PDA

View Full Version : Wat is normaal, wanneer heb je hirsutisme?


ri538
13 juli 2006, 23:55
Hoi,

Ik vroeg me af wat 'normale beharing' is bij vrouwen. Wanneer spreek je van hirsutisme. Ik heb namelijk donkere haren op mn onderbuik, billen, tepelhof en grote teen. Ik heb altijd gedacht dat dit plaatsen zijn waar zwarte haren niet horen te groeien (bij vrouwen). Heb ik hirsutisme? Ik heb trouwens geen zwarte haren op mijn rug, schouders en gezicht.

Alvast bedankt!

Marjan71
28 juli 2006, 18:00
Je beschrijft je haargroei zo ik het ook heb. Volgens mij geen hirsutisme, maar wel meer haargroei dan de gemiddelde vrouw. Hoe je het ook noemt; ik voel me er zeker niet gelukkig bij!
Groetjes Marjan

Irma G
16 november 2006, 21:16
Hirsutisme is een overbeharing bij vrouwen volgens het mannelijke geslachtspatroon. Dit wil zeggen de beharing die bij de man vanaf de puberteit begint te groeien, dus op de borst en het gelaat enz. Dit gaat gepaard met donkere, dikke beharing op het gehele lichaam (overbeharing).

Elke vrouw heeft haartjes rond de tepelhof, de billen, onderbuik en tenen. Bij de ene is het donker, bij de ander zijn het donshaartjes. Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden. Als je het zeker wilt weten, kun je misschien het beste langs de huisarts of een dermatoloog gaan.