heb je nog zoiets als juridische kosten waar haarweb (helaas) ook mee te maken heeft gehad het afgelopen jaar. En dan heb je nog de meer indirecte kosten, bijvoorbeeld als er op een gegeven moment zoveel tijd in een website geinvesteerd moet worden dat het niet meer alleen in de vrije tijd te managen is. Wellicht is het dan nodig om tijd in te leveren waar je doorgaans in werkt, wat dus verlies van inkomen betekent.

Hoewel ik ook niet op de hoogte ben van de precieze kosten, weet ik wel dat Haarweb tot nu toe veel meer gekost heeft dan opgeleverd. Daarbij vind ik het raar om als eis te stellen dat je alleen doneert als bekend wordt gemaakt wat het allemaal kost. Een betere overweging zou zijn om geld over te maken als je vindt dat de website je wat waard is.

ray
5 juli 2006, 16:31
Hierin heb je helemaal gelijk! Maar de verklaring hiervoor heb ik zelf ook al gegeven. Namelijk hier in mijn post van 09.10 vanmorgen.

"Volgens mij zie ik een moderator als een belangrijker iemand dan jullie.
Ik zie een moderator als iemand die volledig achter de site staat, dus ook volledig achter het beleid van de site. Ik zie een moderator ook als een soort boegbeeld van een site.

Zou ik niet achter het beleid van een bepaalde site staan, dan zou ik het moderatorschap neerleggen en een gewone bezoeker worden.

Maar blijkbaar ben ik de enige die een moderator zo ziet, en zien jullie
een moderator alleen als politie agentje."


En ik wil het helemaal niet veranderd zien. En dat kun je ook terugvinden in mijn vorige posts.
Je kunt me wel proberen vast te lullen maar op al je vragen heb ik al lang anwoord gegeven. Je verrekt het alleen het te lezen/begrijpen.

En nu stop ik er mee want het lijkt wel alsof ik tegen een kleuter bezig ben.
Daar moet je ook alles 10 keer tegen zeggen.
Succes er mee!

nou, dan snap jij het beleid niet of ik niet, maar als ik in dit topic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8923&page=1&pp=15) de eerste post lees


als ik er nu achteraf op terugkijk dan is het werkelijk ongehoord wat ik heb moeten meemaken in mijn zoektocht naar een specialist die weet wat er onder klantvriendelijkheid/service en kwaliteit verstaan wordt

Ik ging surfen, op zoek naar sites op het gebied van haarproblemen. In Nederland was nauwelijks iets te vinden waar ik iets aan had: alleen in het buitenland vond ik een handjevol -engelstalige- websites. Veelal zaten daar commerciële bedrijven achter.

Waarom deze datum en deze symboliek, wat heeft dit alles met HaarWeb te maken? Welnu, veel lotgenoten ervaren het als een bevrijding om te ontdekken dat ze niet de enige zijn die kampen met Trichotillomanie, anderen ontdekken door de ervaringen en tips die gedeeld worden op HaarWeb dat de torenhoge prijzen die sommige haarspecialisten berekenen helemaal niet zo rechtvaardig zijn als ze altijd werden voorgehouden, anderen ontdekken door HaarWeb de vrijheid om via internet aan producten/diensten te komen en zodoende onafhankelijker te worden van lokale specialisten en ga zo maar door. Je wist voor het bestaan van HaarWeb vaak niet beter... HaarWeb is een 100% onafhankelijk platform vóór en dóór lotgenoten en dat zorgt voor een bevrijdende openheid in de wereld van de haarproblematiek. Dat was en is broodnodig!

Dat niet iedereen op deze openheid zit te wachten blijkt uit het feit dat bepaalde haarwerken-firma's de afgelopen jaren hebben geprobeerd negatieve berichtgevingen (door lotgenoten) over hun producten en service van HaarWeb verwijderd te krijgen. Het is betreurenswaardig om te moeten constateren dat bij sommige bedrijven het simpele inzicht ontbreekt dat actie's gericht tegen lotgenoten/HaarWeb niet alleen nutteloos zijn (HaarWeb zal nóóit -geoorloofde- berichten verwijderen van haar site : wij staan onze leden toe zowel positieve als negatieve meningen/ervaringen en gevoellens met elkaar te delen), maar ook vooral averechts werken. Bedrijven zouden zich moeten richten op -de verbetering van- hun kernactiviteiten en zorgen dat hun klanten daarover tevreden zijn. Een goed produkt verkoopt zichzelf en aldus kunnen deze bedrijven uiteindelijk juist voordeel behalen uit het bestaan van HaarWeb.


staat nog wel meer in maar haarweb is ontstaan omdat 1 persoon zijn ervaringen wou delen en anderen zijn ellende wou besparen door onze krachten te bundelen.
oplichters keihard onderuit halen en geldwolven afschieten.
onafhankelijk en objectief en niet bang voor de commerciele groten om ongezouten de waarheid te zeggen.

dat moderators juist temeer een keihard objectief standpunt innemen is des te beter want wat ik in al die tijd wel heb geleerd hier is dat de mods hier continu bezig zijn om nieuwe producten en info daarover uit te pluizen en met ons te delen en ook met goed onderbouwde argumenten rotzooi omver blazen.
de mods verrichten in mijn opzicht hier dus 110% hun taak.

waarom worden de maandelijkse kosten hier niet neergezet?
al met al lijkt het me niet zo hoog dat dit bedrag niet door de fanatieke users hier kan worden opgehoest.
denk dat de bereidheid om geld te doneren best hoog zal liggen en helemaal als die advertenties er af gaan...

edit:
als haarweb een stichting wordt dan moet men toch ook openheid van financien hebben?

Jaapie
5 juli 2006, 16:32
Jaapie, je hebt geen idee waar je over praat. Er zijn een hoop kosten aan haarweb verbonden. Over niet al te lange tijd zal haarweb naar een dedicated server moeten verhuizen omdat het zo ontzettend snel groeit. Daarbij zijn inderdaad de kosten van de forumsoftware. Verder heb je nog zoiets als juridische kosten waar haarweb (helaas) ook mee te maken heeft gehad het afgelopen jaar. En dan heb je nog de meer indirecte kosten, bijvoorbeeld als er op een gegeven moment zoveel tijd in een website geinvesteerd moet worden dat het niet meer alleen in de vrije tijd te managen is. Wellicht is het dan nodig om tijd in te leveren waar je doorgaans in werkt, wat dus verlies van inkomen betekent.

Hoewel ik ook niet op de hoogte ben van de precieze kosten, weet ik wel dat Haarweb tot nu toe veel meer gekost heeft dan opgeleverd. Daarbij vind ik het raar om als eis te stellen dat je alleen doneert als bekend wordt gemaakt wat het allemaal kost. Een betere overweging zou zijn om geld over te maken als je vindt dat de website je wat waard is.

Haha geen idee waar ik over praat? Ik run zelf een colocated server in een datacenter, voor een vbulletin forum die per dag 8GB bandwith verbruikt, 3000 nieuwe posts per dag, en 90.000 unieke bezoekers per maand.
Een hobby moet je nooit in je werktijd betrekken, als je er dan geld voor gaat vragen ben je dom bezig.
Ik ga de webmaster niet betalen voor de tijd die hij erin gestoken heeft, of de kosten die hij in het verleden gemaakt heeft. Een donatie voor de toekomstige kosten wil ik best doen. Zolang er geen target bepaald word, doneer ik niets.

Tiuri
5 juli 2006, 16:35
Goed.

Nou ik beloof hierbij in ieder geval dat ik me ga inzetten om het advertentiebeleid om te ruilen voor een doneringsbeleid, lijkt me wel de moeite waard om eens een tijd te proberen. Inderdaad is het dan wel handig om precies te weten wat alles kost en wat de gewenste inkomsten zijn.

Ik zal er later op terugkomen.

Morehair
5 juli 2006, 16:37
You are missing the point Darkster.

Guoy
5 juli 2006, 17:55
Was dat maar waar!!!!

Dan had ik wel een dikkere auto gereden!;)

Ja, dat dacht ik ook! Je geeft gelijk aan waarom het zo'n kutbedrijf is. Veel teveel geld verdienen aan de angst van mensen. Maar Jeroen lekker in z'n dikke auto rijden! Broem broem!

Morehair
5 juli 2006, 17:57
Ik heb ook nooit gezegt dat ik het geen kutbedrijf vind.

Maar die prijzen liggen nu eenmaal zo ongeveer bij alle ht klinieken.
Behalve die ene uit veldhoven, die is een stuk goedkoper.

Ga jij trouwens ook doneren Guoy?

Guoy
5 juli 2006, 18:02
Ga jij trouwens ook doneren Guoy?

Tuurlijk goede man.

ietsmethaar
5 juli 2006, 19:00
Zoals ik ook elders schreef, ben ik het type die sneller zou doneren, als ik er iets extra's voor terug zou krijgen. Als ik bv door een donatie van ca. 20 euro per jaar, vitamines zou kunnen bestellen bij www.derooderoos.nl (http://www.derooderoos.nl) , zou ik het doen.

Als ik er niks voor terug zou krijgen ben ik vast bereid om eenmalig 5,- te storten, mits het op de juiste manier gevraagd wordt.

Ik zou het wel prettig vinden als er dan openheid zou zijn over de geldstromen van Haarweb. Donateurs hebben daar recht op.

Henk
5 juli 2006, 21:51
Als je bijv. naar wikipedia kijkt, die werken alleen maar met donaties en halen daar miljarden mee op. Het is ze tot nu toe gelukt om alles daarmee te bekostigen met als resultaat een prachtige reclamevrije en superobjectieve website.


Tiuri, wil je dan beweren dat Haarweb geen superobjectieve website is?
Tuurlijk is die advertentie niet objectief, het is toch ook een advertentie.
Ik vind die Koptekst van die advertentie ook misleidend. Maar ik ben het absoluut met iedereen oneens die wil beweren dat door die advertentie Haarweb geen objectieve site meer is.
Verder vind ik het een nobel streven van je, en ik wil je hierin graag helpen, om een donatiesysteem te introduceren op Haarweb.

Tiuri
5 juli 2006, 22:07
Tiuri, wil je dan beweren dat Haarweb geen superobjectieve website is?
Tuurlijk is die advertentie niet objectief, het is toch ook een advertentie.
Ik vind die Koptekst van die advertentie ook misleidend. Maar ik ben het absoluut met iedereen oneens die wil beweren dat door die advertentie Haarweb geen objectieve site meer is.
Verder vind ik het een nobel streven van je, en ik wil je hierin graag helpen, om een donatiesysteem te introduceren op Haarweb.He Henk,

Ik vind haarweb zeer zeker objectief, zie ook hier. Maar ik vind de advertenties wel een smet op de feestvreugde om het zo maar te zeggen. :)

Maar goed, laten we dan de handen ineen slaan om het sponsorplan van de grond te krijgen! :)

ietsmethaar
18 juli 2006, 22:09
Ook ik had zo mijn gedachten toen die reclame naar mijn mening in het verkeerde forum werd geplakt. Inmiddels lees ik er zo overheen. De reclame valt niet meer op. Als het blijft bij 1 of 2 reclames bij medicijnen, vind ik het aanvaardbaar.