PDA

View Full Version : Gemillimeterd haar verven


Bas6562
11 juli 2006, 23:13
Ik vraag me af of je haar van één millimeter ofzo ook kunt verven. Ben namelijk op korte termijn van plan om mn haar eraf te halen (geen geklooi meer) maar af en toe verf ik t dus omdat ik al aardig grijs wordt. Kun je zo'n extreem kapsel wel verven...? Of komt je hele hoofdhuid in dat geval onder de verf? :confused: . Iemand een antwoord of zelf ervaring hiermee?

flappie
12 juli 2006, 00:13
Is het dan niet beter om eerst je haar te verven en het vervolgens pas te millimeteren?

Bas6562
12 juli 2006, 00:37
Ja, dat had ik natuurlijk ook al bedacht..maar uiteindelijk is mijn doel dan om mn haar steeds gemillimeterd te houden. Je kunt moeilijk steeds maanden gaan wachten tot t weer lang genoeg is om te verven.. (tenminste als je gemillimeterd haar dus niet kunt verven).

Georgie
12 juli 2006, 10:27
Ik vraag me af of je haar van één millimeter ofzo ook kunt verven. Ben namelijk op korte termijn van plan om mn haar eraf te halen (geen geklooi meer) maar af en toe verf ik t dus omdat ik al aardig grijs wordt. Kun je zo'n extreem kapsel wel verven...? Of komt je hele hoofdhuid in dat geval onder de verf? :confused: . Iemand een antwoord of zelf ervaring hiermee?

Als je langer haar verft, komt de verf ook op je hoofdhuid, en spoelt er vervolgens weer af. Dus volgens mij moet het geen probleem zijn.

Bas6562
12 juli 2006, 13:51
Ok, bedankt :cool:

theo sluis
14 augustus 2006, 01:10
Beter niet eerst je haar wassen voor je gaat verven. Dan is je huid nog wat vetter. Dat geeft wat bescherming tegen de haarverf. Dat is daardoor ook een wat gezondere methode.

En langs de haargrens kun je je onbehaarde huid dun insmeren met vaseline om vlekken op je huid te voorkomen.

Kretos
16 augustus 2006, 00:14
Ik vraag me af of je haar van één millimeter ofzo ook kunt verven. Ben namelijk op korte termijn van plan om mn haar eraf te halen (geen geklooi meer) maar af en toe verf ik t dus omdat ik al aardig grijs wordt. Kun je zo'n extreem kapsel wel verven...? Of komt je hele hoofdhuid in dat geval onder de verf? :confused: . Iemand een antwoord of zelf ervaring hiermee?

Volgens mij moet je het dan wel vaker verven dan iemand met langer haar, want als je bijvoorbeeld haren van 1 mm verft en je haren zijn na een paar dagen nog een mm gegroeid en je scheert de (bovenste) mm eraf, dan scheer je het geverfde gedeelte eraf. Kortom, naar mijn idee blijf je door de uitgroei aan het verven, wat bovendien niet goed is voor de haren.

Haarzoeker
23 november 2007, 22:10
Bas, ik ben benieuwd of je je haar nog gemillimeterd hebt en ook iedere week verft.