PDA

View Full Version : Ik heb een kaal plek, maar weet niet wat voor een


Sean
16 juli 2006, 20:50
Hallo Ik ben hier nieuw,

Ik heet Sean en ben een jongen van 15 jaar (bijna 16).

en ik heb een probleem. toen ik 14 was en het was ergens in februari merkten vrienden en mn ouders een kaal plek op mn hoofd. ik was natuurlijk erg geschrokken:crybaby: alleen mijn kaal plek is iets anders dan een 'normale' kale plek eruit moet zien.

toen ik de plek kreeg was het een beetje rood. er zaten een paar haren op de kale plek, maar die bleven ook niet echt lang. ik ging ook een x naar de kapper en die merkte het ook op. Hij zei dat knoflook hielp en moest eerst ook de huid een beetje beschadigen om wat bloed eruit laten komen en er knoflook erop laten smeren. ik dacht dat het toch niet hielp maar er kwamen al een klein beetje haartjes tevoorschijn.

maar dat was het eigenlijk, ik heb ook locoid geprobeerd maar dat hielp ook niet echt. ben ook langs de dermatoloog geweest, ze zei dat het geïnfecteerd was mogelijk door ongeluk: dat kan misschien wel zijn, want ik had toen ik 3 was een ongeluk gehad op mn hoofd waardoor ik 10 hechtingen in mn kop kreeg :(, maar dan snap ik niet dat het pas na 11 jaar die plekje tevoorschijn komt. ik heb met de dermatoloog besproken om het misschien te laten wegsnijden. of een ballontje in laten zetten zodat het huid na elkaar toe trekt. waardoor de plek niet meer zichtbaar zal zijn, maar is dat wel verstandig? misschien krijg ik dan weer zo beschadigd plek.

Als iemand zoiets ook heeft en weet wat het is en hoe het behandeld kan worden. vertet het me AUB.

Kniekous
18 juli 2006, 21:28
Hallo Ik ben hier nieuw,

Ik heet Sean en ben een jongen van 15 jaar (bijna 16).

en ik heb een probleem. toen ik 14 was en het was ergens in februari merkten vrienden en mn ouders een kaal plek op mn hoofd. ik was natuurlijk erg geschrokken:crybaby: alleen mijn kaal plek is iets anders dan een 'normale' kale plek eruit moet zien.

toen ik de plek kreeg was het een beetje rood. er zaten een paar haren op de kale plek, maar die bleven ook niet echt lang. ik ging ook een x naar de kapper en die merkte het ook op. Hij zei dat knoflook hielp en moest eerst ook de huid een beetje beschadigen om wat bloed eruit laten komen en er knoflook erop laten smeren. ik dacht dat het toch niet hielp maar er kwamen al een klein beetje haartjes tevoorschijn.

maar dat was het eigenlijk, ik heb ook locoid geprobeerd maar dat hielp ook niet echt. ben ook langs de dermatoloog geweest, ze zei dat het geïnfecteerd was mogelijk door ongeluk: dat kan misschien wel zijn, want ik had toen ik 3 was een ongeluk gehad op mn hoofd waardoor ik 10 hechtingen in mn kop kreeg :(, maar dan snap ik niet dat het pas na 11 jaar die plekje tevoorschijn komt. ik heb met de dermatoloog besproken om het misschien te laten wegsnijden. of een ballontje in laten zetten zodat het huid na elkaar toe trekt. waardoor de plek niet meer zichtbaar zal zijn, maar is dat wel verstandig? misschien krijg ik dan weer zo beschadigd plek.

Als iemand zoiets ook heeft en weet wat het is en hoe het behandeld kan worden. vertet het me AUB.

Hoe groot is je kale plek?

Ik heb zelf als baby een wondje op mijn hoofd gehad (rechts achterop) daar groeien mijn haren (misschien toevallig) in het wervelwind model. Als ik het kort heb kun je dat een beetje zien. Bij mij is dat dus niet opvallend en ik vind het wel stoer eigenlijk. Maar het kan dus als je een wondje hebt gehad op een plaats dat je haargoei daar stopt.

Ik zou je dermatoloog vragen of het veilig is om er wat aan te laten doen. Kijken hoe erg het opvalty en je afweging maken.

ietsmethaar
18 juli 2006, 21:52
Op mijn 25-ste kreeg ik een heel klein kaal plekje op de zijkant van mijn hoofd, schuin boven mijn oor. Het plekje werd per week steeds een beetje groter. Ik vond het wel heel vreemd en mensen vroegen er naar. Tot de maximale doorsnede van bijna 2 cm was bereikt. Het proces duurde toen al een half jaartje. Onduidelijk was of er nog wortels en haren zaten. Maar kennelijk wel dus, want vervolgens groeide daarna, tot mijn grote opluchting, het plekje vrij snel weer helemaal dicht. Ik heb nooit geweten wat er aan de hand was. Ik hoop voor iedereen die dit ook meemaakt dat het net zo stilletjes verdwijnt als bij mij.

Sean
20 juli 2006, 18:11
Mn plekje heeft een diameter van 3-3.5 cm (misvorm rondje)

er groeien een enkele haartjes en in het midden is het een ander kleur, een beetje van paars en rood lijkt het wel met een 2 kleine bultjes..

ik had met de dermatoloog gepraat en ze zei : dat het door een ongeluk kwam . dat kan wel waar zijn want ik was een paar x ook op me achterhoofd gevallen op dezelfde plek.
Ik zal anders het moeten wegsnijden, maar krijg een litteken dan of een ballontje plaatsen. creme of lotion helpt toch voor geen meter.

De plekje valt erg op, want ik heb zwart haar en wel een dikke bos. als ik een klein stukje laat zien valt t al erg op.