PDA

View Full Version : bovenlip ontharen


girly 002
19 juli 2006, 10:56
ey ik ben een meisje van 14 jaar en heb al lang last van een behaarde bovenlip.
ik weet eigenlijk niet wat ik er aan kan doen :confused:
afscheren doe ik niet want dat zie je dan en het komt weer terug


xxxGirly 002.

Yhi
19 juli 2006, 12:01
ey ik ben een meisje van 14 jaar en heb al lang last van een behaarde bovenlip.
ik weet eigenlijk niet wat ik er aan kan doen :confused:
afscheren doe ik niet want dat zie je dan en het komt weer terug


xxxGirly 002.
Hoi girly, als je haren donker van kleur zijn dan is laseren of epilight een mogelijkheid. Ongeveer 25 procent van de haren komen na een behandeling niet meer terug of dunner.

Groetjes, Rachel

marsmannetje
1 juni 2008, 17:43
Dit is een oud bericht maar ik wil er toch op reageren.

Als je donshaartjes hebt kan je feitelijk alleen maar weghalen door middel van elektrische epilatie. Als je namelijk begint met IPL of laser dan moeten die haartjes worden weggeschoren. Het probleem van het wegscheren van donshaartjes is dat er daardoor juist dikkere haren gaan ontstaan.

Laser en IPL gebruik je feitelijk alleen bij grote oppervlakken met dik haar. Dunne donshaartjes kunnen dus alleen met elektrische epilatie effectief worden weggehaald.

Marte
2 juni 2008, 10:51
hier wil ik toch ook eventjes op reageren, elektrische epilatie is vooreerst niet geschikt bij mensen met een gevoelige huid(couperose, ontstekingsgevoelig, zeer dicht begroeide huid en grote oppervlakken), daarnaast kan het bij mensen blijvende littekens opleveren en zijn de resultaten niet altijd positief(bij veel mensen slaar het niet of erg weinig aan, bij sommige mensen wel heel goed, het is sowieso een langdurig proces van wekelijkse behandelingen(zie discussie hier over eletrische epilatie). Laat je dus goed informeren en probeer het eerst uit op een klein plekje alvorens je je volledig laat behandelen. Bekijk ook goed je huidtype, en ook hier weer, laat je behandelen door een professioneel geschoold iemand om de risico's op blijvende schade zo veel mogelijk te minimaliseren.

marsmannetje
2 juni 2008, 11:05
Natuurlijk is dat zo dat je je laat behandelen door iemand die veel ervaring heeft. Dat is wel moeilijk om uit te vinden. Maar veel problemen ontstaan juist door behandelaars met weinig ervaring. Daarnaast is het zo dat de dikte van de naalden, type ontharing (flash, blend) ook de kwaliteit van de behandeling bepaald.

Ook zou je harsen of epileren kunnen overwegen met de bovenlip. Maar het is belangrijk om te weten dat je voor en na de behandeling de bovenlip goed schoonmaakt met bijvoorbeeld 70% alcohol of dettol. Overigens geen hogere alcoholpercentages gebruiken (96% e.d.) omdat de alcohol hiervan te snel verdampt voordat die in staat in de bacterien te doden.

Marte
2 juni 2008, 15:16
je moet dan wel wachten tot je huid weer volledig droog is alvorens te gaan harsen of epileren, anders is de huid te nat, en heb je kans dat je de bovenste huidlaag er mee aftrekt(of beschadigt) met littekens tot gevolg.