PDA

View Full Version : Spoeling gezocht voor hoofdproblemen


Joan-c
11 juli 2006, 19:55
Ik heb al jaren last te grote vetklieren en extreme roos, in die mate dat de dermatoloog en huisarts er geen raad mee weten (alles al geprobeerd).

Wat ik zoek is dus geen oplossing maar een spoeling, waar geen champoo, zeep of enigzins agressieve stoffen inzitten, maar die me toch met een beetje behoorlijk haar door de dag heen zouden kunnen helpen.
Ik heb er ook geen bezwaar tegen om wat zelf te maken als ik maar weet wat ik zou kunnen gebruiken hiervoor.

Hopelijk weet iemand een oplossing.
Groetjes Joan

kas
23 juli 2006, 12:10
Ik heb al jaren last te grote vetklieren en extreme roos, in die mate dat de dermatoloog en huisarts er geen raad mee weten (alles al geprobeerd).

Wat ik zoek is dus geen oplossing maar een spoeling, waar geen champoo, zeep of enigzins agressieve stoffen inzitten, maar die me toch met een beetje behoorlijk haar door de dag heen zouden kunnen helpen.
Ik heb er ook geen bezwaar tegen om wat zelf te maken als ik maar weet wat ik zou kunnen gebruiken hiervoor.

Hopelijk weet iemand een oplossing.
Groetjes Joan

Hoi ik neem aan dat je dermolin kent? Ketoconazole ook?
Kitty

Girlygirl
25 juli 2006, 15:12
Aanraders zijn:
Dr. Hauschka
De ambachtelijke
Sealine

Alle 3 obv 100% NATUURLIJKE ingrediënten ZONDER synthetische toevoegingen. BDIH-goedgekeurd. Ik gebruik zelf de Sealine dandruff shampoo op basis van dode zee zouten.

Dr. Hauschka werkt ook met spoelingen.

gangster86
29 juli 2006, 03:11
Aanraders zijn:
Dr. Hauschka
De ambachtelijke
Sealine

Alle 3 obv 100% NATUURLIJKE ingrediënten ZONDER synthetische toevoegingen. BDIH-goedgekeurd. Ik gebruik zelf de Sealine dandruff shampoo op basis van dode zee zouten.

Dr. Hauschka werkt ook met spoelingen.

mag ik vragen waar je die sealine dandruff koopt.
ik wil deze namelijk proberen.

Girlygirl
31 juli 2006, 11:18
Ik koop 'm bij de reformzaak in de buurt. Mijn reformzaak verkocht het eerst ook niet, maar heeft het voor mij in het assortiment genomen, erg fijn spul. Het ruikt niet altijd even lekker, heeft oa te maken met de sterke geur van leisteenolie, maar het werkt erg goed! Beter dan Denorex en al die andere synthetische, giftige zooi.

Ze hebben ook andere fijne middelen tegen oa eczeem...ook een aanrader!

Bijgaand de site: http://www.vannaturebeter.nl

Good luck!

gangster86
31 juli 2006, 15:13
Ik koop 'm bij de reformzaak in de buurt. Mijn reformzaak verkocht het eerst ook niet, maar heeft het voor mij in het assortiment genomen, erg fijn spul. Het ruikt niet altijd even lekker, heeft oa te maken met de sterke geur van leisteenolie, maar het werkt erg goed! Beter dan Denorex en al die andere synthetische, giftige zooi.

Ze hebben ook andere fijne middelen tegen oa eczeem...ook een aanrader!

Bijgaand de site: http://www.vannaturebeter.nl (http://www.vannaturebeter.nl/)

Good luck!


ik ben net bij de tuinen geweest en heb Zarqa dandruff kuurshampoo gekocht.

ik hoop dat deze helpt.

Ava
13 augustus 2006, 20:20
Dit zijn mijn ervaringen met antiroos produkten:

Antiroosshampoo: werkt niet
Ketokonazolgel: het werd echt heeeeel veel erger. zodra ik het erop deed begon het te jeuken en begonnen er plukken haar uit te vallen.
Zelfgemaakte spoeling met rozemarijn, tijm en salie: werkt wel! Ik snap er zelf ook niks van, maar het was ineens een stuk minder. Ik weet niet of het op lange termijn werkt, ik heb het nog maar een paar keer geprobeerd, maar hret is wel zo dat deze kruiden bekend staan om hun geneeskrachtige kwaliteiten. Ik zet er gewoon een sterke thee van en kiep dat over m'n hoofd.

Veel succes!

Ava